Smillas hjärta stannade igår natt..
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Smillas hjärta stannade igår natt..

    ..men det gick igång igen. Samma sak hände några ggr till och de intuberade henne igår natt. Hon blev dock inte bättre så de lade henne i ECMO. Annars hade hon dött då. Höger kammare är så stor och överarbetad så den tryckte till vänster kammare. Men i skrivande stund är hon uppe i luften i en ambulans i ett herkulesflygplan och landar snart på sturup. Vi ska precis sticka ner. Operation blir så fort hon är infektionsfri. Det är hennes enda chans nu. Funkar inte klaffen bra mkt bättre än innan, ja då vet vi vad vi har att vänta. Känner mig lite tjatig som skriver tråkiga saker hela tiden men tyvärr är det här vår vardag. Återigen: Stort tack till alla. Även om jag inte känner er personligen så betyder erat ord och tankar mkt då jag vet att ni vet vad jag pratar om...
    Återkommer från LUND..
  2. 1
    Smillas hjärta stannade igår natt.. ..men det gick igång igen. Samma sak hände några ggr till och de intuberade henne igår natt. Hon blev dock inte bättre så de lade henne i ECMO. Annars hade hon dött då. Höger kammare är så stor och överarbetad så den tryckte till vänster kammare. Men i skrivande stund är hon uppe i luften i en ambulans i ett herkulesflygplan och landar snart på sturup. Vi ska precis sticka ner. Operation blir så fort hon är infektionsfri. Det är hennes enda chans nu. Funkar inte klaffen bra mkt bättre än innan, ja då vet vi vad vi har att vänta. Känner mig lite tjatig som skriver tråkiga saker hela tiden men tyvärr är det här vår vardag. Återigen: Stort tack till alla. Även om jag inte känner er personligen så betyder erat ord och tankar mkt då jag vet att ni vet vad jag pratar om...
    Återkommer från LUND..
  3. Helena m Victor
    #2

    Tänker på er

    & hoppas verkligen att hon får den hjälp hon behöver.

  4. 2
    Tänker på er & hoppas verkligen att hon får den hjälp hon behöver.

  5. Cecilia m Viggo
    #3

    Styrkekram till er!

    Håller alla tummar för att Smilla skall orka kämpa! Jag tänker på er jättemycket och gråter med er. Vår Viggo har Shones syndrom med huvudproblem för liten mitralisklaff och är ungefär lika gammal som Smilla(18 mån) varför jag verkligen känner för er. Om du vill får du maila mig privat när du orkar och har behov. [email protected]
    Önskar att vi kunde hjälpa. Många kramar från oss!
  6. 3
    Styrkekram till er! Håller alla tummar för att Smilla skall orka kämpa! Jag tänker på er jättemycket och gråter med er. Vår Viggo har Shones syndrom med huvudproblem för liten mitralisklaff och är ungefär lika gammal som Smilla(18 mån) varför jag verkligen känner för er. Om du vill får du maila mig privat när du orkar och har behov. [email protected]
    Önskar att vi kunde hjälpa. Många kramar från oss!
  7. Johanna
    #4

    Åhhh...

    Smilla! Stumpan som jag tänker på dig nu. Lilla, lilla tappra tjej. Nu fixar du det här också och överraskar mamma, pappa och hela läkarkåren än en gång!
    Smillas tappra mamma, gud vad ledsen jag är och oj vad jag hoppas, hoppas och hoppas.
    Skriv på! Det enda vi kan göra är ju att försöka peppa.

    Stor innerlig kram!
    Kom ihåg vad Pia skrev om vikten av att hålla handen ett par inlägg längre ner, fast det gör ni förstås redan. Krama lite från alla oss som följer Smillas/er kamp också!
  8. 4
    Åhhh... Smilla! Stumpan som jag tänker på dig nu. Lilla, lilla tappra tjej. Nu fixar du det här också och överraskar mamma, pappa och hela läkarkåren än en gång!
    Smillas tappra mamma, gud vad ledsen jag är och oj vad jag hoppas, hoppas och hoppas.
    Skriv på! Det enda vi kan göra är ju att försöka peppa.

    Stor innerlig kram!
    Kom ihåg vad Pia skrev om vikten av att hålla handen ett par inlägg längre ner, fast det gör ni förstås redan. Krama lite från alla oss som följer Smillas/er kamp också!
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    Vilken

    pärs ni går igenom! Tycker inte du ska känna dej tjatig som skriver om tråkiga saker, ibland är det bara så.
    Kan inte göra så mycket tyvärr, men fortsätter hålla tummarna allt jag kan för lilla Smilla!
    Varm kram!
  10. 5
    Vilken pärs ni går igenom! Tycker inte du ska känna dej tjatig som skriver om tråkiga saker, ibland är det bara så.
    Kan inte göra så mycket tyvärr, men fortsätter hålla tummarna allt jag kan för lilla Smilla!
    Varm kram!
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6

    Å vännen

    vad ni får gå igenom. Vi var på ALB nu för en stund sedan och jag tänkte ett tag att jag skulle gått och hälsat på er men jag hann inte, och nu ser jag att ni var ju inte där då. Jag håller tummar och tår, kramar i massor.
  12. 6
    Å vännen vad ni får gå igenom. Vi var på ALB nu för en stund sedan och jag tänkte ett tag att jag skulle gått och hälsat på er men jag hann inte, och nu ser jag att ni var ju inte där då. Jag håller tummar och tår, kramar i massor.
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7

    Smilla

    Känner igen att. Hjärtat stannade på våran Albin när dom skulle operera honom. Usch det är inget roligt man måste gå igenom,men detta fixar hon.
    Du ska inte känna dig tjatig,jag tror dom flesta vet vad ni går igenom.
    Håller alla tummar för er
    Styrke Kramizar från Anki med Albin
  14. 7
    Smilla Känner igen att. Hjärtat stannade på våran Albin när dom skulle operera honom. Usch det är inget roligt man måste gå igenom,men detta fixar hon.
    Du ska inte känna dig tjatig,jag tror dom flesta vet vad ni går igenom.
    Håller alla tummar för er
    Styrke Kramizar från Anki med Albin
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8

    Massor av styrkekramar!

    Hej!
    Usch vad jobbigt!
    Jag ska hålla alla tummar de närmsta dagarna för att allt ska gå bra för Smilla!
    Kramar Sofia
  16. 8
    Massor av styrkekramar! Hej!
    Usch vad jobbigt!
    Jag ska hålla alla tummar de närmsta dagarna för att allt ska gå bra för Smilla!
    Kramar Sofia
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9

    Tänker också på er

    Jag hoppas så innerligt att allt går bra.
    Kram!
  18. 9
    Tänker också på er Jag hoppas så innerligt att allt går bra.
    Kram!
  19. Mimmi & Zacki
    #10

    Tjata på bara, för det....

    ..hjälper o många av oss har varit i din situation...Vi är många här som följer utvecklingen o hoppas innerligen att lilla Smilla är en så otroligt stark liten donna så som hennes mor är...
    O jag hoppas innerligen att allt kommer bli till det bättre...
    Nu andas jag ut lite för nu är hon på ett \"operativt sjukhus\" som enligt mig så finns där all den vård o de behandlingarna Smilla behöver...

    Skriv av dig här o skäms inte vi finns vid din sida genom detta.....
  20. 10
    Tjata på bara, för det.... ..hjälper o många av oss har varit i din situation...Vi är många här som följer utvecklingen o hoppas innerligen att lilla Smilla är en så otroligt stark liten donna så som hennes mor är...
    O jag hoppas innerligen att allt kommer bli till det bättre...
    Nu andas jag ut lite för nu är hon på ett \"operativt sjukhus\" som enligt mig så finns där all den vård o de behandlingarna Smilla behöver...

    Skriv av dig här o skäms inte vi finns vid din sida genom detta.....
  21. Annelie
    #11

    Vet hur det känns...

    När de far iväg akut och man blir lämnad kvar med alla känslor och allt praktiskt. Hoppas på det bästa. Ingen trodde på vår tjej, men hon lever och mår gott idag två år senare.

    Kramar!

  22. 11
    Vet hur det känns... När de far iväg akut och man blir lämnad kvar med alla känslor och allt praktiskt. Hoppas på det bästa. Ingen trodde på vår tjej, men hon lever och mår gott idag två år senare.

    Kramar!

  23. Andreas mamma Cina/Baloo
    #12

    Suck... :\'(

    Vi håller tummarna här oxå. Tårarna rinner återigen. Hoppas hoppas hoppas!Ni finns nu ständigt i mina tankar/i bakhuvudet! Hoppas Smilla orkar fortsätta kämpa lite till... Pussa hennes panna vid tillfälle! Krama om varandra! Och återigen: carpe diem!
    STOOOOOOOOOOOOOOOORA styrkekramar från oss.
  24. 12
    Suck... :\'( Vi håller tummarna här oxå. Tårarna rinner återigen. Hoppas hoppas hoppas!Ni finns nu ständigt i mina tankar/i bakhuvudet! Hoppas Smilla orkar fortsätta kämpa lite till... Pussa hennes panna vid tillfälle! Krama om varandra! Och återigen: carpe diem!
    STOOOOOOOOOOOOOOOORA styrkekramar från oss.
  25. Medlem sedan
    Jul 2004
    #13

    Tänker på er....

    o skickar massor av styrkekramar till er. Hoppas innerligt att det går bra för er!
  26. 13
    Tänker på er.... o skickar massor av styrkekramar till er. Hoppas innerligt att det går bra för er!
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14

    Ni finns

    i mina tankar.
    Jag har inte varit särsklit aktiv här, men jag vill iaf säga att jag tänker på er och lilla Smilla hela tiden. Håller tummar och tår för att hon ska kämpa sig igenom detta, er starka lilla tjej.
    Massor av styrkekramar till er!
  28. 14
    Ni finns i mina tankar.
    Jag har inte varit särsklit aktiv här, men jag vill iaf säga att jag tänker på er och lilla Smilla hela tiden. Håller tummar och tår för att hon ska kämpa sig igenom detta, er starka lilla tjej.
    Massor av styrkekramar till er!
  29. Jennie & Alva
    #15

    Vi finns här

    när du behöver oss och tjatig kan du aldrig bli!
    Jag sänder mina varmaste tankar och kramar till Smilla och alla er andra!

    Jag hoppas att hon kan bli fri från sin infektion snart och att operationen ska gå bra!

    Skickar kramar i rymden!
  30. 15
    Vi finns här när du behöver oss och tjatig kan du aldrig bli!
    Jag sänder mina varmaste tankar och kramar till Smilla och alla er andra!

    Jag hoppas att hon kan bli fri från sin infektion snart och att operationen ska gå bra!

    Skickar kramar i rymden!
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16

    Ooh, varje förälders mardröm

    Du är inte alls tjatig, som du själv sa så är de ju er vardag, och det är för varandra vi finns här på forumet. Jag finner inga ord, men hoppas av hela mitt hjärta att Smilla tar sig igenom detta.
    Tusen soliga kramar till Lund
  32. 16
    Ooh, varje förälders mardröm Du är inte alls tjatig, som du själv sa så är de ju er vardag, och det är för varandra vi finns här på forumet. Jag finner inga ord, men hoppas av hela mitt hjärta att Smilla tar sig igenom detta.
    Tusen soliga kramar till Lund
  33. Medlem sedan
    Sep 2001
    #17

    ...

    Hej,

    Du är absolut inte tjatig, tro inte det för en sekund. Tack för att du orkar dela med dig till oss. Det är starkt gjort i det oerhört utsatta läge ni befinner er i. Hoppas av hela mitt hjärta att Smilla som är en sådan fantastisk kämpe rider ut även den här stormen.

    Styrkekramar i massor!
  34. 17
    ... Hej,

    Du är absolut inte tjatig, tro inte det för en sekund. Tack för att du orkar dela med dig till oss. Det är starkt gjort i det oerhört utsatta läge ni befinner er i. Hoppas av hela mitt hjärta att Smilla som är en sådan fantastisk kämpe rider ut även den här stormen.

    Styrkekramar i massor!
  35. Medlem sedan
    Jan 2005
    #18

    Styrkekramar

    Tänker på er och hoppas innerligt att allt ska gå bra med Smilla.
    Skickar mängder med styrkekramar
  36. 18
    Styrkekramar Tänker på er och hoppas innerligt att allt ska gå bra med Smilla.
    Skickar mängder med styrkekramar
  37. Medlem sedan
    Aug 1999
    #19

    styrkekramar

    till er,våra tankar finns med er,,tänder ett ljus för lilla Smilla...kram
  38. 19
    styrkekramar till er,våra tankar finns med er,,tänder ett ljus för lilla Smilla...kram
  39. Medlem sedan
    Mar 2006
    #20

    Lilla hjärtat

    Ni finns i våra tankar!!!
  40. 20
    Lilla hjärtat Ni finns i våra tankar!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. I natt slog mitt hjärta volter.
    By vyssan in forum _0805 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 12:18
  2. Kub-ul igår men inget hjärta som slog...
    By CocoGbg in forum Missfall
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 18:17
  3. Mitt hjärta stannade nästan
    By lisopasi in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 07:51
  4. Mitt hjärta stannade idag
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 14:56
  5. Mitt hjärta stannade...
    By trollisen in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 09:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar