nu är vår MÄRTHA MAY-blomma här!
_0605 Majbarn
  1. anna m astrid&märtha 13/5
    #1

    nu är vår MÄRTHA MAY-blomma här!

    hon ligger brevid mig och sover efetr att ha mmat (hon suger fint, ochj aghar råmjölk, en sten föll från mitt hjärta med tanke på hur det var förra gången. hoppas baar att det fortsätter i samma stil

    vi är kvar på södra BB (fullt på sös, men det gjorde inget när jag säg hur fint det är här, känns som hotell och rummat har man tillman åker hem).

    förlossningsberättlse blir det kanske i morgon, när vi ko´mmit hem, jag sitter på bb med uppkoppling via mobil. förlossningen var utmärkt till 7 cm, sedan extremt jobbig, jag höll på att bryta ihop och märtha mådde dåligt, men det gick bra tillslut. hon är en KOPIA av sin syster och har t o m samma storknyp i pannan, ett V-tecken (!) är det verkligen ärftligt?

    skall läsa ikapp!

  2. 1
    nu är vår MÄRTHA MAY-blomma här! hon ligger brevid mig och sover efetr att ha mmat (hon suger fint, ochj aghar råmjölk, en sten föll från mitt hjärta med tanke på hur det var förra gången. hoppas baar att det fortsätter i samma stil

    vi är kvar på södra BB (fullt på sös, men det gjorde inget när jag säg hur fint det är här, känns som hotell och rummat har man tillman åker hem).

    förlossningsberättlse blir det kanske i morgon, när vi ko´mmit hem, jag sitter på bb med uppkoppling via mobil. förlossningen var utmärkt till 7 cm, sedan extremt jobbig, jag höll på att bryta ihop och märtha mådde dåligt, men det gick bra tillslut. hon är en KOPIA av sin syster och har t o m samma storknyp i pannan, ett V-tecken (!) är det verkligen ärftligt?

    skall läsa ikapp!

  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    grattis fina du!

    Grattis på er! Vad superroligt att höra att hon mår bra! Missade sin egen namnsdag med 2 dagar...KRAAM! Blir inget IKEA på måndag då om jag får gissa vilt?
  4. 2
    grattis fina du! Grattis på er! Vad superroligt att höra att hon mår bra! Missade sin egen namnsdag med 2 dagar...KRAAM! Blir inget IKEA på måndag då om jag får gissa vilt?
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    grattis

    till hela familjen =o)
  6. 3
    grattis till hela familjen =o)
  7. anna m astrid&märtha 13/5
    #4

    neeej, det blir det nog inte,

    och det är jag inte så ledsen för trots allt : ) på tal om namnsdagar; hon har namnsdag även 19/5 och 26/5 (helt oplanerat, så det lär bli mycket tårta i maj. astrid har namnsdag den 15/5 (liksom jag : )

    och mors dag, det är väl 28 maj i år? TÅRTA! : )
  8. 4
    neeej, det blir det nog inte, och det är jag inte så ledsen för trots allt : ) på tal om namnsdagar; hon har namnsdag även 19/5 och 26/5 (helt oplanerat, så det lär bli mycket tårta i maj. astrid har namnsdag den 15/5 (liksom jag : )

    och mors dag, det är väl 28 maj i år? TÅRTA! : )
  9. anna m astrid&märtha 13/5
    #5

    tack! hon vaknade precis,

    micke ligger o gnuggar näsa med henne. de är sååå söta så hjärtat nästan brister!
  10. 5
    tack! hon vaknade precis, micke ligger o gnuggar näsa med henne. de är sååå söta så hjärtat nästan brister!
  11. Rutan o Ellys mamma
    #6

    huurrraaaaa!!!

    Grattis hela familjen...

    Kraaam

    Isabel, Tomas, Rut o Elly
  12. 6
    huurrraaaaa!!! Grattis hela familjen...

    Kraaam

    Isabel, Tomas, Rut o Elly
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Tjohoooo!!!

    Då bangade du inte fikan i onödan igår då! ;-)

    *** VÄLKOMMEN MÄRTHA ****

    Många kramar!
  14. 7
    Tjohoooo!!! Då bangade du inte fikan i onödan igår då! ;-)

    *** VÄLKOMMEN MÄRTHA ****

    Många kramar!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Och...

    ...inte direkt så att man deppar ihop om man hamnar på Södra för att SöS är fullt va\'?

    (Maken sa just idag att det nästan är surt att jag inte blivit sjuk den här graviditeten för då kunde vi ju fått gå på Södra ändå. Han har en viss poäng där.)
  16. 8
    Och... ...inte direkt så att man deppar ihop om man hamnar på Södra för att SöS är fullt va\'?

    (Maken sa just idag att det nästan är surt att jag inte blivit sjuk den här graviditeten för då kunde vi ju fått gå på Södra ändå. Han har en viss poäng där.)
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9

    Hurra!!!

    Jag är så glad! Nu måste vi se till att Märtha och Ivar får träffas mycket snart. Och att deras mammor får äta mycket tårta!
  18. 9
    Hurra!!! Jag är så glad! Nu måste vi se till att Märtha och Ivar får träffas mycket snart. Och att deras mammor får äta mycket tårta!
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10

    Grattis!!!

    Jag blir glad men sååå avis! :-)
  20. 10
    Grattis!!! Jag blir glad men sååå avis! :-)
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11

    vad underbart!

    vad säger astrid då?
    tänk, imorse så tänkte jag att du säkert var å födde barn... *s*
    grattis återigen!!!
  22. 11
    vad underbart! vad säger astrid då?
    tänk, imorse så tänkte jag att du säkert var å födde barn... *s*
    grattis återigen!!!
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12

    Supergrattis!!

    till din lilla blomma..
  24. 12
    Supergrattis!! till din lilla blomma..
  25. Medlem sedan
    Mar 2006
    #13

    GRATTIS

    Välkommen Märtha!!!
  26. 13
    GRATTIS Välkommen Märtha!!!
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14

    Äntligen!!!

    Välkommen till världen lilla Märtha!!! Grattis hela familjen!

    Väntar på förlossningsberättelsen, men ingen panik såklart. Vila er och njut!
  28. 14
    Äntligen!!! Välkommen till världen lilla Märtha!!! Grattis hela familjen!

    Väntar på förlossningsberättelsen, men ingen panik såklart. Vila er och njut!
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15

    GRATTIS!

    till lilla Märtha. Berätta hur det gick till så snart du får tillfälle.
    Kram till er alla.
  30. 15
    GRATTIS! till lilla Märtha. Berätta hur det gick till så snart du får tillfälle.
    Kram till er alla.
  31. Lina m. tjejer -1-9 dgr
    #16

    Grattis!

    Stort Grattis till tjejen!
  32. 16
    Grattis! Stort Grattis till tjejen!
  33. anna m astrid&märtha 13/5
    #17

    hon sa \"åhhh, så söt!\"

    och så klappade hon, lades ig brevid ochtittade och tittade. detvar också väldigt rörande. hon hade på sig sin storsyster tröja : )

    kram!
  34. 17
    hon sa \"åhhh, så söt!\" och så klappade hon, lades ig brevid ochtittade och tittade. detvar också väldigt rörande. hon hade på sig sin storsyster tröja : )

    kram!
  35. anna m astrid&märtha 13/5
    #18

    tack!

    hoppas att vi ses snart! : )
  36. 18
    tack! hoppas att vi ses snart! : )
  37. anna m astrid&märtha 13/5
    #19

    *ler* ja detär verkligen så fint!

    OM det blir en till gång är det frågan om det inte får bli södra, även om jag älskar vår BM maria. det är så otroligt fint här, högsta vinsten liksom. det var tända ljus och så fint när vi kom : ) hoppas det är fullt på sös och det blir södra för er också när det är dags : )
    kram!
  38. 19
    *ler* ja detär verkligen så fint! OM det blir en till gång är det frågan om det inte får bli södra, även om jag älskar vår BM maria. det är så otroligt fint här, högsta vinsten liksom. det var tända ljus och så fint när vi kom : ) hoppas det är fullt på sös och det blir södra för er också när det är dags : )
    kram!
  39. anna m astrid&märtha 13/5
    #20

    ja! hurra! och russinkakor!

    IVAR är sååååå fint, hur kom ni på det (minns det inte från listan! fick ditt sms också, tack! vill gärna ses snart! vilket väder, man är ju så lycklig så jag ryser!
  40. 20
    ja! hurra! och russinkakor! IVAR är sååååå fint, hur kom ni på det (minns det inte från listan! fick ditt sms också, tack! vill gärna ses snart! vilket väder, man är ju så lycklig så jag ryser!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. märtha håller sig
    By gwendolyn in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 21:25
  2. barhäng för märtha : ) hon kan stå
    By gwendolyn in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 11:13
  3. nu är vår MÄRTHA MAY-blomma här!
    By anna m astrid&märtha 13/5 in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 07:52
  4. bilder på märtha
    By anna m astrid&märtha 13/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 15:41
  5. Märtha är väl gulligt
    By irismedflera in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 21:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar