Vilka blöjor använder ni??
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Vilka blöjor använder ni??

    Här har vi använt bara Libero och Pampers i tron om att de dyraste blöjorna oxå ska vara de bästa för Vilme...

    Snacka om att jag blev förvånad idag, när jag fick nya ViFöräldrar med posten. De har ett ganska utförligt blöjtest och då visar det sig att bland de \"vanliga\" blöjorna placerar sig både Coops (som dessutom var de enda som var miljömärkta) och Willys MYCKET högre än både Pampers och Liberos... SKUMT!

    Jag har många gånger gått och klämt på Willys egna blöjor, men inte tagit dem... Istället har det slutat med Liberos i tron om att de är bättre.. men Tji fick jag!!

    Så nästa gång vi handlar blöjor får det nog bli coops.
    Att tänka på miljön samtidigt som man sparar pengar, och får en BÄTTRE blöja tycker jag låter kanon!
  2. 1
    Vilka blöjor använder ni?? Här har vi använt bara Libero och Pampers i tron om att de dyraste blöjorna oxå ska vara de bästa för Vilme...

    Snacka om att jag blev förvånad idag, när jag fick nya ViFöräldrar med posten. De har ett ganska utförligt blöjtest och då visar det sig att bland de \"vanliga\" blöjorna placerar sig både Coops (som dessutom var de enda som var miljömärkta) och Willys MYCKET högre än både Pampers och Liberos... SKUMT!

    Jag har många gånger gått och klämt på Willys egna blöjor, men inte tagit dem... Istället har det slutat med Liberos i tron om att de är bättre.. men Tji fick jag!!

    Så nästa gång vi handlar blöjor får det nog bli coops.
    Att tänka på miljön samtidigt som man sparar pengar, och får en BÄTTRE blöja tycker jag låter kanon!
  3. Anonym
    #2

    libero

    vi har testa massor med olika men funnit dem bäst. Pampers tex blev något barn rött i rumpan av, något annat luktade skunk.

    Vi föräldrars tester har jag undrat över mer än en gång så dem tar jag med en nypa salt.
  4. 2
    libero vi har testa massor med olika men funnit dem bäst. Pampers tex blev något barn rött i rumpan av, något annat luktade skunk.

    Vi föräldrars tester har jag undrat över mer än en gång så dem tar jag med en nypa salt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2001
    #3

    Libero

    Libero har funkat bäst för oss så vi fortsätter nog med dem.

    Pampers har vi testat men jag tyckte att de luktade kiss. Vi har också sagt att både Lidl och Willys har jättebra blöjor av eget märke, men senast vi var på Willys så kostade deras blöjor lika mycket som Libero så då fanns liksom ingen anledning att testa.

    Coops blöjor har jag för mig fick väldigt bra betyg på Plus för några år sen så dem kan jag tänka mig att prova framöver.
  6. 3
    Libero Libero har funkat bäst för oss så vi fortsätter nog med dem.

    Pampers har vi testat men jag tyckte att de luktade kiss. Vi har också sagt att både Lidl och Willys har jättebra blöjor av eget märke, men senast vi var på Willys så kostade deras blöjor lika mycket som Libero så då fanns liksom ingen anledning att testa.

    Coops blöjor har jag för mig fick väldigt bra betyg på Plus för några år sen så dem kan jag tänka mig att prova framöver.
  7. Medlem sedan
    Aug 2001
    #4

    Oj!

    Vi har också VÄNNER som sagt... ska det stå!
  8. 4
    Oj! Vi har också VÄNNER som sagt... ska det stå!
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Fast..

    ..det där är ju helt individuellt, bara för att tidningen tycker att Libero är sämre än Willys måste det inte vara så att du eller jag tycker det :)
    Bara här inne så är det ju skillnad i smak och tycke vad gäller de olika märkena.
    Själv använder jag Libero och har testat en del andra...tycker fortfarande att dom är överlägsna :)
  10. 5
    Fast.. ..det där är ju helt individuellt, bara för att tidningen tycker att Libero är sämre än Willys måste det inte vara så att du eller jag tycker det :)
    Bara här inne så är det ju skillnad i smak och tycke vad gäller de olika märkena.
    Själv använder jag Libero och har testat en del andra...tycker fortfarande att dom är överlägsna :)
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6

    Jag har testat många

    märken men tycker Pampers är klart bäst.
    Coop höll visserligen tätt, men de har en glansig utsida som gör att byxorna åker ner- därför gillade jag inte dem tex. Så här är det Pampers som gäller
  12. 6
    Jag har testat många märken men tycker Pampers är klart bäst.
    Coop höll visserligen tätt, men de har en glansig utsida som gör att byxorna åker ner- därför gillade jag inte dem tex. Så här är det Pampers som gäller
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Pampers active fit

    Finns bara inga andra blöjor som har så bra passform. Uppsugningsförmågan är dessutom toppen. Har dem till både Jonna och Tilde!
  14. 7
    Pampers active fit Finns bara inga andra blöjor som har så bra passform. Uppsugningsförmågan är dessutom toppen. Har dem till både Jonna och Tilde!
  15. D med tre
    #8

    Libero...

    ...för det har funkat bäst i början för alla mina barn. Senare, då barnet kryper och så, har jag tyckt Pampers Active Fit varit bättre. Men oftast köper jag dem jag har kuponger för.
  16. 8
    Libero... ...för det har funkat bäst i början för alla mina barn. Senare, då barnet kryper och så, har jag tyckt Pampers Active Fit varit bättre. Men oftast köper jag dem jag har kuponger för.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    Tygisar och Coop...

    ibland Willys byxblöjor (gillar inte de vanliga för de sitter så dåligt på mina små snören).

    Lidls är både bra och billiga men de lär ju inte vara miljömärkta de heller, eller jag är rätt säker på att de inte är det. Men de är lika bra som Libero (som inte fugerar något brå på mina grabbs) och Pampers. Bra mkt billigare också per blöja.
  18. 9
    Tygisar och Coop... ibland Willys byxblöjor (gillar inte de vanliga för de sitter så dåligt på mina små snören).

    Lidls är både bra och billiga men de lär ju inte vara miljömärkta de heller, eller jag är rätt säker på att de inte är det. Men de är lika bra som Libero (som inte fugerar något brå på mina grabbs) och Pampers. Bra mkt billigare också per blöja.
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    Libero!

    När Joanna var liten använde vi först Pampers, men de luktade så illa så vi bytte till Libero. Även ICA-handlarnas funkade bra på Joanna. Till Victor körde vi vidare med Libero av gammal vana:)
  20. 10
    Libero! När Joanna var liten använde vi först Pampers, men de luktade så illa så vi bytte till Libero. Även ICA-handlarnas funkade bra på Joanna. Till Victor körde vi vidare med Libero av gammal vana:)
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11

    Vi använder

    tygisar och potta på dagen och Pampers på natten!
  22. 11
    Vi använder tygisar och potta på dagen och Pampers på natten!
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    Libero

    Up-go 7-11kg! funkar bra så sitter dom bra med resår i midjan ett måste får min Knubbiga tjej... den smiter åt bättre
  24. 12
    Libero Up-go 7-11kg! funkar bra så sitter dom bra med resår i midjan ett måste får min Knubbiga tjej... den smiter åt bättre
  25. Medlem sedan
    Feb 2006
    #13

    Libero har vi.

    Testade pampers och en annan sort som heter huggies men ingen av dem passade. Funderar däremot på att testa coops egna framöver.
  26. 13
    Libero har vi. Testade pampers och en annan sort som heter huggies men ingen av dem passade. Funderar däremot på att testa coops egna framöver.
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14

    Libero

    pampers läcker som såll här.
    Änglamark är alternativet annars, storebror blev jätteröd av alla märken vi provade utom änglamark o libero så på Oliver provar vi inte ens.
    Jo, pampers active fit funkade också så de kommer vi använda när han börjar krypa omkring för de är absolut bäst då.

    ViF docktest ger jag inte mkt för, orkade inte läsa hela artikeln.
  28. 14
    Libero pampers läcker som såll här.
    Änglamark är alternativet annars, storebror blev jätteröd av alla märken vi provade utom änglamark o libero så på Oliver provar vi inte ens.
    Jo, pampers active fit funkade också så de kommer vi använda när han börjar krypa omkring för de är absolut bäst då.

    ViF docktest ger jag inte mkt för, orkade inte läsa hela artikeln.
  29. Elin_83
    #15

    pampers och libero

    pampers för att de är så tunna och bra passform.
    Till natten behöver min kille en större storlek Libero annars läcker det.

  30. 15
    pampers och libero pampers för att de är så tunna och bra passform.
    Till natten behöver min kille en större storlek Libero annars läcker det.

Liknande trådar

  1. Vilka blöjor använder ni?
    By mamma T in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 11:36
  2. vilka blöjor använder ni??
    By lelilia in forum _0906 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 18:51
  3. Vilka blöjor använder ni?
    By malaika in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 12:05
  4. Vilka blöjor använder ni?
    By Libra in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 13:24
  5. Vilka blöjor använder ni??
    By Elin, Vilme & Eira in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar