Boktips önskas
Autismspektrum
  1. Vildes mamma
    #1

    Boktips önskas

    Jag tänkte att jag skulle leta upp lite böcker som kan vara lämpliga för Vildes assistent och hans närmsta släktingar. Har ni tips på böcker om autism som kan vara bra?
    Jag har ju läst en del själv, men jag känner att de är lite väl \"tunga\" och teoretiska för släktingarna och jag skulle vilja att hans assistent skulle få lite att tänka på hur hon är mot Vilde och hur hon kan jobba med honom.
  2. 1
    Boktips önskas Jag tänkte att jag skulle leta upp lite böcker som kan vara lämpliga för Vildes assistent och hans närmsta släktingar. Har ni tips på böcker om autism som kan vara bra?
    Jag har ju läst en del själv, men jag känner att de är lite väl \"tunga\" och teoretiska för släktingarna och jag skulle vilja att hans assistent skulle få lite att tänka på hur hon är mot Vilde och hur hon kan jobba med honom.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Explosiva barn

    av Greene är en väldigt bra bok, enkla förklaringar och en bra metod för att lära sig att vara flexibel med ett barn som inte är det.
  4. 2
    Explosiva barn av Greene är en väldigt bra bok, enkla förklaringar och en bra metod för att lära sig att vara flexibel med ett barn som inte är det.

Liknande trådar

  1. Boktips önskas
    By Majasmamma in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 12:28
  2. Boktips önskas
    By Neba in forum Barn som yrke
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 19:26
  3. Boktips önskas!
    By theann in forum _0606 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 21:24
  4. Boktips önskas!
    By LiÖnn in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 09:06
  5. Boktips önskas
    By Nina in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 10:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar