Sitta länge på toa - bra el dåligt?
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Sitta länge på toa - bra el dåligt?

    Kanske en konstig fråga... men Amanda gillar att sitta lääääänge på toa el potta, alltså vi pratar kanske 10-15 min, efter att hon egentligen är klar.
    Hon sitter och filosoferar eller bläddrar i en tidning eller så...

    Frågan är om det är bra el dåligt, eller kanske tom skadligt, jag har för mig att man säger att man inte skall sitta för länge på toa för att man kan få hemorrojder el åderbråck i rumpan? Att blodet samlas där och skapar ett tryck som inte är riktigt bra.

    Hon sitter inte och \"trycker\" utan hon bara sitter såvitt jag kan bedöma.

    Idéer någon?
  2. 1
    Sitta länge på toa - bra el dåligt? Kanske en konstig fråga... men Amanda gillar att sitta lääääänge på toa el potta, alltså vi pratar kanske 10-15 min, efter att hon egentligen är klar.
    Hon sitter och filosoferar eller bläddrar i en tidning eller så...

    Frågan är om det är bra el dåligt, eller kanske tom skadligt, jag har för mig att man säger att man inte skall sitta för länge på toa för att man kan få hemorrojder el åderbråck i rumpan? Att blodet samlas där och skapar ett tryck som inte är riktigt bra.

    Hon sitter inte och \"trycker\" utan hon bara sitter såvitt jag kan bedöma.

    Idéer någon?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Här finns fler

    Lexi sitter gärna också på toa och filosoferar. Kanske ine 15 min men gott och väl 10 och vi får inte synas utan hon ska sitta själv. Mina funderingar är nog mer hur orkar hon, för hon måste ju hålla i sig eller iallafall balansera för att inte ploppa i. Tyvärr har jag inget vettigt svar på din fråga.

    Kram Malin
  4. 2
    Här finns fler Lexi sitter gärna också på toa och filosoferar. Kanske ine 15 min men gott och väl 10 och vi får inte synas utan hon ska sitta själv. Mina funderingar är nog mer hur orkar hon, för hon måste ju hålla i sig eller iallafall balansera för att inte ploppa i. Tyvärr har jag inget vettigt svar på din fråga.

    Kram Malin

Liknande trådar

  1. Hur länge kan det sitta i?
    By ~Ida~ in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 07:19
  2. Hur länge kan man sitta här
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 13:32
  3. Sitta dåligt för ryggen?
    By Lotta m Milla & Elis in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 16:41
  4. Hur länge kan dom sitta
    By solstraale in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 09:35
  5. Hur länge kan de sitta i bärsele?
    By Kråkan in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar