En liten enkät till..
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    En liten enkät till..

    * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?

    * Era sommarplaner?

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!

    /pillan

  2. 1
    En liten enkät till.. * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?

    * Era sommarplaner?

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!

    /pillan

  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Svar från oss

    * Varit på tippen ett antal vändor, håller på att renovera tvättstugan, och det blev en hel del som ska till soptippen! Annars varit ute och lekt, och nu på eftermiddagen var han och storebror på Ice Age 2. Snart ska vi mysa med Taccos! Härligt väder har vi, och man har värsta sommarkänslorna!

    * Han går inte på förskolan, men ska börja nu efter sommaren, till 1 September är tänkt. Blir runt 22h i veckan. (3 dagar/ veckan) Det blir säkert bra! Det märks att de blivit stora och vill leka nu! Men han har allt trivts hemma hos oss också!

    * Hoppas på plats på vår favvocamping utanför Lysekil, får besked i början av Juni. Då blir vi nog där i minst 4 veckor. Dagsutflykter till Sommarland, Göteborg osv. Grekland i höst. (Samos)

    * Ja, idag. Nu är det ju sommarväder ute! Så idag åkte shortsen fram för första gången! Han har idag nya bruna långa shorts och en vit/brun t-shirt, sandaler!

    * Ja, det gör han. Men han försöker smita! Man kan få ställa ultimatum för att det ska bli gjort, ex: När du städat så går vi ut och cyklar. Dammar gör jag. Dammsuger hjälps vi åt med.
    Andra sysslor är väl att han alltid lägger sin tvätt i tvättkorgen, dukar av efter sig vid bordet, hjälper till att duka fram,

    Jag är urkass på att komma på enkäter, men hänger gärna på och svarar om någon annan ställer frågorna! ´=)
    /Pillan

  4. 2
    Svar från oss * Varit på tippen ett antal vändor, håller på att renovera tvättstugan, och det blev en hel del som ska till soptippen! Annars varit ute och lekt, och nu på eftermiddagen var han och storebror på Ice Age 2. Snart ska vi mysa med Taccos! Härligt väder har vi, och man har värsta sommarkänslorna!

    * Han går inte på förskolan, men ska börja nu efter sommaren, till 1 September är tänkt. Blir runt 22h i veckan. (3 dagar/ veckan) Det blir säkert bra! Det märks att de blivit stora och vill leka nu! Men han har allt trivts hemma hos oss också!

    * Hoppas på plats på vår favvocamping utanför Lysekil, får besked i början av Juni. Då blir vi nog där i minst 4 veckor. Dagsutflykter till Sommarland, Göteborg osv. Grekland i höst. (Samos)

    * Ja, idag. Nu är det ju sommarväder ute! Så idag åkte shortsen fram för första gången! Han har idag nya bruna långa shorts och en vit/brun t-shirt, sandaler!

    * Ja, det gör han. Men han försöker smita! Man kan få ställa ultimatum för att det ska bli gjort, ex: När du städat så går vi ut och cyklar. Dammar gör jag. Dammsuger hjälps vi åt med.
    Andra sysslor är väl att han alltid lägger sin tvätt i tvättkorgen, dukar av efter sig vid bordet, hjälper till att duka fram,

    Jag är urkass på att komma på enkäter, men hänger gärna på och svarar om någon annan ställer frågorna! ´=)
    /Pillan

  5. Pernilla med Lisa&Elin
    #3

    Mina svar

    * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    *städat, lagat mat och haft besök av goda vänner.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    *Lisa går 3 dagar per vecka ca kl.7.30-15.00. Hon trivs kanonbra!

    * Era sommarplaner?
    * Vara i sommarstugan så mycket det bara går, åtminstone 3-4 veckor. Vid fint väder ännu mer.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    * Jodå, de är framme. Jeanskjol och blommig t-shirt.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    * Nja, vi brukar hjälpas åt. Lisa hjälper gärna till att dammtorka och annat.
  6. 3
    Mina svar * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    *städat, lagat mat och haft besök av goda vänner.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    *Lisa går 3 dagar per vecka ca kl.7.30-15.00. Hon trivs kanonbra!

    * Era sommarplaner?
    * Vara i sommarstugan så mycket det bara går, åtminstone 3-4 veckor. Vid fint väder ännu mer.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    * Jodå, de är framme. Jeanskjol och blommig t-shirt.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    * Nja, vi brukar hjälpas åt. Lisa hjälper gärna till att dammtorka och annat.
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4

    Ebba svarar

    * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    ***Gör just nu praktik, så jag har spenderat större dlen av dagen på kirurg avdelningen. När jag kom hem så fikade vi glass på altanen, var ute och lekte med barnen... så middag också på altanen! :) Nu ser jag fram emot att softa i soffan resten av kvälle.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    ***Japp, han går ca 75% och han stortrivs! :)

    * Era sommarplaner?
    ***Jobba... men så ska vi väl ta små minisemestrar typ till liseberg osv. Ska köpa säsongskort på badet i närheten också... :)

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    ***Ja... Han hade clam-diggers och t-shirt. :)

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    ***Nja, med hjälp så städar han sitt rum. Han brukar hjälpa till att duka, och plocka lite när jag städar...
  8. 4
    Ebba svarar * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    ***Gör just nu praktik, så jag har spenderat större dlen av dagen på kirurg avdelningen. När jag kom hem så fikade vi glass på altanen, var ute och lekte med barnen... så middag också på altanen! :) Nu ser jag fram emot att softa i soffan resten av kvälle.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    ***Japp, han går ca 75% och han stortrivs! :)

    * Era sommarplaner?
    ***Jobba... men så ska vi väl ta små minisemestrar typ till liseberg osv. Ska köpa säsongskort på badet i närheten också... :)

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    ***Ja... Han hade clam-diggers och t-shirt. :)

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    ***Nja, med hjälp så städar han sitt rum. Han brukar hjälpa till att duka, och plocka lite när jag städar...
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Åhh Samos!!

    Där skapades Maja ;) Vart ska ni? Jag har urmysiga minnen från Samos :)
  10. 5
    Åhh Samos!! Där skapades Maja ;) Vart ska ni? Jag har urmysiga minnen från Samos :)
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Tiz svar:

    * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    -Vi har varit hemma och Maja har lekt med barnen på gården. Vi var och fikade hos hennes kompis och föräldrar en stund också. Vi har planterat lite i trädgården. Maja sådde morötter, rödbetor och sockerärtor.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    Maja går ca 15 timmar i veckan. Hon trivs bra. Fastän det är en liten avdelning (Waldorf) kan hon tycka att det blir lite stökigt ibland. Men oftast är det jättebra.

    * Era sommarplaner?
    Vi ska låna svärisarnas villa i Vadstena när de är på semester. Sedan blir det småutflykter som Kolmården, Astrid Lindgrens värld osv. Vi ska vara i mina föräldrars sommarstuga i skärgården också.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    Japp! Kjol, t-shirt och sandaler.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    Men hjälp så plockar hon undan. Hon gillar att moppa golven ;)
  12. 6
    Tiz svar: * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    -Vi har varit hemma och Maja har lekt med barnen på gården. Vi var och fikade hos hennes kompis och föräldrar en stund också. Vi har planterat lite i trädgården. Maja sådde morötter, rödbetor och sockerärtor.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    Maja går ca 15 timmar i veckan. Hon trivs bra. Fastän det är en liten avdelning (Waldorf) kan hon tycka att det blir lite stökigt ibland. Men oftast är det jättebra.

    * Era sommarplaner?
    Vi ska låna svärisarnas villa i Vadstena när de är på semester. Sedan blir det småutflykter som Kolmården, Astrid Lindgrens värld osv. Vi ska vara i mina föräldrars sommarstuga i skärgården också.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    Japp! Kjol, t-shirt och sandaler.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    Men hjälp så plockar hon undan. Hon gillar att moppa golven ;)
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7

    Svarar...

    * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    *** Idag har vi fått matjord och gjort iordning jorden samt sått gräs. Och så har Ludvig och jag varit och handlat.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    *** Ludvig går 15 h/vecka och trivs mycket bra på förskolan.

    * Era sommarplaner?
    *** En vecka på svärföräldrarnas landställe och sedan blir det att fixa hemma på tomten resten av tiden. Bor nära stranden så där kommer vi tillbringa mycket tid om vädret tillåter :-)

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    *** Nä, inga sommarkläder än, vi är förkylda hela bunten. Idag har Ludvig haft jeans, t-shirt, långärmad tröja, windstopper samt keps på sig ute.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    *** Vi hjälps åt att städa rummet varje kväll, dammsuga gör han själv (och jag gör det när han är på dagis), han hjälper till att duka samt dukar av sin egen tallrik efter maten.
  14. 7
    Svarar... * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    *** Idag har vi fått matjord och gjort iordning jorden samt sått gräs. Och så har Ludvig och jag varit och handlat.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    *** Ludvig går 15 h/vecka och trivs mycket bra på förskolan.

    * Era sommarplaner?
    *** En vecka på svärföräldrarnas landställe och sedan blir det att fixa hemma på tomten resten av tiden. Bor nära stranden så där kommer vi tillbringa mycket tid om vädret tillåter :-)

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    *** Nä, inga sommarkläder än, vi är förkylda hela bunten. Idag har Ludvig haft jeans, t-shirt, långärmad tröja, windstopper samt keps på sig ute.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    *** Vi hjälps åt att städa rummet varje kväll, dammsuga gör han själv (och jag gör det när han är på dagis), han hjälper till att duka samt dukar av sin egen tallrik efter maten.
  15. Cachi
    #8

    Oki,,

    * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    --Varit till Gävle på kalas, kom just hem.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    --Dagmamma 2-3dgr/v o hon trivs utmärkt.

    * Era sommarplaner?
    --Bila runt i Sverige o grannlandet. Hälsa på släkt o vänner. Båt o sommarstuga. Pyssla i trädgården. Luffa i Sthlms skärgård. Ligga nere på stranden 800m från vårt hus!

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    --Japp. Plockat fram lite o shoppat mycket! ;-) I dag var det blommig blus med kort ärm o tunna byxor o sen shorts + sandaler o solhatt.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    --Njae, jag damsugar hennes rum men hon får plocka upp innan annars \"tar damsugarn\" det o det slängs! Sen är det upplockning av alla leksaker som gäller varje kväll för båda barnen.

  16. 8
    Oki,, * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    --Varit till Gävle på kalas, kom just hem.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    --Dagmamma 2-3dgr/v o hon trivs utmärkt.

    * Era sommarplaner?
    --Bila runt i Sverige o grannlandet. Hälsa på släkt o vänner. Båt o sommarstuga. Pyssla i trädgården. Luffa i Sthlms skärgård. Ligga nere på stranden 800m från vårt hus!

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    --Japp. Plockat fram lite o shoppat mycket! ;-) I dag var det blommig blus med kort ärm o tunna byxor o sen shorts + sandaler o solhatt.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    --Njae, jag damsugar hennes rum men hon får plocka upp innan annars \"tar damsugarn\" det o det slängs! Sen är det upplockning av alla leksaker som gäller varje kväll för båda barnen.

  17. Cachi
    #9

    Andra sysslor,,

    ,,som hon gör när andan faller på är ju att skära grönsaker el korv till middagen o duka förståss.
  18. 9
    Andra sysslor,, ,,som hon gör när andan faller på är ju att skära grönsaker el korv till middagen o duka förståss.
  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10

    Åse svarar

    * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    ** Melker fyller år på måndag så idag har han haft kalas för några av sina dagiskompisar. Det var verkligen perfekt väder. Solen sken och vi var ute hela tiden. På kvällen grillade vi tillsammans med våra vänner tillika grannar.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    ** Ja, Melker går 15h på förskolan eftersom jag är arbetslös. Han stormtrivs på dagis och längtar tills han får vara där längre om dagarna. ;-)

    * Era sommarplaner?
    ** I slutet av maj åker vi till Danmark för nästan en veckas semester. Bl a ska vi besöka Legoland. Sen har vi planer på Gotland.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    ** Jadå, fast det är bara t-shirts som han hittills har använt. Han drar 116 numera. Kan även ha 110.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    ** Vi hjälps åt att städa hans rum, men han är duktig (då han är på det \"humöret\"). Han gillar att duka och han har även (på eget initiativ) börjat plocka ur diskmaskinen.
  20. 10
    Åse svarar * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    ** Melker fyller år på måndag så idag har han haft kalas för några av sina dagiskompisar. Det var verkligen perfekt väder. Solen sken och vi var ute hela tiden. På kvällen grillade vi tillsammans med våra vänner tillika grannar.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    ** Ja, Melker går 15h på förskolan eftersom jag är arbetslös. Han stormtrivs på dagis och längtar tills han får vara där längre om dagarna. ;-)

    * Era sommarplaner?
    ** I slutet av maj åker vi till Danmark för nästan en veckas semester. Bl a ska vi besöka Legoland. Sen har vi planer på Gotland.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    ** Jadå, fast det är bara t-shirts som han hittills har använt. Han drar 116 numera. Kan även ha 110.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    ** Vi hjälps åt att städa hans rum, men han är duktig (då han är på det \"humöret\"). Han gillar att duka och han har även (på eget initiativ) börjat plocka ur diskmaskinen.
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11

    Glömde dagens klädsel

    Blå och röd t-shirt från L&B samt deras byxor som man kan göra om till shorts (oxå blå med beige detaljer).
  22. 11
    Glömde dagens klädsel Blå och röd t-shirt från L&B samt deras byxor som man kan göra om till shorts (oxå blå med beige detaljer).
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Härligt!

    ..att bo så nära stranden! Och jag hör gärna mer om luffningen i Sthlms skärgård! Det funderar vi också på tills nästa sommar! Verkar underbart!
    /Pillan
  24. 12
    Härligt! ..att bo så nära stranden! Och jag hör gärna mer om luffningen i Sthlms skärgård! Det funderar vi också på tills nästa sommar! Verkar underbart!
    /Pillan
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Härligt!

    Vi ska till Votsalakia, tror jag det heter! *HIHI*
    Älskar Grekland! Lagom lång resa för barnen, och så underbart god mat!
    /Pillan- som ska äta tzatsiki nu!! *mumma*
  26. 13
    Härligt! Vi ska till Votsalakia, tror jag det heter! *HIHI*
    Älskar Grekland! Lagom lång resa för barnen, och så underbart god mat!
    /Pillan- som ska äta tzatsiki nu!! *mumma*
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Oj!

    Stor kille Melker! 110/116 har min 6 åring! *S* o2;an har fortfarande 98/104. Men så har jag små bengetter också! *L* Undrars vem det brås på?! Inte på mig iaf! Lillsyrran som är två drygt har allt mellan 74-86, ev. 92 på nå´n överdel..

    Härligt med Legoland! Vi åker nog dit nästa år! Verkar kanon!
    /Pillan
  28. 14
    Oj! Stor kille Melker! 110/116 har min 6 åring! *S* o2;an har fortfarande 98/104. Men så har jag små bengetter också! *L* Undrars vem det brås på?! Inte på mig iaf! Lillsyrran som är två drygt har allt mellan 74-86, ev. 92 på nå´n överdel..

    Härligt med Legoland! Vi åker nog dit nästa år! Verkar kanon!
    /Pillan
  29. Christel med Amanda
    #15

    Christel svarar....

    * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    - På förmiddagen var jag med Amanda och min bonusdotter i stallet hos våra fodervärdshästar. Vi red ut i skogen bland alla vitsippor. Underbart!!!
    Nu har vi varit hos min kusin på födelsedagskalas.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    - Ja, på dagis. Amanda trivs ganska bra, men vi hoppas på ett hyte till hösten. Ett dagis som är mindre och ligger närmare vårt hem.
    Amanda går 29 timmar i veckan.

    * Era sommarplaner?
    - Sak flyga till Helsingfors i juni. Vara där några dagar....
    Sedan ska vi hälsa på kompisar i Falsterbo och därefter vidare till Köpenhamn.
    Sedan blir det nog en hel del småturer oxå.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    - Japp, igår. Idag var Amanda klädd i ridkläder fram till lunch. Nu har hon jeanskjol och röd tenniströja.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    - Ja, det gör hon. Amanda brukar även duka inför maten och hjälpa till att hänga tvätt.
  30. 15
    Christel svarar.... * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    - På förmiddagen var jag med Amanda och min bonusdotter i stallet hos våra fodervärdshästar. Vi red ut i skogen bland alla vitsippor. Underbart!!!
    Nu har vi varit hos min kusin på födelsedagskalas.

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    - Ja, på dagis. Amanda trivs ganska bra, men vi hoppas på ett hyte till hösten. Ett dagis som är mindre och ligger närmare vårt hem.
    Amanda går 29 timmar i veckan.

    * Era sommarplaner?
    - Sak flyga till Helsingfors i juni. Vara där några dagar....
    Sedan ska vi hälsa på kompisar i Falsterbo och därefter vidare till Köpenhamn.
    Sedan blir det nog en hel del småturer oxå.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    - Japp, igår. Idag var Amanda klädd i ridkläder fram till lunch. Nu har hon jeanskjol och röd tenniströja.

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    - Ja, det gör hon. Amanda brukar även duka inför maten och hjälpa till att hänga tvätt.
  31. Christel med Amanda
    #16

    Åh, VAdstena...

    då måste vi ju nästan träffas för en fika. Vi bor ju i Motala :-)
  32. 16
    Åh, VAdstena... då måste vi ju nästan träffas för en fika. Vi bor ju i Motala :-)
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    116 här med!

    Maja drar 116 i nästan allt. 110 funkar ibland.
  34. 17
    116 här med! Maja drar 116 i nästan allt. 110 funkar ibland.
  35. Anonym
    #18

    mina svar

    * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    - först var Isadora på gymnastik (de var fyra barn varav två var ledarnas...), sedan var vi ute på eftermiddagen

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    - ja hon går på ett superbra dagis som vi tyvärr sagt upp nu *snyft*
    Hon går ca 35 timmar (varierar från vecka till vecka)
    Hon älskar dagis och är grymt beroenda (gahh vad har vi gjort)

    * Era sommarplaner?
    - vi sak sälja lägenheten och flytta är det väl tänkt, vi är nog mest i mina föräldrars hus i motala. Hoppas jag och barnen kan åka över till Gotland en sväng också.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    - igår faktiskt och då var hon ju snyggt klädd ;)
    Men jaja idag hade hon först rosa gymnastikdräkt och cerise velourdress och sedan långa rosa linneshortsh och orange/vit randig tröja på sig i lekparken. Däremellan har demest hoppat omkring i diverse ballerina utstyrslar....

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    - hon är duktig på att städa, hjälper ofta till att duka, \"tar hand om\" sina småsystrar, hämtar saker, bär tvätt osv...
  36. 18
    mina svar * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?
    - först var Isadora på gymnastik (de var fyra barn varav två var ledarnas...), sedan var vi ute på eftermiddagen

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?
    - ja hon går på ett superbra dagis som vi tyvärr sagt upp nu *snyft*
    Hon går ca 35 timmar (varierar från vecka till vecka)
    Hon älskar dagis och är grymt beroenda (gahh vad har vi gjort)

    * Era sommarplaner?
    - vi sak sälja lägenheten och flytta är det väl tänkt, vi är nog mest i mina föräldrars hus i motala. Hoppas jag och barnen kan åka över till Gotland en sväng också.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!
    - igår faktiskt och då var hon ju snyggt klädd ;)
    Men jaja idag hade hon först rosa gymnastikdräkt och cerise velourdress och sedan långa rosa linneshortsh och orange/vit randig tröja på sig i lekparken. Däremellan har demest hoppat omkring i diverse ballerina utstyrslar....

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?!
    - hon är duktig på att städa, hjälper ofta till att duka, \"tar hand om\" sina småsystrar, hämtar saker, bär tvätt osv...
  37. Medlem sedan
    Sep 2001
    #19

    Och

    jag har börjat köpa 122 till Mika i en del kläder, tröjor o klänningar tex.
  38. 19
    Och jag har börjat köpa 122 till Mika i en del kläder, tröjor o klänningar tex.
  39. Medlem sedan
    Sep 2002
    #20

    Maria svarar

    * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?

    -Idag har vi varit i lekparken med Kyrkis och haft avslutning. Lek, bus och korvgrillning. Jättemysigt !

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?

    -Tindra går på dagis 15 tim/v. Tis-tor 9-14. Hon trivs jättebra men inskolningen var hemsk !!

    * Era sommarplaner?

    -Bygga ut huset och sen blir det en 3-veckors semester ner till Borås och västkusten.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!

    -Jajjemensan. Idag är det 26 gr varmt och Tindra har på sig en rosa rutig sommarklänning och springer barfota :)

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?

    -Nja, vi brukar städa tillsammans. Hon älskar att hjälpa till så det blir både det ena och det andra. Hon gillar att duka, plocka ur diskmaskin, dammsuga och göra det mesta som jag gör.
  40. 20
    Maria svarar * Vad har ni gjort en sådan här underbar dag som denna?

    -Idag har vi varit i lekparken med Kyrkis och haft avslutning. Lek, bus och korvgrillning. Jättemysigt !

    * Går era 02:or på förskolan? Hur mkt? Hur trivs de?

    -Tindra går på dagis 15 tim/v. Tis-tor 9-14. Hon trivs jättebra men inskolningen var hemsk !!

    * Era sommarplaner?

    -Bygga ut huset och sen blir det en 3-veckors semester ner till Borås och västkusten.

    * Plockat fram sommarkläderna ännu?! Dagens klädsel på eran 02:a?!

    -Jajjemensan. Idag är det 26 gr varmt och Tindra har på sig en rosa rutig sommarklänning och springer barfota :)

    * Städar h*n sitt rum själv? Andra sysslor i hemmet som h*n fixar?

    -Nja, vi brukar städa tillsammans. Hon älskar att hjälpa till så det blir både det ena och det andra. Hon gillar att duka, plocka ur diskmaskin, dammsuga och göra det mesta som jag gör.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. till jul....liten enkät :)
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 13:49
  2. En liten enkät till
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:46
  3. liten enkät till
    By Norrlandsmamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 07:05
  4. en liten enkät till! :)
    By -Angie- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 08:12
  5. En liten enkät till
    By Matilda.. in forum _0707 Julibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar