Uppdatering på Smilla..
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Uppdatering på Smilla..

    .. Ja ni, det har blivit en riktig följetong detta..

    Tyvärr har besvikelserna bara haglat över oss sen vi kom ner.
    Resan tog Smilla hårt och hon var i dåligt skick när hon kom fram. Kirurgen ringde redan samma dag till oss och sa att de skulle operera henne direkt morgonen därpå, man kunde inte vänta längre. Då skulle vi inte ens vara där. En halvtimme senare ringer han igen, det går inte att operera henne, hennes lever och njurvärden är skyhöga och de måste utreda om även hjärnan fått syrebrist. ( men det hade den inte som tur var.. )
    När vi sen kommer ner är de inte ens säkra på om de ska försöka op överhuvudtaget då man mätt upp klaffringen till 14.7 och den måste vara 17. Nästa besvikelse är att vår kardiolog i STHLM sagt att man kan få tag på 15 mm om det krisar, men nu går det tydligen inte. Så även OM man skulle operera vet man inte hur stor klaffen är exakt. Vilket betyder att man öppnar upp henne och klipper bort hennes egna klaff och först då vet man om man kan sätta en protes. Kan man det inte, ja då är det bara att tacka för sig och sy ihop.
    Men levervärderna blev bättre och i lördags var hon riktigt bra, eller iaf operabel. Då skulle man op på mån morgon. Men nehej, sen blev hon sämre på söndagen och då blev op skjuten på tills tisdag och hoppsan, hon blev sämre idag med så nu vet de inte alls när de kan operera, OM de kan operera överhuvud taget. Och som sagt, även om man opererar är risken för att hon dör på bordet ganska så stor. Så det är ingen semestervistelse här direkt....
    Men hon lever iaf även om det är nätt och jämnt och bara pga av sina maskiner.. Idag har de satt dialys på njurarna som dels drar henne på vätska och som dels underlättar för njurarna. Om inget av hennes sjukt höga värden har vänt tills imorgon är det väl inte jättemkt att hoppas på. Men än är det inte helt kört. En liten liten liten strimma av hopp finns. Men som sagt, det är inte direkt avkopplande med dessa kontinuerligt dåliga besked...

    Återigen: Stort tack till alla som orkar bry er och läsa fast ni har bekymmer själva! Skulle gärna vilja skriva till flera av er på era mejladresser men som läget är nu varken orkar man eller hinner.
    Jag återkommer när vi vet mer.
  2. 1
    Uppdatering på Smilla.. .. Ja ni, det har blivit en riktig följetong detta..

    Tyvärr har besvikelserna bara haglat över oss sen vi kom ner.
    Resan tog Smilla hårt och hon var i dåligt skick när hon kom fram. Kirurgen ringde redan samma dag till oss och sa att de skulle operera henne direkt morgonen därpå, man kunde inte vänta längre. Då skulle vi inte ens vara där. En halvtimme senare ringer han igen, det går inte att operera henne, hennes lever och njurvärden är skyhöga och de måste utreda om även hjärnan fått syrebrist. ( men det hade den inte som tur var.. )
    När vi sen kommer ner är de inte ens säkra på om de ska försöka op överhuvudtaget då man mätt upp klaffringen till 14.7 och den måste vara 17. Nästa besvikelse är att vår kardiolog i STHLM sagt att man kan få tag på 15 mm om det krisar, men nu går det tydligen inte. Så även OM man skulle operera vet man inte hur stor klaffen är exakt. Vilket betyder att man öppnar upp henne och klipper bort hennes egna klaff och först då vet man om man kan sätta en protes. Kan man det inte, ja då är det bara att tacka för sig och sy ihop.
    Men levervärderna blev bättre och i lördags var hon riktigt bra, eller iaf operabel. Då skulle man op på mån morgon. Men nehej, sen blev hon sämre på söndagen och då blev op skjuten på tills tisdag och hoppsan, hon blev sämre idag med så nu vet de inte alls när de kan operera, OM de kan operera överhuvud taget. Och som sagt, även om man opererar är risken för att hon dör på bordet ganska så stor. Så det är ingen semestervistelse här direkt....
    Men hon lever iaf även om det är nätt och jämnt och bara pga av sina maskiner.. Idag har de satt dialys på njurarna som dels drar henne på vätska och som dels underlättar för njurarna. Om inget av hennes sjukt höga värden har vänt tills imorgon är det väl inte jättemkt att hoppas på. Men än är det inte helt kört. En liten liten liten strimma av hopp finns. Men som sagt, det är inte direkt avkopplande med dessa kontinuerligt dåliga besked...

    Återigen: Stort tack till alla som orkar bry er och läsa fast ni har bekymmer själva! Skulle gärna vilja skriva till flera av er på era mejladresser men som läget är nu varken orkar man eller hinner.
    Jag återkommer när vi vet mer.
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    vi tänker på er hela dagarna

    vill att ni ska veta att vi tänker på er..
    Jag tänder ljus varje kväll för eran lilla Smilla å jag har även en vän som även hon tänder ljus för er..
    HOppas verkligen att allt ska gå bra för er! Massa kramar å styrka
  4. 2
    vi tänker på er hela dagarna vill att ni ska veta att vi tänker på er..
    Jag tänder ljus varje kväll för eran lilla Smilla å jag har även en vän som även hon tänder ljus för er..
    HOppas verkligen att allt ska gå bra för er! Massa kramar å styrka
  5. gunilla
    #3

    Vi håller tummarna!

    Har följt er på lite avstånd, och tänker på er hela tiden. Det var så skönt att höra lite nyheter om er, även om det var jobbiga nyheter. Jag känner för er i hela kroppen, tänker på er och hoppas och ber för er lilla smilla. Ni gör ett jättejobb bara att ni står på fötterna, jag önskar jag kunde skicka lite mer kraft och styrka. Ni ska veta att vi är många som tänker på er!

    Många varma kramar och hopp och ljus.
  6. 3
    Vi håller tummarna! Har följt er på lite avstånd, och tänker på er hela tiden. Det var så skönt att höra lite nyheter om er, även om det var jobbiga nyheter. Jag känner för er i hela kroppen, tänker på er och hoppas och ber för er lilla smilla. Ni gör ett jättejobb bara att ni står på fötterna, jag önskar jag kunde skicka lite mer kraft och styrka. Ni ska veta att vi är många som tänker på er!

    Många varma kramar och hopp och ljus.
  7. Annelie m 3
    #4

    Tänker på er varje dag...

    Tänker önskar hoppas, för er och Smillas skull.
  8. 4
    Tänker på er varje dag... Tänker önskar hoppas, för er och Smillas skull.
  9. Mimmi & Zacki
    #5

    Ni finns verkligen i mina tankar...

    o det går inte en dag utan att jag hoppas att Smilla blir bättre. Har varit så orolig att det inte har gått så bra alls.
    Just nu skulle jag vilja vara nere hos DIG, serva dig, stödja dig och bara finnas där, för det är verkligen inte någon vidare semester därnere...Man har ju så mycket runt om så man glömmer ju av att äta osv.
    Hur mår Ni??Får Ni sova på nätterna? Har Ni stöd från familjen hemmavid??Kommer inte ihåg om Smilla har några syskon isåfall är de med er därnere???

    Jag skickar en jättekram till Er alla o hoppas innerligen att allt blir till det bättre...
  10. 5
    Ni finns verkligen i mina tankar... o det går inte en dag utan att jag hoppas att Smilla blir bättre. Har varit så orolig att det inte har gått så bra alls.
    Just nu skulle jag vilja vara nere hos DIG, serva dig, stödja dig och bara finnas där, för det är verkligen inte någon vidare semester därnere...Man har ju så mycket runt om så man glömmer ju av att äta osv.
    Hur mår Ni??Får Ni sova på nätterna? Har Ni stöd från familjen hemmavid??Kommer inte ihåg om Smilla har några syskon isåfall är de med er därnere???

    Jag skickar en jättekram till Er alla o hoppas innerligen att allt blir till det bättre...
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Kära, kära ni!!!

    Jag kan inte ens föreställa mig eran skräck och maktlöshet som ni måste känna nu. Att endast låta hoppet och ödet styra sitt barns överlevnad...
    Åh, jag gråter och känner mig fruktansvärt förbannad! Livet är så jäkla orättvist!

    Men vad hjälper det Smilla i nuläget, att jag och många med mig tycker att allt är för j-vligt?
    INGENTING!

    Det är tur att hon har såna kloka och rediga föräldrar som ni. Jag skulle vilja skriva att ni är så starka och duktiga, men jag vet själv, att man har inget val...

    \"Det var någon som sa till mig vid ett tillfälle då vi hade det jätte jobbigt som löd: Tänk vad fantastiskt att Isaac valde just er till föräldrar, för han visste att ni skulle fixa det!\"

    Och det gäller för er också! Smilla valde just er...

    Miljontals styrkekramar till Smilla...och er såklart!

    /Linn.
  12. 6
    Kära, kära ni!!! Jag kan inte ens föreställa mig eran skräck och maktlöshet som ni måste känna nu. Att endast låta hoppet och ödet styra sitt barns överlevnad...
    Åh, jag gråter och känner mig fruktansvärt förbannad! Livet är så jäkla orättvist!

    Men vad hjälper det Smilla i nuläget, att jag och många med mig tycker att allt är för j-vligt?
    INGENTING!

    Det är tur att hon har såna kloka och rediga föräldrar som ni. Jag skulle vilja skriva att ni är så starka och duktiga, men jag vet själv, att man har inget val...

    \"Det var någon som sa till mig vid ett tillfälle då vi hade det jätte jobbigt som löd: Tänk vad fantastiskt att Isaac valde just er till föräldrar, för han visste att ni skulle fixa det!\"

    Och det gäller för er också! Smilla valde just er...

    Miljontals styrkekramar till Smilla...och er såklart!

    /Linn.
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7

    Hoppas

    så att er lilla strimma av hopp växer sig ofantligt mycket större. Jag tänker på er och hoppas hela tiden.
    *KRAMAR*
  14. 7
    Hoppas så att er lilla strimma av hopp växer sig ofantligt mycket större. Jag tänker på er och hoppas hela tiden.
    *KRAMAR*
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Jag tänker

    på er hela dagarna, ni och Smilla finns ständigt i mina tankar. Hoppas så att hon ska få bli bättre.
    Vet inte vad jag mer ska säga, finner inga ord.

    Kramar i massor till er och er fantastiska dotter!
    / Anna
  16. 8
    Jag tänker på er hela dagarna, ni och Smilla finns ständigt i mina tankar. Hoppas så att hon ska få bli bättre.
    Vet inte vad jag mer ska säga, finner inga ord.

    Kramar i massor till er och er fantastiska dotter!
    / Anna
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9

    Tänker på er

    hoppas verkligen Smilla klarar krisen så det går att operera och att de kan fixa klaffen, då de väl \"håller på\".

    Känns maktlöst att inget kunna göra, men sänder så mycket styrka jag kan.
    Kramar
  18. 9
    Tänker på er hoppas verkligen Smilla klarar krisen så det går att operera och att de kan fixa klaffen, då de väl \"håller på\".

    Känns maktlöst att inget kunna göra, men sänder så mycket styrka jag kan.
    Kramar
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10

    Lilla Smilla.....

    vilken liten kämpe, fortsätt så.

    Styrkekramar till mamma och pappa.

    Lotta
  20. 10
    Lilla Smilla..... vilken liten kämpe, fortsätt så.

    Styrkekramar till mamma och pappa.

    Lotta
  21. Johanna
    #11

    Hanna!

    Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga... det är så ofattbart. Den press ni lever under, att ständigt kastas mellan hopp och förtvivlan. Det ska man bara inte behöva uppleva.

    Mina tankar går alltsom oftast till er. Jag hade en riktigt deppardag igår och var rädd att det hänt Smilla något, så jag blev ändå lite hoppfull när vi fick din senaste uppdatering. Håll hårt i den där strimman, Hanna!

    Innerliga kramar till er alla!
  22. 11
    Hanna! Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga... det är så ofattbart. Den press ni lever under, att ständigt kastas mellan hopp och förtvivlan. Det ska man bara inte behöva uppleva.

    Mina tankar går alltsom oftast till er. Jag hade en riktigt deppardag igår och var rädd att det hänt Smilla något, så jag blev ändå lite hoppfull när vi fick din senaste uppdatering. Håll hårt i den där strimman, Hanna!

    Innerliga kramar till er alla!
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12

    Vilken kämpe...

    ... hon är, er stora, lilla tjej.

    Skickar mängder med styrkekramar till hela familjen!
  24. 12
    Vilken kämpe... ... hon är, er stora, lilla tjej.

    Skickar mängder med styrkekramar till hela familjen!
  25. banaana
    #13

    kramar

    ...från mig till er. Det ni går igenom borde ingen behöva gå igenom. Jag hoppas att allt går så bra det kan gå och sänder massor av styrketankar.

    Kram Jaana
  26. 13
    kramar ...från mig till er. Det ni går igenom borde ingen behöva gå igenom. Jag hoppas att allt går så bra det kan gå och sänder massor av styrketankar.

    Kram Jaana
  27. Medlem sedan
    Jul 2004
    #14

    Ni finns i mina tankar!

    Sänder massor av styrkekramar och hoppas innerligt att allt går åt rätt håll!!
  28. 14
    Ni finns i mina tankar! Sänder massor av styrkekramar och hoppas innerligt att allt går åt rätt håll!!
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15

    Kämpa på Smilla!

    Hej!
    Usch vilken mardröm ni en en gång måste genomgå... Men Smilla har som sagt var förvånat läkarkonsten förr. Jag håller alla tummar för att det ska gå bra med klaffoperationen.
    Styrkekramar Sofia
  30. 15
    Kämpa på Smilla! Hej!
    Usch vilken mardröm ni en en gång måste genomgå... Men Smilla har som sagt var förvånat läkarkonsten förr. Jag håller alla tummar för att det ska gå bra med klaffoperationen.
    Styrkekramar Sofia
  31. Cina, Andreas mamma
    #16

    Tänker på er allihop.

    Jag hoppas Smilla orkar kämpa lite till, trots allt! Och vad har vi för bekymmer jmf med det ni går igenom?

    Telepatiserar ner MASSOR av styrkekramar till er i Lund! Pussa lillgumman på pannan!

    Jag hoppas hoppas hoppas hoppas. Och ber... Kämpa Smilla! Snälla, lite till... Försök...
  32. 16
    Tänker på er allihop. Jag hoppas Smilla orkar kämpa lite till, trots allt! Och vad har vi för bekymmer jmf med det ni går igenom?

    Telepatiserar ner MASSOR av styrkekramar till er i Lund! Pussa lillgumman på pannan!

    Jag hoppas hoppas hoppas hoppas. Och ber... Kämpa Smilla! Snälla, lite till... Försök...
  33. Cecilia m Viggo
    #17

    Jättekram till er!

    Det ni går igenom nu skall ingen behöva genomlida. Det måste bara få en bra utgång. Klaffringen måste vara tillräckligt stor. Att Smilla och ni har kämpat så länge måste få vara för en positiv framtid. Kära lilla barn du förtjänar allt gott. Och ni föräldrar, som någon sa och som jag själv har fått höra, våra hjärtisar väljer oss för att vi klarar det. Men i ett sånt läge som ni är nu är det inte mänskligt. Vem klarar en sådan kamp i längden. Det är fruktansvärt. Hoppas att ni har stöd från kurator mm men det har ni säkert. Hoppas hoppas hoppas att det går vägen. Finns det något som vi som bor i närheten av Lund kan göra så skriv en fråga till oss så försöker vi hjälpa till! Många kramar från Cecilia och Viggo
  34. 17
    Jättekram till er! Det ni går igenom nu skall ingen behöva genomlida. Det måste bara få en bra utgång. Klaffringen måste vara tillräckligt stor. Att Smilla och ni har kämpat så länge måste få vara för en positiv framtid. Kära lilla barn du förtjänar allt gott. Och ni föräldrar, som någon sa och som jag själv har fått höra, våra hjärtisar väljer oss för att vi klarar det. Men i ett sånt läge som ni är nu är det inte mänskligt. Vem klarar en sådan kamp i längden. Det är fruktansvärt. Hoppas att ni har stöd från kurator mm men det har ni säkert. Hoppas hoppas hoppas att det går vägen. Finns det något som vi som bor i närheten av Lund kan göra så skriv en fråga till oss så försöker vi hjälpa till! Många kramar från Cecilia och Viggo
  35. Jennie
    #18

    Lilla Smillahjärtat!!

    Tänker på er i massor, ni har verkligen berört oss!
    Försök nu att hand om er själva så gott ni kan,försök att ge varanndra en kram så fort ni orkar.
    Det är Smilla och ni som är dom viktiga just nu.

    Visst är vi många som oroar oss och tänker på er,men tänk nu ni bara på er själva och skriv bara om du vill eller orkar, vi finns här för er ändå!!
    Tänker på er!
    Många kramar från vår lilla familj!
  36. 18
    Lilla Smillahjärtat!! Tänker på er i massor, ni har verkligen berört oss!
    Försök nu att hand om er själva så gott ni kan,försök att ge varanndra en kram så fort ni orkar.
    Det är Smilla och ni som är dom viktiga just nu.

    Visst är vi många som oroar oss och tänker på er,men tänk nu ni bara på er själva och skriv bara om du vill eller orkar, vi finns här för er ändå!!
    Tänker på er!
    Många kramar från vår lilla familj!
  37. Medlem sedan
    Feb 2004
    #19

    Vill också att ni

    skall veta att ni finns i mina tankar hela tiden.
    Tack för att du orkar uppdatera oss alla här i forumet.

    Kram
  38. 19
    Vill också att ni skall veta att ni finns i mina tankar hela tiden.
    Tack för att du orkar uppdatera oss alla här i forumet.

    Kram
  39. Medlem sedan
    Sep 2002
    #20

    tänker på er vi med

    tusen styrkekramar
  40. 20
    tänker på er vi med tusen styrkekramar
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Smilla?
    By madicken73 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 10:03
  2. Smilla?
    By Keso in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 18:25
  3. Smilla?
    By Keso in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 19:18
  4. Smilla!!!!
    By Jennie in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 22:19
  5. Smilla m S -03
    By simsan78 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 16:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar