Heeeeej!!! =)
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Heeeeej!!! =)

    Först vill jag börja med att säga GRATTIS till alla mammor (och pappor)!!!! Jisses,vad det har ploppat nu sen jag var inne sist!! (Hmm,,det var ju över en månad sen sist!!) Nu har jag äntligen fått tillbaka internet och kan vara med er igen!! Fy,,vad det har varit jobbigt att inte kunna gå in och titta till vad som har hänt er alla under denna tiden!! Det är ju jättemånga som har fått bebisar och det går som på löpande band nu juu!! =) Jag fick reda på rätt tidigt att vår bebis låg i säte och efter ett antal tillväxtul (eftersom vi låg på 18% & 17% minus på kurvan) så rättade sig kurvan fram till v.36 =) Men bebis hade hittat sin ställning och ville inte vända sig själv så vi fick tid för vändning i slutet av april.. Men vändningsförsöket misslyckades och vi har nu fått en kejsarsnitts-tid den 17 maj!

    Vi som siktade in oss på Sveriges nationaldag den 6e juni (med bf 24 maj!) fick nu istället Norges nationaldag =) Så jag ska bli mamma om två dagar nu och det känns helt overkligt.. Frågorna om hur det kommer att bli med ett snitt istället för den vanliga förlossningen, som jag ställt in mig på, är många.. Vi ska till sjukhuset och förlossningen imorrn och få träffa narkosläkare och förlossningsläkare och jag hoppas att det kommer att klarna lite då..

    Men som sagt,,jag är såå glad att vi äntligen kommit iordning i huset och att vi har fått INTERNET igen!! =) Nu kommer ni inte att slippa mig!!

    Ett jätteGRATTIS igen till alla er som äntligen har fått era små bebisar!!! =) Vi andra som går och väntar får hålla ut ett tag till!!

    Kramar..
  2. 1
    Heeeeej!!! =) Först vill jag börja med att säga GRATTIS till alla mammor (och pappor)!!!! Jisses,vad det har ploppat nu sen jag var inne sist!! (Hmm,,det var ju över en månad sen sist!!) Nu har jag äntligen fått tillbaka internet och kan vara med er igen!! Fy,,vad det har varit jobbigt att inte kunna gå in och titta till vad som har hänt er alla under denna tiden!! Det är ju jättemånga som har fått bebisar och det går som på löpande band nu juu!! =) Jag fick reda på rätt tidigt att vår bebis låg i säte och efter ett antal tillväxtul (eftersom vi låg på 18% & 17% minus på kurvan) så rättade sig kurvan fram till v.36 =) Men bebis hade hittat sin ställning och ville inte vända sig själv så vi fick tid för vändning i slutet av april.. Men vändningsförsöket misslyckades och vi har nu fått en kejsarsnitts-tid den 17 maj!

    Vi som siktade in oss på Sveriges nationaldag den 6e juni (med bf 24 maj!) fick nu istället Norges nationaldag =) Så jag ska bli mamma om två dagar nu och det känns helt overkligt.. Frågorna om hur det kommer att bli med ett snitt istället för den vanliga förlossningen, som jag ställt in mig på, är många.. Vi ska till sjukhuset och förlossningen imorrn och få träffa narkosläkare och förlossningsläkare och jag hoppas att det kommer att klarna lite då..

    Men som sagt,,jag är såå glad att vi äntligen kommit iordning i huset och att vi har fått INTERNET igen!! =) Nu kommer ni inte att slippa mig!!

    Ett jätteGRATTIS igen till alla er som äntligen har fått era små bebisar!!! =) Vi andra som går och väntar får hålla ut ett tag till!!

    Kramar..
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2

    välkommen tillbaka

    Vad skönt att du äntligen fått internet igen. Själv var jag utan internet i ca 4-5 dagar o blev redan då tokig, så att du klarat en hel månad är imponerande : )

    Ja här kommer bebisar i full fart. Själv är jag en av de som fortf. väntar, men ingen brådska här. Klart man blir avis på alla som redan har sina gullungar hos sig, men vet att även vi andra snart har våra här.

    Oj då, så bebis vill inte vända sig trots vändningsförsök. Busbebis då : )
    Hoppas ni får den information ni behöver imorgon ang. snittet. Det kommer att gå bra ska du se. Så med andra ord har du snart din bebis hos dig då..underbart!!

    Oj det blev vosst lång det här..hoppas du orkar läsa *hihi*

    kram
  4. 2
    välkommen tillbaka Vad skönt att du äntligen fått internet igen. Själv var jag utan internet i ca 4-5 dagar o blev redan då tokig, så att du klarat en hel månad är imponerande : )

    Ja här kommer bebisar i full fart. Själv är jag en av de som fortf. väntar, men ingen brådska här. Klart man blir avis på alla som redan har sina gullungar hos sig, men vet att även vi andra snart har våra här.

    Oj då, så bebis vill inte vända sig trots vändningsförsök. Busbebis då : )
    Hoppas ni får den information ni behöver imorgon ang. snittet. Det kommer att gå bra ska du se. Så med andra ord har du snart din bebis hos dig då..underbart!!

    Oj det blev vosst lång det här..hoppas du orkar läsa *hihi*

    kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    välkommen tillbaka!

    kul att se dig här igen och skönt att läsa att det är bra med er!
  6. 3
    välkommen tillbaka! kul att se dig här igen och skönt att läsa att det är bra med er!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Vad trevligt

    att du är tillbaka. Men det blir ju inte så många dagar du kommer att hålla oss andra otåliga väntande sällskap.
    Hur känns det att det är så nära nu? Tänk snart har du en liten bebis i famnen. Är grymt avundsjuk....:)
  8. 4
    Vad trevligt att du är tillbaka. Men det blir ju inte så många dagar du kommer att hålla oss andra otåliga väntande sällskap.
    Hur känns det att det är så nära nu? Tänk snart har du en liten bebis i famnen. Är grymt avundsjuk....:)
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    välkommen tillbaka

    spännande å veta att om två dagar är det dags
  10. 5
    välkommen tillbaka spännande å veta att om två dagar är det dags
  11. Rutan o Ellys mamma
    #6

    Blev också snittad....

    Men inte planerat...

    Det är helt ok! Det enda som var synd var att jag inte fick ha Elly hos mig på uppvaket....

    Men själva snittet läker bra ..har tom gått på långpromebad..

    Kram
  12. 6
    Blev också snittad.... Men inte planerat...

    Det är helt ok! Det enda som var synd var att jag inte fick ha Elly hos mig på uppvaket....

    Men själva snittet läker bra ..har tom gått på långpromebad..

    Kram
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7

    Roligt att du är tillbaka!

    Nu får du snart träffa din lilla skrutt - vad härligt. 17 maj är väl en jättebra dag att föda på, det kan jag tänka mig oxå!!
  14. 7
    Roligt att du är tillbaka! Nu får du snart träffa din lilla skrutt - vad härligt. 17 maj är väl en jättebra dag att föda på, det kan jag tänka mig oxå!!
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Iiiihhh

    Bebis kommer ju om två dagar, kul:-) Och välkommen tillaka.
    Kramar
  16. 8
    Iiiihhh Bebis kommer ju om två dagar, kul:-) Och välkommen tillaka.
    Kramar
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    Hejhej!

    Jag blev också inplanerad på snitt hastigt och lustigt, och precis som du skriver, så kändes det helt overkligt. Nu känns det bara skönt...
  18. 9
    Hejhej! Jag blev också inplanerad på snitt hastigt och lustigt, och precis som du skriver, så kändes det helt overkligt. Nu känns det bara skönt...

Liknande trådar

  1. Heeeeej!!!
    By miss thunder in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 21:10
  2. Heeeeej...
    By wowcow in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 19:07
  3. heeeeej...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 20:24
  4. Heeeeej...=)
    By gordii in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 00:51
  5. HEEEEEJ!!
    By Camellis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 08:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar