vad ska era sommarbarn få i 4-års
_02 Sommarbarn
  1. ulrica
    #1

    vad ska era sommarbarn få i 4-års

    present???
    Nu är det bara några veckor kvar innan sonen fyller år och släkten har börjat fråga och jag har nästan inga ideér faktiskt. Tycker att det är så bra att de frågar istället för att komma med sådant som vi inte behöver och han inte tycker om. Kanske jag kan få några tips av er andra?!

    Har funderat på en liten enkel cd-spelare för han gillar att höra på musik och sagor. Men kanske man ska satsa på en bärbar istället så fungerar det i bilen, husvagnen osv? Lego är aldrig fel heller.
  2. 1
    vad ska era sommarbarn få i 4-års present???
    Nu är det bara några veckor kvar innan sonen fyller år och släkten har börjat fråga och jag har nästan inga ideér faktiskt. Tycker att det är så bra att de frågar istället för att komma med sådant som vi inte behöver och han inte tycker om. Kanske jag kan få några tips av er andra?!

    Har funderat på en liten enkel cd-spelare för han gillar att höra på musik och sagor. Men kanske man ska satsa på en bärbar istället så fungerar det i bilen, husvagnen osv? Lego är aldrig fel heller.
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Jakob

    som fyller 4 på lördag ska få en väggklocka i form av ett däck, jätteläcker faktiskt, en bok, filmen Madagaskar (som han tjatat om i ett halvår nu), kläder, en taklampa, grejer till sandlåda m.m
  4. 2
    Jakob som fyller 4 på lördag ska få en väggklocka i form av ett däck, jätteläcker faktiskt, en bok, filmen Madagaskar (som han tjatat om i ett halvår nu), kläder, en taklampa, grejer till sandlåda m.m
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    han fick en cykel

    i tidig present och ska få en studsmatta ihop med storasyrran + lite småsaker
    cd spelare låter kanon! det ska vi skaffa till Robin sen med då syrran precis har fått en
  6. 3
    han fick en cykel i tidig present och ska få en studsmatta ihop med storasyrran + lite småsaker
    cd spelare låter kanon! det ska vi skaffa till Robin sen med då syrran precis har fått en
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Rebecka

    ska få en lekstuga som min pappa ska bygga.
    Och sen blir det mest prinsessgrejjer eftersom det är det som gäller nu.
    Och kläder.
  8. 4
    Rebecka ska få en lekstuga som min pappa ska bygga.
    Och sen blir det mest prinsessgrejjer eftersom det är det som gäller nu.
    Och kläder.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Ingen anings än

    han önskar sig en pilbåge, batman och vattenpistoler.

  10. 5
    Ingen anings än han önskar sig en pilbåge, batman och vattenpistoler.

  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Lego...

    pysselgrejor och så ska han och lillbrorsan gemensamt få en gungställning (med gungor förstås).

    Simon har just upptäckt tjusningen med att klippa och klistra. :-)
  12. 6
    Lego... pysselgrejor och så ska han och lillbrorsan gemensamt få en gungställning (med gungor förstås).

    Simon har just upptäckt tjusningen med att klippa och klistra. :-)
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Har redan fått en

    cykel av mormor o morfar. (fyller sent i augusti).

    Vet itne vad vi ska ge henne faktiskt. jag funderar på att renovera hennes dockskåp o köpa nya möbler till det....nu har hon de jag hade (a la 70-tal men ganska trasigt)

    Men jag vet itne:/
  14. 7
    Har redan fått en cykel av mormor o morfar. (fyller sent i augusti).

    Vet itne vad vi ska ge henne faktiskt. jag funderar på att renovera hennes dockskåp o köpa nya möbler till det....nu har hon de jag hade (a la 70-tal men ganska trasigt)

    Men jag vet itne:/
  15. Kristina S
    #8

    Agnes fyller år

    nästa vecka och kommer att få en sovsäck, en rullväska (om jag lyckas hitta någon) och en del böcker och kläder. Kanske får hon ett par Harry Potter-glasögon också. Hon älskar att klä ut sig till Harry Potter. Så mycket rena leksaker blir det inte. Jag tycker inte hon leker med det hon har. Själv önskar hon sig alltid en traktor. Hon har fått två, men leker aldrig med dem.
  16. 8
    Agnes fyller år nästa vecka och kommer att få en sovsäck, en rullväska (om jag lyckas hitta någon) och en del böcker och kläder. Kanske får hon ett par Harry Potter-glasögon också. Hon älskar att klä ut sig till Harry Potter. Så mycket rena leksaker blir det inte. Jag tycker inte hon leker med det hon har. Själv önskar hon sig alltid en traktor. Hon har fått två, men leker aldrig med dem.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Hjalmar ska få:

    * ny cykelhjälm
    * sparkcykel med dubbla bakhjul
    * små transformers
    * mosaikpyssel
    * brandsoldatsdräkt m. hjälm, rock, slang m.m.
    * tvålkritor

    Av släkten vet jag än så länge att han ska få Alfonströja, dvd med Madagaskar, och flygplan.
  18. 9
    Hjalmar ska få: * ny cykelhjälm
    * sparkcykel med dubbla bakhjul
    * små transformers
    * mosaikpyssel
    * brandsoldatsdräkt m. hjälm, rock, slang m.m.
    * tvålkritor

    Av släkten vet jag än så länge att han ska få Alfonströja, dvd med Madagaskar, och flygplan.
  19. Medlem sedan
    Jul 2000
    #10

    Inte riktigt bestämt

    Elsa ska troligen få en lekstuga i present.
    Sen önskar hon sig en förskräcklig massa prinsessaker (som vanligt) så det blir säkert något sånt med. Dessutom har hon önskat sig en sparkcykel.

    Vi köpte en sån liten cd-spelar till Elsa i julklapp och den är väldigt uppskattad.

    Böcker är alltid uppskattat här.
  20. 10
    Inte riktigt bestämt Elsa ska troligen få en lekstuga i present.
    Sen önskar hon sig en förskräcklig massa prinsessaker (som vanligt) så det blir säkert något sånt med. Dessutom har hon önskat sig en sparkcykel.

    Vi köpte en sån liten cd-spelar till Elsa i julklapp och den är väldigt uppskattad.

    Böcker är alltid uppskattat här.
  21. Medlem sedan
    Feb 2004
    #11

    Vanja har fått tidig

    present i går, en cykel 12 tums med stödhjul. Idag var det cykelpremiär och hon är helt slut nu:)

    Det blir väl en Askungen-klänning på födelsedagen, samt nån bok eller nåt också, hon fyller ju inte förrän i augusti, så vi har inte funderat så långt ännu.
  22. 11
    Vanja har fått tidig present i går, en cykel 12 tums med stödhjul. Idag var det cykelpremiär och hon är helt slut nu:)

    Det blir väl en Askungen-klänning på födelsedagen, samt nån bok eller nåt också, hon fyller ju inte förrän i augusti, så vi har inte funderat så långt ännu.
  23. Jessika m. J & A
    #12

    Amanda...

    önskar sig mest av allt \"låsa plinsessplydnadssakel\", och är noga med att förklara för alla vilken affär de finns i, osv, så det får hon nog en del (fast inte av oss) *s*
    Sedan skall hon få en sparkcykel, en Barbieklänning och en massa annat som vi inte bestämt än - det är ju flera veckor kvar!

    CD-spelare är jättebra! Han kanske kan få både bärbar och vanlig cd+radio att ha på rummet?
    Andra roliga saker är: såpbubblor, sparkcykel, brio building system (typ mekano), plastdjur (tex djungeldjur - de kan ju vara uteleksaker också), playmobil, modellera, bollar, set med uteleksaker (typ boccia, krocket, sjömansspel, frisbee osv).
  24. 12
    Amanda... önskar sig mest av allt \"låsa plinsessplydnadssakel\", och är noga med att förklara för alla vilken affär de finns i, osv, så det får hon nog en del (fast inte av oss) *s*
    Sedan skall hon få en sparkcykel, en Barbieklänning och en massa annat som vi inte bestämt än - det är ju flera veckor kvar!

    CD-spelare är jättebra! Han kanske kan få både bärbar och vanlig cd+radio att ha på rummet?
    Andra roliga saker är: såpbubblor, sparkcykel, brio building system (typ mekano), plastdjur (tex djungeldjur - de kan ju vara uteleksaker också), playmobil, modellera, bollar, set med uteleksaker (typ boccia, krocket, sjömansspel, frisbee osv).
  25. Medlem sedan
    Feb 2001
    #13

    Då vi nyligen flyttat

    så finns det inte så mkt skoj grejjor för Oscar i trädgården så vi funderar på att ge honom en lekstuga eller en koja med gungställning och rutchbana som vi såg på Bauhaus.
  26. 13
    Då vi nyligen flyttat så finns det inte så mkt skoj grejjor för Oscar i trädgården så vi funderar på att ge honom en lekstuga eller en koja med gungställning och rutchbana som vi såg på Bauhaus.
  27. tina m filip+ bf 22/8
    #14

    Syskon...!

    om allt går som planerat.

    bebisen är bf den 22 augusti, sonen blir 4 den 21...

    så det är väl en fin present?

    annars ska han kanske få en elmotorcykel från biltema, han vill så gärna ha en. 299:-
  28. 14
    Syskon...! om allt går som planerat.

    bebisen är bf den 22 augusti, sonen blir 4 den 21...

    så det är väl en fin present?

    annars ska han kanske få en elmotorcykel från biltema, han vill så gärna ha en. 299:-
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Vi har köpt en

    uppblåsbar Nalle Puh, ca 90 cm hög som han kan boxa på, och så hittade jag en liten radiostyrd bil som Kalle Anka kör vilken han tyckte var rolig så jag smög ner en sådan i handlarvagnen...

    Vi har också funderat på en freestyle då han delar rum med storasyster och de är inte alltid överens om vilken musik som ska spelas...men risken är ju att det blir för hög volym så nära öronen...men vi får se...

    Lego har jag tänkt tipsa till släktingar som frågar....
  30. 15
    Vi har köpt en uppblåsbar Nalle Puh, ca 90 cm hög som han kan boxa på, och så hittade jag en liten radiostyrd bil som Kalle Anka kör vilken han tyckte var rolig så jag smög ner en sådan i handlarvagnen...

    Vi har också funderat på en freestyle då han delar rum med storasyster och de är inte alltid överens om vilken musik som ska spelas...men risken är ju att det blir för hög volym så nära öronen...men vi får se...

    Lego har jag tänkt tipsa till släktingar som frågar....
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Hur stor är motorcykeln???

    Det skulle vara perfekt för Hampus, då vi inte kommit på någon bra \"Riktig\" grej ännu... jag har kikat på deras hemsida men jag hittar den inte där...

    Har du lust att informera mig??
  32. 16
    Hur stor är motorcykeln??? Det skulle vara perfekt för Hampus, då vi inte kommit på någon bra \"Riktig\" grej ännu... jag har kikat på deras hemsida men jag hittar den inte där...

    Har du lust att informera mig??
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17

    Kolla här

    http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=309&iItemId =98907

    Jag antar att det är en sån.
    Lukas har en och den är jättekul!
    Går lååångsamt så han försöker skjutsa på med fötterna *s*
  34. 17
    Kolla här http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=309&iItemId =98907

    Jag antar att det är en sån.
    Lukas har en och den är jättekul!
    Går lååångsamt så han försöker skjutsa på med fötterna *s*
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18

    Annie ska troligtvis få...


    ...ett lite finare pennor. Hon älskar att rita! Ev. en lång \"prinsessklänning\". Hon pratar om att hon vill ha en sån där prinsessklänning som går ända ner till golvet :) Sen funderar vi på att köpa en liten cykelkorg till hennes cykel. Hon brukar nämligen ha en hink på styret som hon kan samla på sig saker i (kottar, liten leksak, blommor osv) och sen cyklar hon vidare :)
  36. 18
    Annie ska troligtvis få...
    ...ett lite finare pennor. Hon älskar att rita! Ev. en lång \"prinsessklänning\". Hon pratar om att hon vill ha en sån där prinsessklänning som går ända ner till golvet :) Sen funderar vi på att köpa en liten cykelkorg till hennes cykel. Hon brukar nämligen ha en hink på styret som hon kan samla på sig saker i (kottar, liten leksak, blommor osv) och sen cyklar hon vidare :)
  37. Medlem sedan
    Feb 2002
    #19

    Vet du var det finns en sån?

    Vet du var man kan köpa en cykelkorg som passar på en liten barncykel? Ida har ju bara en 12 tums, och det är lite si och så med lusten att cykla. Hon vill helst cykla på sin minsta trehjuling av plast för den har cykelkorg... Tänkte att det kanske kunde hjälpa om hon fick en cykelkorg även till den riktiga cykeln.
  38. 19
    Vet du var det finns en sån? Vet du var man kan köpa en cykelkorg som passar på en liten barncykel? Ida har ju bara en 12 tums, och det är lite si och så med lusten att cykla. Hon vill helst cykla på sin minsta trehjuling av plast för den har cykelkorg... Tänkte att det kanske kunde hjälpa om hon fick en cykelkorg även till den riktiga cykeln.
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Håller den??

    Den ser lite bräcklig ut så att säga....???
  40. 20
    Håller den?? Den ser lite bräcklig ut så att säga....???
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sommarbarn...kanske?
    By Nisa80 in forum Planera för barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 09:31
  2. Sommarbarn
    By Uttern in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 11:50
  3. Sommarbarn
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 18:22
  4. Sommarbarn?
    By 71:an Nika in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 13:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar