Trotsiga?
_0309 Septemberbarn
  1. AnNa m TiLdA
    #1

    Trotsiga?

    Hur är era barn?
    Tilda är helt otrolig just nu.
    Så envis o trotsig,lyssnar ingenting på oss.

    Hur ska man få henne att lyssna på vad vi säger??!
  2. 1
    Trotsiga? Hur är era barn?
    Tilda är helt otrolig just nu.
    Så envis o trotsig,lyssnar ingenting på oss.

    Hur ska man få henne att lyssna på vad vi säger??!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Axel är en solstråle just nu

    Egentligen har han varit sådan det senaste året, även om även han har sina perioder. Jag misstänker att trotsen inte trätt in här ännu, annars har vi verkligen kommit på det magiska knepet utan att veta vad vi gjorde :-) Axels trots kommer säkert lagom tills lillasyster anländer eller något...

    Eftersom jag inte upplevt någon riktigt \"trots\" ännu har jag inga bra tips att komma med. Det vi gör när Axel inte är riktigt samarbetsvillig är att alltid, alltid försöka vara konsekventa, inte säga emot varandra inför honom, låta honom bestämma och göra sådant som han faktiskt kan klara av (och även försöka göra sådant han inte klarar av om konsekvensen av misslyckandet inte blir alltför stor), prata, prata, prata och då på hans nivå, att tillåta honom att bli arg och att bekräfta hans ilska och frustration utan att för den delen låta honom få viljan igenom. Det låter ju väldigt lätt när jag skriver det men det är givetvis källa till stor frustration även hos oss men det funkar hyfsat i alla fall. Hoppas du får bättre svar av de andra mer luttrade föräldrarna.
  4. 2
    Axel är en solstråle just nu Egentligen har han varit sådan det senaste året, även om även han har sina perioder. Jag misstänker att trotsen inte trätt in här ännu, annars har vi verkligen kommit på det magiska knepet utan att veta vad vi gjorde :-) Axels trots kommer säkert lagom tills lillasyster anländer eller något...

    Eftersom jag inte upplevt någon riktigt \"trots\" ännu har jag inga bra tips att komma med. Det vi gör när Axel inte är riktigt samarbetsvillig är att alltid, alltid försöka vara konsekventa, inte säga emot varandra inför honom, låta honom bestämma och göra sådant som han faktiskt kan klara av (och även försöka göra sådant han inte klarar av om konsekvensen av misslyckandet inte blir alltför stor), prata, prata, prata och då på hans nivå, att tillåta honom att bli arg och att bekräfta hans ilska och frustration utan att för den delen låta honom få viljan igenom. Det låter ju väldigt lätt när jag skriver det men det är givetvis källa till stor frustration även hos oss men det funkar hyfsat i alla fall. Hoppas du får bättre svar av de andra mer luttrade föräldrarna.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Jojo...

    är inte detta trotsåldern så vet jag inte.... Han har iofs haft ett j-kla humör nu sedan ungefär när lillasyster kom i november förra året... Från början var det mest att han fick utbrott när han inte fick som han ville men sista månaderna så talar han gärna om för oss vad vi får och inte får också. \"Du får inte sitta på den där stolen\" och \"du får inte prata med pappa\", \"du får inte hålla Lily, det är MIIIIIN bebis\" är vanliga uttalanden......
  6. 3
    Jojo... är inte detta trotsåldern så vet jag inte.... Han har iofs haft ett j-kla humör nu sedan ungefär när lillasyster kom i november förra året... Från början var det mest att han fick utbrott när han inte fick som han ville men sista månaderna så talar han gärna om för oss vad vi får och inte får också. \"Du får inte sitta på den där stolen\" och \"du får inte prata med pappa\", \"du får inte hålla Lily, det är MIIIIIN bebis\" är vanliga uttalanden......

Liknande trådar

  1. 2 års trotsiga barn?
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:52
  2. Trotsiga 5½ åringar...
    By Karin_S in forum _0406 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 00:44
  3. Trotsiga barn?
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 21:03
  4. Trotsiga barn?!!
    By Svammelmamma in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 14:09
  5. Trotsiga barn del 2
    By Jajja m A&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar