Vilken färg skall jag välja?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Vilken färg skall jag välja?

    Idag har jag fått wallies som jag har beställt till Sofias rum. Nu undrar jag vilken färg ni tycker att jag skall välja till rummet. Jag har försökt göra 3 förslag med 3 färger som jag tog från blommorna.

    Förslagen finns längst ned på sidan:
    http://www.sofia-ingrid.se/husloggen/sofias_rum.htm

    Lite mer om rummet:
    - rummet har delvis snedtak som skall målas med vitt och dekoreras med wallies
    - golvet kommer att vara i något ljust träslag, ej bestämt ännu
    - taklisterna kommer vi att måla i vitt men förnstrena och golvlisterna låter vi vara mörkbruna
    - rummet är väldigt ljust då det är i söderläge och har 2 stora fönster

    En annan fråga. Tjejerna har likadana men spegelvända rum. Jag har letat efter wallies till Ingrids rum men inte hittat något som jag tycker om så jag funderar på att måla dem likadana. Alternativt kan de målas med 2 olika färger av färgerna som jag har som förslag. Vad tycker ni om det?
  2. 1
    Vilken färg skall jag välja? Idag har jag fått wallies som jag har beställt till Sofias rum. Nu undrar jag vilken färg ni tycker att jag skall välja till rummet. Jag har försökt göra 3 förslag med 3 färger som jag tog från blommorna.

    Förslagen finns längst ned på sidan:
    http://www.sofia-ingrid.se/husloggen/sofias_rum.htm

    Lite mer om rummet:
    - rummet har delvis snedtak som skall målas med vitt och dekoreras med wallies
    - golvet kommer att vara i något ljust träslag, ej bestämt ännu
    - taklisterna kommer vi att måla i vitt men förnstrena och golvlisterna låter vi vara mörkbruna
    - rummet är väldigt ljust då det är i söderläge och har 2 stora fönster

    En annan fråga. Tjejerna har likadana men spegelvända rum. Jag har letat efter wallies till Ingrids rum men inte hittat något som jag tycker om så jag funderar på att måla dem likadana. Alternativt kan de målas med 2 olika färger av färgerna som jag har som förslag. Vad tycker ni om det?
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2

    Tuva har 2 olika rosa färger

    i sitt rum. En som är ljust, ljust rosa (nästan som din tredje färg) o en som är lite mörkare (som din nr 3 nästan) o den ljusa upplevs nästan som vitt om det är väldigt ljust o soligt i rummet. Skulle absolut ta den nästa rosaste färgen då det annars kanske blir \"för\" vitt.
  4. 2
    Tuva har 2 olika rosa färger i sitt rum. En som är ljust, ljust rosa (nästan som din tredje färg) o en som är lite mörkare (som din nr 3 nästan) o den ljusa upplevs nästan som vitt om det är väldigt ljust o soligt i rummet. Skulle absolut ta den nästa rosaste färgen då det annars kanske blir \"för\" vitt.
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Förslag 2

    röstar jag också på, tror jag.Annars nummer 3! Förslag 1 var för skarp tycker jag.
  6. 3
    Förslag 2 röstar jag också på, tror jag.Annars nummer 3! Förslag 1 var för skarp tycker jag.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    PRECIS SOM VI HAR TILL TINDRA!

    Maila mig
    [email protected]
    så ska du få bilderna på Tindras rum som precis är klart.med snedtak och ljust golv och allt!
    och samma wallies, har tips på en till!Vi har två olika till henne...
  8. 4
    PRECIS SOM VI HAR TILL TINDRA! Maila mig
    [email protected]
    så ska du få bilderna på Tindras rum som precis är klart.med snedtak och ljust golv och allt!
    och samma wallies, har tips på en till!Vi har två olika till henne...
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Vad kul

    Har precis skickat ett e-brev till dig. Skriv gärna vad färgen heter också.
  10. 5
    Vad kul Har precis skickat ett e-brev till dig. Skriv gärna vad färgen heter också.
  11. -ullebulle-
    #6

    Den sista

    Tycker jag. Så ljust rosa som möjligt för att det inte ska bli för mycket.
  12. 6
    Den sista Tycker jag. Så ljust rosa som möjligt för att det inte ska bli för mycket.
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    jag hade valt trean...

    möjligen tvåan.
    Ettan är för skarp tycker jag!
  14. 7
    jag hade valt trean... möjligen tvåan.
    Ettan är för skarp tycker jag!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Tack för alla svar

    Nu fick jag en del att fundera på. :-)
  16. 8
    Tack för alla svar Nu fick jag en del att fundera på. :-)

Liknande trådar

  1. Vilken färg ska jag välja?
    By mizen in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 15:48
  2. Vilken färg ska jag välja?
    By emma in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 15:04
  3. Vilken vit färg ska jag välja?
    By Annika in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 11:31
  4. Vilken färg skall jag välja? *OT*
    By Marija m S-02 & I-05 in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 11:33
  5. Vilken färg ska jag välja???
    By Anna m Isak & Adam in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 09:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar