Hur många här
_03 Höstbarn
  1. Stumpan m.J-03 & Z-05
    #1

    Hur många här

    har fått småsyskon till de vackra november barn som vi har??
  2. 1
    Hur många här har fått småsyskon till de vackra november barn som vi har??
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Inte än men SNART :-)

    Vi har bf 30/5 så alldeles, alldeles snart är Aniara storasyster. Det känns himla underligt. :-)
  4. 2
    Inte än men SNART :-) Vi har bf 30/5 så alldeles, alldeles snart är Aniara storasyster. Det känns himla underligt. :-)
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Inte än men om länge ;-)

    Mitten av november närmare bestämt. Känns avlägset!
  6. 3
    Inte än men om länge ;-) Mitten av november närmare bestämt. Känns avlägset!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Wow

    Ja, det är ju riktigt nära inpå. Spännande. Vad säger Aniara? Mår du bra?
  8. 4
    Wow Ja, det är ju riktigt nära inpå. Spännande. Vad säger Aniara? Mår du bra?
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Här!

    Johan fick en lillasyster den 24 februari i år. Allt har gått super och han verkar avguda sin lillasyster. Johan var ju ganska stor så nu fick vi en \"liten\" tös på 4765g... Allt är relativt.

    Härom dagen så satt Johan på sin stol utomhus och åt smörgås. Sedan tog han stolen och satte sig brevid vagnen där lillasyster låg och sov. Hur sött som helst.

    Annars så är här mycket trots och nej, nej och åter nej!

    Grattis till er Zandra och Femina! Är det andra barnet för er också eller har ni fler sedan innan?
  10. 5
    Här! Johan fick en lillasyster den 24 februari i år. Allt har gått super och han verkar avguda sin lillasyster. Johan var ju ganska stor så nu fick vi en \"liten\" tös på 4765g... Allt är relativt.

    Härom dagen så satt Johan på sin stol utomhus och åt smörgås. Sedan tog han stolen och satte sig brevid vagnen där lillasyster låg och sov. Hur sött som helst.

    Annars så är här mycket trots och nej, nej och åter nej!

    Grattis till er Zandra och Femina! Är det andra barnet för er också eller har ni fler sedan innan?
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Melvin...

    ... blev storebror i höstas, i september. Det har gått upp och ner med syskonskapet får jag väl säga. Lite svartsjuka i början, sedan beundran, nu är det mer ilska då lillebror börjat åla omkring här hemma och tar storebrors saker :o). Storebror är för övrigt mitt inne i värsta trotsperioden nu så här är fullt upp!
  12. 6
    Melvin... ... blev storebror i höstas, i september. Det har gått upp och ner med syskonskapet får jag väl säga. Lite svartsjuka i början, sedan beundran, nu är det mer ilska då lillebror börjat åla omkring här hemma och tar storebrors saker :o). Storebror är för övrigt mitt inne i värsta trotsperioden nu så här är fullt upp!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Hmmm... lustigt att du frågar

    Jag testade positivt igår! Så i januari blir Tom storebror... Så ni är de första som får veta (förutom M då).

    Fniss fniss känns skönt att få dela med sig!

    Jag har ju inte varit aktiv här på länge men kollar in ibland och ser hur ni har det.
  14. 7
    Hmmm... lustigt att du frågar Jag testade positivt igår! Så i januari blir Tom storebror... Så ni är de första som får veta (förutom M då).

    Fniss fniss känns skönt att få dela med sig!

    Jag har ju inte varit aktiv här på länge men kollar in ibland och ser hur ni har det.
  15. Stumpan m.J-03 & Z-05
    #8

    Kanske

    tankeöverföring kanske =) Grattis vännen kramar
  16. 8
    Kanske tankeöverföring kanske =) Grattis vännen kramar
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Vad mysigt!

    Och vilka heffaklumpar. ;-)
    Vi som knappt vant oss vid tanken att den här kommer gå över 3 kg, hoho!

    Det är andra barnet som dimper ner snart. Ska bli väldigt spännande att se Aniaras reaktion, hoppas att det blir som med Johan. :)

    Kramar!!
  18. 9
    Vad mysigt! Och vilka heffaklumpar. ;-)
    Vi som knappt vant oss vid tanken att den här kommer gå över 3 kg, hoho!

    Det är andra barnet som dimper ner snart. Ska bli väldigt spännande att se Aniaras reaktion, hoppas att det blir som med Johan. :)

    Kramar!!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    Grattis!

    Vad roligt!!
  20. 10
    Grattis! Vad roligt!!
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11

    Hej (oj vad långt det blev)!

    Ja, hu & hurra vad snart det är. :-)

    Aniara är fortfarande helt euforisk, hon har varit helt bebisgalen ända sedan hon förstod att andra barn fanns - vete fanken var det kommer ifrån men i vilket fall. Hon pratar bebis mest hela tiden & ska vara bebins mamma & storasyster & det ska snuttas på tuttar & sovas i samma sänge etc etc etc....

    Hoppas att hon inte får knäcken av verkligheten utan att det blir härligt med ett småsyskon.

    Och jag mår bra, tack! Har ju sprungit på 100 extrakontroller den här gången & det känns rätt bra. Lite högt blodtryck nu men annars inga tecken på havandeskapsf. och bebisen är pigg som en spigg. :-)

    Själv då!?! Vad säger storasyster? Hur mår du?
  22. 11
    Hej (oj vad långt det blev)! Ja, hu & hurra vad snart det är. :-)

    Aniara är fortfarande helt euforisk, hon har varit helt bebisgalen ända sedan hon förstod att andra barn fanns - vete fanken var det kommer ifrån men i vilket fall. Hon pratar bebis mest hela tiden & ska vara bebins mamma & storasyster & det ska snuttas på tuttar & sovas i samma sänge etc etc etc....

    Hoppas att hon inte får knäcken av verkligheten utan att det blir härligt med ett småsyskon.

    Och jag mår bra, tack! Har ju sprungit på 100 extrakontroller den här gången & det känns rätt bra. Lite högt blodtryck nu men annars inga tecken på havandeskapsf. och bebisen är pigg som en spigg. :-)

    Själv då!?! Vad säger storasyster? Hur mår du?
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12

    Nja

    Jag tar upp det med jämna mellanrum med J, och hon verkar helt ok med att bebisen kan ha hennes saker, så småningom sitta med vid matbordet i hennes stol och att J då får en ny. Det enda kruxet för henne är var bebisens mamma ska vara då? Så egentligen har hon inte greppat alls.:-) Jag hoppas på att det blir lättare när det syns lite.

    Jag mår bra. Den värsta tröttheten är över och jag är inte så värst illamående. Men i övrigt så känner jag mig mest plufsig. Jag ser fram emot att känna bebisen röra sig.

    Vad skönt att du mår bra denna gång. Nu när man redan har en, så känns det ännu viktigare.
  24. 12
    Nja Jag tar upp det med jämna mellanrum med J, och hon verkar helt ok med att bebisen kan ha hennes saker, så småningom sitta med vid matbordet i hennes stol och att J då får en ny. Det enda kruxet för henne är var bebisens mamma ska vara då? Så egentligen har hon inte greppat alls.:-) Jag hoppas på att det blir lättare när det syns lite.

    Jag mår bra. Den värsta tröttheten är över och jag är inte så värst illamående. Men i övrigt så känner jag mig mest plufsig. Jag ser fram emot att känna bebisen röra sig.

    Vad skönt att du mår bra denna gång. Nu när man redan har en, så känns det ännu viktigare.
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13

    Andra

    Ja, det blir nummer två här också. Jag funderar rätt mycket på hur det ska bli att ha två i stället för och hur man kan underlätta för den stora och hur man ska orka med och så vidare. Det är skönt att höra positiva historier från andra!
  26. 13
    Andra Ja, det blir nummer två här också. Jag funderar rätt mycket på hur det ska bli att ha två i stället för och hur man kan underlätta för den stora och hur man ska orka med och så vidare. Det är skönt att höra positiva historier från andra!
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14

    Ja, grattis!

    Vad kul!
  28. 14
    Ja, grattis! Vad kul!
  29. Laila
    #15

    Inget här!

    Det verkar mer och mer som att Cassandra kommer att bli ett ensambarn. Visserligen har vi försökt ett tag, men inte varit så noga med att ha koll på dagarna och så. Ju längre tiden går, desto mindre intressant känns det med ett barn till. Jag är ju snart 40! Själv är jag inte så jättesugen på en bebis, det skulle vara för Cs skull isåfall. Vet inte riktigt om det räcker som anledning?

    Fast det är klart; nu när jag läser om era små här och en del av mina kompisar precis har fått smått så blir jag liiiiiite sugen ...
  30. 15
    Inget här! Det verkar mer och mer som att Cassandra kommer att bli ett ensambarn. Visserligen har vi försökt ett tag, men inte varit så noga med att ha koll på dagarna och så. Ju längre tiden går, desto mindre intressant känns det med ett barn till. Jag är ju snart 40! Själv är jag inte så jättesugen på en bebis, det skulle vara för Cs skull isåfall. Vet inte riktigt om det räcker som anledning?

    Fast det är klart; nu när jag läser om era små här och en del av mina kompisar precis har fått smått så blir jag liiiiiite sugen ...
  31. Laila
    #16

    GRATTIS *imt*

    q
  32. 16
    GRATTIS *imt* q
  33. Medlem sedan
    May 2003
    #17

    Det går säkert bra!

    Bebisar är gulliga! O så fort första veckorna har gått och man kommit in i byta liten blöja och fåt igång amningen så är de så lätta att ha att göra med om man jämför med en 21/2 åring..

    Lycka till och sköt om er!
  34. 17
    Det går säkert bra! Bebisar är gulliga! O så fort första veckorna har gått och man kommit in i byta liten blöja och fåt igång amningen så är de så lätta att ha att göra med om man jämför med en 21/2 åring..

    Lycka till och sköt om er!
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18

    Vi delade

    mycket på oss i början. Läste lite storebror böcker, mycket storebrorpresenter. Sedan tycker jag att det inte är dubbelt så jobbigt, kanske snarare 11/2 ... Fast nu sover johan middag fortfarande och han har ännu ingen svår trotsperiod.

    Vet inte om det passar er men vi hat låtit Johan fortsätta vara bebis. Prova vaggan, vi inhandlade en dubbelvagn, han får ligga i babysittern mm

    Hoppas att det går bra för er! Sköt om er! Denna gången är det svårare att bara bry sig om hur man mår och bebisen!
  36. 18
    Vi delade mycket på oss i början. Läste lite storebror böcker, mycket storebrorpresenter. Sedan tycker jag att det inte är dubbelt så jobbigt, kanske snarare 11/2 ... Fast nu sover johan middag fortfarande och han har ännu ingen svår trotsperiod.

    Vet inte om det passar er men vi hat låtit Johan fortsätta vara bebis. Prova vaggan, vi inhandlade en dubbelvagn, han får ligga i babysittern mm

    Hoppas att det går bra för er! Sköt om er! Denna gången är det svårare att bara bry sig om hur man mår och bebisen!
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19

    Ett stort grattis! (imt)

  38. 19
    Ett stort grattis! (imt)
  39. tjorven
    #20

    Japp!

    Vår kille fick en underbar lillasyster i aug. ifjol! Roligt med syskon, lite tufft med två barn dock men är mest glad och lycklig över de två förstås..
  40. 20
    Japp! Vår kille fick en underbar lillasyster i aug. ifjol! Roligt med syskon, lite tufft med två barn dock men är mest glad och lycklig över de två förstås..
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. många nya auktioner ikväll..många med
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 19:38
  2. Så många minus och så många
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:21
  3. Många frågor, vill ha många svar!
    By lindalou13 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 20:13
  4. *suck* många många gånger om
    By anonym just nu in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 07:42
  5. Så många nick på Bf-listan men många
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 09:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar