Dagvila?
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Dagvila?

    Har era slutat med dagsvilan? Evelina borde nog det, då hon inte vill somna på kvällen.
  2. 1
    Dagvila? Har era slutat med dagsvilan? Evelina borde nog det, då hon inte vill somna på kvällen.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Nästan helt

    Vissa dagar behöver Aniara fortfarande sova, men det är oftast vid 16-tiden hon inte pallar. På dagis sover hon i princip aldrig längre för vi orkade inte med att bli väckta 04.30 typ....
  4. 2
    Nästan helt Vissa dagar behöver Aniara fortfarande sova, men det är oftast vid 16-tiden hon inte pallar. På dagis sover hon i princip aldrig längre för vi orkade inte med att bli väckta 04.30 typ....
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Japp

    När Johan är hemma (han går 15 tim/v hos dagmamma) så sover han efter maten 11/2-2 timmar. Efter två timmar så väcker jag honom...

    Somnar på kvällen ca 20,00 efter saga mm och sover till 06,00-07,00. Nu när jag är hemma med lillasyster (3 månader) så är det SÅ skönt med en paus när Johan sover.
  6. 3
    Japp När Johan är hemma (han går 15 tim/v hos dagmamma) så sover han efter maten 11/2-2 timmar. Efter två timmar så väcker jag honom...

    Somnar på kvällen ca 20,00 efter saga mm och sover till 06,00-07,00. Nu när jag är hemma med lillasyster (3 månader) så är det SÅ skönt med en paus när Johan sover.
  7. Laila
    #4

    Nästan

    Vi har nästan slutat. Hon sover ibland om vi gjort något speciellt på förmiddagen. Hon somnar bara i bilen. Och jag försöker att inte låta henne sova mer är 1 timme. Ibland när jag hämtar från dagis säger hon att hon ska sova lite och somnar då på två röda. Ibland när jag ser att hon ser trött kan jag fråga om hon inte ska sova en stund. Då brukar hon säga nej :)
  8. 4
    Nästan Vi har nästan slutat. Hon sover ibland om vi gjort något speciellt på förmiddagen. Hon somnar bara i bilen. Och jag försöker att inte låta henne sova mer är 1 timme. Ibland när jag hämtar från dagis säger hon att hon ska sova lite och somnar då på två röda. Ibland när jag ser att hon ser trött kan jag fråga om hon inte ska sova en stund. Då brukar hon säga nej :)
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Nej inte än..

    ..hon klarar sig inte utan sin timmeslur på dagen ännu.
  10. 5
    Nej inte än.. ..hon klarar sig inte utan sin timmeslur på dagen ännu.
  11. Anso
    #6

    Funderar också så

    Tindra sover 9 dagar av 10 eller kanske snarare 49 av 50 om man vill vara mer sanningsenlig... men vi funderar på samma sak om vi ska skippa dagvilan. Tror dock att hon behöver den på dagis ännu...
  12. 6
    Funderar också så Tindra sover 9 dagar av 10 eller kanske snarare 49 av 50 om man vill vara mer sanningsenlig... men vi funderar på samma sak om vi ska skippa dagvilan. Tror dock att hon behöver den på dagis ännu...
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7

    Melvin...

    ... slutade redan i julas. Men han har inte gått på dagis då - började först efter påsk. Han blev omöjlig att få att somna på kvällarna så det var bara att försöka få honom att vara vaken på dagen. Det har tagit sin tid att få det att fungera och fortfarande är han rejält trött på eftermiddagarna. Men det går allt bättre.
  14. 7
    Melvin... ... slutade redan i julas. Men han har inte gått på dagis då - började först efter påsk. Han blev omöjlig att få att somna på kvällarna så det var bara att försöka få honom att vara vaken på dagen. Det har tagit sin tid att få det att fungera och fortfarande är han rejält trött på eftermiddagarna. Men det går allt bättre.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Oftast

    J sover oftast 1-2 timmar och somnar då kring 7-halv åtta på kvällen. När hon inte sover, som idag, somnar hon vid 18.
  16. 8
    Oftast J sover oftast 1-2 timmar och somnar då kring 7-halv åtta på kvällen. När hon inte sover, som idag, somnar hon vid 18.
  17. Nilla *NYGIFT*
    #9

    nEJ

    På dagis vilar han..hemma om det behövs
  18. 9
    nEJ På dagis vilar han..hemma om det behövs

Liknande trådar

  1. Tips för bättre dagvila-3månaders.
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 13:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar