knäppande höft
Höftluxationer
  1. Lappis m A, A & F
    #1

    knäppande höft

    upptäcktes på Alfons idag på 6 mån kollen, läkaren vill skicka en remiss till ortopeden för en koll, jag frågade vad det kunde innebära, men fick inte ngt direkt svar, och sen undrade jag varför det inte upptäckts tidigare, ja okunniga läkare menade han på då....
    HA HA säger jag då, han udersöktes ju av sjukhusets bästa barnläkare flera gånger under tiden vi låg på barn, så nämde jag om den där rosenskenan och då sa ahn att den kanske skulle behöva användas...
    Hjälp tänkte jag hur ska det gå han som har börjat vända sej bara sover på mage och som gör ansatser till att sitta och krypa, det kommer ju att bli rena tortyren.
    Annars var allt bara fint med honom han är 67 cm lång och väger 7770g och har för övrigt utvecklats fint.
    Bebisreflexerna har avtagit och han är lite före Freja i det motoriska.
    Freja väger 7730 och 67 cm lång och hennes bebisreflexer börjar avta men hon är ngt efter Alfons.
    Annars allt bra, men jag kan inte sluta tänka på det där med hans höft stackars liten om han måste få skena... min lille kille!
    5 mån sprutan har de oxå fått idag,lte sen men det har inte funnits tider före det, gick hur bra som helst, ingen av dem grät och personalen tyckte att det var så duktiga barn.
    SNÄLLA NI MED ERFARENHET BERÄTTA! jag är så orolig vet ingenting...
  2. 1
    knäppande höft upptäcktes på Alfons idag på 6 mån kollen, läkaren vill skicka en remiss till ortopeden för en koll, jag frågade vad det kunde innebära, men fick inte ngt direkt svar, och sen undrade jag varför det inte upptäckts tidigare, ja okunniga läkare menade han på då....
    HA HA säger jag då, han udersöktes ju av sjukhusets bästa barnläkare flera gånger under tiden vi låg på barn, så nämde jag om den där rosenskenan och då sa ahn att den kanske skulle behöva användas...
    Hjälp tänkte jag hur ska det gå han som har börjat vända sej bara sover på mage och som gör ansatser till att sitta och krypa, det kommer ju att bli rena tortyren.
    Annars var allt bara fint med honom han är 67 cm lång och väger 7770g och har för övrigt utvecklats fint.
    Bebisreflexerna har avtagit och han är lite före Freja i det motoriska.
    Freja väger 7730 och 67 cm lång och hennes bebisreflexer börjar avta men hon är ngt efter Alfons.
    Annars allt bra, men jag kan inte sluta tänka på det där med hans höft stackars liten om han måste få skena... min lille kille!
    5 mån sprutan har de oxå fått idag,lte sen men det har inte funnits tider före det, gick hur bra som helst, ingen av dem grät och personalen tyckte att det var så duktiga barn.
    SNÄLLA NI MED ERFARENHET BERÄTTA! jag är så orolig vet ingenting...
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2

    Hej!

    Min tjej fick skena när hon var 7 veckor gammal vilket i sig är sent för de flesta får skena redan på BB om det upptäcks i tid. För er är det förståss ännu värre eftersom han har hunnit bli så gammal men jag tror inte att du behöver vara orolig för han kommer att vänja sig och anpassa sig efter vad han kan göra med skenan på. Fortfarande kan han ligga på mage och sova om han tycker att det funkar med skenan.
    Vi var oxå jätteoroliga innan Tova fick sin skena eftersom man inte vet nåt och inte vet hur det ska bli men det går lättare än vad man tror. Visst är det bökigare men allt löser sig och tiden går fortare än vad man tror.
    Har ni fått veta nåt om hur länge i så fall han ska ha skenan?
    Tova hade skena i 6 veckor och sedan Frejkabyxa i 6 veckor till.

    Lycka till och berätta hur det går. Har du fler frågor eller funderingar så är det bara att skriva så ska jag försöka hjälpa till.

    Stor kram till er, jag tänker på er!
  4. 2
    Hej! Min tjej fick skena när hon var 7 veckor gammal vilket i sig är sent för de flesta får skena redan på BB om det upptäcks i tid. För er är det förståss ännu värre eftersom han har hunnit bli så gammal men jag tror inte att du behöver vara orolig för han kommer att vänja sig och anpassa sig efter vad han kan göra med skenan på. Fortfarande kan han ligga på mage och sova om han tycker att det funkar med skenan.
    Vi var oxå jätteoroliga innan Tova fick sin skena eftersom man inte vet nåt och inte vet hur det ska bli men det går lättare än vad man tror. Visst är det bökigare men allt löser sig och tiden går fortare än vad man tror.
    Har ni fått veta nåt om hur länge i så fall han ska ha skenan?
    Tova hade skena i 6 veckor och sedan Frejkabyxa i 6 veckor till.

    Lycka till och berätta hur det går. Har du fler frågor eller funderingar så är det bara att skriva så ska jag försöka hjälpa till.

    Stor kram till er, jag tänker på er!
  5. Medlem sedan
    Jan 1999
    #3

    Hur har det gått?

    Håller tummarna att allt var okej med Alfons knäppande höft. *kram*
  6. 3
    Hur har det gått? Håller tummarna att allt var okej med Alfons knäppande höft. *kram*
  7. Lappis m A, A & F
    #4

    vi ska på koll nu på

    onsdag, jag hoppas att det inte är ngt allvarligt... men det verkar inte vara ngt vad jag kan se, han är snart i färd med att krypa och han tar sej mkt fortare fram än sin 15 min yngre syster.
    Det man kan se på honom verkar inte vara ngt just, men jag vet ju inte ändå... ;(
  8. 4
    vi ska på koll nu på onsdag, jag hoppas att det inte är ngt allvarligt... men det verkar inte vara ngt vad jag kan se, han är snart i färd med att krypa och han tar sej mkt fortare fram än sin 15 min yngre syster.
    Det man kan se på honom verkar inte vara ngt just, men jag vet ju inte ändå... ;(

Liknande trådar

  1. Hör ni knäppande?
    By Hoppaspåbebis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 09:28
  2. Knäppande ben
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 10:09
  3. knäppande höft
    By Lappis m A, A & F in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 22:01
  4. knäppande höft
    By Lappis m A, A & F in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 15:11
  5. knäppande höft
    By Lappis m A, A & F in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 14:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar