Vårdbidrag för ADHD?
Bokstavsbarn
  1. 6-barnsmamma
    #1

    Vårdbidrag för ADHD?

    Funderar på att söka även om jag tror det är svårt att få för en 16-åring.Vet inte om det \"hjälper till\" med autistiska drag.Har skrivit mera på Vårdbidragssnack om det.
    Hur många av er har beviljats vårdbidrag? Även om man får det minsta lilla,så är det ju pengar särskilt om man som vi lever på en inkomst.
  2. 1
    Vårdbidrag för ADHD? Funderar på att söka även om jag tror det är svårt att få för en 16-åring.Vet inte om det \"hjälper till\" med autistiska drag.Har skrivit mera på Vårdbidragssnack om det.
    Hur många av er har beviljats vårdbidrag? Även om man får det minsta lilla,så är det ju pengar särskilt om man som vi lever på en inkomst.
  3. nettan
    #2

    Japp

    får 3/4 för tösen, hon har diagnos adhd. Nu har hon tilläggsdiagnos tourette så det kan tänkas att vb höjs också när det är dags att söka igen.
  4. 2
    Japp får 3/4 för tösen, hon har diagnos adhd. Nu har hon tilläggsdiagnos tourette så det kan tänkas att vb höjs också när det är dags att söka igen.
  5. 6-barnsmamma
    #3

    Vad bra! Är hon väldigt ..

    aktiv eller? Tänkte eftersom ni fick så pass mycket..
  6. 3
    Vad bra! Är hon väldigt .. aktiv eller? Tänkte eftersom ni fick så pass mycket..
  7. Maylin
    #4

    Jag har

    Fick beviljat det i mars. Pojken är 9 år med ADHD och drag av Asperger.
    Man kan alltid söka. Har man inte försökt kan man inget få heller.
  8. 4
    Jag har Fick beviljat det i mars. Pojken är 9 år med ADHD och drag av Asperger.
    Man kan alltid söka. Har man inte försökt kan man inget få heller.
  9. Bilbusens mamma
    #5

    Vi ska söka

    Vi ska söka VB för vår son som står under utredning (adhd/ts) just nu. Ringde FK och här gör de tydligen så att vi bestämmer en träff där vi går igenom hela ansökan tilsammans så att vi får med allt och de frågar. Det är ju bra. Ska gå ner i arbetstid till 70% nästa månad också för att hinna med allt som ska göras på hemmaplan...
  10. 5
    Vi ska söka Vi ska söka VB för vår son som står under utredning (adhd/ts) just nu. Ringde FK och här gör de tydligen så att vi bestämmer en träff där vi går igenom hela ansökan tilsammans så att vi får med allt och de frågar. Det är ju bra. Ska gå ner i arbetstid till 70% nästa månad också för att hinna med allt som ska göras på hemmaplan...
  11. nettan
    #6

    Tja...nu skrev jag nog lite fel

    bråttom som man har i livet, 1/4 har jag.... men räknar med att det kommer öka till 1/2. Ja, hon är mycket aktiv och nu då Tourette framträder alltmer så ökar ju hennes svårigheter där också. Men som sagt, adhd får man vårdbidrag för så be läkaren om ett läkarintyg och sök hos fk.
  12. 6
    Tja...nu skrev jag nog lite fel bråttom som man har i livet, 1/4 har jag.... men räknar med att det kommer öka till 1/2. Ja, hon är mycket aktiv och nu då Tourette framträder alltmer så ökar ju hennes svårigheter där också. Men som sagt, adhd får man vårdbidrag för så be läkaren om ett läkarintyg och sök hos fk.
  13. 6-barnsmamma
    #7

    Pust..nu har jag skrivit..

    och väldigt lång blev berättelsen om min vardag med barnen.Jag tror jag kom ihåg att ta upp precis allt,känns det som.Är nöjd med det jag skrev.
    Nu ska jag be läkaren om ett intyg,jag ska på samtal med psykologen o kuratorn på tisdag också.Kan ju hända att kuratorn ger mig flera tips angående vårdbidragsansökan.

    Skriver läkaren ett kort intyg bara,med diagnos-namnet? Eller skriver han/hon också om barnets svårigheter osv? Har ingen aning..
  14. 7
    Pust..nu har jag skrivit.. och väldigt lång blev berättelsen om min vardag med barnen.Jag tror jag kom ihåg att ta upp precis allt,känns det som.Är nöjd med det jag skrev.
    Nu ska jag be läkaren om ett intyg,jag ska på samtal med psykologen o kuratorn på tisdag också.Kan ju hända att kuratorn ger mig flera tips angående vårdbidragsansökan.

    Skriver läkaren ett kort intyg bara,med diagnos-namnet? Eller skriver han/hon också om barnets svårigheter osv? Har ingen aning..
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8

    Två olika

    läkare har skrivit intyg för vb åt oss och båda har skrivit om svårigheterna, om varför vi ska ha vb. Inte alls så utförligt som vi i ansökan förstås. Fk anser inte att \"bara\" diagnosen är skäl för att få vb. man måste styrka vilket merjobb man har med barnet.
  16. 8
    Två olika läkare har skrivit intyg för vb åt oss och båda har skrivit om svårigheterna, om varför vi ska ha vb. Inte alls så utförligt som vi i ansökan förstås. Fk anser inte att \"bara\" diagnosen är skäl för att få vb. man måste styrka vilket merjobb man har med barnet.
  17. nettan
    #9

    På tösens

    intyg stod det inte så vansinnigt mycket, en kort anamnes och diagnos och så att hennes hjälpbehov är omfattande pga hennes svårigheter.
  18. 9
    På tösens intyg stod det inte så vansinnigt mycket, en kort anamnes och diagnos och så att hennes hjälpbehov är omfattande pga hennes svårigheter.

Liknande trådar

  1. Vårdbidrag för ADHD?
    By anonymt namn in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 09:58
  2. Har alla vårdbidrag för adhd ?
    By 6-barnsmamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 09:55
  3. Vårdbidrag - ADHD
    By MS_C in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 20:10
  4. Vårdbidrag för adhd ??
    By 6-barnsmamma-tjatig nu! in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 08:24
  5. ADHD= Vårdbidrag???
    By Pojkens mamma in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 10:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar