Höjd dos!
Kropp & hälsa
  1. Pricilla
    #1

    Höjd dos!

    Idag höjde min läkare dosen på Levaxin. Jag hade 6,3 i TSH efter nästan 5 veckor.
    Nu ska jag ta 50 mikrogram per dag. Fram till nu har jag tagit 25 mikorgram.
    Jag slängde in en tablett till på fm efter jag fått beskedet.(Hade ju tagit 25 på morgonen!)

    Hoppas, hoppas det ska bli förbättringar. Jag hade ju 2 bra veckor ca 2 veckor efter jag startat med Levaxin. Sedan blev jag sakta tröttare igen och förra veckan var jag tillbaks där jag startade igen.


  2. 1
    Höjd dos! Idag höjde min läkare dosen på Levaxin. Jag hade 6,3 i TSH efter nästan 5 veckor.
    Nu ska jag ta 50 mikrogram per dag. Fram till nu har jag tagit 25 mikorgram.
    Jag slängde in en tablett till på fm efter jag fått beskedet.(Hade ju tagit 25 på morgonen!)

    Hoppas, hoppas det ska bli förbättringar. Jag hade ju 2 bra veckor ca 2 veckor efter jag startat med Levaxin. Sedan blev jag sakta tröttare igen och förra veckan var jag tillbaks där jag startade igen.


  3. Sjuksköterskestudenten
    #2

    du kommer att bli bättre..

    ... eller vi kommer att må bättre. Vi sitter ju lite i samma båt.

    Men enligt kloka tanten som brukar skriva här så tar det tid. Ett tålamod måste man rusta sig med.
  4. 2
    du kommer att bli bättre.. ... eller vi kommer att må bättre. Vi sitter ju lite i samma båt.

    Men enligt kloka tanten som brukar skriva här så tar det tid. Ett tålamod måste man rusta sig med.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3

    Det tar TIIIID (själv otålig)

    Jag hade från början 128,6 i TSH (!!!). Min läkare tyckte det var lite \"spännande\" med ett så högt värde, men menade också att TSH INTE är ett tecken på hur man mår, bara på hur kraftig funktion hypofysen har.

    Jag mådde förstås inte alls bra, så jag blev sjukskriven då. Hade inte fattat att jag var sjuk, utan trodde att jag bara hade dålig kondis och var LAT! Ja, man är inte alltid så smart.

    Min Levaxindos trappades sakta upp och i augusti -05 åt jag 150 mikrogram och mätte 3,6 i TSH. Vid varje höjning blev jag lite pigg efter två veckor och blev sen trött igen.

    Så gick jag hela hösten och mådde rätt OK, men i januari började samma trötthet och svullnad + värk komma tillbaka. Nu har jag höjt dosen till 175, men känner mig fortfarande inte bra. I morgon ska jag träffa läkaren igen för att se vad senaste provet gav, och evetuellt reda ut om nåt annat är fel.

    Själv tror jag att jag behöver höja dosen lite till, för jag är inte mej själv just nu. Alltid trött, svullen och rejält överviktig (som inte går bort vad jag än gör).

    Håll lite tummar för mig!
    Så kan jag försöka skicka en dos tålamod till dej (i den mån jag har nåt kvar själv :-))
  6. 3
    Det tar TIIIID (själv otålig) Jag hade från början 128,6 i TSH (!!!). Min läkare tyckte det var lite \"spännande\" med ett så högt värde, men menade också att TSH INTE är ett tecken på hur man mår, bara på hur kraftig funktion hypofysen har.

    Jag mådde förstås inte alls bra, så jag blev sjukskriven då. Hade inte fattat att jag var sjuk, utan trodde att jag bara hade dålig kondis och var LAT! Ja, man är inte alltid så smart.

    Min Levaxindos trappades sakta upp och i augusti -05 åt jag 150 mikrogram och mätte 3,6 i TSH. Vid varje höjning blev jag lite pigg efter två veckor och blev sen trött igen.

    Så gick jag hela hösten och mådde rätt OK, men i januari började samma trötthet och svullnad + värk komma tillbaka. Nu har jag höjt dosen till 175, men känner mig fortfarande inte bra. I morgon ska jag träffa läkaren igen för att se vad senaste provet gav, och evetuellt reda ut om nåt annat är fel.

    Själv tror jag att jag behöver höja dosen lite till, för jag är inte mej själv just nu. Alltid trött, svullen och rejält överviktig (som inte går bort vad jag än gör).

    Håll lite tummar för mig!
    Så kan jag försöka skicka en dos tålamod till dej (i den mån jag har nåt kvar själv :-))

Liknande trådar

  1. Höjd SGI
    By jesifer in forum _0806 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 11:05
  2. Tv-höjd
    By Mamsen_67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 14:40
  3. Höjd lön
    By Student in forum Politik
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 21:59
  4. Höjd SGI
    By LottaL_ in forum Föräldraledighet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 20:09
  5. Ang höjd lön och fp
    By Livi in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 09:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar