sätesbjudning
_0605 Majbarn
  1. Jessica
    #1

    sätesbjudning

    Imorgon ska jag på ultraljud för att se om den vänt på sig... Om den ligger åt fel håll och vändningsförsök misslyckas så återstår ju då snitt eller föda med sätesbjudning. Nu undrar jag om det är nån som fött både vanligt och sätes? Eller bara sätes? Jag vill inte nåt av det egentligen, men undrar om det finns mer risker att föda med sätes än vanligt. Usch vad svårt... Hoppas verkligen bebisen ligger rätt...
  2. 1
    sätesbjudning Imorgon ska jag på ultraljud för att se om den vänt på sig... Om den ligger åt fel håll och vändningsförsök misslyckas så återstår ju då snitt eller föda med sätesbjudning. Nu undrar jag om det är nån som fött både vanligt och sätes? Eller bara sätes? Jag vill inte nåt av det egentligen, men undrar om det finns mer risker att föda med sätes än vanligt. Usch vad svårt... Hoppas verkligen bebisen ligger rätt...
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Har ingen egen erfarenhet

    Känner dock några som fött i sätes och inte tyckt att det varit någon som helst skillnad. Självklart är det väl vissa ökade risker men de är nog ändå förhållandevis små.

    Förstås att du helst vill slippa ett knepigt val - hoppas bebisen vänder på sig snart!
  4. 2
    Har ingen egen erfarenhet Känner dock några som fött i sätes och inte tyckt att det varit någon som helst skillnad. Självklart är det väl vissa ökade risker men de är nog ändå förhållandevis små.

    Förstås att du helst vill slippa ett knepigt val - hoppas bebisen vänder på sig snart!
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    det går att föda ändå

    beroende på hur stort barnet är och hur stort ditt bäcken är. Min mamma födde min första bror i säte. min andra bror kom med huvudet före och jag kom med fötterna...
  6. 3
    det går att föda ändå beroende på hur stort barnet är och hur stort ditt bäcken är. Min mamma födde min första bror i säte. min andra bror kom med huvudet före och jag kom med fötterna...
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Min första

    föddes i säte. Gick hur bra som helst! En sätesförlossning innebär inte större risk än en vanlig förlossning förutsatt att ett antal kriterier uppfylls. Du ska ha goda bäckenmått och barnet får ej viktskattas till över 4kg. Du sätts inte igång, utan måste få starka och bra värkar själv. Och förloppet får inte blir för långsamt, så snittas man istället. Dessutom är en förlossningsläkare närvarande vid utdrivningen och ett barnläkarteam redo vid behov. Låter mycket, men jag upplevde min förlossning som väldigt \"vanlig\" och lugn!
  8. 4
    Min första föddes i säte. Gick hur bra som helst! En sätesförlossning innebär inte större risk än en vanlig förlossning förutsatt att ett antal kriterier uppfylls. Du ska ha goda bäckenmått och barnet får ej viktskattas till över 4kg. Du sätts inte igång, utan måste få starka och bra värkar själv. Och förloppet får inte blir för långsamt, så snittas man istället. Dessutom är en förlossningsläkare närvarande vid utdrivningen och ett barnläkarteam redo vid behov. Låter mycket, men jag upplevde min förlossning som väldigt \"vanlig\" och lugn!

Liknande trådar

  1. sätesbjudning?
    By eona in forum _1005 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 18:05
  2. Sätesbjudning
    By _mammamia_ in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-18, 20:00
  3. hmm....sätesbjudning...
    By Mella in forum Förlossning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 23:39
  4. Sätesbjudning
    By Mast in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 07:39
  5. sätesbjudning...
    By zandran in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 20:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar