Vad härligt det är ute!
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Vad härligt det är ute!

    Jag har verkligen fått en ny gnista nu! Jag längtar tills jag får ta vagnen och gå ut med hunden (vilket jag avskytt under vintern). Efter hundprommisen går jag och Alex till lekparken jag hittade i fredags (äntligen har dom byggt en lekpark i närheten så jag slapp gå halvvägs till abisko). Alex älskar solen och jag med trots att jag alltid brukar hata den. Tyvärr kan jag inte gå så långa prommisar just nu pga solen för vi har ingen solkräm och jag har körförbud på bilen (obesiktigad, det fixar sig i morrn förhoppningsvis) och jag kan inte gå så långt som till närmaste apotek för jag bränner sönder mig direkt. Alex har keps på sig så han störs inte av solen alls...

    Jag var ute i 25 minuter häromdagen och nu har jag ett jättefint och snett rött märke där jag hade en sladdrig urrigning *skrattar* Men vem bryr sig? Solen är här och Alex älskar att vara ute och leka av sig! Ville bara skrika ut min glädje över solen! Jag vet att om ett par dagar kommer jag avsky solen *s*
  2. 1
    Vad härligt det är ute! Jag har verkligen fått en ny gnista nu! Jag längtar tills jag får ta vagnen och gå ut med hunden (vilket jag avskytt under vintern). Efter hundprommisen går jag och Alex till lekparken jag hittade i fredags (äntligen har dom byggt en lekpark i närheten så jag slapp gå halvvägs till abisko). Alex älskar solen och jag med trots att jag alltid brukar hata den. Tyvärr kan jag inte gå så långa prommisar just nu pga solen för vi har ingen solkräm och jag har körförbud på bilen (obesiktigad, det fixar sig i morrn förhoppningsvis) och jag kan inte gå så långt som till närmaste apotek för jag bränner sönder mig direkt. Alex har keps på sig så han störs inte av solen alls...

    Jag var ute i 25 minuter häromdagen och nu har jag ett jättefint och snett rött märke där jag hade en sladdrig urrigning *skrattar* Men vem bryr sig? Solen är här och Alex älskar att vara ute och leka av sig! Ville bara skrika ut min glädje över solen! Jag vet att om ett par dagar kommer jag avsky solen *s*
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Visst är det härligt!!!

    Vi har någ varit ute mer än inne under helgen, bortsett från när vi har sovit. Oscar verkligen älskar att vara ute. Som tur är verkar han inte vara specielt känslig mor solen.

    Han har under helgen lärt sig att trampa på trehjulingen. Vet inte hur många varv han cyklat runt på altanen.

    Hoppas att resten av sommaren blir lika härlig, det kan få regna lite ibland. Men inte på helgerna:).
  4. 2
    Visst är det härligt!!! Vi har någ varit ute mer än inne under helgen, bortsett från när vi har sovit. Oscar verkligen älskar att vara ute. Som tur är verkar han inte vara specielt känslig mor solen.

    Han har under helgen lärt sig att trampa på trehjulingen. Vet inte hur många varv han cyklat runt på altanen.

    Hoppas att resten av sommaren blir lika härlig, det kan få regna lite ibland. Men inte på helgerna:).
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Underbart!!

    Vi kom hem från Thailand i fredags och man kan ju inte klaga på vädret. Linnéa går och grejar jätte mycke på tomten. Vi har ju nybyggthus så här finns massa att upptäcka, skönt att marken har torkat så att det går att vara ute. Idag har vi snickrat ihop en altan så nu har vi nån stans att sitta.
    Ulle
  6. 3
    Underbart!! Vi kom hem från Thailand i fredags och man kan ju inte klaga på vädret. Linnéa går och grejar jätte mycke på tomten. Vi har ju nybyggthus så här finns massa att upptäcka, skönt att marken har torkat så att det går att vara ute. Idag har vi snickrat ihop en altan så nu har vi nån stans att sitta.
    Ulle
  7. Annika m Erik 22/6 + 3l
    #4

    Underbara underbara sol......

    vad glad jag och barna är över att du värmer oss så gott.
    Härlig att vara ute, synd är bara att jag pluggar och behöver sitta inne en del, försöker läsa ute i solen men det blir efter ett tag jobbigt för ögonen.
    Men idag har jag varit ute med äldste pojken, han har vägrat vara inne trots sina uppoppande vattenkoppor.

    Ha det gott!!!
  8. 4
    Underbara underbara sol...... vad glad jag och barna är över att du värmer oss så gott.
    Härlig att vara ute, synd är bara att jag pluggar och behöver sitta inne en del, försöker läsa ute i solen men det blir efter ett tag jobbigt för ögonen.
    Men idag har jag varit ute med äldste pojken, han har vägrat vara inne trots sina uppoppande vattenkoppor.

    Ha det gott!!!
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Ja det är som om man

    vaknat ur ide hihi. Känner att jag är somn en ny människa nu när solen kommit...har iå för sig varit gravid o så hela vintern o haft lite humörsvngningar men är nog som ny ändå hihi.
    Hoppas ni har det bra i solen!!!!
  10. 5
    Ja det är som om man vaknat ur ide hihi. Känner att jag är somn en ny människa nu när solen kommit...har iå för sig varit gravid o så hela vintern o haft lite humörsvngningar men är nog som ny ändå hihi.
    Hoppas ni har det bra i solen!!!!

Liknande trådar

  1. Åh vad härligt.. (OT)
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 07:25
  2. Härligt!
    By -Femman- in forum Melodifestivalen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 23:06
  3. Åh vad härligt...
    By Nasuns in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 12:25
  4. Härligt!
    By Nenneb in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 16:18
  5. Åh så härligt!
    By Norrskenet in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 13:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar