Blöjor
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Blöjor

    Är såå less på läckande blöjor. Använder Pampers, de ska ju vara bra och hålla, men så fort vi lägger oss ner i sängen för att amma så blir det en pöl under lillskruttan :-( Visst, hon ligger då på sidan, men en blöja borde väl hålla för sidoläge?! Likadant var det med Libero som vi använde tidigare. Att dyra blöjor inte kan hålla tätt. Blää, säger jag bara.

    *trött på att byta lakan i dubbelsängen :-(*
  2. 1
    Blöjor Är såå less på läckande blöjor. Använder Pampers, de ska ju vara bra och hålla, men så fort vi lägger oss ner i sängen för att amma så blir det en pöl under lillskruttan :-( Visst, hon ligger då på sidan, men en blöja borde väl hålla för sidoläge?! Likadant var det med Libero som vi använde tidigare. Att dyra blöjor inte kan hålla tätt. Blää, säger jag bara.

    *trött på att byta lakan i dubbelsängen :-(*
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Samma problem...

    Jag tycker oxå att det händer titt som tätt att blöjan läcker när lilleman ligger på sidan och ammar. Fast den inte är full!
    Storebrorsans blöjor läckte aldrig, och vi använder samma som till honom. Konstigt va? Jag förstår inte varför det är så?
    Man kan ju bara spekulera, enda skillnaden på mina två killar är att lillebror är mycket tjockare, och kanske kan det ha att göra med att storebror hade mycket högre tryck? Hahaha, när han kissade på skötbordet så flög det över axeln på en, medans lillebror oftast inte kommer längre än till sina egna fötter. Men du har rätt, så dyra som blöjorna är så borde de kunna hålla tätt för lite kiss!
  4. 2
    Samma problem... Jag tycker oxå att det händer titt som tätt att blöjan läcker när lilleman ligger på sidan och ammar. Fast den inte är full!
    Storebrorsans blöjor läckte aldrig, och vi använder samma som till honom. Konstigt va? Jag förstår inte varför det är så?
    Man kan ju bara spekulera, enda skillnaden på mina två killar är att lillebror är mycket tjockare, och kanske kan det ha att göra med att storebror hade mycket högre tryck? Hahaha, när han kissade på skötbordet så flög det över axeln på en, medans lillebror oftast inte kommer längre än till sina egna fötter. Men du har rätt, så dyra som blöjorna är så borde de kunna hålla tätt för lite kiss!
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Usch för Pampers!

    Jag gjorde misstaget, trots att jag har två Liberobarn sedan tidigare, att köpa ett paket Pampers. *Puh* Trodde _aldrig_ att det skulle ta slut! I förrgår fick jag äntligen köpa mina Libero igen...

    Har du testat ICA:s blöjor?
  6. 3
    Usch för Pampers! Jag gjorde misstaget, trots att jag har två Liberobarn sedan tidigare, att köpa ett paket Pampers. *Puh* Trodde _aldrig_ att det skulle ta slut! I förrgår fick jag äntligen köpa mina Libero igen...

    Har du testat ICA:s blöjor?
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    usch..

    har aldrig hänt här, jag använder libero. Är det rätt storlek?
  8. 4
    usch.. har aldrig hänt här, jag använder libero. Är det rätt storlek?
  9. Smilla
    #5

    Samma problem här..

    men nästan bara när vi har använt Pampers. Tycker sedan tidigare att Libero är bättre, men vi fick prover på BB som jag tänkte använd upp. Skulle jag inte gjort.... :)
  10. 5
    Samma problem här.. men nästan bara när vi har använt Pampers. Tycker sedan tidigare att Libero är bättre, men vi fick prover på BB som jag tänkte använd upp. Skulle jag inte gjort.... :)
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6

    Vi använder....

    Libro. Har inte haft några problem med att de har läckt. Har hört att Willy´s blöjan ska vara bra. Du kan ju alltid pröva. Lycka till!
  12. 6
    Vi använder.... Libro. Har inte haft några problem med att de har läckt. Har hört att Willy´s blöjan ska vara bra. Du kan ju alltid pröva. Lycka till!
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7

    Ja

    det verkar som blöjorna blir tunnare och tunanre, snart blir det bara plasten kvar :-(
  14. 7
    Ja det verkar som blöjorna blir tunnare och tunanre, snart blir det bara plasten kvar :-(
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8

    Inte denna gång

    Testade till stora barnen och tyckte de kändes blötare(?) Ska fundera på det, eller så testar jag Libero igen, minns att \"tätheten\" växlade fram och tillbaka förr...

    Känner f.ö. precis som du gjorde: kan inte paketet ta slut nuuu(!) så jag kan köpa annan blöjsort, åsså byter jag blöjan igen fast den skulle hålla för tre kissningar till ;-)
  16. 8
    Inte denna gång Testade till stora barnen och tyckte de kändes blötare(?) Ska fundera på det, eller så testar jag Libero igen, minns att \"tätheten\" växlade fram och tillbaka förr...

    Känner f.ö. precis som du gjorde: kan inte paketet ta slut nuuu(!) så jag kan köpa annan blöjsort, åsså byter jag blöjan igen fast den skulle hålla för tre kissningar till ;-)
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9

    Japp

    hon har vuxit rejält och blivit för stor för 3-6, så vi har börjat med 5-8 nu. Väger 6,5 nu skulle jag tro.
  18. 9
    Japp hon har vuxit rejält och blivit för stor för 3-6, så vi har börjat med 5-8 nu. Väger 6,5 nu skulle jag tro.
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10

    ;-)

    Kassa Pampers m.a.o. ;-)
  20. 10
    ;-) Kassa Pampers m.a.o. ;-)
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11

    Ja

    får väl ge mig ut på jakt i blöjdjungeln ;-)
  22. 11
    Ja får väl ge mig ut på jakt i blöjdjungeln ;-)
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    Jag tycker mig uppleva det

    problemet när jag köper pampers blöjor som inte har det där nätet på insidan... förstår du hur jag menar? När jag köpte de vanliga pampersblöjorna som inte har nätet så läcker det garanterat.
  24. 12
    Jag tycker mig uppleva det problemet när jag köper pampers blöjor som inte har det där nätet på insidan... förstår du hur jag menar? När jag köpte de vanliga pampersblöjorna som inte har nätet så läcker det garanterat.

Liknande trådar

  1. blöjor
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 11:05
  2. Blöjor osv
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 18:02
  3. Blöjor och
    By Jojjo v 38 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 06:39
  4. blöjor??
    By Felix 24/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 19:15
  5. blöjor på bb
    By allora in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 21:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar