Tips på plockmat?
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Tips på plockmat?

    Här ska det plötsligt inte ätas längre om man inte får äta själv. Dom klarar inte att äta med sked så då återstår bara plockmat. Det får alltså inte vara för blött och kladdigt.

    Majs, leverpastej skuren i kuber, mjukt bröd med smör skuren i kuber är vad dom älskar att äta själva.

    Jag behöver massor av tips på vad dom kan äta med händerna! Är det ok att ge korv nu när dom fyllt 1 år?
  2. 1
    Tips på plockmat? Här ska det plötsligt inte ätas längre om man inte får äta själv. Dom klarar inte att äta med sked så då återstår bara plockmat. Det får alltså inte vara för blött och kladdigt.

    Majs, leverpastej skuren i kuber, mjukt bröd med smör skuren i kuber är vad dom älskar att äta själva.

    Jag behöver massor av tips på vad dom kan äta med händerna! Är det ok att ge korv nu när dom fyllt 1 år?
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2

    Pannkaka!

    Jag köper färdiga frysta pannkakor som e perfekta att micra 2st till lunch och skära i små bitar.
    Även blodpudding och potatisbullar äter sandra själv.
  4. 2
    Pannkaka! Jag köper färdiga frysta pannkakor som e perfekta att micra 2st till lunch och skära i små bitar.
    Även blodpudding och potatisbullar äter sandra själv.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Folkefavoriter...

    är stora pastavarianter som skruvar, penne osv. Köttbullar, korvbitar, gröna ärtor, havrefras, blodpudding, ugnspannkaka, fetaost, gurka, kokt potatis... ja det mesta går bra att mumsa i sig själv tycker Folke! :-)
  6. 3
    Folkefavoriter... är stora pastavarianter som skruvar, penne osv. Köttbullar, korvbitar, gröna ärtor, havrefras, blodpudding, ugnspannkaka, fetaost, gurka, kokt potatis... ja det mesta går bra att mumsa i sig själv tycker Folke! :-)
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Tindra äter

    fiskbullar, blodpudding, köttbullar, pasta, korv och potatis, ärtor och broccoli. Hon gillar också att äta själv så det mesta maten som jag gör ger jag i små bitar som hon kan plocka med!

  8. 4
    Tindra äter fiskbullar, blodpudding, köttbullar, pasta, korv och potatis, ärtor och broccoli. Hon gillar också att äta själv så det mesta maten som jag gör ger jag i små bitar som hon kan plocka med!

  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Allt möjligt

    Kyklingbiffar i bitar, små broccolibuketter, blomkål, gurka, ärtor, bönor av olika slag, vindruvor, makaroner, potatis, avocado (inte för mogen), osv. Allt går som du säger, om det inte är för blött o kladdit.:-)
  10. 5
    Allt möjligt Kyklingbiffar i bitar, små broccolibuketter, blomkål, gurka, ärtor, bönor av olika slag, vindruvor, makaroner, potatis, avocado (inte för mogen), osv. Allt går som du säger, om det inte är för blött o kladdit.:-)
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6

    Tack för tipsen!

    De fick käka kokta potatistärningar från vår mat idag och det var populärt. Så vi måste nog helt enkelt hitta på pincettgreppsvänlig mat i fortsättningen!

  12. 6
    Tack för tipsen! De fick käka kokta potatistärningar från vår mat idag och det var populärt. Så vi måste nog helt enkelt hitta på pincettgreppsvänlig mat i fortsättningen!

  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7

    hörru

    trodde nästan jag kunde fått hjälp till min födelsedag men icke...*s*

    Oscar äter gärna majs, ärtor, köttbullar, kkorv, potatis, frukt, pasta och ris, kyckling och kött skuret i bitar, pannkakor(plättar), blodpudding,
    en hel del grönsaker som mna kan dela i lagom bitar,
    ja han äter faktiskt det mesta som vi äter...
    blir lagom kladdigt efteråt men det är ju bara ett tag och aktar man sig för såser så går det bra.
  14. 7
    hörru trodde nästan jag kunde fått hjälp till min födelsedag men icke...*s*

    Oscar äter gärna majs, ärtor, köttbullar, kkorv, potatis, frukt, pasta och ris, kyckling och kött skuret i bitar, pannkakor(plättar), blodpudding,
    en hel del grönsaker som mna kan dela i lagom bitar,
    ja han äter faktiskt det mesta som vi äter...
    blir lagom kladdigt efteråt men det är ju bara ett tag och aktar man sig för såser så går det bra.

Liknande trådar

  1. Tips på plockmat
    By sandra & co in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 16:20
  2. Tips på plockmat
    By Danwin in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 21:17
  3. Tips på plockmat?
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 14:18
  4. Tips på plockmat?
    By mallemus in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 13:42
  5. Plockmat / tips?
    By Destiny in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 18:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar