snopp
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    snopp

    Hur är era barn med det, ni som har pojkar?
    Linus är helt blöjfri dagtid.
    Han får nattblöja men den är nästan alltid torr 6 nääter av 7.

    När han går i bara kalsonger vill han alltid pilla sig på snoppen. Jag har sagt att han inte alltid behöver göra det, det ser illa ut.
    Tur han inte går i kalsonger när vi har gäster, skratt.

    Är era pojkar medvetna om att de har en snopp?
  2. 1
    snopp Hur är era barn med det, ni som har pojkar?
    Linus är helt blöjfri dagtid.
    Han får nattblöja men den är nästan alltid torr 6 nääter av 7.

    När han går i bara kalsonger vill han alltid pilla sig på snoppen. Jag har sagt att han inte alltid behöver göra det, det ser illa ut.
    Tur han inte går i kalsonger när vi har gäster, skratt.

    Är era pojkar medvetna om att de har en snopp?
  3. Mizen_m_två
    #2

    Hög medvetenhet :-)

    Isac vet mycket väl om att han och pappa har snopp, men att mamma och Thea inte har snopp. Det har han haft koll på sedan i höstas-vintras då han en dag utbrast med häpen min när han såg mig komma ut från duschen \"mamma ingen snopp!!!!!!!!!!!\"
  4. 2
    Hög medvetenhet :-) Isac vet mycket väl om att han och pappa har snopp, men att mamma och Thea inte har snopp. Det har han haft koll på sedan i höstas-vintras då han en dag utbrast med häpen min när han såg mig komma ut från duschen \"mamma ingen snopp!!!!!!!!!!!\"
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Det ska börjas i tid... :)

    Vår Linus är ju då 6 år nu, men har oxå varit väldigt medveten om sin snopp från tidig ålder. Förr gick han o pillade sig hela tiden och till slut fick jag säga till att han fick hålla sig i rummet när han pillar, han kan ju inte gå runt hela tiden oi dra i snoppen. >Dock så har det blivit mindre av det nu o jag tror helt enkelt att det är ren nyfikenhet o hör till. Lova är väldigt medveten om att hon o jag faktiskt inte har snoppar utan vi har snippa. Hon står ofta o håller i snippan som om hon hade en snopp och står o låtsas kissa.. :)
  6. 3
    Det ska börjas i tid... :) Vår Linus är ju då 6 år nu, men har oxå varit väldigt medveten om sin snopp från tidig ålder. Förr gick han o pillade sig hela tiden och till slut fick jag säga till att han fick hålla sig i rummet när han pillar, han kan ju inte gå runt hela tiden oi dra i snoppen. >Dock så har det blivit mindre av det nu o jag tror helt enkelt att det är ren nyfikenhet o hör till. Lova är väldigt medveten om att hon o jag faktiskt inte har snoppar utan vi har snippa. Hon står ofta o håller i snippan som om hon hade en snopp och står o låtsas kissa.. :)
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Oh, ja!

    Arvid är väldigt medveten om sin snopp. Han, pappa och Ture har snopp (Ture har en bebissnopp, för att vara exakt) och mamma har snippa.

    Arvid pratar ofta om snoppen, pillar gärna på den och när han gör något så att underlivet kommer i kontakt med t ex en möbel säger han ofta något i stil med \"Jag puttar på X med snoppen\". Att han har både blöja/kalsonger och vanliga kläder mellan snoppen och X verkar han inte reflektera över - det viktiga är att snoppen är med!
  8. 4
    Oh, ja! Arvid är väldigt medveten om sin snopp. Han, pappa och Ture har snopp (Ture har en bebissnopp, för att vara exakt) och mamma har snippa.

    Arvid pratar ofta om snoppen, pillar gärna på den och när han gör något så att underlivet kommer i kontakt med t ex en möbel säger han ofta något i stil med \"Jag puttar på X med snoppen\". Att han har både blöja/kalsonger och vanliga kläder mellan snoppen och X verkar han inte reflektera över - det viktiga är att snoppen är med!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    hej Heidi

    Ja det är säkert nyfikenhet som gör det, han tittar sådant på snoppen när han sitter och kissar.

    Linus verkar vara i en känslig ålder, han grät när jag gick från honom på dagis, i går grät han när han såg pappa åka bilen till jobbet, han är mammig, följer mig från rum till rum och så är han på Lukas hela tiden.

    Vill du se en drake? här är han
    http://community.webshots.com/photo/550306620/2031571480036137100CrafSK
  10. 5
    hej Heidi Ja det är säkert nyfikenhet som gör det, han tittar sådant på snoppen när han sitter och kissar.

    Linus verkar vara i en känslig ålder, han grät när jag gick från honom på dagis, i går grät han när han såg pappa åka bilen till jobbet, han är mammig, följer mig från rum till rum och så är han på Lukas hela tiden.

    Vill du se en drake? här är han
    http://community.webshots.com/photo/550306620/2031571480036137100CrafSK
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    haha

    Jag vet inte vad Linus har tänkt om mig, vi har duschat ihop flera gånger.
  12. 6
    haha Jag vet inte vad Linus har tänkt om mig, vi har duschat ihop flera gånger.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    aha

    att snoppen är med, skrattar
    Ja det låter lite likt Linus ibland. Han brukar säga vilken snopp jag har, då är han kissnödig och springer till toan.
    Han har nattblöja men den är torr varje morgon, fast jag tar på honoom en ändå.
    Förrförra natten kom han uppp och ville kissa på toa, så då fick han det.
    Vad stora de börjar bli våra vårbarn.
  14. 7
    aha att snoppen är med, skrattar
    Ja det låter lite likt Linus ibland. Han brukar säga vilken snopp jag har, då är han kissnödig och springer till toan.
    Han har nattblöja men den är torr varje morgon, fast jag tar på honoom en ändå.
    Förrförra natten kom han uppp och ville kissa på toa, så då fick han det.
    Vad stora de börjar bli våra vårbarn.
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8

    Simon är ju helt

    torr sen januari och det är jätteskönt. Och jag tror att intresset för snoppen kommer samtidigt som de blir till :) Simon går också gärna och pillar och jag brukar säga till honom att jag förstår att det är skönt men man kan göra det när man är själv.

    Men han är som sagt mycket medveten om att han har snopp...........och att jag inte har det. Igår sa han till mig \"Mamma när du blir pojke får du snopp och då kan du också stå upp och kissa ....precis som pappa!!\"
  16. 8
    Simon är ju helt torr sen januari och det är jätteskönt. Och jag tror att intresset för snoppen kommer samtidigt som de blir till :) Simon går också gärna och pillar och jag brukar säga till honom att jag förstår att det är skönt men man kan göra det när man är själv.

    Men han är som sagt mycket medveten om att han har snopp...........och att jag inte har det. Igår sa han till mig \"Mamma när du blir pojke får du snopp och då kan du också stå upp och kissa ....precis som pappa!!\"

Liknande trådar

  1. Hon har snopp!
    By Shadowangel in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 09:27
  2. Röd snopp
    By annnab in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 23:04
  3. snopp snopp snopp snopp
    By Elyzabel in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 20:22
  4. En med snopp!!!
    By juana in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 18:15
  5. Snopp och ???????
    By Smilla... in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar