Mat/Dryck ni absolut inte klarar?
Mat & dryck
  1. ---cami---
    #1

    Mat/Dryck ni absolut inte klarar?

    Har ni några NO NOs, något som absolut inte går ner i mat- och dryckväg? Som jag skrev nedan så avskyr jag rå lök och whiskey t.ex. Det låter så otroligt gott men smakar sååå illa. Ni då? Finns det några små aber i er matvärld?
  2. 1
    Mat/Dryck ni absolut inte klarar? Har ni några NO NOs, något som absolut inte går ner i mat- och dryckväg? Som jag skrev nedan så avskyr jag rå lök och whiskey t.ex. Det låter så otroligt gott men smakar sååå illa. Ni då? Finns det några små aber i er matvärld?
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Falukorv!! och kanske...

    vissa fiskrätter från barndomen - rullsill ger mig kväljningar bara jag hör ordet, likaså kålsoppa!!! : ((

    Dryck, hmmmm - har svårt för vissa supersöta läsksorter, men annars kan jag inte komma på något just nu.

  4. 2
    Falukorv!! och kanske... vissa fiskrätter från barndomen - rullsill ger mig kväljningar bara jag hör ordet, likaså kålsoppa!!! : ((

    Dryck, hmmmm - har svårt för vissa supersöta läsksorter, men annars kan jag inte komma på något just nu.

  5. ---cami---
    #3

    oj

    Falukorv *s* Inte i någon form alls? Inte i korvstroganoff eller så heller? Vad är rullsill???
  6. 3
    oj Falukorv *s* Inte i någon form alls? Inte i korvstroganoff eller så heller? Vad är rullsill???
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Nej

    Skulle nog behöva stålsätta mig för att äta levande larver, fårhjärna eller sånt, men av vanlig mat äter jag det som bjuds. Vanlig hyfs, typ :)
  8. 4
    Nej Skulle nog behöva stålsätta mig för att äta levande larver, fårhjärna eller sånt, men av vanlig mat äter jag det som bjuds. Vanlig hyfs, typ :)
  9. Camelia
    #5

    Russin.

    Jag spottar rakt ut - det absolut värsta jag vet. :-S

    Annars så... lever och fiskbullar äter jag _inte_.
  10. 5
    Russin. Jag spottar rakt ut - det absolut värsta jag vet. :-S

    Annars så... lever och fiskbullar äter jag _inte_.
  11. ---cami---
    #6

    Avis

    Avis att du äter allt! Skööönt! Jag tycker också att det är hyfs att äta det som bjuds och det skulle aldrig falla mig in att peta bort löken ur en röra t.ex *ryyyys* , det är bara att smacka i sig. Däremot hade det varit underbart trevligt att tycka om något som låter så gott *s*
  12. 6
    Avis Avis att du äter allt! Skööönt! Jag tycker också att det är hyfs att äta det som bjuds och det skulle aldrig falla mig in att peta bort löken ur en röra t.ex *ryyyys* , det är bara att smacka i sig. Däremot hade det varit underbart trevligt att tycka om något som låter så gott *s*
  13. ---cami---
    #7

    Hahaha

    russin som är sååå gott??!! Du är som min gybe, han höll på dö när han tog en tugga av mitt nybakade bröd-proppat med russin *s* Glömde säga att han inte skulle röra det :)
  14. 7
    Hahaha russin som är sååå gott??!! Du är som min gybe, han höll på dö när han tog en tugga av mitt nybakade bröd-proppat med russin *s* Glömde säga att han inte skulle röra det :)
  15. Camelia
    #8

    *ryyyyyser*

    STACKARS honom.... jag får nästan panik av russin - skulle spotta rakt ut om jag så satt på Nobelmiddagen... :-S
  16. 8
    *ryyyyyser* STACKARS honom.... jag får nästan panik av russin - skulle spotta rakt ut om jag så satt på Nobelmiddagen... :-S
  17. ---cami---
    #9

    Jag tror du ljuger ;)

    Det vet i sjutton om ens du skulle våga dig på något sånt *s*
  18. 9
    Jag tror du ljuger ;) Det vet i sjutton om ens du skulle våga dig på något sånt *s*
  19. Camelia
    #10

    Jag skulle bli ihågkommen

    I alla fall! *S* Och förmodligen aldrig mer inbjuden till den festen. *Garvar*
  20. 10
    Jag skulle bli ihågkommen I alla fall! *S* Och förmodligen aldrig mer inbjuden till den festen. *Garvar*
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11

    Oliver *BLÄ*

    klarar inte av oliver. Har försökt tusen gången för att alla säger att \"man vänjer sig\". Har sen frågat mig varför man måste vänja sig när det är så fullkom ligt vämjelikt!
  22. 11
    Oliver *BLÄ* klarar inte av oliver. Har försökt tusen gången för att alla säger att \"man vänjer sig\". Har sen frågat mig varför man måste vänja sig när det är så fullkom ligt vämjelikt!
  23. ---cami---
    #12

    Hehe

    Jag äter inte gärna rena oliver, men i röror och bröd och så där är det gott. Tycker du inte om oliver alls eller är det bara när de servas au naturel liksom?
  24. 12
    Hehe Jag äter inte gärna rena oliver, men i röror och bröd och så där är det gott. Tycker du inte om oliver alls eller är det bara när de servas au naturel liksom?
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Tunga och bläckfisk

    tror inte jag skulle fixa sniglar heller.

    Och kräftor, jag fattar inte grejen med kräftor. Däremot äter jag gladeligen både hummer och havskräftor.
  26. 13
    Tunga och bläckfisk tror inte jag skulle fixa sniglar heller.

    Och kräftor, jag fattar inte grejen med kräftor. Däremot äter jag gladeligen både hummer och havskräftor.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Ooooh nej, jag äter allt.

    Utom:
    plattfisk
    vad som helst som är kokt med vitvin, utom ostfondue för det funkar
    muskot
    bläckfisk
    ostron
    andra suspekta djur som myror och minibläckfiskar och sånt
    pressad potatis
    gröna ärtor på burk
    fisk som smakar fissssk
    inälvor om jag kan undvika det
    korv om jag kan undvika det
    garam masala
    indisk mat
    pizza på pizzeria om jag kan undvika det
    scampi
    tigerräkor
    havskräftor
    sacketter och sockerersättning, utom i lightläsk

    Typ så. Och jag är inte alls kinkig. *s*
  28. 14
    Ooooh nej, jag äter allt. Utom:
    plattfisk
    vad som helst som är kokt med vitvin, utom ostfondue för det funkar
    muskot
    bläckfisk
    ostron
    andra suspekta djur som myror och minibläckfiskar och sånt
    pressad potatis
    gröna ärtor på burk
    fisk som smakar fissssk
    inälvor om jag kan undvika det
    korv om jag kan undvika det
    garam masala
    indisk mat
    pizza på pizzeria om jag kan undvika det
    scampi
    tigerräkor
    havskräftor
    sacketter och sockerersättning, utom i lightläsk

    Typ så. Och jag är inte alls kinkig. *s*
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15

    Jag äter allt

    Allt som är upptaget ovan äter jag, och jag testar gärna nya smaker och konsistenser. Är nog väldigt \"tålig\". :)

    Men om jag kan välja bort något, så är det nog grisfötter i gelé och fårögon. Fast jag skulle nog få i mig om det vore tvunget... ;)
  30. 15
    Jag äter allt Allt som är upptaget ovan äter jag, och jag testar gärna nya smaker och konsistenser. Är nog väldigt \"tålig\". :)

    Men om jag kan välja bort något, så är det nog grisfötter i gelé och fårögon. Fast jag skulle nog få i mig om det vore tvunget... ;)
  31. Medlem sedan
    May 2003
    #16

    Fårögon

    Jag äter också allt, och har faktiskt börjat fundera på att äta saker som rör sig, som larver å sånt.

    Men fårögon, och så är det råa fiskögon som jag nog skulle försöka smita undan.

    Jooo, flugkakor vill jag inte ha. Såg på TV hur man fångade in levande flugor i luften i ett nät, och så tog man med handen och mosade ihop till en gegga. Denna gegga kokades sedan i vanligt vatten utan något salt eller annat... brrr. Det tror jag att jag vill slippa äta! (De var grådassiga i smaken, och det var med vingar å allt i geggan...)
  32. 16
    Fårögon Jag äter också allt, och har faktiskt börjat fundera på att äta saker som rör sig, som larver å sånt.

    Men fårögon, och så är det råa fiskögon som jag nog skulle försöka smita undan.

    Jooo, flugkakor vill jag inte ha. Såg på TV hur man fångade in levande flugor i luften i ett nät, och så tog man med handen och mosade ihop till en gegga. Denna gegga kokades sedan i vanligt vatten utan något salt eller annat... brrr. Det tror jag att jag vill slippa äta! (De var grådassiga i smaken, och det var med vingar å allt i geggan...)
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Asch,

    dem glömde jag. Grisfötter i gelé äter jag INTE, däremot kan jag äta fläsklägg om jag får koka och rensa den själv. Fårögon - aldrig på en lång stång. Inte heller aphjärna eller gettestiklar eller...ja, ni kan fylla på själva. *s*

    Jag undviker gärna kidneybönor också, egentligen alla bönor på burk. *s* Nej, jag är iiiiiiiinte kinkig. ;)
  34. 17
    Asch, dem glömde jag. Grisfötter i gelé äter jag INTE, däremot kan jag äta fläsklägg om jag får koka och rensa den själv. Fårögon - aldrig på en lång stång. Inte heller aphjärna eller gettestiklar eller...ja, ni kan fylla på själva. *s*

    Jag undviker gärna kidneybönor också, egentligen alla bönor på burk. *s* Nej, jag är iiiiiiiinte kinkig. ;)
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18

    Har du smakat gröna russin?

    Det finns ju flera olika sorters russin, både gröna och guldgula som inte alls smakar som de små svarta torra! :)
  36. 18
    Har du smakat gröna russin? Det finns ju flera olika sorters russin, både gröna och guldgula som inte alls smakar som de små svarta torra! :)
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19

    Nä, inte aphjärna heller

    Usch, minns historierna om aphjärnor som man åt när de fortfarande levde... brrr. Fastspända vid bordet, just för att behålla fräscheten och hålla den ljumna temperaturen...

    Gettestiklar har jag inte funderat över, men man äter dem väl inte råa? :/
  38. 19
    Nä, inte aphjärna heller Usch, minns historierna om aphjärnor som man åt när de fortfarande levde... brrr. Fastspända vid bordet, just för att behålla fräscheten och hålla den ljumna temperaturen...

    Gettestiklar har jag inte funderat över, men man äter dem väl inte råa? :/
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Ameh allstå va ere här rå???

    Och du ska vara allas vår matguru;-) Får man vara så kinkig då????
  40. 20
    Ameh allstå va ere här rå??? Och du ska vara allas vår matguru;-) Får man vara så kinkig då????
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag vill inte snacka skit, absolut inte
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 13:37
  2. Inte för kallt men absolut inte varmt!
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 10:06
  3. Vet att det här inte är Mat&Dryck men
    By pösmunken in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 22:16
  4. Vill absolut ha/vill absolut inte ha-
    By flingo in forum Småbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 21:05
  5. Absolut inte...
    By Pellis in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 18:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar