Smilla har tyvärr somnat in...
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Smilla har tyvärr somnat in...

    Värdena blev succesivt sämre under tiden hon låg i ECMON och i måndags morse när jag kom dit till henne var det första jag sa: \"Men hon ser ju helt död ut!!! \" lite senare på em ville dom ha möte med oss och de sa att de ville stänga av ECMON vilket inte var någon större förvåning i sig. Vi fick beskedet kl 16 och kl 19 var hon borta. Det hela gick mkt lugnt till, hon var så pass svag att hon knappt hade hjärtslag efter att de plockat bort ECMON och efter att de tog bort respiratorn drog hon knappt ngt eget andetag. Saknaden är enorm, men samtidigt vet vi ju att det är snällast och skonsammast för henne. Värst är det ju för oss. Tur i oturen är att vi har en 7 månaders lillebror som strålar av lycka hela dagarna och inte fattar någonting. Vem har sagt att livet är rättvist???
    Jag kommer nog inte hänga här inne så mkt mera, men vet att jag vet vad ni går igenom och forumet har verkligen varit bra för mig, ett kontrollfreak som bara känner för att avslöja det som passar...
    Vår oro för våra hjärtebarn är densamma oavsett om det är ett \"enkelt\" VSD eller den mest komplicerade sjukdomen och även om vår förstfödda älskling är borta så är det på sitt sätt skönt att slippa sjukhusen, slippa se sin älskade genomgå op på op, nålstick på nålstick och ha en mkt oviss framtid.
    Stort tack till alla, vill ni höra av er är ni mkt välkomna till: [email protected]
    Lycka till i framtiden, stå på er, och tro på era hjärtebarn.. men samtidigt.. var inte rädda för att inse att de kanske trots allt har det bättre utan en daglig kamp mot klockan och tiden. Det beror ju såklart på deras hjärtfel och styrka.
    Många kramar till alla som hittat hit
    Vänliga hälsningar: Smillas mamma Hanna
  2. 1
    Smilla har tyvärr somnat in... Värdena blev succesivt sämre under tiden hon låg i ECMON och i måndags morse när jag kom dit till henne var det första jag sa: \"Men hon ser ju helt död ut!!! \" lite senare på em ville dom ha möte med oss och de sa att de ville stänga av ECMON vilket inte var någon större förvåning i sig. Vi fick beskedet kl 16 och kl 19 var hon borta. Det hela gick mkt lugnt till, hon var så pass svag att hon knappt hade hjärtslag efter att de plockat bort ECMON och efter att de tog bort respiratorn drog hon knappt ngt eget andetag. Saknaden är enorm, men samtidigt vet vi ju att det är snällast och skonsammast för henne. Värst är det ju för oss. Tur i oturen är att vi har en 7 månaders lillebror som strålar av lycka hela dagarna och inte fattar någonting. Vem har sagt att livet är rättvist???
    Jag kommer nog inte hänga här inne så mkt mera, men vet att jag vet vad ni går igenom och forumet har verkligen varit bra för mig, ett kontrollfreak som bara känner för att avslöja det som passar...
    Vår oro för våra hjärtebarn är densamma oavsett om det är ett \"enkelt\" VSD eller den mest komplicerade sjukdomen och även om vår förstfödda älskling är borta så är det på sitt sätt skönt att slippa sjukhusen, slippa se sin älskade genomgå op på op, nålstick på nålstick och ha en mkt oviss framtid.
    Stort tack till alla, vill ni höra av er är ni mkt välkomna till: [email protected]
    Lycka till i framtiden, stå på er, och tro på era hjärtebarn.. men samtidigt.. var inte rädda för att inse att de kanske trots allt har det bättre utan en daglig kamp mot klockan och tiden. Det beror ju såklart på deras hjärtfel och styrka.
    Många kramar till alla som hittat hit
    Vänliga hälsningar: Smillas mamma Hanna
  3. Vinecooler
    #2

    Vill bara säga

    även om jag inte vart inne o skrivit så har jag läst om dig och din familj och även andras familjer och öde.
    Jag tänker på dig och din familj och kom tillbaka när du orkar.
  4. 2
    Vill bara säga även om jag inte vart inne o skrivit så har jag läst om dig och din familj och även andras familjer och öde.
    Jag tänker på dig och din familj och kom tillbaka när du orkar.
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3

    Tänker på er

    I er svåra stund. I såna här lägen är det alltid svårt att hitta ord. Men ni finns i mina tankar!
    Styrkekramar!!!!
  6. 3
    Tänker på er I er svåra stund. I såna här lägen är det alltid svårt att hitta ord. Men ni finns i mina tankar!
    Styrkekramar!!!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Tänker på er

    Jag gråter.... livet är som sagt var inte rättvist...jag vet inte vad jag ska skriva.
    Ta hand om lillebror och er själva!
    Massor av styrkekramar
    Sofia
  8. 4
    Tänker på er Jag gråter.... livet är som sagt var inte rättvist...jag vet inte vad jag ska skriva.
    Ta hand om lillebror och er själva!
    Massor av styrkekramar
    Sofia
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    Kram...

    skriver inte så ofta här inne men har läst dina inlägg om Smilla. Vill bara sända lite cyberkramar till er.
    Smilla har äntligen fått vila efter att ha varit sjuk så länge och OJ vad hon har kämpat!! Jag förstår att ni på sätt och vis tycker det är skönt att slippa allt och det kommer bli jobbigt ett tag framöver för er att vänja er vid er nya vardag.
    Vi glömmer aldrig Smilla!! Hon finns i våra hjärtan varje dag!!

    Kramar. Anette
  10. 5
    Kram... skriver inte så ofta här inne men har läst dina inlägg om Smilla. Vill bara sända lite cyberkramar till er.
    Smilla har äntligen fått vila efter att ha varit sjuk så länge och OJ vad hon har kämpat!! Jag förstår att ni på sätt och vis tycker det är skönt att slippa allt och det kommer bli jobbigt ett tag framöver för er att vänja er vid er nya vardag.
    Vi glömmer aldrig Smilla!! Hon finns i våra hjärtan varje dag!!

    Kramar. Anette
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6

    Stor kram!

    Vilken tapper tjej Smilla var.
  12. 6
    Stor kram! Vilken tapper tjej Smilla var.
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7

    Vill också bara säga

    att jag tänker på er i denna svåra stund.
    Skickar många många kramar till dig och din familj
  14. 7
    Vill också bara säga att jag tänker på er i denna svåra stund.
    Skickar många många kramar till dig och din familj
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Er lilla prinsessa

    har äntligen fått sin vila efter att ha kämpat så hårt.

    Trots att vi inte känner varandra och troligtvis aldrig kommer att träffas, så kommer ni att finnas i mina tankar för en lång tid framöver.
    Tack för att du har låtit oss ta del av er och Smillas kamp för livet.

    Ta väl hand om varandra!

    Styrkekramar från Jennie
  16. 8
    Er lilla prinsessa har äntligen fått sin vila efter att ha kämpat så hårt.

    Trots att vi inte känner varandra och troligtvis aldrig kommer att träffas, så kommer ni att finnas i mina tankar för en lång tid framöver.
    Tack för att du har låtit oss ta del av er och Smillas kamp för livet.

    Ta väl hand om varandra!

    Styrkekramar från Jennie
  17. Mimmi & Zacki
    #9

    Tårarna trillar ner...

    ..för mina kinder för fy så orättvist det kan vara här i livet...
    Vet vilket helsike Ni kommer få gå igenom en tid framöver, eftersom jag själv har förlorat min förstfödde, o den saknaden är jättejobbig o leva med liksom sorgen o förtvivlan att de kunde inte göra något åt att rädda vår sons liv, trots att de kämpade...
    Tillåt dig sörja o dölj inte dina känslor,kväv dom inte o skäms inte över att du nu bär på sorg, sorgen är nu en del av Er livet ut tyvärr, fast med åren så blir den suddigare o som en del av dig...
    Ta hand om din familj, o kämpa för att eran familj överlever, vår familj överlevde o växte efter vår Joels död o respektera att Ni kan sörja på olika sätt men ändå är sorgen gemensam..
    Vill du så skriv gärna ett mail till mig. Jag kommer aldrig att förstå din sorg, men jag lever med sorgen efter ett älskat barn.

    En jättelång kram från mig...
  18. 9
    Tårarna trillar ner... ..för mina kinder för fy så orättvist det kan vara här i livet...
    Vet vilket helsike Ni kommer få gå igenom en tid framöver, eftersom jag själv har förlorat min förstfödde, o den saknaden är jättejobbig o leva med liksom sorgen o förtvivlan att de kunde inte göra något åt att rädda vår sons liv, trots att de kämpade...
    Tillåt dig sörja o dölj inte dina känslor,kväv dom inte o skäms inte över att du nu bär på sorg, sorgen är nu en del av Er livet ut tyvärr, fast med åren så blir den suddigare o som en del av dig...
    Ta hand om din familj, o kämpa för att eran familj överlever, vår familj överlevde o växte efter vår Joels död o respektera att Ni kan sörja på olika sätt men ändå är sorgen gemensam..
    Vill du så skriv gärna ett mail till mig. Jag kommer aldrig att förstå din sorg, men jag lever med sorgen efter ett älskat barn.

    En jättelång kram från mig...
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    Vet inte

    vad jag ska säga...
    Smilla och er familj har för alltid lämnat avtryck i mitt hjärta, och ni finns i mina tankar.
    Ta hand om er.

    Många kramar/ Anna
  20. 10
    Vet inte vad jag ska säga...
    Smilla och er familj har för alltid lämnat avtryck i mitt hjärta, och ni finns i mina tankar.
    Ta hand om er.

    Många kramar/ Anna
  21. Cina, Andreas mamma
    #11

    Varmt tårfyllt deltagande...

    Himlen har fått ännu en ängel som vakar över oss.

    Väl kämpat, Smilla! Och väl kämpat Hanna m familj. Tack för att vi fått ta del av er tillvaro.

    Varma varma kramar... Var rädda om varandra!
  22. 11
    Varmt tårfyllt deltagande... Himlen har fått ännu en ängel som vakar över oss.

    Väl kämpat, Smilla! Och väl kämpat Hanna m familj. Tack för att vi fått ta del av er tillvaro.

    Varma varma kramar... Var rädda om varandra!
  23. Medlem sedan
    Mar 2006
    #12

    Vill beklaga..

    Våra atnkar är hos er!

    Min lille son såg att jag började gråta när jag läste om Smilla.Då la han sin hand på min axel och sa: Var inte ledsen mer mamma, nu kan ju den lilla flickan leka med lilla Emilia i himlen.Och i himlen finns ju inget ont bara gott, för det säger mina fröknar på kyrkis!
    Och jag hoppas att han har rätt!
    Många kramar från oss!
  24. 12
    Vill beklaga.. Våra atnkar är hos er!

    Min lille son såg att jag började gråta när jag läste om Smilla.Då la han sin hand på min axel och sa: Var inte ledsen mer mamma, nu kan ju den lilla flickan leka med lilla Emilia i himlen.Och i himlen finns ju inget ont bara gott, för det säger mina fröknar på kyrkis!
    Och jag hoppas att han har rätt!
    Många kramar från oss!
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13

    Det gör

    mej så ont att läsa att er lilla prinsessa har lämnat er.Det finns inga ord, men jag tycker du beskrivit så fint och gripande hur er tid med Smilla sett ut.Det har varit starkt att få ta del av er glädje och sorg.

    Många stora kramar!
  26. 13
    Det gör mej så ont att läsa att er lilla prinsessa har lämnat er.Det finns inga ord, men jag tycker du beskrivit så fint och gripande hur er tid med Smilla sett ut.Det har varit starkt att få ta del av er glädje och sorg.

    Många stora kramar!
  27. Medlem sedan
    Apr 1998
    #14

    Kram

    till er alla. Har tänkt på er & hoppas att Smilla har det bra där hon är nu! Ens värsta mardröm har drabbat er & jag hoppas att ni får det stöd ni behöver nu.
    Kram Helena
  28. 14
    Kram till er alla. Har tänkt på er & hoppas att Smilla har det bra där hon är nu! Ens värsta mardröm har drabbat er & jag hoppas att ni får det stöd ni behöver nu.
    Kram Helena
  29. Annelie m Ella
    #15

    Gråter....

    Ta hand om er, ni har varit så ofattbart starka. Hoppas ni hittar tillbaka, till ett lugnt normalt liv, när allt har lagt sig.

    Tänder ett ljus för Smilla.
  30. 15
    Gråter.... Ta hand om er, ni har varit så ofattbart starka. Hoppas ni hittar tillbaka, till ett lugnt normalt liv, när allt har lagt sig.

    Tänder ett ljus för Smilla.
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16

    Lilla Smilla

    som du har kämpat. Och du med Hanna. Samtidigt har jag hela tiden känt på mig att du varit oerhört förberedd på att det nog kommer gå så här. Att du tänkt på Smillas bästa, att hon inte orkar stå ut med hur mycket som helst. Att varje dag inte ska vara en kamp, det måste finnas livskvalitet.
    Jag är glad att du hittade hit, att vi fick vara med om Smilla. Du får gärna stanna kvar ett tag om du vill ventilera med oss som du \"känner\".
    Kramar i massor
  32. 16
    Lilla Smilla som du har kämpat. Och du med Hanna. Samtidigt har jag hela tiden känt på mig att du varit oerhört förberedd på att det nog kommer gå så här. Att du tänkt på Smillas bästa, att hon inte orkar stå ut med hur mycket som helst. Att varje dag inte ska vara en kamp, det måste finnas livskvalitet.
    Jag är glad att du hittade hit, att vi fick vara med om Smilla. Du får gärna stanna kvar ett tag om du vill ventilera med oss som du \"känner\".
    Kramar i massor
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17

    Jag kan bara inte förstå...

    Har inte varit här lika mycket på sista tiden, men tittar in med jämna mellanrum o Smilla o hennes öde har bara inte kunnat undgå mig. Har läst dina insändare om o om igen men jag kan bara inte förstå.En sådan orättvisa får det bara inte finnas i världen. När någon kämpat så som Smilla har gjort så får detta bara inte ske.
    Min känsla är kramp i magen o mina tårar dom bara rinner när jag tänker på vad som har hänt er.
    Det absolut första jag gjorde när jag hade läst din insändare var att lyssna på låten, jag fick låna en ängel, med shirley clamp.
    Jag kan aldrig säga att jag vet vad ni känner, utan bara vad jag själv känner o kan föreställa mig att det måste vara 1000 ggr värre.
    Tänker på er o hoppas att ni känner att folk bryr sig om er o ställer upp för er!!!
    Många värmande kramar Milla O Elijas
  34. 17
    Jag kan bara inte förstå... Har inte varit här lika mycket på sista tiden, men tittar in med jämna mellanrum o Smilla o hennes öde har bara inte kunnat undgå mig. Har läst dina insändare om o om igen men jag kan bara inte förstå.En sådan orättvisa får det bara inte finnas i världen. När någon kämpat så som Smilla har gjort så får detta bara inte ske.
    Min känsla är kramp i magen o mina tårar dom bara rinner när jag tänker på vad som har hänt er.
    Det absolut första jag gjorde när jag hade läst din insändare var att lyssna på låten, jag fick låna en ängel, med shirley clamp.
    Jag kan aldrig säga att jag vet vad ni känner, utan bara vad jag själv känner o kan föreställa mig att det måste vara 1000 ggr värre.
    Tänker på er o hoppas att ni känner att folk bryr sig om er o ställer upp för er!!!
    Många värmande kramar Milla O Elijas
  35. Cecilia m Viggo
    #18

    Lilla ängeln Smilla

    nu får du vila som du har kämpat! Jag blev så ledsen när jag läste dina fina ord. Vi kan inte förstå vad du går igenom det finns det säkert inte ord för att beskriva. Ta hand om varandra och lillebror i sorgen och var inte rädda för att be om hjälp. Livet är inte rättvist ibland är det bara hemskt. Varma kramar från Cecilia m Viggo
  36. 18
    Lilla ängeln Smilla nu får du vila som du har kämpat! Jag blev så ledsen när jag läste dina fina ord. Vi kan inte förstå vad du går igenom det finns det säkert inte ord för att beskriva. Ta hand om varandra och lillebror i sorgen och var inte rädda för att be om hjälp. Livet är inte rättvist ibland är det bara hemskt. Varma kramar från Cecilia m Viggo
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19

    Åh, Smilla...

    Har du verkligen fått somna in?? Känns så fruktansvärt hemskt, men vilken frid för Smilla.
    Slippa all smärta och det ständiga kämpandet...

    Men tyvärr är väl inte kämpandet slut för dig (hanna) och din familj, nu har den precis gått in i en ny fas...

    Ni finns ständigt i mitt hjärta och i mina tankar, och jag sörjer med er!

    Tusentals kramar Linn.
  38. 19
    Åh, Smilla... Har du verkligen fått somna in?? Känns så fruktansvärt hemskt, men vilken frid för Smilla.
    Slippa all smärta och det ständiga kämpandet...

    Men tyvärr är väl inte kämpandet slut för dig (hanna) och din familj, nu har den precis gått in i en ny fas...

    Ni finns ständigt i mitt hjärta och i mina tankar, och jag sörjer med er!

    Tusentals kramar Linn.
  39. Medlem sedan
    Sep 2002
    #20

    Tänker på er

    finner inga ord, men vill ändå, visa min omtanke.
    Må Smilla vila i frid bland alla andra små änglar i himmlen.
    ()
    ::
    ::
    ::
    ::
    ::
  40. 20
    Tänker på er finner inga ord, men vill ändå, visa min omtanke.
    Må Smilla vila i frid bland alla andra små änglar i himmlen.
    ()
    ::
    ::
    ::
    ::
    ::
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Smilla?
    By madicken73 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 10:03
  2. Smilla?
    By Keso in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 18:25
  3. Smilla...
    By *Mariah* in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 09:52
  4. Smilla m S -03 + bf 6/12
    By Mizaja_5a in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 13:20
  5. Smilla
    By Kattis med Saga bf18/3-06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 12:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar