Konstigt att man hatar män?
Pappasnack
  1. familjsen
    #1

    Konstigt att man hatar män?

    alltså när man sköjs över av alla sexuella övergrepp, våldtäkter, hagamannen, fallet bobby, fn-soldater som våldför sig på småflickor under krig, bordeller i tyskland (1 av 7 svenska män har någon gång köpt sex), pojkvänner som tjatar på sina flickvänner om analsex (fast de har grym homofobi -hur fan går detta ihop?), snart säsong för hästar som blir skurna i slidan och på andra ställen, krogvåldtäkter varje helg ( i sthlm), incest är vanligare än vi tror, idrottstränare som utnyttjar barn och ungdomar sexuellt, blottare, alla män som har barnporr i sin dator, all hustrumisshandel (var 4:e svensk kvinna har någon gång utsatts för våld av en närstående man), småpojkar som kör upp trasiga glasflaskor och fimpar i en utvecklingsstörd flickas underliv i södra stockholm, gruppvåldtäkter, sektmän som skaffar barn med minderåriga flickor - genom månggifte, könsstympning av kvinnor (när har man stympat män?), alla sexuella trakasserier av både psykisk och fysisk karaktär på våra arbetsplatser och inte minst i skolan.

    Kvinnor finns också i statistiken som förövare till en del av det jag räknat upp men de kommer inte ens upp i en milliprocent av allt skit männen utför.

    JAG MÅR SÅ JÄVLA DÅLIGT ÖVER DETTA ... Hur fan ska man våga skaffa barn? Och döttrar - hur ska man våga ha det?

    Och ja - jag fattar att man inte kan dra alla män över en kam och att många män aldrig någonsin skulle göra något av ovanstående men statistiken visar lite väl många fall av sexuella brott för att det ska kunna förklaras med några få sjuka män.

    VARFÖR BLIR SNUBBARNA SÅHÄR????
  2. 1
    Konstigt att man hatar män? alltså när man sköjs över av alla sexuella övergrepp, våldtäkter, hagamannen, fallet bobby, fn-soldater som våldför sig på småflickor under krig, bordeller i tyskland (1 av 7 svenska män har någon gång köpt sex), pojkvänner som tjatar på sina flickvänner om analsex (fast de har grym homofobi -hur fan går detta ihop?), snart säsong för hästar som blir skurna i slidan och på andra ställen, krogvåldtäkter varje helg ( i sthlm), incest är vanligare än vi tror, idrottstränare som utnyttjar barn och ungdomar sexuellt, blottare, alla män som har barnporr i sin dator, all hustrumisshandel (var 4:e svensk kvinna har någon gång utsatts för våld av en närstående man), småpojkar som kör upp trasiga glasflaskor och fimpar i en utvecklingsstörd flickas underliv i södra stockholm, gruppvåldtäkter, sektmän som skaffar barn med minderåriga flickor - genom månggifte, könsstympning av kvinnor (när har man stympat män?), alla sexuella trakasserier av både psykisk och fysisk karaktär på våra arbetsplatser och inte minst i skolan.

    Kvinnor finns också i statistiken som förövare till en del av det jag räknat upp men de kommer inte ens upp i en milliprocent av allt skit männen utför.

    JAG MÅR SÅ JÄVLA DÅLIGT ÖVER DETTA ... Hur fan ska man våga skaffa barn? Och döttrar - hur ska man våga ha det?

    Och ja - jag fattar att man inte kan dra alla män över en kam och att många män aldrig någonsin skulle göra något av ovanstående men statistiken visar lite väl många fall av sexuella brott för att det ska kunna förklaras med några få sjuka män.

    VARFÖR BLIR SNUBBARNA SÅHÄR????
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2

    Trist för dig då

    Vissa kvinnor verkar bara ha näsa för att bara se skitstövlarna, och de andra killarna är de fullkomligt blinda för, som om de inte existerar. Det är ju otur om du skulle vara en av dem - men vad vill du att vi andra ska göra åt det?
  4. 2
    Trist för dig då Vissa kvinnor verkar bara ha näsa för att bara se skitstövlarna, och de andra killarna är de fullkomligt blinda för, som om de inte existerar. Det är ju otur om du skulle vara en av dem - men vad vill du att vi andra ska göra åt det?
  5. familjsen
    #3

    empati kallas det

    när man kan känna med alla de miljoner kvinnor som lever under mäns förtryck i Sverige och i världen VARJE DAG - ska jag ignorera detta bara för att min sambo, pappa och andra närstående män inte brukar våld eller sexuella övergrepp på andra människor.

    Ta ställning - sätt press - se er om i bekantskapskretsen - påverka attityder - läs på.
  6. 3
    empati kallas det när man kan känna med alla de miljoner kvinnor som lever under mäns förtryck i Sverige och i världen VARJE DAG - ska jag ignorera detta bara för att min sambo, pappa och andra närstående män inte brukar våld eller sexuella övergrepp på andra människor.

    Ta ställning - sätt press - se er om i bekantskapskretsen - påverka attityder - läs på.
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Här ska du få...

    ...ett svar i tre delar.

    1) Jag såg en hel del elände när jag gjorde utladstjänst i Bosnien vid ett par tillfällen. Trots detta så hänfaller jag inte åt att HATA alla Bosniaker, Serber, Kroater och lite annat löst folk. Varför inte? Ja kanske för att jag kan skilja på \"folkgrupp\" och \"handlingar\" även om andelen \"förövare\" i gruppen var tusentals gånger högre än det du skriver om nu. Hat gör en dessutom lika \"dålig\" som de man hatar!

    2)Bra att du fattar att \"många män aldrig någonsin skulle göra något av ovanstående\".....om du sen logiskt kan fatta att den förkrossande majoriteten av män \"aldrig någonsin skulle göra något av ovanstående\" så slipper du hata \"män\" utan kan rikta dina känslor mot de förövarna istället som rimligen är de som skall stå till svars.

    3)\"VARFÖR BLIR SNUBBARNA SÅHÄR????\"
    Ja säg det?.......bortåt 95% av de som idag sitter inlåsta hos kriminalvården är uppvuxna enbart med sin mamma......du kanske ska söka svaren nånstans i häraden av det faktumet!
  8. 4
    Här ska du få... ...ett svar i tre delar.

    1) Jag såg en hel del elände när jag gjorde utladstjänst i Bosnien vid ett par tillfällen. Trots detta så hänfaller jag inte åt att HATA alla Bosniaker, Serber, Kroater och lite annat löst folk. Varför inte? Ja kanske för att jag kan skilja på \"folkgrupp\" och \"handlingar\" även om andelen \"förövare\" i gruppen var tusentals gånger högre än det du skriver om nu. Hat gör en dessutom lika \"dålig\" som de man hatar!

    2)Bra att du fattar att \"många män aldrig någonsin skulle göra något av ovanstående\".....om du sen logiskt kan fatta att den förkrossande majoriteten av män \"aldrig någonsin skulle göra något av ovanstående\" så slipper du hata \"män\" utan kan rikta dina känslor mot de förövarna istället som rimligen är de som skall stå till svars.

    3)\"VARFÖR BLIR SNUBBARNA SÅHÄR????\"
    Ja säg det?.......bortåt 95% av de som idag sitter inlåsta hos kriminalvården är uppvuxna enbart med sin mamma......du kanske ska söka svaren nånstans i häraden av det faktumet!
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5

    Hur menar du att

    du ska kunna känna empati när du hatar?
  10. 5
    Hur menar du att du ska kunna känna empati när du hatar?
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6

    Konstigt att jag älskar kvinnor?

    Och människor i allmänhet.

    TROTS att det finns sådana som du, som drar alla INDIVIDER i någon GODTYCKLIG grupp över en kam.

    Alla de handlingar du räknar upp kan säkert ha begåtts av Män. Eller Svenskar / Marsianer. Eller ton / 20 / 30 / 40 -åringar. Eller människor som har under storlek 37 i skor. Eller religiösa. Eller omskurna (på tal om stympning).

    Klart att du inte skall skaffa barn. Ungen skulle säkert bli helt störd av att uppfostras av en människa med dina sköna syn på sina gelikar. Eller vänta - du kanske kan bli gravid genom bebådelse från Högre Ort? Då kan ju den Garanterat Rena Pappan (nej vänta, G:a Testamentet är visst rätt blodigt - knäar inte Den Helige Ande någon i skrevet också (\"slag på höften\", jojo)) hjälpa dig att lite godtyckligt döma andra, efter någon för tillfället bekväm klassificering.

    Lyssna på FÖR i HELVETE på Henry Rollins Band, skivan Weight, låten \"I\'m Not *That* Man\". Du behöver det.
  12. 6
    Konstigt att jag älskar kvinnor? Och människor i allmänhet.

    TROTS att det finns sådana som du, som drar alla INDIVIDER i någon GODTYCKLIG grupp över en kam.

    Alla de handlingar du räknar upp kan säkert ha begåtts av Män. Eller Svenskar / Marsianer. Eller ton / 20 / 30 / 40 -åringar. Eller människor som har under storlek 37 i skor. Eller religiösa. Eller omskurna (på tal om stympning).

    Klart att du inte skall skaffa barn. Ungen skulle säkert bli helt störd av att uppfostras av en människa med dina sköna syn på sina gelikar. Eller vänta - du kanske kan bli gravid genom bebådelse från Högre Ort? Då kan ju den Garanterat Rena Pappan (nej vänta, G:a Testamentet är visst rätt blodigt - knäar inte Den Helige Ande någon i skrevet också (\"slag på höften\", jojo)) hjälpa dig att lite godtyckligt döma andra, efter någon för tillfället bekväm klassificering.

    Lyssna på FÖR i HELVETE på Henry Rollins Band, skivan Weight, låten \"I\'m Not *That* Man\". Du behöver det.
  13. familjsen
    #7

    Jag pratar om individer

    män utgör patriarkatet det spelar ingen som helst roll vart på jorden vi lever

    det är framförallt ni män som måste inse att det ser ut på det här sättet i samhället - jag skulle fan skämmas ihjäl om jag vore snubbe
  14. 7
    Jag pratar om individer män utgör patriarkatet det spelar ingen som helst roll vart på jorden vi lever

    det är framförallt ni män som måste inse att det ser ut på det här sättet i samhället - jag skulle fan skämmas ihjäl om jag vore snubbe
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8

    Patriarkatet?

    Eh. Om du visst mer om mig som individ, och mitt liv, så skulle *du* skämmas över att ens antyda att jag fått en endaste sak gratis i livet.

    Tvärtom, jag har inte ens blivit visad den hänsyn du som kvinna förmodligen då åtnjutit i kraft av att vara Den Svagare, den man inte kan plocka poäng från genom att vinna över.

    Du har verkligen ingen aning. Förmodligen har din begränsade förmåga att se individer, gjort att du hänfallit till den enklare sortering som kön erbjuder.

    Ge mig ett tips - vad kan JAG göra åt G.W.Bush som inte du kan? Nähä, fel gubbe? OK, Göran, då? Inte det heller? Hmm... Annika B, nej vänta, den är kvinna. OK, hm, mig själv! Ja! Men det är redan gjort, serdu.

    Skyll dig själv, istället.

    Annars får jag väl ta mina otroooliga adrenalinstiffa muskler, och mina anabolapumpade polare, och spöa upp... eh... patriarkatet? Åt dig. Eller är det att jag sätter mig över dig?

    Ge inte mig skulden för dina egna tillkortakommanden. Kön är underordnat individens vilja, när det gäller personliga åstadkommanden.

    Ex Falso Sequitir Quodlibet.
  16. 8
    Patriarkatet? Eh. Om du visst mer om mig som individ, och mitt liv, så skulle *du* skämmas över att ens antyda att jag fått en endaste sak gratis i livet.

    Tvärtom, jag har inte ens blivit visad den hänsyn du som kvinna förmodligen då åtnjutit i kraft av att vara Den Svagare, den man inte kan plocka poäng från genom att vinna över.

    Du har verkligen ingen aning. Förmodligen har din begränsade förmåga att se individer, gjort att du hänfallit till den enklare sortering som kön erbjuder.

    Ge mig ett tips - vad kan JAG göra åt G.W.Bush som inte du kan? Nähä, fel gubbe? OK, Göran, då? Inte det heller? Hmm... Annika B, nej vänta, den är kvinna. OK, hm, mig själv! Ja! Men det är redan gjort, serdu.

    Skyll dig själv, istället.

    Annars får jag väl ta mina otroooliga adrenalinstiffa muskler, och mina anabolapumpade polare, och spöa upp... eh... patriarkatet? Åt dig. Eller är det att jag sätter mig över dig?

    Ge inte mig skulden för dina egna tillkortakommanden. Kön är underordnat individens vilja, när det gäller personliga åstadkommanden.

    Ex Falso Sequitir Quodlibet.
  17. familjsen
    #9

    Precis som kvinnor är

    och alltid benämns som ett kollektiv är män ett kollektiv

    vi har bägge kollektiv skuld och ett kollektivt ansvar

    Många män drar sig inte för att peka ut hur mycket invandrarna kostar samhället men de tänker inte på att 90% + av alla som sitter på kåken är män (och många svenska killar också. Det kostar ENORMA summor när kvinnojourer bara får en spottstyver för att städa upp efter de brott som männen begått.
  18. 9
    Precis som kvinnor är och alltid benämns som ett kollektiv är män ett kollektiv

    vi har bägge kollektiv skuld och ett kollektivt ansvar

    Många män drar sig inte för att peka ut hur mycket invandrarna kostar samhället men de tänker inte på att 90% + av alla som sitter på kåken är män (och många svenska killar också. Det kostar ENORMA summor när kvinnojourer bara får en spottstyver för att städa upp efter de brott som männen begått.
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10

    OK,

    jag sorterar in dig i kollektivet \"Inskränkta Ointelligenta Rabiata Strukturalist-Feminister\".

    Ahhh... det känns bättre nu. För mig. Var det bra för dig också?

    Nu skall jag lyssna på \"I Bergakungens Sal\" en stund.
  20. 10
    OK, jag sorterar in dig i kollektivet \"Inskränkta Ointelligenta Rabiata Strukturalist-Feminister\".

    Ahhh... det känns bättre nu. För mig. Var det bra för dig också?

    Nu skall jag lyssna på \"I Bergakungens Sal\" en stund.
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Kul att du har ett sånt samvete

    i den här frågan. synd att du inte har ett lika stort miljösamvete när du köpte bil.
  22. 11
    Kul att du har ett sånt samvete i den här frågan. synd att du inte har ett lika stort miljösamvete när du köpte bil.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Ojj...det..

    var mycket på en gång...vet inte vad jag ska svara faktiskt. Vad vill ha för svar? Vad förväntar du dig för ett svar?

    Kanske kan det dock ge lite tankar till hur vi uppfostar våra barn och vilka förebilder vi egentligen är...BÅDE män och kvinnor.

    Sen är jag jäkligt trött på att vi ska matas med att kvinnor är de goda och männen de onda....vad ger det för signaler till våra små.
  24. 12
    Ojj...det.. var mycket på en gång...vet inte vad jag ska svara faktiskt. Vad vill ha för svar? Vad förväntar du dig för ett svar?

    Kanske kan det dock ge lite tankar till hur vi uppfostar våra barn och vilka förebilder vi egentligen är...BÅDE män och kvinnor.

    Sen är jag jäkligt trött på att vi ska matas med att kvinnor är de goda och männen de onda....vad ger det för signaler till våra små.
  25. Medlem sedan
    Jul 2002
    #13

    dyster läsning

    Om du vill göra något åt hur världen ser ut så tycker jag att du skall söka FN-tjänst. Ta på dig uniformen och gör din del för att förbättra världen. Känner du dig inte manad kan du börja med att undersöka hur många kvinnor i Sverige som gör FN-tjänst.

    Vad gör DU för att förbättra situationen i världen mellan män och kvinnor?
  26. 13
    dyster läsning Om du vill göra något åt hur världen ser ut så tycker jag att du skall söka FN-tjänst. Ta på dig uniformen och gör din del för att förbättra världen. Känner du dig inte manad kan du börja med att undersöka hur många kvinnor i Sverige som gör FN-tjänst.

    Vad gör DU för att förbättra situationen i världen mellan män och kvinnor?
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14

    Menar du mig?

    Tror inte det. Men i alla fall.

    Har militärat mig en hel del, om än inte med skarp eld mot fi. Det finns ju annat.

    Och arbetat inom Big Pharma med saker som _endast_ kvinnor kan ha nytta av! ;-)
  28. 14
    Menar du mig? Tror inte det. Men i alla fall.

    Har militärat mig en hel del, om än inte med skarp eld mot fi. Det finns ju annat.

    Och arbetat inom Big Pharma med saker som _endast_ kvinnor kan ha nytta av! ;-)
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15

    Nej

    Jag menar till vår medmänniska \"familjisen\" med den underliga bilden av män.
  30. 15
    Nej Jag menar till vår medmänniska \"familjisen\" med den underliga bilden av män.
  31. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #16

    Konstigt att man hatar muslimer?

    Inse att sexism och rasism är lika illa och ta itu med dina fördomar!

    Rasisterna brukar rabbla upp liknande listor över hur hemska \"de där utlänningarna\" är.
  32. 16
    Konstigt att man hatar muslimer? Inse att sexism och rasism är lika illa och ta itu med dina fördomar!

    Rasisterna brukar rabbla upp liknande listor över hur hemska \"de där utlänningarna\" är.
  33. familjsen
    #17

    bilen drar

    samma som min passat gjorde (0.8)
    och den här var billig.
  34. 17
    bilen drar samma som min passat gjorde (0.8)
    och den här var billig.
  35. familjsen
    #18

    man behöver inte ha fördomar

    brå och annan statistik ger en tillräcklig bild av problematiken över sexbrott och våld utfört av män.
  36. 18
    man behöver inte ha fördomar brå och annan statistik ger en tillräcklig bild av problematiken över sexbrott och våld utfört av män.
  37. Medlem sedan
    Oct 2003
    #19

    Och på samma...


    ....sätt kan du hos BRÅ och annan statistik finna en överepresentation av förövare med utländsk härkomst. Så Christophers svar till dig är alltså högst relevant då du använder \"din\" statistik för att säga \"konstigt att man hatar män\" på samma sätt som andra använder \"sin\" statistik på samma sätt för att säga \"konstigt att man hatar muslimer\".
  38. 19
    Och på samma...
    ....sätt kan du hos BRÅ och annan statistik finna en överepresentation av förövare med utländsk härkomst. Så Christophers svar till dig är alltså högst relevant då du använder \"din\" statistik för att säga \"konstigt att man hatar män\" på samma sätt som andra använder \"sin\" statistik på samma sätt för att säga \"konstigt att man hatar muslimer\".
  39. Medlem sedan
    Oct 2003
    #20

    En fråga familjsen?

    Om vi rent hypotetiskt säger att du hade en son.
    Om vi rent hypotetiskt säger att han begick någon av de hemska handlingar du beskrev.

    Vem av dig och mig \"skulle fan skämmas ihjäl\"?
    Vem av dig och mig har haft störst inverkan på att \"förövaren\" blev som han blev?
    Vem av dig och mig har haft störst möjlighet att påverka \"förövaren\"?

    Ändå påstår du att JAG baserat på det enkla faktum att jag är utrustad med samma typ av genitalier som honom har ett STÖRRE ansvar!
  40. 20
    En fråga familjsen? Om vi rent hypotetiskt säger att du hade en son.
    Om vi rent hypotetiskt säger att han begick någon av de hemska handlingar du beskrev.

    Vem av dig och mig \"skulle fan skämmas ihjäl\"?
    Vem av dig och mig har haft störst inverkan på att \"förövaren\" blev som han blev?
    Vem av dig och mig har haft störst möjlighet att påverka \"förövaren\"?

    Ändå påstår du att JAG baserat på det enkla faktum att jag är utrustad med samma typ av genitalier som honom har ett STÖRRE ansvar!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. HATAR min kropp, hatar allt som har
    By tingla_bu in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 15:14
  2. HATAR helger och hatar kvällar
    By Norrlandsmamma in forum Sorg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 11:23
  3. HATAR HATAR HATAR BORDERLINE
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 19:48
  4. konstigt att man hatar män?
    By familjsen in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 13:01
  5. Konstigt att man hatar män?
    By familjsen in forum Föräldraskap
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-13, 21:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar