Krossa alvedon?
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Krossa alvedon?

    Vet någon här om man kan krossa en alvedontablett?
    Vår äldsta son har feber och vi har pyttelite flytande alvedon kvar.
    Innan han somnade försökte han svälja en halv tabett men det gick inte.
    Sista utvägen är suppar som vi har (dock för mindre vikt än vad han väger), men jag är ytterst tveksam om han går med på det då han aldrig tagit supp någongång.

    I morgon bitti får vi åka till apoteket och fylla på förådet men jag tänker om det är så att han vaknar i natt och skulle behöva få lite febernedsättande
  2. 1
    Krossa alvedon? Vet någon här om man kan krossa en alvedontablett?
    Vår äldsta son har feber och vi har pyttelite flytande alvedon kvar.
    Innan han somnade försökte han svälja en halv tabett men det gick inte.
    Sista utvägen är suppar som vi har (dock för mindre vikt än vad han väger), men jag är ytterst tveksam om han går med på det då han aldrig tagit supp någongång.

    I morgon bitti får vi åka till apoteket och fylla på förådet men jag tänker om det är så att han vaknar i natt och skulle behöva få lite febernedsättande
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    hur gammal är han?

    visst kan man ge en halv eller 1/3 del? beroende på åldern förstås
  4. 2
    hur gammal är han? visst kan man ge en halv eller 1/3 del? beroende på åldern förstås
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Japp det kan du!!!

    ...krossa den och blanda med lite äppelmos eller sylt!
    Hoppas det går bra, för det smakar pyton. Hoppas han blir bättre snart!!Kram
  6. 3
    Japp det kan du!!! ...krossa den och blanda med lite äppelmos eller sylt!
    Hoppas det går bra, för det smakar pyton. Hoppas han blir bättre snart!!Kram
  7. Oxen m 3
    #4

    Han är...


    Han 4 åroch 7 månader. Jag tänkte om man kan krossa en halv alvedon i mortel.
  8. 4
    Han är...
    Han 4 åroch 7 månader. Jag tänkte om man kan krossa en halv alvedon i mortel.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Vad bra!


    Åh vad bra!!
    När han försökte svälja tabletten så grimaserade han med hela ansiktet. Ja, jag vet ju själv hur illa det smakar om tabletten inte glider ner som man vill *urk*
    Tack för snabbt svar!!
  10. 5
    Vad bra!
    Åh vad bra!!
    När han försökte svälja tabletten så grimaserade han med hela ansiktet. Ja, jag vet ju själv hur illa det smakar om tabletten inte glider ner som man vill *urk*
    Tack för snabbt svar!!
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    lugnt!

    klart du kan ge alvedonen med en sked youghurt det smakar bättre då ;)
  12. 6
    lugnt! klart du kan ge alvedonen med en sked youghurt det smakar bättre då ;)
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    By the way...


    By the way...
    Så fick Sigge feber igår efter att ha fått sin 3-månaders spruta.
    Försökte pilla in en supp i går men det gick inte alls. Den bara gled ut hela tiden (å inte ville jag \"bråka\" för mycket med den heller) så han fick flytande istället mha spruta, sen så somnade han gott.

    Ser fram emot en \"härlig\" dag i morgon.
    Då är både mellersta och största pojkarna sjuka i morgon. Mellersta killen har haft en rejäl ögoninflamation i en veckas tid nu och haft hög feber
    Ja man har ju inte presis haft nån vidare nattsömn den sista veckan
    Och stackars sambon fick ett sånt allergianfall i dag pga pollen så det var nära det blev ambulans. Han får spruta varje år men nu efter dagens anfall fick han ännu mer mediciner. Såg på han att han var rädd så jag har tyckt så synd om honom.
  14. 7
    By the way...
    By the way...
    Så fick Sigge feber igår efter att ha fått sin 3-månaders spruta.
    Försökte pilla in en supp i går men det gick inte alls. Den bara gled ut hela tiden (å inte ville jag \"bråka\" för mycket med den heller) så han fick flytande istället mha spruta, sen så somnade han gott.

    Ser fram emot en \"härlig\" dag i morgon.
    Då är både mellersta och största pojkarna sjuka i morgon. Mellersta killen har haft en rejäl ögoninflamation i en veckas tid nu och haft hög feber
    Ja man har ju inte presis haft nån vidare nattsömn den sista veckan
    Och stackars sambon fick ett sånt allergianfall i dag pga pollen så det var nära det blev ambulans. Han får spruta varje år men nu efter dagens anfall fick han ännu mer mediciner. Såg på han att han var rädd så jag har tyckt så synd om honom.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    tack


    Tack!
    Känns bra så jag slipper ev \"bråka\" med suppar om han vaknar
  16. 8
    tack
    Tack!
    Känns bra så jag slipper ev \"bråka\" med suppar om han vaknar
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Kramar till er för er...

    ....elendes vecka. Men efter regn kommer solsken :-)
  18. 9
    Kramar till er för er... ....elendes vecka. Men efter regn kommer solsken :-)
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Tack...


    Tack för kramarna -de behövs.

    Men jag har ändå en förmåga att le i det som ibland liknar ett midnre kaos.
    I dag när jag bytte på sigge kände jag på mig att J hade nåt bus på gång. Jag visste att mitt pissjumna kaffe stod på köksbordet och det hade han ju såklart sett och blev intresserad av att smaka. När jag bytt klart på sigge och gick in i köket så var det en stor pöl med kaffe på golvet som han glatt plaskade i. Och så var han alldeles brun runt munnen - tyckte tydligen att det smakade gott *ler*
  20. 10
    Tack...
    Tack för kramarna -de behövs.

    Men jag har ändå en förmåga att le i det som ibland liknar ett midnre kaos.
    I dag när jag bytte på sigge kände jag på mig att J hade nåt bus på gång. Jag visste att mitt pissjumna kaffe stod på köksbordet och det hade han ju såklart sett och blev intresserad av att smaka. När jag bytt klart på sigge och gick in i köket så var det en stor pöl med kaffe på golvet som han glatt plaskade i. Och så var han alldeles brun runt munnen - tyckte tydligen att det smakade gott *ler*
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Vad har du för suppar?

    Alvedonsupparna är större än panodilsuppar, för den minsta sorten. Panodilsupparna är mycket mindre och lättare att få in. Jag brukar klämma ihop skinkorna lite lätt då jag precis har fört in den, då stannar de kvar. Jag antar att de får en krystreflex när man är där och pillar.
  22. 11
    Vad har du för suppar? Alvedonsupparna är större än panodilsuppar, för den minsta sorten. Panodilsupparna är mycket mindre och lättare att få in. Jag brukar klämma ihop skinkorna lite lätt då jag precis har fört in den, då stannar de kvar. Jag antar att de får en krystreflex när man är där och pillar.
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Vi brukar

    ha alvedon som man suger på, de smakar som godis ungefär och funkar bra för mina \"stora\" (4 o 6½) barn. Men i nödfall så ger jag en halv tablett i en klick sylt, då brukar de slinka ner.
  24. 12
    Vi brukar ha alvedon som man suger på, de smakar som godis ungefär och funkar bra för mina \"stora\" (4 o 6½) barn. Men i nödfall så ger jag en halv tablett i en klick sylt, då brukar de slinka ner.
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    Måste lätga näsan i blöt

    och berätta om när vi skulle ge sonen suppar första gången. Den bara gled ut och ut. Maken och jag blev fnissigare och fnissigare. Till slut så låg jag på golvet och asgarvade. Det hela berodde på att vi stoppat in den spettsiga sidan först....

    KAN det varit detta som ställde till det för er?
  26. 13
    Måste lätga näsan i blöt och berätta om när vi skulle ge sonen suppar första gången. Den bara gled ut och ut. Maken och jag blev fnissigare och fnissigare. Till slut så låg jag på golvet och asgarvade. Det hela berodde på att vi stoppat in den spettsiga sidan först....

    KAN det varit detta som ställde till det för er?
  27. Oxen m 3
    #14

    Faktist inte :-)


    Nej, faktist inte. Men jag skall erkänna att jag har gjort det felet förrut, första gången jag använde mig av supp. :-)
  28. 14
    Faktist inte :-)
    Nej, faktist inte. Men jag skall erkänna att jag har gjort det felet förrut, första gången jag använde mig av supp. :-)
  29. Oxen m 3
    #15

    Ska lägga....


    Ska lägga på minnet att Panodil (minsta sorten)är mindre än alvedon.
  30. 15
    Ska lägga....
    Ska lägga på minnet att Panodil (minsta sorten)är mindre än alvedon.

Liknande trådar

  1. Varför inte krossa tablett?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 21:23
  2. Krossa polkagrisar med vad?
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 19:36
  3. Krossa tablett?
    By Oxen m 3 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 07:54
  4. Alvedon?
    By Nini med Fredrik in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:02
  5. krossa kardemumma
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 21:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar