sjukpension...
  1. Medlem sedan
    Jun 1998
    #1

    sjukpension...

    nån här som fått det?
  2. 1
    sjukpension... nån här som fått det?
  3. Fibromezz
    #2

    Finns inte längre

    Men om det är sjukersättning du menar som det heter numer så har jag det. Den är tidsbegränsad på ett år i taget för mig eftesom jag håller på med lite olika rehabåtgärder. Vissa får två år och vissa får ingen tidsbestämning alls men allt kallas tydligen i dagligt tal i bla olika TV debatter för sjukpension eller förtidspension fast det numera heter sjukersättning.
  4. 2
    Finns inte längre Men om det är sjukersättning du menar som det heter numer så har jag det. Den är tidsbegränsad på ett år i taget för mig eftesom jag håller på med lite olika rehabåtgärder. Vissa får två år och vissa får ingen tidsbestämning alls men allt kallas tydligen i dagligt tal i bla olika TV debatter för sjukpension eller förtidspension fast det numera heter sjukersättning.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Jag har det

    eller sjukersättning har haft två år och fick i höstas förlängt med 3år till. förutom sämre med pengar har det gett mig mer frihet och midnre stress då jag tycker att sjukskrivningar och läkarbesök stressar speciellt då ens mående blir så beroende på hur dom tänker och rädslan att dom plötsligt ska tro man är frisk fast man knappt klarar dagen som den är.
  6. 3
    Jag har det eller sjukersättning har haft två år och fick i höstas förlängt med 3år till. förutom sämre med pengar har det gett mig mer frihet och midnre stress då jag tycker att sjukskrivningar och läkarbesök stressar speciellt då ens mående blir så beroende på hur dom tänker och rädslan att dom plötsligt ska tro man är frisk fast man knappt klarar dagen som den är.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Jag har det oxå

    men för mig heter det aktivitetsersättning och är lite lägre. Från och med den månad man fyller 30 får man sjukersättning.

    När man har aktivitetsersättning kan man få gå kurser eller liknande och fk står för kostnaden.
  8. 4
    Jag har det oxå men för mig heter det aktivitetsersättning och är lite lägre. Från och med den månad man fyller 30 får man sjukersättning.

    När man har aktivitetsersättning kan man få gå kurser eller liknande och fk står för kostnaden.

Liknande trådar

  1. Vårdbidrag + sjukpension, är det ok?
    By Veliga mamman in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 07:07
  2. Funderar på sjukpension
    By peter56 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 09:23
  3. sjukpension och mammaledig?
    By ett barn till? in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 23:19
  4. Sjukpension 3år till
    By UlLi in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 15:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar