Sångtext Bockarna Bruse? OT
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Sångtext Bockarna Bruse? OT

    Hej!
    Vi brukar sjunga Bockarna Bruse på öppna förskolan och lillkråkan tycker det är jättekul med alla handrörelser till. Nu har jag helt glömt bort den sista versen- nån som kan den?

    Stora bocken bruse stångar trollet ner i ån...????

    äta och bli feta...slutar den ju med iallafall...

    Lillkråkan ser hemskt förvånad ut när jag mumlar den sista versen *hihi*

    Försökt googla fram den, men hittar inget.
    Förresten, nån med tips på sångbok där alla de här gamla klassikerna finns med? Alla sångböcker jag tittat i innehåller så nya låtar och så saknas flera av de gamla- (de som vi sjöng på lekis )

    Tusen tack på förhand!
  2. 1
    Sångtext Bockarna Bruse? OT Hej!
    Vi brukar sjunga Bockarna Bruse på öppna förskolan och lillkråkan tycker det är jättekul med alla handrörelser till. Nu har jag helt glömt bort den sista versen- nån som kan den?

    Stora bocken bruse stångar trollet ner i ån...????

    äta och bli feta...slutar den ju med iallafall...

    Lillkråkan ser hemskt förvånad ut när jag mumlar den sista versen *hihi*

    Försökt googla fram den, men hittar inget.
    Förresten, nån med tips på sångbok där alla de här gamla klassikerna finns med? Alla sångböcker jag tittat i innehåller så nya låtar och så saknas flera av de gamla- (de som vi sjöng på lekis )

    Tusen tack på förhand!
  3. No more tears
    #2

    Här kommer den!

    Lilla bocken Bruse trippa över trollebro Nu tar jag dig sa trollet
    Vad svara bocken då? Nej nej nej, ta inte mig, ta den som är efter mig.
    Ta du mellanbocken stor och fet och tjock en.

    Mellanbocken Bruse trampa över trollebron. Nu tar jag dig sa trollet.Vad svara bocken då? Nej nej nej, ta inte mig, ta den som är efter mig. Ta du stora bocken, stor och fet och tjock en.

    Stora bocken Bruse klampa över trollebro. Nu tar jag dig sa trollet. Vad svara bocken då? Rädd för di det är jag ej, kom du bara upp till mig, sa den stora bocken stor och fet och tjock en.

    Stora bocken Bruse stånga trollet ner i ån och alla bockar bruse går trygga över bron.
    Nu är denna visa slut, bockarna går ofta ut att i skogen beta,äta och bli feta.
  4. 2
    Här kommer den! Lilla bocken Bruse trippa över trollebro Nu tar jag dig sa trollet
    Vad svara bocken då? Nej nej nej, ta inte mig, ta den som är efter mig.
    Ta du mellanbocken stor och fet och tjock en.

    Mellanbocken Bruse trampa över trollebron. Nu tar jag dig sa trollet.Vad svara bocken då? Nej nej nej, ta inte mig, ta den som är efter mig. Ta du stora bocken, stor och fet och tjock en.

    Stora bocken Bruse klampa över trollebro. Nu tar jag dig sa trollet. Vad svara bocken då? Rädd för di det är jag ej, kom du bara upp till mig, sa den stora bocken stor och fet och tjock en.

    Stora bocken Bruse stånga trollet ner i ån och alla bockar bruse går trygga över bron.
    Nu är denna visa slut, bockarna går ofta ut att i skogen beta,äta och bli feta.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Åhh, så var det ju!

    Tack så jättemycket för texten!
  6. 3
    Åhh, så var det ju! Tack så jättemycket för texten!

Liknande trådar

  1. Bockarna Bruse
    By lannagirl in forum Barn som yrke
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 23:47
  2. Bockarna Bruse
    By Helena med Evelina in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 17:35
  3. Sångtext?
    By mallemus in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 13:49
  4. sångtext....???
    By Anna-Lena m. Louise&Eric 030201 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 21:19
  5. Sångtext
    By Ann in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 20:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar