Xenical
Vikt
  1. Xen.
    #1

    Xenical

    Hejsan!

    Imorse ringde jag min husläkare och pratade om min övervikt, BMI på 30. Jag var mest inne på att be om att få prova Reductil, men han avvisade det pga han tyckte det kunde ge för många otrevliga biverkningar.. :( Han ville istället att jag ska prova Xenical, det var även gynnande för blodsockret sa han?! Bra för mig eftersom jag är diabetiker typ II.

    Skulle nu vilja höra lite erfarnheter av er som ätit detta läkemedel! Funkade det bra? Jag har sökt och läst lite i historiken, men det vore extra trevligt att få kontakt med någon som NU går på medicinen!

  2. 1
    Xenical Hejsan!

    Imorse ringde jag min husläkare och pratade om min övervikt, BMI på 30. Jag var mest inne på att be om att få prova Reductil, men han avvisade det pga han tyckte det kunde ge för många otrevliga biverkningar.. :( Han ville istället att jag ska prova Xenical, det var även gynnande för blodsockret sa han?! Bra för mig eftersom jag är diabetiker typ II.

    Skulle nu vilja höra lite erfarnheter av er som ätit detta läkemedel! Funkade det bra? Jag har sökt och läst lite i historiken, men det vore extra trevligt att få kontakt med någon som NU går på medicinen!

  3. Cammis
    #2

    Vad konstigt

    min läkare säger precis tvärtom, hon avråder från xenical för att det ger så mycket obehag. Jag har ätit Reductil, och visst kände jag en del biverkningar i början, men de gick över efter ett par veckor.
  4. 2
    Vad konstigt min läkare säger precis tvärtom, hon avråder från xenical för att det ger så mycket obehag. Jag har ätit Reductil, och visst kände jag en del biverkningar i början, men de gick över efter ett par veckor.

Liknande trådar

  1. Xenical
    By annaTF in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-01-28, 17:13
  2. xenical
    By Gunvor in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 17:30
  3. Reductil och xenical?
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 20:51
  4. Xenical
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 20:01
  5. Xenical någon?
    By Svullan in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 13:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar