Hur ser en snopp respektiva snippa
_0610 Oktoberbarn
  1. Morran m. tre + v.17
    #1

    Hur ser en snopp respektiva snippa

    Ut på ul?
    När vi igår var på ul så var ul bm och mätte lårbenet väldigt länge (se dom andra inläggen) och då fick vi se flera bilder på barnets kön. Om ni tänker er att bebisen ligger på rygg med båda benen i 90 garders vinkel som den ska sparka och där imellan är det nått med två vita streck. Är det en pung eller är det blygdläppar?
    Har flickor två vita streck eller tre vita streck eller är det pojkar som har tre streck?
  2. 1
    Hur ser en snopp respektiva snippa Ut på ul?
    När vi igår var på ul så var ul bm och mätte lårbenet väldigt länge (se dom andra inläggen) och då fick vi se flera bilder på barnets kön. Om ni tänker er att bebisen ligger på rygg med båda benen i 90 garders vinkel som den ska sparka och där imellan är det nått med två vita streck. Är det en pung eller är det blygdläppar?
    Har flickor två vita streck eller tre vita streck eller är det pojkar som har tre streck?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    Rent generellt brukar man säga...

    att en flickas underliv underifrån (där lårbenen är formade som ett \"V\") ser ut som en hamburgare. Två vita streck och ett mörkare i mitten.

    Det finns en jätte bra länk där pojkar och flickors UL visas i olika veckor. På det sättet lyckades vi amatörmässigt identiera att vi väntade en dotter.
    Se länk: http://pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/blultragender.htm

    När du säger att du såg två vita streck låter det som om det skulle vara en tjej du har i magen :-)
  4. 2
    Rent generellt brukar man säga... att en flickas underliv underifrån (där lårbenen är formade som ett \"V\") ser ut som en hamburgare. Två vita streck och ett mörkare i mitten.

    Det finns en jätte bra länk där pojkar och flickors UL visas i olika veckor. På det sättet lyckades vi amatörmässigt identiera att vi väntade en dotter.
    Se länk: http://pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/blultragender.htm

    När du säger att du såg två vita streck låter det som om det skulle vara en tjej du har i magen :-)
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    pojke el flicka

    jag har hört att är det en flicka ska det se ut som en hamburgare med tre streck. det var någon som hade en bra sida där det fanns jämförelser på en massa ul bilder som visade om det var en pojke eller flicka, tyvärr har jag inte adressen dit.
    vi väntar pojke men där ser man snoppen tydligt.
  6. 3
    pojke el flicka jag har hört att är det en flicka ska det se ut som en hamburgare med tre streck. det var någon som hade en bra sida där det fanns jämförelser på en massa ul bilder som visade om det var en pojke eller flicka, tyvärr har jag inte adressen dit.
    vi väntar pojke men där ser man snoppen tydligt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    den sidan

    just det, den sidan var det jag menade =)
  8. 4
    den sidan just det, den sidan var det jag menade =)
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5

    Tjej!!

    Det är vad jag fått lära mig!! På killen ser man pungen som vitt.
  10. 5
    Tjej!! Det är vad jag fått lära mig!! På killen ser man pungen som vitt.
  11. Morran m. tre + v.17
    #6

    Inte vart jag klokare

    Kollade på bilderna du länkade men vad är upp och ner. Vissa bilder måste vara tagna från sidan, eller?
  12. 6
    Inte vart jag klokare Kollade på bilderna du länkade men vad är upp och ner. Vissa bilder måste vara tagna från sidan, eller?
  13. Morran m. tre + v.17
    #7

    Hur såg snoppen ut då

    Var det bara ett steck eller två streck eller vad?
  14. 7
    Hur såg snoppen ut då Var det bara ett steck eller två streck eller vad?
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8

    :)

    det var något som stack ut mellan benen. såg ut som en snopp, inga streck.
  16. 8
    :) det var något som stack ut mellan benen. såg ut som en snopp, inga streck.
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9

    lägger upp vår ul bild

    jag ska alldeles strax lägga upp vår ul bild så får du se. återkommer om några minuter =)
  18. 9
    lägger upp vår ul bild jag ska alldeles strax lägga upp vår ul bild så får du se. återkommer om några minuter =)
  19. Morran m. tre + v.17
    #10

    Så bara ett steck för killar?

    För det såg ut som en stjärt el. som en pung. Förstår ni hur jag menar? Men om en pung ser ut som en hamburgare då är det en flicka...
    Svårt det här, men kul att gissa och spekulera.
  20. 10
    Så bara ett steck för killar? För det såg ut som en stjärt el. som en pung. Förstår ni hur jag menar? Men om en pung ser ut som en hamburgare då är det en flicka...
    Svårt det här, men kul att gissa och spekulera.
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11

    nu finns det en bild

    på min sida här på aff och ytterligare en bild på min hemsida http://first.version.se

  22. 11
    nu finns det en bild på min sida här på aff och ytterligare en bild på min hemsida http://first.version.se

  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12

    Det är olika för olika bilder...

    försökt att hitta en ULbild som är tagen i samma vecka som eran bebis och som är tagen i samma vinkel. Det enklaste är att se underifrån, men ibland är de bilderna i länken tagen i andra vinklar och det gör det jätte svårt att se!

    Lycka till!
  24. 12
    Det är olika för olika bilder... försökt att hitta en ULbild som är tagen i samma vecka som eran bebis och som är tagen i samma vinkel. Det enklaste är att se underifrån, men ibland är de bilderna i länken tagen i andra vinklar och det gör det jätte svårt att se!

    Lycka till!
  25. Medlem sedan
    Apr 2001
    #13

    *skrattar*

    Ja, det var en tydlig bild. Inge snack om saken! IT´S A BOY!!! :-)

    Tack för att du vill dela med av dina fina UL bilder

    *kram*
  26. 13
    *skrattar* Ja, det var en tydlig bild. Inge snack om saken! IT´S A BOY!!! :-)

    Tack för att du vill dela med av dina fina UL bilder

    *kram*
  27. Medlem sedan
    Jan 2006
    #14

    =)

    Ja, skulle nog bli väldigt förvånade om det tittar ut en flicka efter den bilden ;) Men bm var ändå noga med att säga att det inte är 100% säkert att det är en pojke, men jag har svårt att tro annat.

    kram kram
  28. 14
    =) Ja, skulle nog bli väldigt förvånade om det tittar ut en flicka efter den bilden ;) Men bm var ändå noga med att säga att det inte är 100% säkert att det är en pojke, men jag har svårt att tro annat.

    kram kram
  29. Morran m. tre + v.17
    #15

    Kan det bli tydligare?

    Jag väntar nog en flicka om det är så där en snopp ser ut :)
  30. 15
    Kan det bli tydligare? Jag väntar nog en flicka om det är så där en snopp ser ut :)
  31. Medlem sedan
    Dec 2000
    #16

    :-D

    En av de tydligaste snopp bilder jag har sett :-)Kul!!!
  32. 16
    :-D En av de tydligaste snopp bilder jag har sett :-)Kul!!!
  33. Medlem sedan
    Jan 2006
    #17

    en på jobbet

    väntar barn samtidigt som mig och var på ul igår, hon väntar tydligen också en pojke så jag hoppas få se hennes ul bilder om de är lika tydliga.
  34. 17
    en på jobbet väntar barn samtidigt som mig och var på ul igår, hon väntar tydligen också en pojke så jag hoppas få se hennes ul bilder om de är lika tydliga.
  35. Medlem sedan
    Jan 2006
    #18

    ja, svårt

    att få det till en tjej iaf ;)
  36. 18
    ja, svårt att få det till en tjej iaf ;)
  37. Morran m. tre + v.17
    #19

    Såg ungefär ut som den här

    http://pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/bluspic2aaaaaae.htm
  38. 19
    Såg ungefär ut som den här http://pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/bluspic2aaaaaae.htm
  39. Medlem sedan
    Jan 2006
    #20

    ja

    det måste vara från samma vinkel, underifrån.
  40. 20
    ja det måste vara från samma vinkel, underifrån.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. ang snopp och snippa
    By pinoccio in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 13:48
  2. Snopp eller snippa?
    By Finduz in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 16:00
  3. snopp och snippa (OT..igen)
    By Nina m. Maja & Ellen in forum _0705 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 00:28
  4. Snopp och snippa...
    By Plutt i april in forum _0705 Majbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 21:55
  5. Tvätta snopp och snippa
    By Colette in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 13:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar