Fler barn var det här!
_01/02 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Fler barn var det här!

    Det är lite oväntat så vi har behövt en tid på att klura på det är plusset.

    Men till slut måste man ju ta sig till verkligheten så vi tog oss till inskrivningen till slut.
    Där blev vi erbjudna fvp. Tänkte att det kan ju vara bra att vara förberedd OM det är något så ett NUPP iaf.. (fvp skulle jag aldrig våga pga missfallsrisken, nojjig..)

    Så igår var vi på NUPP för att se så bebisen inte hade några grava missbildningar eller risk för downs.
    Jag har redan skrivit på andra sidor så några vet säkert redan att det inte var en helt normal graviditet.
    .....

    Vi väntar tvillingar igen.

    Kön kunde vi inte se denna gång, kanske vid ett senare ul. 14+0 och bf är satt till 20/11 ung.

    Så här dan efter känns det rätt mysko. Jag har varit och kikat på bilderna flera gånger och har fortfarande svårt att förstå. Men... det lär väl bli mer än uppenbart tids nog. Om allt går som det ska.

    :)
  2. 1
    Fler barn var det här! Det är lite oväntat så vi har behövt en tid på att klura på det är plusset.

    Men till slut måste man ju ta sig till verkligheten så vi tog oss till inskrivningen till slut.
    Där blev vi erbjudna fvp. Tänkte att det kan ju vara bra att vara förberedd OM det är något så ett NUPP iaf.. (fvp skulle jag aldrig våga pga missfallsrisken, nojjig..)

    Så igår var vi på NUPP för att se så bebisen inte hade några grava missbildningar eller risk för downs.
    Jag har redan skrivit på andra sidor så några vet säkert redan att det inte var en helt normal graviditet.
    .....

    Vi väntar tvillingar igen.

    Kön kunde vi inte se denna gång, kanske vid ett senare ul. 14+0 och bf är satt till 20/11 ung.

    Så här dan efter känns det rätt mysko. Jag har varit och kikat på bilderna flera gånger och har fortfarande svårt att förstå. Men... det lär väl bli mer än uppenbart tids nog. Om allt går som det ska.

    :)
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Hoppsan!

    Till och med två hoppsan, då??
    Så fantastisk, Ingrid, ni kan verkligen få till det! Lova att hälsa grattis till den stolte fadern också.
    Och nu blev det ju ännu mera synd att vagen blev trafikdödad, va?
    Sköt om dej, och försök att ta det så lugnt det nu går.
  4. 2
    Hoppsan! Till och med två hoppsan, då??
    Så fantastisk, Ingrid, ni kan verkligen få till det! Lova att hälsa grattis till den stolte fadern också.
    Och nu blev det ju ännu mera synd att vagen blev trafikdödad, va?
    Sköt om dej, och försök att ta det så lugnt det nu går.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Jaa!!

    *lol* Trafikdödad...

    Jag ska gratta Lars. Han är lite knäckt idag, går bara runt och skakar på huvudet... :)

    Det var rätt oväntat ändå... speciellt som vi bara såg en till att börja med på ul. Den förde hon dopplern över hela...
  6. 3
    Jaa!! *lol* Trafikdödad...

    Jag ska gratta Lars. Han är lite knäckt idag, går bara runt och skakar på huvudet... :)

    Det var rätt oväntat ändå... speciellt som vi bara såg en till att börja med på ul. Den förde hon dopplern över hela...
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    OH herregud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

    ...VAD ROLIGT!
    Klart det kommer att gå bra! Grattis till er allihopa!
    Jag måste erkänna att jag började gråta när jag läste...vet inte varför, men vi har ju följts åt på AFF så länge nu...
    WOW, säger jag!
    Se nu på allt det positiva trots chocken jag förstår att det blir!
    1)Ni har alla grejor...
    2)Ni kommer aldrig behöva klippa gräset själv när de blir större.....(om ni nu har hus)
    3)Hur många goa \"jag älskar dig\" kommer ni inte få?
    4)Storfamilj är så mysigt, jag önskar att jag hade växt upp så och jag önskar vi kunde ha det själva...

    Ge Lars en extra kram från familjen Silván i Borås.

    Är chockad och kan bara återigen säga grattis,wow och lycka till!
  8. 4
    OH herregud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ! ...VAD ROLIGT!
    Klart det kommer att gå bra! Grattis till er allihopa!
    Jag måste erkänna att jag började gråta när jag läste...vet inte varför, men vi har ju följts åt på AFF så länge nu...
    WOW, säger jag!
    Se nu på allt det positiva trots chocken jag förstår att det blir!
    1)Ni har alla grejor...
    2)Ni kommer aldrig behöva klippa gräset själv när de blir större.....(om ni nu har hus)
    3)Hur många goa \"jag älskar dig\" kommer ni inte få?
    4)Storfamilj är så mysigt, jag önskar att jag hade växt upp så och jag önskar vi kunde ha det själva...

    Ge Lars en extra kram från familjen Silván i Borås.

    Är chockad och kan bara återigen säga grattis,wow och lycka till!
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Hehe....

    Ja, skakar på huvudet - upplys honom att han verkligen har bevisat sin manlighet nu, och att det kanske kan vara bra sen...?
    Ni vet ju vad som väntar, typ.
  10. 5
    Hehe.... Ja, skakar på huvudet - upplys honom att han verkligen har bevisat sin manlighet nu, och att det kanske kan vara bra sen...?
    Ni vet ju vad som väntar, typ.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Önskar det...

    men som Mia skrivit så är trillingvagnen demolerad, vi har enbart en enlingvagn nu. Och jag rensade ut babykläder och alla tvillinguppsättningar i höstas...
    och ena sängen är såld osv osv.. Vi hade liksom inte räknat med att få twins igen kan man säga.

    Tack för grattis!! Jag ska hälsa Lars. Han planerar utbygnation av huset för fullt nu. *s* Tror vi också är lite chockade.
  12. 6
    Önskar det... men som Mia skrivit så är trillingvagnen demolerad, vi har enbart en enlingvagn nu. Och jag rensade ut babykläder och alla tvillinguppsättningar i höstas...
    och ena sängen är såld osv osv.. Vi hade liksom inte räknat med att få twins igen kan man säga.

    Tack för grattis!! Jag ska hälsa Lars. Han planerar utbygnation av huset för fullt nu. *s* Tror vi också är lite chockade.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Han vet..

    han har redan bestämt sig. Så snart dessa är framme så... då blir det inga fler för hans del. :)
  14. 7
    Han vet.. han har redan bestämt sig. Så snart dessa är framme så... då blir det inga fler för hans del. :)
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8

    Men vad ...

    HÄFTIGT!!!!! Ett dubbel grattis!!!! Känns det skönt att ha erfarenheten eller känns det kaotiskt???
    Kram till er alla!!!
  16. 8
    Men vad ... HÄFTIGT!!!!! Ett dubbel grattis!!!! Känns det skönt att ha erfarenheten eller känns det kaotiskt???
    Kram till er alla!!!
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9

    Säg bara till....

    Har en säng över. Och tygblöjor.
    Blir ju inga fler för mej *snyft*, och det går ju att skicka med AEG eller så, billigt också.... Det gjorde iallafall syrran, från Boden typ 100 mil när jag väntade Vilhelm, och det gick på under 500, om jag inte minns fel.
    Nån vagn har jag dock inte, tyvärr!
  18. 9
    Säg bara till.... Har en säng över. Och tygblöjor.
    Blir ju inga fler för mej *snyft*, och det går ju att skicka med AEG eller så, billigt också.... Det gjorde iallafall syrran, från Boden typ 100 mil när jag väntade Vilhelm, och det gick på under 500, om jag inte minns fel.
    Nån vagn har jag dock inte, tyvärr!
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    Det känns..

    som jag inte kommer behöva vara så mycket på tvillingar under 2 år. Man vet vad som kommer och vad man kan göra åt det och vad man inget kan göra åt (vakennätter med två skrikande bebisar tex *ryser lite*).
    För Lars är det nog mer kaotiskt. Han sitter och klurar på hur han ska bygga ut huset.
    Men tänker man på det är det ju bara ytterligare en bebis. :)
  20. 10
    Det känns.. som jag inte kommer behöva vara så mycket på tvillingar under 2 år. Man vet vad som kommer och vad man kan göra åt det och vad man inget kan göra åt (vakennätter med två skrikande bebisar tex *ryser lite*).
    För Lars är det nog mer kaotiskt. Han sitter och klurar på hur han ska bygga ut huset.
    Men tänker man på det är det ju bara ytterligare en bebis. :)
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11

    Ska...

    försöka komma ihåg det. Tygblöjor i mindre storlekar saknar jag. Ska fundera på säng också. Vi har iofs två resesängar och bebisar har ju en tendens att hamna i ens egen säng på någe vis... så.
    Men TACK!!!!
  22. 11
    Ska... försöka komma ihåg det. Tygblöjor i mindre storlekar saknar jag. Ska fundera på säng också. Vi har iofs två resesängar och bebisar har ju en tendens att hamna i ens egen säng på någe vis... så.
    Men TACK!!!!
  23. sara
    #12

    grattis - och hur manga blir ni nu?

    Hej och grattis till graviditeten, det praktiska loser sig nog. Blir de andra tvillingarna fem nar de nya kommer?

    du har ju skrivit en del forut, men visst ar det val sa att din man har barn sedan tidigare ocksa!

    Hur stor ar chansen/risken att fa tvillingar tva ganger?

  24. 12
    grattis - och hur manga blir ni nu? Hej och grattis till graviditeten, det praktiska loser sig nog. Blir de andra tvillingarna fem nar de nya kommer?

    du har ju skrivit en del forut, men visst ar det val sa att din man har barn sedan tidigare ocksa!

    Hur stor ar chansen/risken att fa tvillingar tva ganger?

  25. Medlem sedan
    Sep 1999
    #13

    ååå, grattis!

    Gud vad häftigt! Måste säga att jag är avis...! En stor familj är vad jag vill ha! Men inte sambon...
    Grattis än en gång!
  26. 13
    ååå, grattis! Gud vad häftigt! Måste säga att jag är avis...! En stor familj är vad jag vill ha! Men inte sambon...
    Grattis än en gång!
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14

    Wow - GRATTIS!!

    Vilken grej, ett jättegrattis!! Två - igen! =)

    Önskar er ett stort lycka till!
    Vilken härligt stor familj, själv känner jag mig nojjig över \"bara\" trean... ;)
  28. 14
    Wow - GRATTIS!! Vilken grej, ett jättegrattis!! Två - igen! =)

    Önskar er ett stort lycka till!
    Vilken härligt stor familj, själv känner jag mig nojjig över \"bara\" trean... ;)
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15

    Jadu..

    chansen/risken vet jag inget om. Jag tror en massa faktorer spelar in där. Jag vet att jag har dubbel ägglossning emellanåt så här kanske chansen är lite högre?

    Jag kommer ha 5 barn och Lars 6 barn efter att de anlänt. :)
    Fast Lasses äldsta bor inte här annat än på loven.

    Tack för grattis!! :)
  30. 15
    Jadu.. chansen/risken vet jag inget om. Jag tror en massa faktorer spelar in där. Jag vet att jag har dubbel ägglossning emellanåt så här kanske chansen är lite högre?

    Jag kommer ha 5 barn och Lars 6 barn efter att de anlänt. :)
    Fast Lasses äldsta bor inte här annat än på loven.

    Tack för grattis!! :)
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16

    Ja..

    jag ville också ha en stor familj, samtidigt är denna grav inte alls planerad. Så det är lite \"hoppsan vad många vi blir\" nu.
    Hoppet är inte ute iaf ;) Saker och ting kan alltid hända...

    Samtidigt tror jag det är bra om barnen inte kommer alltför tätt. För föräldrarnas skull (iaf om man är intresserad av något slags liv vid sidan av).

    Tack för grattis!! Ta hand om dig!!
  32. 16
    Ja.. jag ville också ha en stor familj, samtidigt är denna grav inte alls planerad. Så det är lite \"hoppsan vad många vi blir\" nu.
    Hoppet är inte ute iaf ;) Saker och ting kan alltid hända...

    Samtidigt tror jag det är bra om barnen inte kommer alltför tätt. För föräldrarnas skull (iaf om man är intresserad av något slags liv vid sidan av).

    Tack för grattis!! Ta hand om dig!!
  33. Medlem sedan
    Nov 2001
    #17

    Tre..

    känns som måga redan det tycker jag. För mig var liksom 3:an nummret som fick en att känna sig riktigt \"rik på barn\".
    Två kan man ju hålla koll på på någe vis, ta en i vardera hand osv.. men tre!

    Det kommer säkert gå bra dock! Fördelen nu är ju att en 5-åring klarar av en hel del på egen hand. Det är rätt skönt tycker jag. :)

    Klappa magen!!!

    Tack för grattis!
  34. 17
    Tre.. känns som måga redan det tycker jag. För mig var liksom 3:an nummret som fick en att känna sig riktigt \"rik på barn\".
    Två kan man ju hålla koll på på någe vis, ta en i vardera hand osv.. men tre!

    Det kommer säkert gå bra dock! Fördelen nu är ju att en 5-åring klarar av en hel del på egen hand. Det är rätt skönt tycker jag. :)

    Klappa magen!!!

    Tack för grattis!
  35. Medlem sedan
    Dec 2001
    #18

    Och blöjbyxor, ju!

    Några pytte, några lite större, några ull, andra bumpy. Och rispapper. Och jag-vet-inte-vad, har egentligen inte orkat med att gå igenom ordentligt, ville ju ha en till...
    Så säg till. Onödigt att kasta bort, känns det som!
  36. 18
    Och blöjbyxor, ju! Några pytte, några lite större, några ull, andra bumpy. Och rispapper. Och jag-vet-inte-vad, har egentligen inte orkat med att gå igenom ordentligt, ville ju ha en till...
    Så säg till. Onödigt att kasta bort, känns det som!
  37. Anonym
    #19

    Grattis!!!!!!!!!

    Förstår att det är overkligt men gud så kul!
    Jätterattis!!!!!!!!
  38. 19
    Grattis!!!!!!!!! Förstår att det är overkligt men gud så kul!
    Jätterattis!!!!!!!!
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20

    Otroligt!!!

    Jättegrattis!!!
    The more the merrier, heter det ju...;-)
  40. 20
    Otroligt!!! Jättegrattis!!!
    The more the merrier, heter det ju...;-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fler barn?
    By 4-barnsmamma? in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 08:07
  2. Ni med fler än ett barn.
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 21:15
  3. Ska vi ha fler barn?
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 20:23
  4. Ni som har fler barn
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 13:43
  5. Ska ni ha fler barn......
    By Rut o Ellys mamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 07:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar