Hur tidigt kan man testa...
Planera för barn
  1. Första barnet
    #1

    Hur tidigt kan man testa...

    ... om man är gravid? Än så länge har det bara gått 5 dagar sen ägglossningen och testet jag gjorde idag visade ingenting. Måste man vänta ända tills jag skulle haft mens eller kan man kolla innan? Gör det någon skillnad vilken tid på dygnet man testar? Måste det vara på morgonen eller kan man göra ett test senare under dagen?

    Jag känner på mig att jag är gravid trots det negativa grav.testet idag. Spännande!
  2. 1
    Hur tidigt kan man testa... ... om man är gravid? Än så länge har det bara gått 5 dagar sen ägglossningen och testet jag gjorde idag visade ingenting. Måste man vänta ända tills jag skulle haft mens eller kan man kolla innan? Gör det någon skillnad vilken tid på dygnet man testar? Måste det vara på morgonen eller kan man göra ett test senare under dagen?

    Jag känner på mig att jag är gravid trots det negativa grav.testet idag. Spännande!
  3. Väntar på bebis
    #2

    10 dagar efter ÄL

    Hej!

    Har för mig att det är tidigast 10 dagar efter ägglossningen, men säkrast först den dag då man skulle fått mens (alltså första dagen på följande menscykel). Det beror lite på hur känsliga testen är.

    Hoppas du får ett positivt besked!
  4. 2
    10 dagar efter ÄL Hej!

    Har för mig att det är tidigast 10 dagar efter ägglossningen, men säkrast först den dag då man skulle fått mens (alltså första dagen på följande menscykel). Det beror lite på hur känsliga testen är.

    Hoppas du får ett positivt besked!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Finns test

    som man kan testa tidigare med. Tex rfsu\'s test (står dock på förpackning att man ska tsta på IM-dagen) eller på Mirres webshop kan man köpa test som mäter låga halter av \"grav-hormonet\". Men de dyra, lite mer tillförlitliga testen, typ Clear Blue eller Preg kan man testa från IM-dagen, eller kanske nån dag tidigare.
    Det beror på test till test när på dygnet man ska testa, det står på förpackningen!

    Tänk på att man kan testa neg en dag och dagen efter testa pos då hormonnivån ökar så otroligt i början. Så du kan mycket väl vara gravid!

    Lycka till!
  6. 3
    Finns test som man kan testa tidigare med. Tex rfsu\'s test (står dock på förpackning att man ska tsta på IM-dagen) eller på Mirres webshop kan man köpa test som mäter låga halter av \"grav-hormonet\". Men de dyra, lite mer tillförlitliga testen, typ Clear Blue eller Preg kan man testa från IM-dagen, eller kanske nån dag tidigare.
    Det beror på test till test när på dygnet man ska testa, det står på förpackningen!

    Tänk på att man kan testa neg en dag och dagen efter testa pos då hormonnivån ökar så otroligt i början. Så du kan mycket väl vara gravid!

    Lycka till!
  7. Första barnet
    #4

    Tack för svaren!

    Ska vänta lite till innan jag gör nästa test, men jag är otålig så det känns som en evighetslång väntan!

    Känner på något sätt ändå på mig att testet kommer visa positivt. Brösten är redan ömma. Är inte det väl tidigt att känna av det redan nu? Ja det återstår att se.... skriver här igen sen när jag vet.
  8. 4
    Tack för svaren! Ska vänta lite till innan jag gör nästa test, men jag är otålig så det känns som en evighetslång väntan!

    Känner på något sätt ändå på mig att testet kommer visa positivt. Brösten är redan ömma. Är inte det väl tidigt att känna av det redan nu? Ja det återstår att se.... skriver här igen sen när jag vet.
  9. Längtar...!!
    #5

    Ja hör av dej!!

    Även jag är i samma sits. Testade nog FÖR tidigt och fick negativ svar.
    Men skulle fått mens igår..... så om det inte kommer på några dagar.... så får jag testa igen.

    Vill man ha större chans så är morgonurinen - den som MVC rekomenderar när de ska göra test!; - )

    Hör av dej \"Första barnet\" !!!!
  10. 5
    Ja hör av dej!! Även jag är i samma sits. Testade nog FÖR tidigt och fick negativ svar.
    Men skulle fått mens igår..... så om det inte kommer på några dagar.... så får jag testa igen.

    Vill man ha större chans så är morgonurinen - den som MVC rekomenderar när de ska göra test!; - )

    Hör av dej \"Första barnet\" !!!!
  11. Första barnet
    #6

    Önskar dig...

    ... också lycka till! Min mens ska enl beräkning komma i mitten av nästa vecka. Får se om den gör det eller inte.

    Trevlig helg! :-)
  12. 6
    Önskar dig... ... också lycka till! Min mens ska enl beräkning komma i mitten av nästa vecka. Får se om den gör det eller inte.

    Trevlig helg! :-)

Liknande trådar

  1. Hur tidigt kan man testa?
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 17:50
  2. Hur tidigt kan man testa?
    By anonymt namn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 18:30
  3. Hur tidigt kan man testa?
    By nornor in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 12:36
  4. Testa hur tidigt?
    By anonymt namn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 10:10
  5. Hur tidigt kan man testa sig?
    By Hoppla Hoppla! in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 20:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar