Appropå utomhusvistelse
_0509 Septemberbarn
  1. maria_th
    #1

    Appropå utomhusvistelse

    Får de små krypa omkring på gräsmattan nu eller skall man undvika det och alltid ha en filt under sig? Vi har egentligen bara gräs och mossa i vår gräsmatta så det borde inte finnas en massa giftigheter. Men å andra sidan så kan man ju få mask i magen om man sätter i sig lite jord. Tror jag lät E krypa på bäst hon ville, men det kanske inte är så lämpligt egentligen?

    Hur gör ni?
  2. 1
    Appropå utomhusvistelse Får de små krypa omkring på gräsmattan nu eller skall man undvika det och alltid ha en filt under sig? Vi har egentligen bara gräs och mossa i vår gräsmatta så det borde inte finnas en massa giftigheter. Men å andra sidan så kan man ju få mask i magen om man sätter i sig lite jord. Tror jag lät E krypa på bäst hon ville, men det kanske inte är så lämpligt egentligen?

    Hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2

    Svårt att undvika

    att ha Lovisa på gräsmattan. I vagnen kan/vill hon ju inte sitta fastspänd, och på en filt stannar hon bara så länge som leksakerna lockar. Första varma dagarna när vi kom ut på gräsmattan var hon dock livrädd för att sätta händerna på gräset! Men det gick ju över, och nu är hon överallt.
    Man får väl hålla koll så att inget åker in i munnen. Jag älskar att greja ute i trädgården, och nu har ju äntligen säsongen börjat!

    Däremot skall jag gräva upp en växt som jag har i trädgården, och som jag beundrat varje år för att den blommar med blålila blommor: stormhatt. Hörde nu att det är europas giftigaste växt!! Att den förr användes till avrättningsgift! huga !
  4. 2
    Svårt att undvika att ha Lovisa på gräsmattan. I vagnen kan/vill hon ju inte sitta fastspänd, och på en filt stannar hon bara så länge som leksakerna lockar. Första varma dagarna när vi kom ut på gräsmattan var hon dock livrädd för att sätta händerna på gräset! Men det gick ju över, och nu är hon överallt.
    Man får väl hålla koll så att inget åker in i munnen. Jag älskar att greja ute i trädgården, och nu har ju äntligen säsongen börjat!

    Däremot skall jag gräva upp en växt som jag har i trädgården, och som jag beundrat varje år för att den blommar med blålila blommor: stormhatt. Hörde nu att det är europas giftigaste växt!! Att den förr användes till avrättningsgift! huga !
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3

    Har henne i gåstolen eller i vagnen

    känns enklast så...hon kryper ju iväg annars och hamnar tillslut i rabatterna eller i barnens sandlåda..och då får man springa hela tiden efter henne..och det är lite jobbigt om man tex rensar ogräs eller liknande.
  6. 3
    Har henne i gåstolen eller i vagnen känns enklast så...hon kryper ju iväg annars och hamnar tillslut i rabatterna eller i barnens sandlåda..och då får man springa hela tiden efter henne..och det är lite jobbigt om man tex rensar ogräs eller liknande.
  7. Medlem sedan
    Dec 2004
    #4

    Ebba kryper runt hej vilt

    hon sitter i sandlådan med storebror och gräver med händerna i sanden. Hon kryper runt på gräset och stoppar gräs i munnen ibland. Jag är inte speciellt orolig. Hon är inte nöjd att sitta i vagnen nu längre, hon vill utforska :-)
  8. 4
    Ebba kryper runt hej vilt hon sitter i sandlådan med storebror och gräver med händerna i sanden. Hon kryper runt på gräset och stoppar gräs i munnen ibland. Jag är inte speciellt orolig. Hon är inte nöjd att sitta i vagnen nu längre, hon vill utforska :-)
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5

    man får inte mask....

    man får inte mask i magen av att äta jord... det är bara en myt, så du behöver inte vara orolig för just det iaf :)
  10. 5
    man får inte mask.... man får inte mask i magen av att äta jord... det är bara en myt, så du behöver inte vara orolig för just det iaf :)

Liknande trådar

  1. appropå fb
    By emsan... in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 00:08
  2. Utomhusvistelse
    By mejamy in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:41
  3. Appropå ord...
    By Mimis in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 21:23
  4. Appropå AC på BB
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 18:00
  5. Enkät igen *utomhusvistelse*
    By Cinnah o Alva 30/11 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 15:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar