Vilka blöjor använder ni??
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Vilka blöjor använder ni??

    Här har vi använt bara Libero och Pampers i tron om att de dyraste blöjorna oxå ska vara de bästa för Vilme...

    Snacka om att jag blev förvånad idag, när jag fick nya ViFöräldrar med posten. De har ett ganska utförligt blöjtest och då visar det sig att bland de \"vanliga\" blöjorna placerar sig både Coops (som dessutom var de enda som var miljömärkta) och Willys MYCKET högre än både Pampers och Liberos... SKUMT!

    Jag har många gånger gått och klämt på Willys egna blöjor, men inte tagit dem... Istället har det slutat med Liberos i tron om att de är bättre.. men Tji fick jag!!

    Så nästa gång vi handlar blöjor får det nog bli coops.
    Att tänka på miljön samtidigt som man sparar pengar, och får en BÄTTRE blöja tycker jag låter kanon!
  2. 1
    Vilka blöjor använder ni?? Här har vi använt bara Libero och Pampers i tron om att de dyraste blöjorna oxå ska vara de bästa för Vilme...

    Snacka om att jag blev förvånad idag, när jag fick nya ViFöräldrar med posten. De har ett ganska utförligt blöjtest och då visar det sig att bland de \"vanliga\" blöjorna placerar sig både Coops (som dessutom var de enda som var miljömärkta) och Willys MYCKET högre än både Pampers och Liberos... SKUMT!

    Jag har många gånger gått och klämt på Willys egna blöjor, men inte tagit dem... Istället har det slutat med Liberos i tron om att de är bättre.. men Tji fick jag!!

    Så nästa gång vi handlar blöjor får det nog bli coops.
    Att tänka på miljön samtidigt som man sparar pengar, och får en BÄTTRE blöja tycker jag låter kanon!
  3. Lappis m A, A & F
    #2

    vi använder

    libero för de är de billigaste på vårt coop forum, deras egna blöjor är dyrare i den storlek de har nu midi, fast vi kör på sista paketet nu, sen blir det 7-12 kilo tror jag att det var.
    Har inte kollat vad de kostar senare, sen har vi fått mkt rabattkuponger från vänner och från liberoklubben så då har vi inte heller betalt fullpris.
    Willys finns ju inte här i Malmberget närmaste blir Luleå.
    Men testa det hade jag gjort, varför ska populära märken eg vara bäst?
  4. 2
    vi använder libero för de är de billigaste på vårt coop forum, deras egna blöjor är dyrare i den storlek de har nu midi, fast vi kör på sista paketet nu, sen blir det 7-12 kilo tror jag att det var.
    Har inte kollat vad de kostar senare, sen har vi fått mkt rabattkuponger från vänner och från liberoklubben så då har vi inte heller betalt fullpris.
    Willys finns ju inte här i Malmberget närmaste blir Luleå.
    Men testa det hade jag gjort, varför ska populära märken eg vara bäst?
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    Här blir det

    oxå liberos. Men det är för att där jag handlar finns bara libero och pampers, plus något annat märke, minns ej vad det heter, med de var med i testet. Dom är i varje fall inte bra. Icas har jag använt och de är bra de med.
  6. 3
    Här blir det oxå liberos. Men det är för att där jag handlar finns bara libero och pampers, plus något annat märke, minns ej vad det heter, med de var med i testet. Dom är i varje fall inte bra. Icas har jag använt och de är bra de med.
  7. Punkster + liten 8/11
    #4

    Lite olika...

    Vi använder tygblöjor (Bambino Mio) på dagarna när vi är hemma. På nätterna kör vi Libero.

    På dagtid ute på stan kör vi från ett paket Unique inköpt på Ica i Hudiksvall. De är helt ok men första gången som vi använde dem på natten så blev det överfullt och läckte. Så sen dess blir det Libero just på natten.

    Sen har vi testat Huggies och de var jättebra, helt i klass med Libero. Pampers läckte för oss.

    Willys och Coops är säkert jättebra de med, men de har vi inte testat. Vi köper blöjor väldigt sällan pga tygblöjorna.
  8. 4
    Lite olika... Vi använder tygblöjor (Bambino Mio) på dagarna när vi är hemma. På nätterna kör vi Libero.

    På dagtid ute på stan kör vi från ett paket Unique inköpt på Ica i Hudiksvall. De är helt ok men första gången som vi använde dem på natten så blev det överfullt och läckte. Så sen dess blir det Libero just på natten.

    Sen har vi testat Huggies och de var jättebra, helt i klass med Libero. Pampers läckte för oss.

    Willys och Coops är säkert jättebra de med, men de har vi inte testat. Vi köper blöjor väldigt sällan pga tygblöjorna.
  9. Jost med Busfröna
    #5

    Dísa

    har Liberos Baby go på natten(byxblöja).och Huggies supreme (med tredubbla bajsbarriärer) på dagen.
    När vi sen har vuxit i minsta storleken av Ica handlarns byxblöja så ska vi börja köpa den eftersom den är urbra och billig.(är väldigt lik Liberos byxblöja) Willys byxb. är också bra fast lite tjockare
  10. 5
    Dísa har Liberos Baby go på natten(byxblöja).och Huggies supreme (med tredubbla bajsbarriärer) på dagen.
    När vi sen har vuxit i minsta storleken av Ica handlarns byxblöja så ska vi börja köpa den eftersom den är urbra och billig.(är väldigt lik Liberos byxblöja) Willys byxb. är också bra fast lite tjockare
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Frida har..

    Libero och Pampers, beroende på vilka rabattkuponger vi har att tillgå vid tillfället då blöjor skall handlas men jag föredrar Libero´s. Ord pris på Libero och Pamers vanliga blöjor är 115-119:- i Tvåstadsområdet men ibland händer det att det finns specialpriser att tillgå. Igår köpte vi två pkt Libero 7-14 och betalade 89:-/pkt.
    Tycker att Pampers är något sämre än när vi hade dessa till Malin, numera känns de väldigt \"full\" bara efter en kiss eller så, man blir lite lurad, går in och byter på Frida för man tycker att blöjan är full men när man tagit av den så är den inte alls tung eller så. Liberos passar Frida lite bättre medans Pampers passade Malin bättre...

    Till Malin hade vi bara pampers när hon hade blöjor, men provade även Willys byxblöja som passade henne rätt bra. malin har en väldig \"putrumpa\" som gör att alla byxblöjor inte passat för de har liksom åkt in mellan skinkorna på henne:-) Men Willys passade rätt bra. Nu när Malin bara har blöjor på natten så använder vi Euroshoppers och det fungerar bra för detta endamål som nattblöja. Europshoppers pkt för Malin i hennes strl 15-25 kg kostar 69 kr, kommer just nu inte ihåg hur många det är i.

    Men till Frida så är Libero billigare i längden att ha då man får fler blöjor per pkt som Pampers fast det är samma kostanad per pkt.
  12. 6
    Frida har.. Libero och Pampers, beroende på vilka rabattkuponger vi har att tillgå vid tillfället då blöjor skall handlas men jag föredrar Libero´s. Ord pris på Libero och Pamers vanliga blöjor är 115-119:- i Tvåstadsområdet men ibland händer det att det finns specialpriser att tillgå. Igår köpte vi två pkt Libero 7-14 och betalade 89:-/pkt.
    Tycker att Pampers är något sämre än när vi hade dessa till Malin, numera känns de väldigt \"full\" bara efter en kiss eller så, man blir lite lurad, går in och byter på Frida för man tycker att blöjan är full men när man tagit av den så är den inte alls tung eller så. Liberos passar Frida lite bättre medans Pampers passade Malin bättre...

    Till Malin hade vi bara pampers när hon hade blöjor, men provade även Willys byxblöja som passade henne rätt bra. malin har en väldig \"putrumpa\" som gör att alla byxblöjor inte passat för de har liksom åkt in mellan skinkorna på henne:-) Men Willys passade rätt bra. Nu när Malin bara har blöjor på natten så använder vi Euroshoppers och det fungerar bra för detta endamål som nattblöja. Europshoppers pkt för Malin i hennes strl 15-25 kg kostar 69 kr, kommer just nu inte ihåg hur många det är i.

    Men till Frida så är Libero billigare i längden att ha då man får fler blöjor per pkt som Pampers fast det är samma kostanad per pkt.
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7

    Ja vi köpte...

    också bara Libero de första månaderna till första barnet, tills vi fick för oss att pröva Icas och det var ju inte precis nån skillnad :) Men mest har vi köpt Willys till båda och när vi någon gång är på Coop handlar vi deras (fast tyvärr har vi inte Coop här).

    Vi har nog prövat nästan alla märken till storebror och inte märkt nån större skillnad - han har haft perioder då han kissat jättemycket på nätterna och då har det läckt vilken blöja vi än använt.

    En kompis till oss sa nyligen att de köper Euroshopper (de enda vi ej prövat) och att de är minst lika bra som andra så nu köpte vi det - dock innan vi såg testet i Vi Föräldrar här om dagen... men ännu har de funkat bra!
  14. 7
    Ja vi köpte... också bara Libero de första månaderna till första barnet, tills vi fick för oss att pröva Icas och det var ju inte precis nån skillnad :) Men mest har vi köpt Willys till båda och när vi någon gång är på Coop handlar vi deras (fast tyvärr har vi inte Coop här).

    Vi har nog prövat nästan alla märken till storebror och inte märkt nån större skillnad - han har haft perioder då han kissat jättemycket på nätterna och då har det läckt vilken blöja vi än använt.

    En kompis till oss sa nyligen att de köper Euroshopper (de enda vi ej prövat) och att de är minst lika bra som andra så nu köpte vi det - dock innan vi såg testet i Vi Föräldrar här om dagen... men ännu har de funkat bra!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Vi använder

    tygisar på dagarna och Pampers på natten. Har bara provat Libero, Pampers och Icas, är också lite skeptisk till lågprismärken.

    Vi försöker EC:a lite också så hälften av kisset och nästan allt bajs hamnar i pottan :)
  16. 8
    Vi använder tygisar på dagarna och Pampers på natten. Har bara provat Libero, Pampers och Icas, är också lite skeptisk till lågprismärken.

    Vi försöker EC:a lite också så hälften av kisset och nästan allt bajs hamnar i pottan :)

Liknande trådar

  1. Vilka blöjor använder ni?
    By mamma T in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 11:36
  2. vilka blöjor använder ni??
    By lelilia in forum _0906 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 18:51
  3. Vilka blöjor använder ni?
    By malaika in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 12:05
  4. Vilka blöjor använder ni?
    By Libra in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 13:24
  5. Vilka blöjor använder ni??
    By Elin, Vilme & Eira in forum _05 Höstbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar