Nu cyklar hon äntligen!
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Nu cyklar hon äntligen!

    Till hennes stora glädje så funkade det äntligen idag! Min stora tjej har lärt sig cykla utan stödhjul!

    Vi har tragglat nu ett tag och hon har inte haft särskilt stor lust att träna, men cykla ville hon..=) Vi har haft en sån pinne bak som vi kunde hålla i men idag så bestämde vi att vi kulle ta bort den och prova utan.
    Så vi gick till en stor grusplan och Anders puttade på henne för att starta och se på sjutton, hon bara cyklar iväg!! Klarade det galant, tom att svänga runt och komma tillbaka till oss! Jag bara skrek och applåderade..:=)

    SÅ stolt är hon nu såklart! Det är bara att starta som måste finputsas lite, men nu vet hon iaf att hon kan! *stolt mamma*
  2. 1
    Nu cyklar hon äntligen! Till hennes stora glädje så funkade det äntligen idag! Min stora tjej har lärt sig cykla utan stödhjul!

    Vi har tragglat nu ett tag och hon har inte haft särskilt stor lust att träna, men cykla ville hon..=) Vi har haft en sån pinne bak som vi kunde hålla i men idag så bestämde vi att vi kulle ta bort den och prova utan.
    Så vi gick till en stor grusplan och Anders puttade på henne för att starta och se på sjutton, hon bara cyklar iväg!! Klarade det galant, tom att svänga runt och komma tillbaka till oss! Jag bara skrek och applåderade..:=)

    SÅ stolt är hon nu såklart! Det är bara att starta som måste finputsas lite, men nu vet hon iaf att hon kan! *stolt mamma*
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Vad kul

    Det är så roligt när det tar ett till kliv på \"stegen\".Maya vägrar att prova. Just när cykeln kom fram för ett par veckor sen så skulle hon ta bort dem, inspirerad av kompisarna som dessutom hade 16\" cyklar.
    Hade förberett att vi skulle träna lite och att jag skulle hålla i. Men nån stans så trodde hon att det bara skulle gå. Hon blev så överraskad.
    Steg upp dan efter och skulle prova och när det inte gick direkt så gav hon upp .

    Nu skall vi snart ta tag i det. Har fått hem en 16\" som behöver fixas upp lite, sen ska hon få den som en morot.
  4. 2
    Vad kul Det är så roligt när det tar ett till kliv på \"stegen\".Maya vägrar att prova. Just när cykeln kom fram för ett par veckor sen så skulle hon ta bort dem, inspirerad av kompisarna som dessutom hade 16\" cyklar.
    Hade förberett att vi skulle träna lite och att jag skulle hålla i. Men nån stans så trodde hon att det bara skulle gå. Hon blev så överraskad.
    Steg upp dan efter och skulle prova och när det inte gick direkt så gav hon upp .

    Nu skall vi snart ta tag i det. Har fått hem en 16\" som behöver fixas upp lite, sen ska hon få den som en morot.
  5. Helen m E&A bf 8/9
    #3

    Grattis!

    Visst är det härligt när de lär sig nåt nytt. Och just att lära sig cykla är ju en sån där stor grej. Jag minns det fortfarande! För Agnes blev det också så där - när hon fick testa ute på vår gata istället för på cykelvägen, så gick det. Två veckor sedan nu, och igår gjorde vi en cykeltur på sammanlagt ca 5 km. Oj, vad hon trampade!
  6. 3
    Grattis! Visst är det härligt när de lär sig nåt nytt. Och just att lära sig cykla är ju en sån där stor grej. Jag minns det fortfarande! För Agnes blev det också så där - när hon fick testa ute på vår gata istället för på cykelvägen, så gick det. Två veckor sedan nu, och igår gjorde vi en cykeltur på sammanlagt ca 5 km. Oj, vad hon trampade!
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4

    härligt!!!

    klart hon är stolt!
    *kram* på er... var länge sen vi betapetade nu...
  8. 4
    härligt!!! klart hon är stolt!
    *kram* på er... var länge sen vi betapetade nu...
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Som jag messade...

    ...skitskoj! Jag berättade för Michan och hon funderade länge, sen sa hon \"Maya måste ha tränat mmycket mera med pinnen än jag...\" ;o). En av hennes kompisar har ju också lärt sig cykla själv nu. Men vi har precis börjat med pinne utan stödhjul på hennes nya cykel.....

    Sen skulle du sett Tove i söndags då. Hon provade ju för nån månad sen med cykeln som har stödhjul och det gick INTE! Hon hade inget tålamod alls att lära sig hur man trampar, så hon vägrade, skulle bara cykla på trehjulingen. Och det gjorde hon i söndags....men sen, serru, så bad hon att få cykla på tvåhjulingen och SE, det gick hur bra som helst. MEN sååååå hetsig! Hon tittar inte framåt och hon vrider och bänglar sig så jag kunde knappt gå med henne för jag skrattade så mycket. Den tjejen kommer att ramla, blir nog till att skaffa knäskydd och grejer....
    *kram*
  10. 5
    Som jag messade... ...skitskoj! Jag berättade för Michan och hon funderade länge, sen sa hon \"Maya måste ha tränat mmycket mera med pinnen än jag...\" ;o). En av hennes kompisar har ju också lärt sig cykla själv nu. Men vi har precis börjat med pinne utan stödhjul på hennes nya cykel.....

    Sen skulle du sett Tove i söndags då. Hon provade ju för nån månad sen med cykeln som har stödhjul och det gick INTE! Hon hade inget tålamod alls att lära sig hur man trampar, så hon vägrade, skulle bara cykla på trehjulingen. Och det gjorde hon i söndags....men sen, serru, så bad hon att få cykla på tvåhjulingen och SE, det gick hur bra som helst. MEN sååååå hetsig! Hon tittar inte framåt och hon vrider och bänglar sig så jag kunde knappt gå med henne för jag skrattade så mycket. Den tjejen kommer att ramla, blir nog till att skaffa knäskydd och grejer....
    *kram*

Liknande trådar

  1. Äntligen cyklar han
    By ~Ida~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 18:50
  2. Cyklar?
    By Tessa70 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:51
  3. På tal om cyklar
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 07:42
  4. Han cyklar!! Tametusan han cyklar!
    By aasha in forum _03 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 08:33
  5. Är jag ute och cyklar
    By in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 23:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar