Blir ni också kallade för tjockis?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Blir ni också kallade för tjockis?

    Jag tror att jag blir galen. VARFÖR är det så roligt att kalla gravida kvinnor för \"tjockis\"? Händer det er också? Jag kan inte se något som helst gulligt eller trevligt i detta ord, oavsett om det sägs med glimten i ögat eller i bästa välmening. Det skiter jag högaktningsfullt i. Den enda som möjligen kan komma undan med ett sådant tilltal är min man, men honom skulle jag antagligen surna till på också. Jag blir så ARG! Igår hände det två gånger inom loppet av en timme att folk på jobbet kallade mig för tjockis och jag blev så förbannad att jag började grina. Nu var det visserligen ingen bra dag i allmänhet och det spädde nog på känsligheten och ilskan, men ändåååå! Vad är det med folk? Jag skulle aldrig ens komma på tanken att kalla någon, gravid eller ogravid, för tjockis. Ironin är ju också att många av de som kläcker ur sig detta faktiskt än så länge har större mage än vad jag har. Och det är bara jag som är gravid. Vad har dom för ursäkt? Ska starta en egen klubb, VVKT. Våga Vägra Kallas Tjockis-klubben! Någon som vill vara med?
  2. 1
    Blir ni också kallade för tjockis? Jag tror att jag blir galen. VARFÖR är det så roligt att kalla gravida kvinnor för \"tjockis\"? Händer det er också? Jag kan inte se något som helst gulligt eller trevligt i detta ord, oavsett om det sägs med glimten i ögat eller i bästa välmening. Det skiter jag högaktningsfullt i. Den enda som möjligen kan komma undan med ett sådant tilltal är min man, men honom skulle jag antagligen surna till på också. Jag blir så ARG! Igår hände det två gånger inom loppet av en timme att folk på jobbet kallade mig för tjockis och jag blev så förbannad att jag började grina. Nu var det visserligen ingen bra dag i allmänhet och det spädde nog på känsligheten och ilskan, men ändåååå! Vad är det med folk? Jag skulle aldrig ens komma på tanken att kalla någon, gravid eller ogravid, för tjockis. Ironin är ju också att många av de som kläcker ur sig detta faktiskt än så länge har större mage än vad jag har. Och det är bara jag som är gravid. Vad har dom för ursäkt? Ska starta en egen klubb, VVKT. Våga Vägra Kallas Tjockis-klubben! Någon som vill vara med?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    Count me in!

    Absolut! Jag har också reagerat på detta oskick! Det är precis som att alla gravida är lovligt byte för all sorts kommentarer, inklusive fysiska. Vem skulle komma på tanken att klappa en ogravid kvinna på magen (förutom hennes partner)? Men är man på smällen så drar sig inte folk för att trampa över ens intimzons-gräns. \"Där går du och vaggar/svankar/jäser!\"

    Min förre chef var rejält tjock (en gubbe) och när han kommenterade min mage vid min förra graviditet fick jag bita mig i tungan för att inte återgälda \"komplimangen\".
  4. 2
    Count me in! Absolut! Jag har också reagerat på detta oskick! Det är precis som att alla gravida är lovligt byte för all sorts kommentarer, inklusive fysiska. Vem skulle komma på tanken att klappa en ogravid kvinna på magen (förutom hennes partner)? Men är man på smällen så drar sig inte folk för att trampa över ens intimzons-gräns. \"Där går du och vaggar/svankar/jäser!\"

    Min förre chef var rejält tjock (en gubbe) och när han kommenterade min mage vid min förra graviditet fick jag bita mig i tungan för att inte återgälda \"komplimangen\".
  5. Marmelad
    #3

    Har inte hänt...

    ..hittills i alla fall! Tack och lov, jag skulle nog bryta ihop, på allvar alltså! *labil*

    Att folk inte kan bete sig! *suckar*

    Kram
  6. 3
    Har inte hänt... ..hittills i alla fall! Tack och lov, jag skulle nog bryta ihop, på allvar alltså! *labil*

    Att folk inte kan bete sig! *suckar*

    Kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Jaa!

    Detta eviga klappande på magen... Jag blir så trött. Precis som du skriver, vem skulle ens komma på tanken att klappa en icke-gravid på magen? Egentligen skulle man ta ett stadigt tag om deras tuttar bara för att markera. Men det värsta är att folk inte ens verkar fatta varför man blir irriterad. Hur dum får man vara? *känner att hormonerna rasar idag...*
  8. 4
    Jaa! Detta eviga klappande på magen... Jag blir så trött. Precis som du skriver, vem skulle ens komma på tanken att klappa en icke-gravid på magen? Egentligen skulle man ta ett stadigt tag om deras tuttar bara för att markera. Men det värsta är att folk inte ens verkar fatta varför man blir irriterad. Hur dum får man vara? *känner att hormonerna rasar idag...*
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Å, lyckos dig!

    Här hänger smockan i luften emellanåt, kan jag säga...

    Kram tillbaks!
  10. 5
    Å, lyckos dig! Här hänger smockan i luften emellanåt, kan jag säga...

    Kram tillbaks!
  11. Marmelad
    #6

    Hehe..

    ...så SKÖNT att inte vara ensam. Tur att vi inte jobbar på samma ställe *asg*
  12. 6
    Hehe.. ...så SKÖNT att inte vara ensam. Tur att vi inte jobbar på samma ställe *asg*
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Fast...

    ...egentligen kanske det är synd. Vi hade kunnat stötta varandra och du hade kanske orkat höra på mitt gnäll en liten stund. *ler*
  14. 7
    Fast... ...egentligen kanske det är synd. Vi hade kunnat stötta varandra och du hade kanske orkat höra på mitt gnäll en liten stund. *ler*
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8

    Kontra

    med: \"Än så länge är du tjockare än mig!\"medett gulligt leendepå läpparna ;)
  16. 8
    Kontra med: \"Än så länge är du tjockare än mig!\"medett gulligt leendepå läpparna ;)
  17. Marmelad
    #9

    Ja..

    ...det kanske varit bättre att ha en förstående medgravid faktiskt :-)
  18. 9
    Ja.. ...det kanske varit bättre att ha en förstående medgravid faktiskt :-)
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    Får nog testa tror jag. :)

    Jag brukar vara så trevlig och snäll annars så nån gång kan man väl få vara lite spydig. :)
  20. 10
    Får nog testa tror jag. :) Jag brukar vara så trevlig och snäll annars så nån gång kan man väl få vara lite spydig. :)
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11

    Min mamma

    kallade mig tjockis direkt efter hon fått veta i v. 11. Hur tjock är man då egentligen? Tur att hon bor 40 mil bort så hon inte kan kommentera så himla mycket! Annat folk har fortfarande vett att behärska sig!

    Tafsandet på magen däremot är skitjobbigt, speciellt de där som \"ruskar om\" magen och säger \"lillbebisen där inne: hallååå\" så att allt dallrar. Ska nog ruska om deras mage nästa gång och säga nåt urfånigt om deras innanmäte. Gah. Leave my baby alone!
  22. 11
    Min mamma kallade mig tjockis direkt efter hon fått veta i v. 11. Hur tjock är man då egentligen? Tur att hon bor 40 mil bort så hon inte kan kommentera så himla mycket! Annat folk har fortfarande vett att behärska sig!

    Tafsandet på magen däremot är skitjobbigt, speciellt de där som \"ruskar om\" magen och säger \"lillbebisen där inne: hallååå\" så att allt dallrar. Ska nog ruska om deras mage nästa gång och säga nåt urfånigt om deras innanmäte. Gah. Leave my baby alone!
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12

    klappa tillbaka

    Om någon klappar på magen, som du inte vill, så klappa tillbaka på deras mage. Då brukar de märka hur fånigt det är. :-)
    Och kalla någon o/gravid tjockis. Tycker helt enkelt det är fräckt! Jag har som tur var ännu inte fått den dumma kommentaren, men jag skulle defintivt blivit sur precis som du.
  24. 12
    klappa tillbaka Om någon klappar på magen, som du inte vill, så klappa tillbaka på deras mage. Då brukar de märka hur fånigt det är. :-)
    Och kalla någon o/gravid tjockis. Tycker helt enkelt det är fräckt! Jag har som tur var ännu inte fått den dumma kommentaren, men jag skulle defintivt blivit sur precis som du.
  25. Medlem sedan
    Apr 2005
    #13

    Jag håller med!

    Har faktiskt funderat på att köpa en sån där \"STOPP - rör inte min mage\"-tröja som finns på Famnet, de som har de där \"Bebis\"-tröjorna. Denna var röd med en stoppskylt, och så texten i skylten.
  26. 13
    Jag håller med! Har faktiskt funderat på att köpa en sån där \"STOPP - rör inte min mage\"-tröja som finns på Famnet, de som har de där \"Bebis\"-tröjorna. Denna var röd med en stoppskylt, och så texten i skylten.

Liknande trådar

  1. Bara mina ungar som aldrig blir kallade?
    By Claudden in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 20:47
  2. Blir ni kallade "tjockis" och liknande?
    By Katten77 in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 21:40
  3. Kallade
    By Mia-Stina in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 14:25
  4. Tjockis blir smalis
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 09:05
  5. Det här med så kallade
    By pbsthlm in forum Politik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 10:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar