Nu har hon flyttat :)
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Nu har hon flyttat :)

    CeLinn har flyttat ut ur mitt sovrum idag.
    Första natten i samma rum som storasyster.
    De somnade på 3minuter båda två.
    Få se hur natten går. CeLinn vaknar ju fortfarande ett par gånger per natt men somnar ofta om snabbt.

    Vart sover era små...har de \"flyttat\" för länge sedan eller ligger de kvar i samma rum som er fortfarande?
  2. 1
    Nu har hon flyttat :) CeLinn har flyttat ut ur mitt sovrum idag.
    Första natten i samma rum som storasyster.
    De somnade på 3minuter båda två.
    Få se hur natten går. CeLinn vaknar ju fortfarande ett par gånger per natt men somnar ofta om snabbt.

    Vart sover era små...har de \"flyttat\" för länge sedan eller ligger de kvar i samma rum som er fortfarande?
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Hanna sover med oss

    dvs i vår 1.60 säng. Spjälsängen står vid fotändan och fyller för tillfället ingen annan funktion än som klädhängare!

    Hon sov i egen säng (vagga) när hon var mellan 3-7 månader ungefär, sen fick hon hoppa över till oss igen då hon hade väldigt svårt att sova på nätterna och där har hon stannat sen dess =)
  4. 2
    Hanna sover med oss dvs i vår 1.60 säng. Spjälsängen står vid fotändan och fyller för tillfället ingen annan funktion än som klädhängare!

    Hon sov i egen säng (vagga) när hon var mellan 3-7 månader ungefär, sen fick hon hoppa över till oss igen då hon hade väldigt svårt att sova på nätterna och där har hon stannat sen dess =)
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Hos oss!

    Stella sover mellan oss och helst på tvären i vår 1,60-säng.. *s*

    Hon flyttade faktiskt till eget rum när hon var knappt 4 månader, men hon flyttade ner till oss efter 1-2 månader igen och eftersom spjälsängen då stod där uppe så blev det till att sova hos mamma och pappa.

    Spjälsängen är nu nedmonterad, men hon har fått en ny, \"vanlig\" säng i sitt rum och vi ska snart börja introducera den dagitd till att börja med.
  6. 3
    Hos oss! Stella sover mellan oss och helst på tvären i vår 1,60-säng.. *s*

    Hon flyttade faktiskt till eget rum när hon var knappt 4 månader, men hon flyttade ner till oss efter 1-2 månader igen och eftersom spjälsängen då stod där uppe så blev det till att sova hos mamma och pappa.

    Spjälsängen är nu nedmonterad, men hon har fått en ny, \"vanlig\" säng i sitt rum och vi ska snart börja introducera den dagitd till att börja med.
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Känner igen det där

    \"på tvären\"......Som tur är har jag fått äran att för det mesta ha hennes huvud mot mig och pappa får fötterna i ansiktet *s*

    När han kom hem efter jobbet i natt vid 4-tiden hittade han mig liggandes på sidan och Hanna sovandes i stort sett ståendes mot mig, med huvudet lutat mot mina revben! Själva minns vi ingenting av det ;-)
  8. 4
    Känner igen det där \"på tvären\"......Som tur är har jag fått äran att för det mesta ha hennes huvud mot mig och pappa får fötterna i ansiktet *s*

    När han kom hem efter jobbet i natt vid 4-tiden hittade han mig liggandes på sidan och Hanna sovandes i stort sett ståendes mot mig, med huvudet lutat mot mina revben! Själva minns vi ingenting av det ;-)
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Knasunge! ;-)

    Ja, alla sovstilar är väl bra så länge man sover *s*

    Stella sover numera helst hos pappa och borrar in sitt huvud i hans hörn av sängen eller ligger som ett plåster bredvid honom. Sen kommer hon kravlandes för tutte nån gång framåt morgonkvisten :-)
  10. 5
    Knasunge! ;-) Ja, alla sovstilar är väl bra så länge man sover *s*

    Stella sover numera helst hos pappa och borrar in sitt huvud i hans hörn av sängen eller ligger som ett plåster bredvid honom. Sen kommer hon kravlandes för tutte nån gång framåt morgonkvisten :-)
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Samma rum!

    I spjälsäng brevid min sida. Vi får se hur vi gör, tror hon kanske får flytta ihop med Nils i höst... inte bestämt riktigt ännu.
  12. 6
    Samma rum! I spjälsäng brevid min sida. Vi får se hur vi gör, tror hon kanske får flytta ihop med Nils i höst... inte bestämt riktigt ännu.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Hos oss!

    Zelda sover i vår \"familjesäng\"....mysigt & svettigt! :) Nuförtiden så sover jag i fotändan...bara för att sessan tvinnar så dant på nätterna...så jag gav upp! Men det funkar kalas & jag sover bättre än på länge! Vi har ställt dubbelsängen mot väggen och så sover hennes pappa på långsidan så hon har stoooor plats att härja på...utan att man knappt märker det! ;)
  14. 7
    Hos oss! Zelda sover i vår \"familjesäng\"....mysigt & svettigt! :) Nuförtiden så sover jag i fotändan...bara för att sessan tvinnar så dant på nätterna...så jag gav upp! Men det funkar kalas & jag sover bättre än på länge! Vi har ställt dubbelsängen mot väggen och så sover hennes pappa på långsidan så hon har stoooor plats att härja på...utan att man knappt märker det! ;)
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    Alfred somnar

    i sin spjälsäng som står brevid vår säng. När han vaknar sen på natten flyttar han över och sover mellan oss.

  16. 8
    Alfred somnar i sin spjälsäng som står brevid vår säng. När han vaknar sen på natten flyttar han över och sover mellan oss.

  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    Klara sover

    med mig, hon kommer nog inte flytta till eget rum förrens hon är 2 år, tidigast vid 1½ .

    Som det ser ut nu, sover hon ca 2 h på kvällen(mellan 21-23) i sin spjälsäng, resten av natten sover hon i vår säng, el tätt intill mig, hon nattammar än, el snarara snuttar.
  18. 9
    Klara sover med mig, hon kommer nog inte flytta till eget rum förrens hon är 2 år, tidigast vid 1½ .

    Som det ser ut nu, sover hon ca 2 h på kvällen(mellan 21-23) i sin spjälsäng, resten av natten sover hon i vår säng, el tätt intill mig, hon nattammar än, el snarara snuttar.
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Eskil sover hos mig!

    Ambitionen är egentligen att han sover första passet i sin spjälsäng. Dels för att där finns hans larm och dels för jag är rädd att han ska krypa i sömnen och ramla i golvet. Men oftast vill han sova i min säng från första början så då får han det.

    Från det att han vaknar första ggn (nån gång mellan 00 och 03) flyttar han iaf över och sover hos mig! Jag älskar det och Eskil verkar göra detsamma så jag hoppas vi kan sova såhär länge till!

    /mie
  20. 10
    Eskil sover hos mig! Ambitionen är egentligen att han sover första passet i sin spjälsäng. Dels för att där finns hans larm och dels för jag är rädd att han ska krypa i sömnen och ramla i golvet. Men oftast vill han sova i min säng från första början så då får han det.

    Från det att han vaknar första ggn (nån gång mellan 00 och 03) flyttar han iaf över och sover hos mig! Jag älskar det och Eskil verkar göra detsamma så jag hoppas vi kan sova såhär länge till!

    /mie
  21. Jenny m Vilda och Tinja
    #11

    Tinja...

    Jag kommer inte ihåg när Tinja flyttade in i storasysters sovrum, men hon var väl 5-6 månader eller nått.

    Vi har stora problem med hennes storasyster när det gäller det där med sömnen och vi gav oss katten på att tinja skulle lära sig somna själv i sin säng i eget rum och det har funkat kanon!

    Storasyster Vilda får vi ligga jämte och hålla handen för att hon ska somna, sedan har hon en madrass på golvet jämte vår säng där hon sover. När vi försöker flytta henne till sin säng i samma rum där tinja sover blir hon helt galen och vaknar alltid och skriker tills hon får sova hos oss.

    Men som sagt, men Tinja går det kanon, hon somnar själv vid 19.30 och sover oftast hela natten, det händer att hon vaknar och vill ha välling men då får hon bara en flaska och äter och somnar om själv.

    Vi får väl se hur det går när hon ska sova i vanlig säng... men det är ju ett tag kvar :)
  22. 11
    Tinja... Jag kommer inte ihåg när Tinja flyttade in i storasysters sovrum, men hon var väl 5-6 månader eller nått.

    Vi har stora problem med hennes storasyster när det gäller det där med sömnen och vi gav oss katten på att tinja skulle lära sig somna själv i sin säng i eget rum och det har funkat kanon!

    Storasyster Vilda får vi ligga jämte och hålla handen för att hon ska somna, sedan har hon en madrass på golvet jämte vår säng där hon sover. När vi försöker flytta henne till sin säng i samma rum där tinja sover blir hon helt galen och vaknar alltid och skriker tills hon får sova hos oss.

    Men som sagt, men Tinja går det kanon, hon somnar själv vid 19.30 och sover oftast hela natten, det händer att hon vaknar och vill ha välling men då får hon bara en flaska och äter och somnar om själv.

    Vi får väl se hur det går när hon ska sova i vanlig säng... men det är ju ett tag kvar :)
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    Oj va många

    det va som sover tillsammans med mamma å pappa i samma säng. Mysigt. Själv klarar jag inte av att ha mina små virrvelvindar i samma säng hehe!

    Nu har CeLinn sovit i sitt \"nya\" rum i två nätter. Och de två nätterna har hon sovit från kl 19-6. För första gången i sitt liv! Jippiiii! Och jag har för första gången på snart 3år sovit hela natten.
    Tidigare när hon vaknade på natten och såg mig gnällde hon tills jag tog upp henne och la henne igen. Men nu hör jag hur hon bökar runt lite i sängen och somnar om utan ett pip. Vilken skillnad!

    Kram
  24. 12
    Oj va många det va som sover tillsammans med mamma å pappa i samma säng. Mysigt. Själv klarar jag inte av att ha mina små virrvelvindar i samma säng hehe!

    Nu har CeLinn sovit i sitt \"nya\" rum i två nätter. Och de två nätterna har hon sovit från kl 19-6. För första gången i sitt liv! Jippiiii! Och jag har för första gången på snart 3år sovit hela natten.
    Tidigare när hon vaknade på natten och såg mig gnällde hon tills jag tog upp henne och la henne igen. Men nu hör jag hur hon bökar runt lite i sängen och somnar om utan ett pip. Vilken skillnad!

    Kram
  25. Kajsa å Valter
    #13

    härligt

    hoppas det fortsätter likadant. Valter har sovit i egen säng i eget rum sen han var 2 månader tror jag att det var. Jag klarar inte av att sova i samma rum som barnen när de är riktigt små för jag vaknar av minsta lilla ljud. Precis som Jenny så har vi haft stora problem med äldsta barnets sömn och därför varit stenhårda med Valter. Han sover som en liten prins och har gjort det länge. vi lägger honom runt 18.30 tiden på kvällen och han somnar själv i sin säng. Oftast sover han till 7-7,30 på morgonen, ibland vill han ha lite välling på natten men sen somnar han om på en gång.

    Kramis
  26. 13
    härligt hoppas det fortsätter likadant. Valter har sovit i egen säng i eget rum sen han var 2 månader tror jag att det var. Jag klarar inte av att sova i samma rum som barnen när de är riktigt små för jag vaknar av minsta lilla ljud. Precis som Jenny så har vi haft stora problem med äldsta barnets sömn och därför varit stenhårda med Valter. Han sover som en liten prins och har gjort det länge. vi lägger honom runt 18.30 tiden på kvällen och han somnar själv i sin säng. Oftast sover han till 7-7,30 på morgonen, ibland vill han ha lite välling på natten men sen somnar han om på en gång.

    Kramis
  27. Magda & Sebastian
    #14

    Inte heller så bra på...

    att sova i samma säng som min lillskrutt. Precis som många andra skriver så har han en förmåga att lägga sig på tvären *s* I och för sig så brukade jag oftast få förmånen av huvudet ... och min sambo fick ta sparkarna i huvudet/magen, så vid tio månaders ålder blev det eget rum och det har fungerat perfekt! Det är så skönt att \"slippa\" vakna för minsta lilla pip.
  28. 14
    Inte heller så bra på... att sova i samma säng som min lillskrutt. Precis som många andra skriver så har han en förmåga att lägga sig på tvären *s* I och för sig så brukade jag oftast få förmånen av huvudet ... och min sambo fick ta sparkarna i huvudet/magen, så vid tio månaders ålder blev det eget rum och det har fungerat perfekt! Det är så skönt att \"slippa\" vakna för minsta lilla pip.

Liknande trådar

  1. Flyttat
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 20:12
  2. Flyttat BF?
    By eelina in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 11:31
  3. Nu har vi flyttat
    By Monkan_M in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 10:44
  4. Flyttat!
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 20:04
  5. Vi har flyttat!!
    By Dina_KL in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 15:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar