Nu har casper blivit storebror..
_0402 Februaribarn
  1. Madde m Casper & Anton
    #1

    Nu har casper blivit storebror..

    Förra tisdagen började slemproppen komma ut i omgångar började nästan tro att jag läckte vatten men det var bara slem. Sen natten till fredag gick jag upp på toa vid tre tiden och kände lite värkar men tänkte att det säkert bara var förvärkar, gick och la mig igen men kunnde inte ligga kvar mer en kart då jag kännde att det gjorde för ont och jag var tvungen att andas mig igenom värkarna, ville inte väcka casper som låg i vår säng, sa till sambon att jag gick upp men att han kunde ligga kvar trodde fortfarande inte det var på riktigvid 03:30 kom det värkar varanan minut och jag kämpade mig in i sovrummet för att säga till sambon att han fick hjälpa mig att klocka värkarna klarade inte det shjälv längre.
    Värkarna fortsatte komma tätt kände att jag inte fck någon vila i mellan. Då var klockan ca 04:20 eftersom det tog 11 timarr när Casper kom till världen så trodde jag fortfarande att det var långt kvar men sambon övertalade mig om att vi skulle ringa till förlossningen iallafall, de sa att vi fick välja själva om vi ville komma in och eftersom jag kände att jag inte kunde återhämta mig mellan värkarna så bestämmde vi oss för att åka in. Sambon ringde sin mamma som skulle vara barnvakt och efter en stund kom min mamma som skulle skjutsa oss hela vägen in till förlossningen kändes det som om jag hade en enda stor värk, det började även trycka på lite, men jag trodde fortfarande att de skulle säkert skicka hem oss igen. Vi blev inskrivna 05:15 tog ett tag att få av mig kläderna och komma upp i sängen eftersom jag kännde värkar hela tiden började även andas lustgas. När de undersökte mig var jag redan öppen 5 cm. blev förvånad och glad. Bm sa att det här kommer nog gå fort alla kanter var utplånade. Började känna att jag var tcungen att krysta så efter ca 10 min blev jag undersökt igen och var då fullt öppen, bm kännde bara en stor buktande hinnblåsa så de bestämmde att i nästa värk skulle de ta hål på den och 7 minuter senare kom Anton till världen 060505 kl 05:57
    Allt gick väldigt snabbt vi blev inskrivna 05:15 och 05:57 kom han ut. vi åkte hem samma dag och allt har fungerat jätte bra här hemma. Casper är jätte stolt över lille bror, det är hans Anton. När någon annan håller honom så är han alltid i närheten och bvaktar lillebror lite.
  2. 1
    Nu har casper blivit storebror.. Förra tisdagen började slemproppen komma ut i omgångar började nästan tro att jag läckte vatten men det var bara slem. Sen natten till fredag gick jag upp på toa vid tre tiden och kände lite värkar men tänkte att det säkert bara var förvärkar, gick och la mig igen men kunnde inte ligga kvar mer en kart då jag kännde att det gjorde för ont och jag var tvungen att andas mig igenom värkarna, ville inte väcka casper som låg i vår säng, sa till sambon att jag gick upp men att han kunde ligga kvar trodde fortfarande inte det var på riktigvid 03:30 kom det värkar varanan minut och jag kämpade mig in i sovrummet för att säga till sambon att han fick hjälpa mig att klocka värkarna klarade inte det shjälv längre.
    Värkarna fortsatte komma tätt kände att jag inte fck någon vila i mellan. Då var klockan ca 04:20 eftersom det tog 11 timarr när Casper kom till världen så trodde jag fortfarande att det var långt kvar men sambon övertalade mig om att vi skulle ringa till förlossningen iallafall, de sa att vi fick välja själva om vi ville komma in och eftersom jag kände att jag inte kunde återhämta mig mellan värkarna så bestämmde vi oss för att åka in. Sambon ringde sin mamma som skulle vara barnvakt och efter en stund kom min mamma som skulle skjutsa oss hela vägen in till förlossningen kändes det som om jag hade en enda stor värk, det började även trycka på lite, men jag trodde fortfarande att de skulle säkert skicka hem oss igen. Vi blev inskrivna 05:15 tog ett tag att få av mig kläderna och komma upp i sängen eftersom jag kännde värkar hela tiden började även andas lustgas. När de undersökte mig var jag redan öppen 5 cm. blev förvånad och glad. Bm sa att det här kommer nog gå fort alla kanter var utplånade. Började känna att jag var tcungen att krysta så efter ca 10 min blev jag undersökt igen och var då fullt öppen, bm kännde bara en stor buktande hinnblåsa så de bestämmde att i nästa värk skulle de ta hål på den och 7 minuter senare kom Anton till världen 060505 kl 05:57
    Allt gick väldigt snabbt vi blev inskrivna 05:15 och 05:57 kom han ut. vi åkte hem samma dag och allt har fungerat jätte bra här hemma. Casper är jätte stolt över lille bror, det är hans Anton. När någon annan håller honom så är han alltid i närheten och bvaktar lillebror lite.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    **GRATTIS**

    Det var en raket förlossning, låter ändå som du är väldigt nöjd. Bra kämpat av dig.

    Vad mysigt med en liten till prins.

    Säger en sak: NJUUUUT, tiden går så fort.

    Massa grattiskramar jeanette
  4. 2
    **GRATTIS** Det var en raket förlossning, låter ändå som du är väldigt nöjd. Bra kämpat av dig.

    Vad mysigt med en liten till prins.

    Säger en sak: NJUUUUT, tiden går så fort.

    Massa grattiskramar jeanette
  5. Anna m Joel+bf 1/9 * v24*
    #3

    Åhhh, grattis...

    ..och VÄLKOMMEN Anton :-)

    KRAM!
  6. 3
    Åhhh, grattis... ..och VÄLKOMMEN Anton :-)

    KRAM!
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Underbart!!

    Grattis!! Vilken solskenshistoria :-)
  8. 4
    Underbart!! Grattis!! Vilken solskenshistoria :-)
  9. Morran m. tre + v.18
    #5

    Grattis!!!

    Åhh... vilken underbar förlossnig du verkar ha haft.
    Grattis till eran fina lilla kille!!
  10. 5
    Grattis!!! Åhh... vilken underbar förlossnig du verkar ha haft.
    Grattis till eran fina lilla kille!!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6

    GRATTIS!!!!

    Vad härligt att allt gått bra och vad underbart att Casper är så stolt!
    Grattis igen!
  12. 6
    GRATTIS!!!! Vad härligt att allt gått bra och vad underbart att Casper är så stolt!
    Grattis igen!
  13. Anonym
    #7

    Jättegrattis Madde!!!

    SÅ skönt att allt gick bra o att ni hann in till förlossningen!

    Själv har jag drygt 5 veckor kvar..
    Gick du över tiden denna gång eller? Hur stor var han?

    Lycka till med allt nu...
  14. 7
    Jättegrattis Madde!!! SÅ skönt att allt gick bra o att ni hann in till förlossningen!

    Själv har jag drygt 5 veckor kvar..
    Gick du över tiden denna gång eller? Hur stor var han?

    Lycka till med allt nu...
  15. Mamijo
    #8

    Grattis till Anton!

    Vad härligt att allt gått bra och att Casper är så stolt!

    Kram!
  16. 8
    Grattis till Anton! Vad härligt att allt gått bra och att Casper är så stolt!

    Kram!
  17. Mamijo
    #9

    Till Madde *imt*

    .
  18. 9
    Till Madde *imt* .
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    GRATTIS!!!!

    Åååååh, grattis! Så helt underbart att allting gick så bra och att du har fått din lille bebis!
    Åååååååh, vilken babylycka!
    Massor av kramar!
  20. 10
    GRATTIS!!!! Åååååh, grattis! Så helt underbart att allting gick så bra och att du har fått din lille bebis!
    Åååååååh, vilken babylycka!
    Massor av kramar!
  21. Medlem sedan
    Apr 1999
    #11

    åh! stort grattis! (imt)

  22. 11
    åh! stort grattis! (imt)
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12

    Stort grattis till er!!!!

    Vilken härlig förlossning!!

    Ha det så gott och mys med pojkarna!!
  24. 12
    Stort grattis till er!!!! Vilken härlig förlossning!!

    Ha det så gott och mys med pojkarna!!
  25. Medlem sedan
    Nov 2000
    #13

    *G*R*A*T*T*I*S*

    Tänk att det kan gå så fort! Ha det bra och sköt om er alla!

    *Kram*
  26. 13
    *G*R*A*T*T*I*S* Tänk att det kan gå så fort! Ha det bra och sköt om er alla!

    *Kram*
  27. Malla
    #14

    Grattis till

    sonen med det fina namnet(min äldste heter så)! Vad skönt att allt gick så bra och att du är så nöjd. Grattis och lycka till!
  28. 14
    Grattis till sonen med det fina namnet(min äldste heter så)! Vad skönt att allt gick så bra och att du är så nöjd. Grattis och lycka till!
  29. Medlem sedan
    Sep 2000
    #15

    Stort GRATTIS!!

    Åh vad härligt att allt gått så bra! Låter som en verklig toppenförlossning.
    Stort grattis till lille Anton! Förstår att Casper är jättestolt :O)
  30. 15
    Stort GRATTIS!! Åh vad härligt att allt gått så bra! Låter som en verklig toppenförlossning.
    Stort grattis till lille Anton! Förstår att Casper är jättestolt :O)
  31. Medlem sedan
    Jun 2000
    #16

    Jätte grattis till..........

    er nya lilla kille. Kramis!
  32. 16
    Jätte grattis till.......... er nya lilla kille. Kramis!
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    GRATTIS!!

    Har varit in här flera gånger och missat ditt inlägg
    :-))

    SuperGRATTIS till er!!
  34. 17
    GRATTIS!! Har varit in här flera gånger och missat ditt inlägg
    :-))

    SuperGRATTIS till er!!
  35. Milla m-04 & I-05
    #18

    Grattis

    till lillebror! Vad härligt!
  36. 18
    Grattis till lillebror! Vad härligt!
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19

    Jättegrattis *imt*

    \'
  38. 19
    Jättegrattis *imt* \'

Liknande trådar

  1. Casper ska bli storebror
    By angellove in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 21:47
  2. Storebror har blivit sà
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:39
  3. Nu har Leo blivit storebror
    By Annapanna31 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 21:50
  4. casper har blivit mobror
    By skånetösen in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:51
  5. Casper är numera storebror
    By mynch in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 18:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar