ADHD= Vårdbidrag???
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Pojkens mamma
    #1

    ADHD= Vårdbidrag???

    HEJ
    Vi är inte färdiga med utredning ännu, men jag har börjat fundera lite på framtiden. När ett barn får diagnosen ADHD, får man då vårdbidrag relativt enkelt eller spelar den diagnosen inte någon roll? Är det ngn här som har vårdbidrag? Var det svårt att få? Är det ngn som blivit nekade vårdbidrag av FK???

    Jag jobbar bara 75%, känns som jag behöver mkt tid med sonen. Jag fyller upp helt med sparade föräldradagar, till hösten fyller han dock 8 år och FP dagarna försvinner då, vill fortsätta arbeta deltid.
    Tacksam för svar, J.
  2. 1
    ADHD= Vårdbidrag??? HEJ
    Vi är inte färdiga med utredning ännu, men jag har börjat fundera lite på framtiden. När ett barn får diagnosen ADHD, får man då vårdbidrag relativt enkelt eller spelar den diagnosen inte någon roll? Är det ngn här som har vårdbidrag? Var det svårt att få? Är det ngn som blivit nekade vårdbidrag av FK???

    Jag jobbar bara 75%, känns som jag behöver mkt tid med sonen. Jag fyller upp helt med sparade föräldradagar, till hösten fyller han dock 8 år och FP dagarna försvinner då, vill fortsätta arbeta deltid.
    Tacksam för svar, J.
  3. mari
    #2

    Diagnosen spelar roll, MEN

    det har ju med själva merarbetet att göra. Vissa kräver inte så mkt och kommer kanske knappt upp i de 10h/vecka som behövs. Andra behöver tillsyn 24h/dygn.
    Och lätt... nja inte direkt. Vi har 3/4
  4. 2
    Diagnosen spelar roll, MEN det har ju med själva merarbetet att göra. Vissa kräver inte så mkt och kommer kanske knappt upp i de 10h/vecka som behövs. Andra behöver tillsyn 24h/dygn.
    Och lätt... nja inte direkt. Vi har 3/4

Liknande trådar

  1. Vårdbidrag för ADHD?
    By anonymt namn in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 09:58
  2. Har alla vårdbidrag för adhd ?
    By 6-barnsmamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 09:55
  3. Vårdbidrag - ADHD
    By MS_C in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 20:10
  4. Vårdbidrag för ADHD?
    By 6-barnsmamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 13:46
  5. Vårdbidrag för adhd ??
    By 6-barnsmamma-tjatig nu! in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 08:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar