Hej hopp! Vårhälsningar från oss!
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Hej hopp! Vårhälsningar från oss!

    Oj va länge sen det var jag skrev här sist! Några av er vet jag kommer i håg mig men kanske många som inte gör det. Jag hoppar in här och skriver i bland. Har en flicka, Julia, född på midsommardagen 2001. En go och glad tjej som tyvärr fick en taskig start som satt djupa spår hos henne.

    För er som minns oss och kanske undrar tänkte jag berätta lite hur vi har det just nu.
    Julia mår väldigt bra i sin sjukdom (LCHAD) men hon kommer mer och mer efter sina jämnåriga pga sina hjärnskador.
    Egentligen kan hon inte så mycket mer men vi lerver på hoppet. Problemet är henne epilepsi som är en ständig balansgång. Viförsöker hitta balansen som gör henne mindra krampig men inte tar ut henne fullständigt. Svårt!

    Under året som gått har Julia gått på kyrkans barntimmar 9 timmar i veckan i en 4-5 års grupp. Det har varit jättebra när hon kunnat vara där men tyvärr har hon varit sjuk en hel del under vintern och våren. Hon har även gått på bad och småbarnsgrupp genom habiliteringen. Badet gillar hon. Man blir ju så lätt i vattnet.
    En träningsomgång på nya Move&Walk i GBG har det också blivit och det gick bra när hon var frisk men tyvärr var hon mest sjuk där med.

    Ja själv återupptog jag mina studier i höstas och jag kan ju säga att våren varit stentuff. Känner att jag borde ta det lite lugnare men det är svårt med alla måsten. Student på heltid, assistent på halvtid och på det mitt företag (webbutik inom scrapbooking) mmm det blir mycket men samtidigt så trivs jag bäst när det är fullt ös *ler*

    Scrapbookingen är fortfarande min stora hobby och passíon!!! Försöker ta mig tid att hinna scrappa lite mellan varven. Det är så underbar terapi för en stressad och trasig själ. Önskar fler fick prova för man mår verkligen bra av det!
    Maken och jag håller i hop ännu *ler*. 18 år sen vi träffades blir det i sommar! Fasen va tiden går!
    Han jobbar som assistent åt Julia på heltid och är tjänstledig från sitt jobb som montör i en fabrik. Inget han längtar tillbaka till :o( men vi vet inte om dom förlänger hans tjänstledighet och då vet vi inte vad som händer...

    Ja det var lite hälsningar från oss. Om någon orkat läsa hela vägen alltså *hahaha*

    Ha det så bra allihop och kanske vi ses under sommaren! Hade vart kul med en Göteborgsträff igen. Kommer gärna!
    Kram Sanna, Julia och resten!
  2. 1
    Hej hopp! Vårhälsningar från oss! Oj va länge sen det var jag skrev här sist! Några av er vet jag kommer i håg mig men kanske många som inte gör det. Jag hoppar in här och skriver i bland. Har en flicka, Julia, född på midsommardagen 2001. En go och glad tjej som tyvärr fick en taskig start som satt djupa spår hos henne.

    För er som minns oss och kanske undrar tänkte jag berätta lite hur vi har det just nu.
    Julia mår väldigt bra i sin sjukdom (LCHAD) men hon kommer mer och mer efter sina jämnåriga pga sina hjärnskador.
    Egentligen kan hon inte så mycket mer men vi lerver på hoppet. Problemet är henne epilepsi som är en ständig balansgång. Viförsöker hitta balansen som gör henne mindra krampig men inte tar ut henne fullständigt. Svårt!

    Under året som gått har Julia gått på kyrkans barntimmar 9 timmar i veckan i en 4-5 års grupp. Det har varit jättebra när hon kunnat vara där men tyvärr har hon varit sjuk en hel del under vintern och våren. Hon har även gått på bad och småbarnsgrupp genom habiliteringen. Badet gillar hon. Man blir ju så lätt i vattnet.
    En träningsomgång på nya Move&Walk i GBG har det också blivit och det gick bra när hon var frisk men tyvärr var hon mest sjuk där med.

    Ja själv återupptog jag mina studier i höstas och jag kan ju säga att våren varit stentuff. Känner att jag borde ta det lite lugnare men det är svårt med alla måsten. Student på heltid, assistent på halvtid och på det mitt företag (webbutik inom scrapbooking) mmm det blir mycket men samtidigt så trivs jag bäst när det är fullt ös *ler*

    Scrapbookingen är fortfarande min stora hobby och passíon!!! Försöker ta mig tid att hinna scrappa lite mellan varven. Det är så underbar terapi för en stressad och trasig själ. Önskar fler fick prova för man mår verkligen bra av det!
    Maken och jag håller i hop ännu *ler*. 18 år sen vi träffades blir det i sommar! Fasen va tiden går!
    Han jobbar som assistent åt Julia på heltid och är tjänstledig från sitt jobb som montör i en fabrik. Inget han längtar tillbaka till :o( men vi vet inte om dom förlänger hans tjänstledighet och då vet vi inte vad som händer...

    Ja det var lite hälsningar från oss. Om någon orkat läsa hela vägen alltså *hahaha*

    Ha det så bra allihop och kanske vi ses under sommaren! Hade vart kul med en Göteborgsträff igen. Kommer gärna!
    Kram Sanna, Julia och resten!
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Ni är välkomna....

    ....hem till oss när ni än vill! E juh bara ca 4,3 mil rakt över skogen! :) Och ni har juh inte sett vårt hus, OCH jag måste göra en beställning med och då kan juh du komma och leverera den på ex. lördag! *hahaha* Nä, men skämt åsido, när ni vill och jag e ledig så välkomna!

    Kram!
  4. 2
    Ni är välkomna.... ....hem till oss när ni än vill! E juh bara ca 4,3 mil rakt över skogen! :) Och ni har juh inte sett vårt hus, OCH jag måste göra en beställning med och då kan juh du komma och leverera den på ex. lördag! *hahaha* Nä, men skämt åsido, när ni vill och jag e ledig så välkomna!

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    MOLLIS!

    Är du här NU? Måste ha din webshop-adress igen...måste beställa snarast men har den inte med hit till jobbet....och ingen mobil med heller! :-(
  6. 3
    MOLLIS! Är du här NU? Måste ha din webshop-adress igen...måste beställa snarast men har den inte med hit till jobbet....och ingen mobil med heller! :-(
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Hittade!

    Lite detektivarbete så! ;)
  8. 4
    Hittade! Lite detektivarbete så! ;)
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    hej där!

    Klart vi minns er!
    Vad tråkigt att Julia har varit så mycket sjuk! Men vem har inte det denna vinter/vår?

    Stora kramar!
  10. 5
    hej där! Klart vi minns er!
    Vad tråkigt att Julia har varit så mycket sjuk! Men vem har inte det denna vinter/vår?

    Stora kramar!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Härligt att höra från er!

    Klart vi minns er! Trist att höra att ni också drabbats av bacillkarusellen, mina barn som \"aldrig\" varit sjuka har hållit oss hemma för VAB nästan varje vecka sedan i höstas *s*
    Hoppas ni får \"ordning\" på epilepsin, det måste vara tufft både för Julia och er! *kramar om*

    Vad är det nu du studerar? *glömt* Själv har jag också satt mig på skolbänken, denna terminen på deltid vid sidan av jobbet för att komplettera betyg, men förhoppningsvis kommer jag in på universitetet i höst för att plugga på heltid. Måste byta karriär pga min skruttiga kropp och siktar på bibliotekarie/informatör.
    Som sagt, det var härligt att höra av dig! Hoppas du har tid och ork att \"hänga\" här lite mer nu! :-D
  12. 6
    Härligt att höra från er! Klart vi minns er! Trist att höra att ni också drabbats av bacillkarusellen, mina barn som \"aldrig\" varit sjuka har hållit oss hemma för VAB nästan varje vecka sedan i höstas *s*
    Hoppas ni får \"ordning\" på epilepsin, det måste vara tufft både för Julia och er! *kramar om*

    Vad är det nu du studerar? *glömt* Själv har jag också satt mig på skolbänken, denna terminen på deltid vid sidan av jobbet för att komplettera betyg, men förhoppningsvis kommer jag in på universitetet i höst för att plugga på heltid. Måste byta karriär pga min skruttiga kropp och siktar på bibliotekarie/informatör.
    Som sagt, det var härligt att höra av dig! Hoppas du har tid och ork att \"hänga\" här lite mer nu! :-D
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Hej vännen!

    Kul att se dig! Tråkigt att Julia inte har mått bra. Kan ni inte få assistans till henne utifrån? För att ni ska få andas menar jag, fast det kanske ni inte vill heller. Jag har själv jobbat som pers. assistent och det måste vara väldigt jobbigt att få in nån i sitt hem.
    Hoppas det löser sig och att Julia snart mår bättre! kramar
  14. 7
    Hej vännen! Kul att se dig! Tråkigt att Julia inte har mått bra. Kan ni inte få assistans till henne utifrån? För att ni ska få andas menar jag, fast det kanske ni inte vill heller. Jag har själv jobbat som pers. assistent och det måste vara väldigt jobbigt att få in nån i sitt hem.
    Hoppas det löser sig och att Julia snart mår bättre! kramar

Liknande trådar

  1. Självmord hopp från Eiffeltornet
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 22:59
  2. Vårhälsningar
    By draken1 in forum _03 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 18:27
  3. Hej hopp från Shanghai!
    By picar in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 09:14
  4. här kommer lite hopp från mig.
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 20:46
  5. Hej hopp!
    By Achelois in forum Singelmingel
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 20:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar