Jag blir inte klok på denna man!!!
_05 Sommarbarn
  1. vinecooler
    #1

    Jag blir inte klok på denna man!!!

    Det verkar lite lågt med inläggen här så jag drar väl mitt strå till stacken för att berätta om min lille man eller lille o lille, på senaste bvc mätningen väger han nu 12 kg lång är han också men det kommer jag inte ihåg men det största problemet vi har är att han har satt i system att vakna 05.00 Alltså fatta vilken normal människa vill gå upp då med honom?! *ler. Han somnar igen vid 7 och då borde ju jag kunna gå och lägga mig om det inte vore för storesyster som kommer nertrippandes då.
    Vi har provat allt eller kanske inte allt nån liten detalj fattas tydligen men varför ???
    Jaja jag hoppas detta är övergående för jag behöver/vill sova.
    Ja det är om mina mornar så tänk på mig när ni ligger där o gonar er i kudden *ler.
  2. 1
    Jag blir inte klok på denna man!!! Det verkar lite lågt med inläggen här så jag drar väl mitt strå till stacken för att berätta om min lille man eller lille o lille, på senaste bvc mätningen väger han nu 12 kg lång är han också men det kommer jag inte ihåg men det största problemet vi har är att han har satt i system att vakna 05.00 Alltså fatta vilken normal människa vill gå upp då med honom?! *ler. Han somnar igen vid 7 och då borde ju jag kunna gå och lägga mig om det inte vore för storesyster som kommer nertrippandes då.
    Vi har provat allt eller kanske inte allt nån liten detalj fattas tydligen men varför ???
    Jaja jag hoppas detta är övergående för jag behöver/vill sova.
    Ja det är om mina mornar så tänk på mig när ni ligger där o gonar er i kudden *ler.
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2

    likadant här!

    Min lille kille är lite lättare, snart 10 kg men 79 cm lång. Han är 10,5 månader och verkar ha kommit in i en sen separationsfas... Trodde att vi skulle slippa men nu är han allmänt mer mammig, och så svår att få att sova!! Jag kan verkligen inte beklaga mig egentligen för han har varit så lätt tidigare, de senaste veckorna har vi läst saga, släckt lapman och sagt gonatt. Då har han lekt lite och pratat i ca 15 min och sen tystnat, helt själv! Men sen en vecka får vi inte lämna honom. Han vill inte sova och kämpar för att hålla sig vaken, skrattar, busar och ställer sig upp konstant. När man lägger honom igen är det helfestligt och ett gapskratt kommer, varje gång. Men går vi ut så gråter han med en gång. Det tar ca 70 minuter nu att lägga honom och då måste man sitta brevid hela tiden.
    Sen har han då alltså en ny feature att vakna kl 5... Efter 40 min kom vi på att välling kanske söver så då sov han sen en kvart senare (har ni provat det vid 5?).
    Men även att få honom att sova på dagen är nu en prövning. Tar nu ca 30 min istället för 5-10 min som förut.
    Att det är en övergående fas går som ett mantra i mitt huvud, för jag måste övertyga mig om att han får en lugn inställning till sömn igen. Att han snart kan lita på att vi fortfarande finns där när han vaknar igen.
    Hur är era 10-11 månaders? Ska kanske tilläggas att han har klättrat längs möbler i 3 månader redan, stått själv sen en månad och vill ju snart gå själv oxå. Säkert ligger lite frustration i botten oxå..
  4. 2
    likadant här! Min lille kille är lite lättare, snart 10 kg men 79 cm lång. Han är 10,5 månader och verkar ha kommit in i en sen separationsfas... Trodde att vi skulle slippa men nu är han allmänt mer mammig, och så svår att få att sova!! Jag kan verkligen inte beklaga mig egentligen för han har varit så lätt tidigare, de senaste veckorna har vi läst saga, släckt lapman och sagt gonatt. Då har han lekt lite och pratat i ca 15 min och sen tystnat, helt själv! Men sen en vecka får vi inte lämna honom. Han vill inte sova och kämpar för att hålla sig vaken, skrattar, busar och ställer sig upp konstant. När man lägger honom igen är det helfestligt och ett gapskratt kommer, varje gång. Men går vi ut så gråter han med en gång. Det tar ca 70 minuter nu att lägga honom och då måste man sitta brevid hela tiden.
    Sen har han då alltså en ny feature att vakna kl 5... Efter 40 min kom vi på att välling kanske söver så då sov han sen en kvart senare (har ni provat det vid 5?).
    Men även att få honom att sova på dagen är nu en prövning. Tar nu ca 30 min istället för 5-10 min som förut.
    Att det är en övergående fas går som ett mantra i mitt huvud, för jag måste övertyga mig om att han får en lugn inställning till sömn igen. Att han snart kan lita på att vi fortfarande finns där när han vaknar igen.
    Hur är era 10-11 månaders? Ska kanske tilläggas att han har klättrat längs möbler i 3 månader redan, stått själv sen en månad och vill ju snart gå själv oxå. Säkert ligger lite frustration i botten oxå..
  5. Vinecooler
    #3

    Vi har testat välling

    att han är ett matvrak kan man väl inget annat än säga med tanke på vikten. Vi har testat insomningen senare men det är värre han somnar 6 och nu sover han hela natten vilket han inte gjorde förrut utan åt 1-2 ggr. Han vill inte sova mer vid 5 då anser han att han sovit färdigt vilket han också har iom att han sovit nästan 12 timmar. Förr vaknade han 6 och det var ju liksom bättre men 5 usch.
    Tilläggas ska att det finns en 6 åring (aktiv) samt en aktiv sak i magen så sova på natten är inte så bra nu.
    Usch låter väldigt beklagande men det är så slitsamt.
  6. 3
    Vi har testat välling att han är ett matvrak kan man väl inget annat än säga med tanke på vikten. Vi har testat insomningen senare men det är värre han somnar 6 och nu sover han hela natten vilket han inte gjorde förrut utan åt 1-2 ggr. Han vill inte sova mer vid 5 då anser han att han sovit färdigt vilket han också har iom att han sovit nästan 12 timmar. Förr vaknade han 6 och det var ju liksom bättre men 5 usch.
    Tilläggas ska att det finns en 6 åring (aktiv) samt en aktiv sak i magen så sova på natten är inte så bra nu.
    Usch låter väldigt beklagande men det är så slitsamt.
  7. Medlem sedan
    Dec 2004
    #4

    ahaa, vår vilde...

    somnar strax före 8 (gjorde, nu blir det närmre nio) så när han vaknar 5 har han def inte sovit klart... det är väl därför vi kan köra med extra välling. hmm, det var ju synd att det inte funkar med senare läggning för det vore ju annars ett klockrent tips. det har varit såå skönt att ha Linus sovandes från 20-07. :)
  8. 4
    ahaa, vår vilde... somnar strax före 8 (gjorde, nu blir det närmre nio) så när han vaknar 5 har han def inte sovit klart... det är väl därför vi kan köra med extra välling. hmm, det var ju synd att det inte funkar med senare läggning för det vore ju annars ett klockrent tips. det har varit såå skönt att ha Linus sovandes från 20-07. :)
  9. Vinecooler
    #5

    jorå

    done that - funkar sådär. Wille blir odräglig då. Men alltså 1 timme gör stor skillnad känns som om kaffet går runt o inte blir man piggare för det. Gu va jag klagar.
  10. 5
    jorå done that - funkar sådär. Wille blir odräglig då. Men alltså 1 timme gör stor skillnad känns som om kaffet går runt o inte blir man piggare för det. Gu va jag klagar.
  11. vinecooler
    #6

    varför är det så här?

    Nu har guben tagit barnen o flytt till svärisarna så jag fick kvällen o morgonen för mig själv med allt va det innebär o tro på den när jag får höra att sonen sovit till kvart över 7 varför gör han inte så hemma *grrr. En enda natt är allt jag begär men å andra sidan nu är jag laddad för 5 några nätter till.
  12. 6
    varför är det så här? Nu har guben tagit barnen o flytt till svärisarna så jag fick kvällen o morgonen för mig själv med allt va det innebär o tro på den när jag får höra att sonen sovit till kvart över 7 varför gör han inte så hemma *grrr. En enda natt är allt jag begär men å andra sidan nu är jag laddad för 5 några nätter till.

Liknande trådar

  1. Blir inte klok...
    By Camellis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 10:01
  2. Blir inte klok denna gången...
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 15:06
  3. jag blir inte klok..
    By majblomma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 11:02
  4. Jag blir inte klok...
    By LottaO in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 09:34
  5. jag blir inte klok på det här....
    By drannika in forum Försöker bli med barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 09:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar