Måste magen sjunka?
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Måste magen sjunka?

    Alltså, jag har fått för mig att magen måste sjunka innan jag kommer att få någon bebis.. så då går jag ju och spanar i spegeln varenda dag för att se om det har hänt något. Jag minns inte hur det var sist, mer än att bebis hann fixera sig i alla fall (sista veckan innan bf), men det behöver den ju inte göra nu.. Kommer inte magen att sjunka då heller?

    Sen har jag fastnat i träsket \"spana-efter-slemproppen-vid-toabesök\" också, eftersom det var det som drog igång förra förlossningen.. att slemproppen \"gick\" alltså.. men men, det är farligt att få för sig att man kommer att få innan bf, det blir så lång väntan då..
  2. 1
    Måste magen sjunka? Alltså, jag har fått för mig att magen måste sjunka innan jag kommer att få någon bebis.. så då går jag ju och spanar i spegeln varenda dag för att se om det har hänt något. Jag minns inte hur det var sist, mer än att bebis hann fixera sig i alla fall (sista veckan innan bf), men det behöver den ju inte göra nu.. Kommer inte magen att sjunka då heller?

    Sen har jag fastnat i träsket \"spana-efter-slemproppen-vid-toabesök\" också, eftersom det var det som drog igång förra förlossningen.. att slemproppen \"gick\" alltså.. men men, det är farligt att få för sig att man kommer att få innan bf, det blir så lång väntan då..
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Ja visst

    är det farligt att få för sig att man ska få innan bf, det kan jag skriva under på!
    Vet inte om magen måste sjunka, men det tror jag inte.
  4. 2
    Ja visst är det farligt att få för sig att man ska få innan bf, det kan jag skriva under på!
    Vet inte om magen måste sjunka, men det tror jag inte.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Vet inte men

    när jag var hos BM i dag så ligger min bebis fortfarande rörlig och hon sa att det kan den vara så ända tills förlossningen startar, speciellt om man har fött barn tidigare.
    Kram
  6. 3
    Vet inte men när jag var hos BM i dag så ligger min bebis fortfarande rörlig och hon sa att det kan den vara så ända tills förlossningen startar, speciellt om man har fött barn tidigare.
    Kram
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Samma här

    Gick oxå och spanade slempropp vid varje toa besök. Det var så min två andra förlossningar startade. Slemmis ena dagen och bebis nästa. I fredags kom första tecknet på slemmis, i lördags ingenting, i går mycket och även en del idag...men inte någon bebis i sikte....Har inbillat mig att denna förlossning ska gå snabbt men börjar inse att det kanske inte alla blir så, ska nog ställa in mig på en lång förlossnig istället.
  8. 4
    Samma här Gick oxå och spanade slempropp vid varje toa besök. Det var så min två andra förlossningar startade. Slemmis ena dagen och bebis nästa. I fredags kom första tecknet på slemmis, i lördags ingenting, i går mycket och även en del idag...men inte någon bebis i sikte....Har inbillat mig att denna förlossning ska gå snabbt men börjar inse att det kanske inte alla blir så, ska nog ställa in mig på en lång förlossnig istället.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Nej det måste den inte...

    Det gjorde inte magen förra gången, och det berodde nog på att han inte fixerade sig förrän under själva förlossningen då.
  10. 5
    Nej det måste den inte... Det gjorde inte magen förra gången, och det berodde nog på att han inte fixerade sig förrän under själva förlossningen då.
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6

    ...

    jag frågade min BM samma sak idag och nej, det verkar inte som att magen måste sjunka... det kan ske när förl.värkarna kickar in men det är inget som \"måste\" ske innan.
  12. 6
    ... jag frågade min BM samma sak idag och nej, det verkar inte som att magen måste sjunka... det kan ske när förl.värkarna kickar in men det är inget som \"måste\" ske innan.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    synkis där!!

    kunde varit jag som skrev inlägget. Funderar också på sjunkade magar och slemmisar ;)

    Min mage är minsjäloda uppe i halsen och bebisen är väl FORTFARANDE inte fixerad - ska till BM imorrn. Bm sa att man kunde känna ett tryckande eller en tyngande neråt när bebisen är fixerad - nope, det känner jag inte ;) Däremot väldigt mycket rörelser, inte sparkar men rörelser och åter rörelser - jättemysigt ;) Fast ibland blir jag rädd att den rumlar runt för mycket därinne.

    Iofs har jag de senaste två dagarna kännt en ilande, knivande känsla neråt tappen typ. Jag vill ju gärna tro att det hjälper till att mogna tillsammans med sammandragningarna som blivit flera och lite mer smärtsamma när de väl kommer. Men det är säkert inbillning alltihop - det skulle inte förvåna mig :) Likabra att vara lite negativt inställd så blir det en positiv överraskning imorrn på BM-besöket då hon skulle göra en undersökning och se om nåt hänt - inför igångsättningen!

    *kram* på dej :)
  14. 7
    synkis där!! kunde varit jag som skrev inlägget. Funderar också på sjunkade magar och slemmisar ;)

    Min mage är minsjäloda uppe i halsen och bebisen är väl FORTFARANDE inte fixerad - ska till BM imorrn. Bm sa att man kunde känna ett tryckande eller en tyngande neråt när bebisen är fixerad - nope, det känner jag inte ;) Däremot väldigt mycket rörelser, inte sparkar men rörelser och åter rörelser - jättemysigt ;) Fast ibland blir jag rädd att den rumlar runt för mycket därinne.

    Iofs har jag de senaste två dagarna kännt en ilande, knivande känsla neråt tappen typ. Jag vill ju gärna tro att det hjälper till att mogna tillsammans med sammandragningarna som blivit flera och lite mer smärtsamma när de väl kommer. Men det är säkert inbillning alltihop - det skulle inte förvåna mig :) Likabra att vara lite negativt inställd så blir det en positiv överraskning imorrn på BM-besöket då hon skulle göra en undersökning och se om nåt hänt - inför igångsättningen!

    *kram* på dej :)
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Tack för alla era svar!

    Det är väl så att magen sjunker när bebis fixerar sig och gör den då inte det så sjunker väl inte magen heller.. Skönt att veta, så behöver jag inte stirra mig blind i spegeln varje dag ;) Eftersom min bebis har varit rörlig på alla kontroller hittills, så tror jag inte att den kommer att fixera sig förrän förlossningen är igång.. och då vet jag förhoppningsvis att det är på G ändå ;)
  16. 8
    Tack för alla era svar! Det är väl så att magen sjunker när bebis fixerar sig och gör den då inte det så sjunker väl inte magen heller.. Skönt att veta, så behöver jag inte stirra mig blind i spegeln varje dag ;) Eftersom min bebis har varit rörlig på alla kontroller hittills, så tror jag inte att den kommer att fixera sig förrän förlossningen är igång.. och då vet jag förhoppningsvis att det är på G ändå ;)
  17. Anonym
    #9

    Jag gör lika dant

    men har insett att jag måste ställa om mina tankar på att det är tidigast nästa onsdag som bebisen tänker komma annars kan ju väntan bli outhärdlig om jag får plussa. För mig satte förra också igång med slemproppen och lite värkar så här spanas det också.
    MEN, nu ska jag försöka sluta, hmm Lycka till lilla mig!
    Jag hoppas vi inte får vänta alltför länge.
  18. 9
    Jag gör lika dant men har insett att jag måste ställa om mina tankar på att det är tidigast nästa onsdag som bebisen tänker komma annars kan ju väntan bli outhärdlig om jag får plussa. För mig satte förra också igång med slemproppen och lite värkar så här spanas det också.
    MEN, nu ska jag försöka sluta, hmm Lycka till lilla mig!
    Jag hoppas vi inte får vänta alltför länge.

Liknande trådar

  1. Hur lågt kan magen sjunka...
    By -Catharina- in forum _1106 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-24, 08:52
  2. När ska magen sjunka?
    By 3an njuter av vårsol in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 10:13
  3. Hur mycket kan magen sjunka
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 18:39
  4. När brukar magen sjunka ner?
    By ~C med Thyra03 + bf 24/7~ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 09:08
  5. måste magen sjunka?
    By Susanne -9 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 12:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar