Ni med döttrar! (även på fm)
Pappasnack
  1. familjsen
    #1

    Ni med döttrar! (även på fm)

    http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,830659,00.html
  2. 1
    Ni med döttrar! (även på fm) http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,830659,00.html
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2

    Och vad var frågan? IMT

    *
  4. 2
    Och vad var frågan? IMT *
  5. familjsen
    #3

    frågor

    vilken inställning har du till utvik?

    hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè?

    varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig?
  6. 3
    frågor vilken inställning har du till utvik?

    hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè?

    varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig?
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Meningen är att...


    ...du skall inleda med en fråga om du nu inte räknat ut det redan när du läser snackrubriken.

    På förekommen anledning frågar jag dig sen:
    Vill du bara agitera som vanligt eller är du för omväxlings skull ute efter en saklig diskussion?
    (Skulle vara trevligt att veta innan jag ev. lägger ner tid på att 1) följa länk och läsa. 2) lägger ner energi på att svara på dina frågor så att det inte görs i onödan likt tidigare)
  8. 4
    Meningen är att...
    ...du skall inleda med en fråga om du nu inte räknat ut det redan när du läser snackrubriken.

    På förekommen anledning frågar jag dig sen:
    Vill du bara agitera som vanligt eller är du för omväxlings skull ute efter en saklig diskussion?
    (Skulle vara trevligt att veta innan jag ev. lägger ner tid på att 1) följa länk och läsa. 2) lägger ner energi på att svara på dina frågor så att det inte görs i onödan likt tidigare)
  9. familjsen
    #5

    bring it on!! Ziggy!

    skulle vara kul att få reda på hur du ser på utvik i största allmänhet!
  10. 5
    bring it on!! Ziggy! skulle vara kul att få reda på hur du ser på utvik i största allmänhet!
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6

    Okidoki!

    *S*

    \"vilken inställning har du till utvik?\"
    Inget som jag anser ska förbjudas men inget jag själv har något intresse eller utbyte av. Tycker dessutom att man kanske ska vara ännu \"striktare\" med hur tidnigarna exponeras i vanliga affärer etc. Idag är det ju rena P-tidningar som ska stå i \"låda\" och inte synas men jag tycker allt att det är lite onödigt att det står ett par sillisar i minimal bikiniöverdel i tidningshyllorna bland Bamse och Lille Skutt.

    \"hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè?\"
    Har ingen dotter....men om detta skulle jag tycka \"inte\".....däremot kan man inte förbjuda myndiga personer att göra vad dom vill.
    Samma uppfattning har jag om min son skulle få för sig att han ville vika ut sig när han växte upp.

    \"varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig?\"
    Jadu.....\"15 minutes of fame\". Samma mekanismer som får hundratusenatls ungdomar att söka dokusåpor etc.
    Ett bekräftelsebehov som börjar gå lite \"överstyr\" i dagens \"se mig\"-samhälle....där \"se mig\" inte baseras på någon form av \"prestation\" eller \"värde\" utan mer på att bli plåtad av Mongo Rimér eller köpa in ett helrör och några flarror dompan på Kharma!
  12. 6
    Okidoki! *S*

    \"vilken inställning har du till utvik?\"
    Inget som jag anser ska förbjudas men inget jag själv har något intresse eller utbyte av. Tycker dessutom att man kanske ska vara ännu \"striktare\" med hur tidnigarna exponeras i vanliga affärer etc. Idag är det ju rena P-tidningar som ska stå i \"låda\" och inte synas men jag tycker allt att det är lite onödigt att det står ett par sillisar i minimal bikiniöverdel i tidningshyllorna bland Bamse och Lille Skutt.

    \"hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè?\"
    Har ingen dotter....men om detta skulle jag tycka \"inte\".....däremot kan man inte förbjuda myndiga personer att göra vad dom vill.
    Samma uppfattning har jag om min son skulle få för sig att han ville vika ut sig när han växte upp.

    \"varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig?\"
    Jadu.....\"15 minutes of fame\". Samma mekanismer som får hundratusenatls ungdomar att söka dokusåpor etc.
    Ett bekräftelsebehov som börjar gå lite \"överstyr\" i dagens \"se mig\"-samhälle....där \"se mig\" inte baseras på någon form av \"prestation\" eller \"värde\" utan mer på att bli plåtad av Mongo Rimér eller köpa in ett helrör och några flarror dompan på Kharma!
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7

    svar

    > vilken inställning har du till utvik?
    \"Skicklig PhotoShoppare!\"

    > hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè?
    \"Gumman, du fintade fett med lax av puckona i stugan! OCH det betalade din doktorshatt! Super!\"

    > varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig?
    \"Why does a dog lick his balls? Because he can.\" - Tar ni den, blir det Internetpoäng (eller åtminstone .se).

    För att de får uppmärksamhet, förstås! Kanske pengar. Kanske kan det användas som en positiv sak i någon förhandling de är intresserade av att vinna.

    Kanske för att det är skönt att bli _sedd_, i dagens extremt brusiga värld.
  14. 7
    svar > vilken inställning har du till utvik?
    \"Skicklig PhotoShoppare!\"

    > hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè?
    \"Gumman, du fintade fett med lax av puckona i stugan! OCH det betalade din doktorshatt! Super!\"

    > varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig?
    \"Why does a dog lick his balls? Because he can.\" - Tar ni den, blir det Internetpoäng (eller åtminstone .se).

    För att de får uppmärksamhet, förstås! Kanske pengar. Kanske kan det användas som en positiv sak i någon förhandling de är intresserade av att vinna.

    Kanske för att det är skönt att bli _sedd_, i dagens extremt brusiga värld.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Mina svar

    vilken inställning har du till utvik?
    Bryr mig inte särskillt mycket, vill folk vika ut sig så är det upp till dom.

    hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè?
    Skulle inte bli glad men är hon myndig så kan jag inte göra mer än att påtala min åsikt.

    varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig?
    Jadu...allt har sitt pris....betalas det tillräckligt bra så finns det folk till allt.
  16. 8
    Mina svar vilken inställning har du till utvik?
    Bryr mig inte särskillt mycket, vill folk vika ut sig så är det upp till dom.

    hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè?
    Skulle inte bli glad men är hon myndig så kan jag inte göra mer än att påtala min åsikt.

    varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig?
    Jadu...allt har sitt pris....betalas det tillräckligt bra så finns det folk till allt.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Oj...

    det kom visst en nivå fel...nåja ni förstår nog ändå.

    sorry
  18. 9
    Oj... det kom visst en nivå fel...nåja ni förstår nog ändå.

    sorry
  19. M©ckan
    #10

    Mina svar

    vilken inställning har du till utvik?
    Har ingen inställning alls till utvik då jag inte traktar efter dem

    hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè? Det är hennes egen vilja om hon skulle vara över 18, skulle hon vara under 18 skulle jag slita halsen av redaktören

    varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig? För att synas, få tro sig vara någon i denna anonyma värld som de äldre har skapat.
  20. 10
    Mina svar vilken inställning har du till utvik?
    Har ingen inställning alls till utvik då jag inte traktar efter dem

    hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè? Det är hennes egen vilja om hon skulle vara över 18, skulle hon vara under 18 skulle jag slita halsen av redaktören

    varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig? För att synas, få tro sig vara någon i denna anonyma värld som de äldre har skapat.
  21. Forumvärd
    #11

    Läs igenom snackreglerna en vända

    att fråga om nån är korkad är ett övertramp
  22. 11
    Läs igenom snackreglerna en vända att fråga om nån är korkad är ett övertramp
  23. familjsen
    #12

    Åsikter? Detta var frågorna..

    jag ställde gällande utvik och Ronnie Sandahls krönika


    vilken inställning har du till utvik?

    hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè?

    varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig?
  24. 12
    Åsikter? Detta var frågorna.. jag ställde gällande utvik och Ronnie Sandahls krönika


    vilken inställning har du till utvik?

    hur skulle du reagera om din dotter dök upp i slitz, moore eller cafè?

    varför tror du så många som varannan tjej vill vika ut sig?
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13

    Vem är forumvärd?

    Visste inte ens att det fanns någon forumvärd här.

    Läser forumvärden allt som skrivs här eller bara vissa inlägg?
  26. 13
    Vem är forumvärd? Visste inte ens att det fanns någon forumvärd här.

    Läser forumvärden allt som skrivs här eller bara vissa inlägg?
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    Svar

    Är inte generellt emot utvik, men personligen tycker jag utvik är ointressant och osexigt.

    Om någon av mina döttrar dök upp i Slitz, Moore eller Café skulle jag antagligen:
    a) bli mycket förvånad
    b) kontakta henne och fråga hur det kom sig och om hon fick bra betalt och blev bra behandlad
    c) utan vidare åthävor finna mig i situationen om det verkade som om hon gjort ett fritt och genomtänkt val (och om hon istället blivit lurad skulle jag kontakta tidningen ifråga och börja bråka med dom).

    Tror många tjejer vill vika ut sig eftersom det är den yttersta bekräftelsen för många på att man är snygg - en ego-tripp helt enkelt. Tror faktiskt det är samma sak när tanter på 40-50 år (t ex kända svenska kvinnliga skådisar) viker ut sig. De påstår utåt att de gör det för någon annans skull, att det är för att \"visa att utseendet är oviktigt\", men jag tror det är en egotripp för en kroppsligt välbevarad 50-årig tant likväl som för en 20-årig byst-blondin.
  28. 14
    Svar Är inte generellt emot utvik, men personligen tycker jag utvik är ointressant och osexigt.

    Om någon av mina döttrar dök upp i Slitz, Moore eller Café skulle jag antagligen:
    a) bli mycket förvånad
    b) kontakta henne och fråga hur det kom sig och om hon fick bra betalt och blev bra behandlad
    c) utan vidare åthävor finna mig i situationen om det verkade som om hon gjort ett fritt och genomtänkt val (och om hon istället blivit lurad skulle jag kontakta tidningen ifråga och börja bråka med dom).

    Tror många tjejer vill vika ut sig eftersom det är den yttersta bekräftelsen för många på att man är snygg - en ego-tripp helt enkelt. Tror faktiskt det är samma sak när tanter på 40-50 år (t ex kända svenska kvinnliga skådisar) viker ut sig. De påstår utåt att de gör det för någon annans skull, att det är för att \"visa att utseendet är oviktigt\", men jag tror det är en egotripp för en kroppsligt välbevarad 50-årig tant likväl som för en 20-årig byst-blondin.
  29. Forumvärd
    #15

    Forumvärdarna

    har befogeheter i hela forumet. Vi har inte en möjlighet att hinna läsa allt men säger till när vi ser övertramp
  30. 15
    Forumvärdarna har befogeheter i hela forumet. Vi har inte en möjlighet att hinna läsa allt men säger till när vi ser övertramp
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16

    Svar

    Är det bara en provokation eller? Klart en vanlig pappa skulle bli bestört om en av hans döttrar känner att ett utvik skulle vara nödvändigt för självkänslan eller pengar.
  32. 16
    Svar Är det bara en provokation eller? Klart en vanlig pappa skulle bli bestört om en av hans döttrar känner att ett utvik skulle vara nödvändigt för självkänslan eller pengar.
  33. Medlem sedan
    Sep 2001
    #17

    Raderat inlägg med ...

    otrevligt tilltal och otrevligt språk.
  34. 17
    Raderat inlägg med ... otrevligt tilltal och otrevligt språk.
  35. sydman
    #18

    utvik här eller där?

    Vad skiljer en strand från en tidning?
    Spelar det ngn roll om ngn sett mig eller min fru eller min dotter på stranden?
    klädslen är den samma...
  36. 18
    utvik här eller där? Vad skiljer en strand från en tidning?
    Spelar det ngn roll om ngn sett mig eller min fru eller min dotter på stranden?
    klädslen är den samma...
  37. Jessica
    #19

    Men herregud

    kan du inte se nån skillnad på att vara klädd i bikini på stranden och att vika ut sig i en tidning?!

    Helt jävla otroligt!
  38. 19
    Men herregud kan du inte se nån skillnad på att vara klädd i bikini på stranden och att vika ut sig i en tidning?!

    Helt jävla otroligt!
  39. Medlem sedan
    Oct 2003
    #20

    Hörrudu!

    \"3. Du ska inte kommentera svar, om det inte är svar på din egen fråga, då går det bra.\"

    Även om du nu snirklade in ett frågetecken så står det väl ganska tydligt med din rubrik och din avslutande kommentar att du enbart var ute efter att kommentera ett svar som inte föll dig på läppen!

    Lägg ner sånt!
  40. 20
    Hörrudu! \"3. Du ska inte kommentera svar, om det inte är svar på din egen fråga, då går det bra.\"

    Även om du nu snirklade in ett frågetecken så står det väl ganska tydligt med din rubrik och din avslutande kommentar att du enbart var ute efter att kommentera ett svar som inte föll dig på läppen!

    Lägg ner sånt!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ni med döttrar...
    By Rikku in forum _0705 Majbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 12:28
  2. Ni med döttrar
    By Terese A in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 10:26
  3. Ni med döttrar (även på fm och fp)
    By familjsen in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 10:00
  4. ni med döttrar (även på fp)
    By familjsen in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 10:30
  5. Ni som har döttrar
    By familjsen in forum Pappasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 08:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar