Någon som spelade in?
Förlossning
  1. Cinnah
    #1

    Någon som spelade in?

    Var det någon som spelade in förlossnings-serien som TV4 visade i höstas (eller var det i våras)? Har en kompis som är gravid som av en oförståerlig anledning vill titta på dessa INNAN hon själv föder (jag hade fullt sjå att hålla mig borta från TV:n just då) *skratt*
  2. 1
    Någon som spelade in? Var det någon som spelade in förlossnings-serien som TV4 visade i höstas (eller var det i våras)? Har en kompis som är gravid som av en oförståerlig anledning vill titta på dessa INNAN hon själv föder (jag hade fullt sjå att hålla mig borta från TV:n just då) *skratt*
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Nej, men...

    har hon kabelteve och kanalen tv4 fakta?
    Isf går det en förlossningsserie varje onsdagkväll kl 21 (förlossningskliniken)...förvi sso från usa men....
    serien går även i repris ytterligare 3 dagar...
  4. 2
    Nej, men... har hon kabelteve och kanalen tv4 fakta?
    Isf går det en förlossningsserie varje onsdagkväll kl 21 (förlossningskliniken)...förvi sso från usa men....
    serien går även i repris ytterligare 3 dagar...
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Men...

    den serien tycker inte jag man ska titta på om man väntar sitt första barn!
    ALLA ligger platt på rygg med EDA och syrgas och krystar forcerat och de har massa problem med barn som int esnjunker ner och är \"för stora\" (runt 3,4-4 kilo) för att födas vaginalt och måste snittas...

    Serien 9 månader fårn Sverige är mycket bättre och ger en mer nyanserad bild av födandet undet svenska förhållanden!
  6. 3
    Men... den serien tycker inte jag man ska titta på om man väntar sitt första barn!
    ALLA ligger platt på rygg med EDA och syrgas och krystar forcerat och de har massa problem med barn som int esnjunker ner och är \"för stora\" (runt 3,4-4 kilo) för att födas vaginalt och måste snittas...

    Serien 9 månader fårn Sverige är mycket bättre och ger en mer nyanserad bild av födandet undet svenska förhållanden!
  7. Jessica
    #4

    Håller helt med Venus!

    Tycker inte alls om program om utländska förlossningar, tycker att de ger en helt skev bild över hur födandet här i Sverige går till.

    Det känns så tillgjort på något sätt och som Venus säger så ligger ju de flesta i en förlossningssäng och något jag ogillar är att flera barnmorskor kan stå runt den födande kvinnan och heja på och gasta krysta, krysta...hade min barnmorska gjort så när jag födde hade jag nog rest mig upp och klippt till henne...*S*
  8. 4
    Håller helt med Venus! Tycker inte alls om program om utländska förlossningar, tycker att de ger en helt skev bild över hur födandet här i Sverige går till.

    Det känns så tillgjort på något sätt och som Venus säger så ligger ju de flesta i en förlossningssäng och något jag ogillar är att flera barnmorskor kan stå runt den födande kvinnan och heja på och gasta krysta, krysta...hade min barnmorska gjort så när jag födde hade jag nog rest mig upp och klippt till henne...*S*
  9. Anna m E, H & J
    #5

    Helt och hållet...

    ...min åsikt, jag har fött tre barn barn på sjukhus och gillat det. Det jag har sett av den serien har inget att göra med det jag upplevt under mina förlossningar.
    Ödslighet och brist på känsla och kärlek är något jag förknippar med den serien. Eftersom jag inte stod ut har jag dock inte sett så mycket av eländet...
  10. 5
    Helt och hållet... ...min åsikt, jag har fött tre barn barn på sjukhus och gillat det. Det jag har sett av den serien har inget att göra med det jag upplevt under mina förlossningar.
    Ödslighet och brist på känsla och kärlek är något jag förknippar med den serien. Eftersom jag inte stod ut har jag dock inte sett så mycket av eländet...
  11. Jessica
    #6

    Sedan...

    ...kan man självklart titta för nöjes skull men tycker inte man ska \"ta åt sig\" av vad som visas i de programmen, en förlossning ser ofta annorlunda ut här i Sverige gentemot andra länder.
  12. 6
    Sedan... ...kan man självklart titta för nöjes skull men tycker inte man ska \"ta åt sig\" av vad som visas i de programmen, en förlossning ser ofta annorlunda ut här i Sverige gentemot andra länder.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    nej

    jag tittar förvisso på den serien själv MEN jag skulle inte se den som förstföderska.

    USAs förlossningar skiljer sig från svenska en hel del. Det är ryggläge, epidural och forcerad krystning hela tiden. Jag tycker inte att den svenska förlossningen ser ut så alls.
  14. 7
    nej jag tittar förvisso på den serien själv MEN jag skulle inte se den som förstföderska.

    USAs förlossningar skiljer sig från svenska en hel del. Det är ryggläge, epidural och forcerad krystning hela tiden. Jag tycker inte att den svenska förlossningen ser ut så alls.

Liknande trådar

  1. Någon som spelade in?
    By Cinnah *på besök ank dec* in forum _0509 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 09:18
  2. Någon som spelade in
    By Cinnah in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 07:48
  3. Någon som spelade in?
    By Cinnah in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 07:10
  4. Någon som spelade in?
    By Cinnah *på besök ank dec* in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 17:22
  5. Någon som spelade in?
    By Cinnah in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 17:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar