Studenten
Mat & dryck
  1. Margareta
    #1

    Studenten

    Min son tar studenten i år.
    Jag tänkte bjuda på smörgås-
    tårta och vanlig tårta förstås.
    Är det ok eller har ni något
    annat förslag?
  2. 1
    Studenten Min son tar studenten i år.
    Jag tänkte bjuda på smörgås-
    tårta och vanlig tårta förstås.
    Är det ok eller har ni något
    annat förslag?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    Helt Ok....

    kompletera med sallad också. och tänk på att det finns både vegetarianer och de som är allergiska mot skaldjur, dvs gärna TVÅ OLIKA SORTER så att alla känner sig välkomna

    Komplettera gärna med Pastasallad, bröd, en del dricka och avdela gärna personer som tar hand om resp station om det blir mycket folk som dyker upp.

    ... och slutligen hoppas vi att det blir en bra studentmottagning med vackert väder till skillnad från min då det spöregnade ;-)
  4. 2
    Helt Ok.... kompletera med sallad också. och tänk på att det finns både vegetarianer och de som är allergiska mot skaldjur, dvs gärna TVÅ OLIKA SORTER så att alla känner sig välkomna

    Komplettera gärna med Pastasallad, bröd, en del dricka och avdela gärna personer som tar hand om resp station om det blir mycket folk som dyker upp.

    ... och slutligen hoppas vi att det blir en bra studentmottagning med vackert väder till skillnad från min då det spöregnade ;-)
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Jag hade inte gjort det -

    av anledningen \"tårta på tårta\".

    Jag håller inte med Desperado om att man matchar en smörgåstårta med pastasallad, för mig lirar de i helt olika divisioner.

    Antingen har du smörgåstårta - och då bara det som mat - men rikligt! Det går alltid åt mycket mer än man tror och dessutom är det gudagott att äta dagen efter. Efter det vill jag inte servera vanlig tårta, det blir för likadant. Ta istället en god kladdkaka (sök på Varenne i rubrik så får du upp en bra) eller Riddarkaka (finns också i sök) - gärna med lite lättvispad grädde och jordgubbar till. Alternativt en kakbuffé om du orkar.

    Eller så gör du en buffé där det gott kan finnas en pastasallad, en lättare potatissallad (gör den på vinäger och inte majonnäs), ett par sorters bröd, ett par sorters ost, extra grönsaker och frukt (gott och dekorativt) och lite kallskuret om du vill. Efter DET kan man ha en hur svullig tårta som helst - och då behöver man inga kakor.

    Fråga gärna mer (ta en ny tråd så det syns :) om du spinner loss på nån av idéerna. :)
  6. 3
    Jag hade inte gjort det - av anledningen \"tårta på tårta\".

    Jag håller inte med Desperado om att man matchar en smörgåstårta med pastasallad, för mig lirar de i helt olika divisioner.

    Antingen har du smörgåstårta - och då bara det som mat - men rikligt! Det går alltid åt mycket mer än man tror och dessutom är det gudagott att äta dagen efter. Efter det vill jag inte servera vanlig tårta, det blir för likadant. Ta istället en god kladdkaka (sök på Varenne i rubrik så får du upp en bra) eller Riddarkaka (finns också i sök) - gärna med lite lättvispad grädde och jordgubbar till. Alternativt en kakbuffé om du orkar.

    Eller så gör du en buffé där det gott kan finnas en pastasallad, en lättare potatissallad (gör den på vinäger och inte majonnäs), ett par sorters bröd, ett par sorters ost, extra grönsaker och frukt (gott och dekorativt) och lite kallskuret om du vill. Efter DET kan man ha en hur svullig tårta som helst - och då behöver man inga kakor.

    Fråga gärna mer (ta en ny tråd så det syns :) om du spinner loss på nån av idéerna. :)

Liknande trådar

  1. Studenten?
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 10:09
  2. Studenten
    By samandra in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 17:37
  3. Studenten?
    By ~Trixie~ in forum Tonåringar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 16:46
  4. Studenten?
    By flerbarnsmamman in forum Stora barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 07:26
  5. studenten!
    By Nilla in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 10:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar