Nån som vill hålla tummarna åt oss
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Nån som vill hålla tummarna åt oss

    imorgon?

    Upptäckte för 1,5 månad sedan att Daniel hade en liten bula ovanför ena ögat, precis vid ögonbrynet. Trodde att han gjort illa sej & räknade med att han skulle bli lite blå & öm runt ögat. Inget blåmärke blev det & jag glömde bort hela bulan.

    3-4 veckor senare insåg jag att bulan var kvar & nu hade den dessutom vuxit!? (Daniel har långt hår, så hans ögonbryn syns inte..) Ringde BVC & pratade med våran sköterska, som bokade in oss till läkaren redan dagen efter. Nu började jag få ont i magen.

    Kommer till läkaren & han erkänner att han aldrig sett nåt liknande & att han kommer att remittera oss vidare. Vart visste han dock inte! Han sa oxå att han kommer att skriva att vi ska kallas omgående för bedömning.

    Ringer våran bvc-sköterska dagen efter för att höra vart remissen skickas. Fick veta att den går till Astrid Lindgrens barnsjukhus i Solna.

    Fick en kallelse efter ett par dagar & imorgon ska vi alltså träffa en barnkirurg, för bedömning av denna knöl/bula. Det enda läkaren på bvc var säker på, var att det inte är en fettknöl, som jag trodde! :-/

    Det är inte mer 10 dagar sedan vi var på bvc & visade upp bulan & den har under tiden vuxit ännu mer. Den är nu ca 2x2 cm.
    Det som skrämmer mej allra mest, är det faktum att den inte verkar göra ett dugg ont & att den nu växer ner mot Daniels högra öga!

    Någon som vill hålla tummarna för att dom imorgon konstaterar att bulan är helt ofarlig & dessutom lätt att ta bort?
  2. 1
    Nån som vill hålla tummarna åt oss imorgon?

    Upptäckte för 1,5 månad sedan att Daniel hade en liten bula ovanför ena ögat, precis vid ögonbrynet. Trodde att han gjort illa sej & räknade med att han skulle bli lite blå & öm runt ögat. Inget blåmärke blev det & jag glömde bort hela bulan.

    3-4 veckor senare insåg jag att bulan var kvar & nu hade den dessutom vuxit!? (Daniel har långt hår, så hans ögonbryn syns inte..) Ringde BVC & pratade med våran sköterska, som bokade in oss till läkaren redan dagen efter. Nu började jag få ont i magen.

    Kommer till läkaren & han erkänner att han aldrig sett nåt liknande & att han kommer att remittera oss vidare. Vart visste han dock inte! Han sa oxå att han kommer att skriva att vi ska kallas omgående för bedömning.

    Ringer våran bvc-sköterska dagen efter för att höra vart remissen skickas. Fick veta att den går till Astrid Lindgrens barnsjukhus i Solna.

    Fick en kallelse efter ett par dagar & imorgon ska vi alltså träffa en barnkirurg, för bedömning av denna knöl/bula. Det enda läkaren på bvc var säker på, var att det inte är en fettknöl, som jag trodde! :-/

    Det är inte mer 10 dagar sedan vi var på bvc & visade upp bulan & den har under tiden vuxit ännu mer. Den är nu ca 2x2 cm.
    Det som skrämmer mej allra mest, är det faktum att den inte verkar göra ett dugg ont & att den nu växer ner mot Daniels högra öga!

    Någon som vill hålla tummarna för att dom imorgon konstaterar att bulan är helt ofarlig & dessutom lätt att ta bort?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    JAg ska hålla mina tummar

    att den är helt ofarlig och lätt att ta bort.

    Hör av dig hur det går.
  4. 2
    JAg ska hålla mina tummar att den är helt ofarlig och lätt att ta bort.

    Hör av dig hur det går.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Här med

    hålls tummana.

    Hoppas det visar sig vara ett lätt ingrepp och att allt går bra.

    Kram
  6. 3
    Här med hålls tummana.

    Hoppas det visar sig vara ett lätt ingrepp och att allt går bra.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Absolut

    håller tummar för att den är ofarlig och enkel att ta bort.
    /Frida
  8. 4
    Absolut håller tummar för att den är ofarlig och enkel att ta bort.
    /Frida
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Alla tummar hålls här!

    Du får lova att skriva hur det går! Det låter otäckt.
  10. 5
    Alla tummar hålls här! Du får lova att skriva hur det går! Det låter otäckt.
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    Tack!

    Trodde inte att det skulle kännas så jobbigt, men nu börjar klumpen i magen att växa.
    Hör av mej när vi varit där.

    Tack för tumhållning!
  12. 6
    Tack! Trodde inte att det skulle kännas så jobbigt, men nu börjar klumpen i magen att växa.
    Hör av mej när vi varit där.

    Tack för tumhållning!
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7

    Tack!

    Hoppas innerligt att det är nåt helt ofarligt & att dom tar bort den snarast. Vill inte att han har den där bulan i ansiktet..

    Hör av mej imorgon när vi varit hos läkaren.

    Tack för tumhållning!
  14. 7
    Tack! Hoppas innerligt att det är nåt helt ofarligt & att dom tar bort den snarast. Vill inte att han har den där bulan i ansiktet..

    Hör av mej imorgon när vi varit hos läkaren.

    Tack för tumhållning!
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8

    Tack!

    Meddelar imorgon när vi varit där. Hoppas att det är snabbt åtgärdat.
  16. 8
    Tack! Meddelar imorgon när vi varit där. Hoppas att det är snabbt åtgärdat.
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9

    Tack!

    Det ser lite otäckt ut oxå, eftersom den växer & närmar sej högra ögat.
    Skriver imorgon när vi varit där.

    Tack för tumhållning!
  18. 9
    Tack! Det ser lite otäckt ut oxå, eftersom den växer & närmar sej högra ögat.
    Skriver imorgon när vi varit där.

    Tack för tumhållning!
  19. Medlem sedan
    Feb 2001
    #10

    Du har våra tummar oxå....

    Låter ju inget vidare, men du ska se att det inte är ngt allvarligt.
    En stor kram från oss.
  20. 10
    Du har våra tummar oxå.... Låter ju inget vidare, men du ska se att det inte är ngt allvarligt.
    En stor kram från oss.
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11

    Ojdå,

    det lät ju inget vidare, sådär ut en mamma-synvinkel, förstår att du/ni är orolig.
    Jag kommer att tänka på er massor!
  22. 11
    Ojdå, det lät ju inget vidare, sådär ut en mamma-synvinkel, förstår att du/ni är orolig.
    Jag kommer att tänka på er massor!
  23. Medlem sedan
    Mar 2005
    #12

    Tack!

    Jag vet ju att risken är liten att det är nåt allvarligt, men klumpen i magen känns onekligen stor just nu.
    Tack för tumhållning & kram!
  24. 12
    Tack! Jag vet ju att risken är liten att det är nåt allvarligt, men klumpen i magen känns onekligen stor just nu.
    Tack för tumhållning & kram!
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    Håller stenhårt

    Fy vad hemskt att inte bara få VETA på en gång att det är nåt ofarligt.

    Håller tummar o tår för att det \"bara\" är nån fettknöl ändå.

    /mie
  26. 13
    Håller stenhårt Fy vad hemskt att inte bara få VETA på en gång att det är nåt ofarligt.

    Håller tummar o tår för att det \"bara\" är nån fettknöl ändå.

    /mie
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14

    Tack!

    Nej, det varken låter, ser eller känns bra. :-(
    Det värsta är ju att den växer så förbaskat fort! Jag har letat lite på nätet, men hittar inget som riktigt stämmer. Å det är väl tur, för annars skulle oron vara ännu värre.

    Har bett Daniels pappa följa med, vill inte vara ensam vid läkarbesöket imorgon. I vanliga fall brukar jag aldrig ha honom med, men imorgon måste han följa med. Skriver imorgon & meddelar vad dom sagt.

    Tack för att du kommer att tänka på oss!

  28. 14
    Tack! Nej, det varken låter, ser eller känns bra. :-(
    Det värsta är ju att den växer så förbaskat fort! Jag har letat lite på nätet, men hittar inget som riktigt stämmer. Å det är väl tur, för annars skulle oron vara ännu värre.

    Har bett Daniels pappa följa med, vill inte vara ensam vid läkarbesöket imorgon. I vanliga fall brukar jag aldrig ha honom med, men imorgon måste han följa med. Skriver imorgon & meddelar vad dom sagt.

    Tack för att du kommer att tänka på oss!

  29. Medlem sedan
    Mar 2005
    #15

    Ja,

    det värsta är den här förbannade väntan i total ovisshet!! Å samtidigt har det ju gått förvånansvärt snabbt, från det att remissen skickades till en tid hos barnläkaren på Astrid Lindgren.

    En fettknöl är det tyvärr inte. Det var det enda bvc-läkaren var säker på. Denna \"knöl\" sitter fast i skallbenet, ovanför höger öga & växer utåt/framåt & ner mot ögat. Daniel ser ut som om han fått en redig smäll på ögonbrynet, men utan blåtira..
    Skriver imorgon igen, så snart vi fått nåt besked.

    Tack för tum- & tåhållning!! Det uppskattas!
  30. 15
    Ja, det värsta är den här förbannade väntan i total ovisshet!! Å samtidigt har det ju gått förvånansvärt snabbt, från det att remissen skickades till en tid hos barnläkaren på Astrid Lindgren.

    En fettknöl är det tyvärr inte. Det var det enda bvc-läkaren var säker på. Denna \"knöl\" sitter fast i skallbenet, ovanför höger öga & växer utåt/framåt & ner mot ögat. Daniel ser ut som om han fått en redig smäll på ögonbrynet, men utan blåtira..
    Skriver imorgon igen, så snart vi fått nåt besked.

    Tack för tum- & tåhållning!! Det uppskattas!
  31. Medlem sedan
    Jun 2001
    #16

    Tummarna hålls hårt...

    ...hoppas det är ofarligt och lätt att ta bort som du säger. Förstår att du är orolig och denna väntan är ju jättejobbig. Som sagt så håller jag tummarna för er i morgon.
  32. 16
    Tummarna hålls hårt... ...hoppas det är ofarligt och lätt att ta bort som du säger. Förstår att du är orolig och denna väntan är ju jättejobbig. Som sagt så håller jag tummarna för er i morgon.
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17

    Tumhållning här med!

    Hoppas verkligen att det både är något fullständigt ofarligt och att det går lätt att ta bort. Vad jobbigt att gå och vänta och inte få träffa någon direkt som kan säga vad det är. Tänker på er imorgon!

    Kram,
    Susanne
  34. 17
    Tumhållning här med! Hoppas verkligen att det både är något fullständigt ofarligt och att det går lätt att ta bort. Vad jobbigt att gå och vänta och inte få träffa någon direkt som kan säga vad det är. Tänker på er imorgon!

    Kram,
    Susanne
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18

    Tack!

    Ja, trots att det gått ovanligt fort, så känns det som om det gått evigheter sedan remissen skickades. Trodde jag skulle kunna sova, men nu sitter jag här igen. Tankarna snurrar i skallen & sömnen vägrar att infinna sej..

    Tack för tumhållning!
  36. 18
    Tack! Ja, trots att det gått ovanligt fort, så känns det som om det gått evigheter sedan remissen skickades. Trodde jag skulle kunna sova, men nu sitter jag här igen. Tankarna snurrar i skallen & sömnen vägrar att infinna sej..

    Tack för tumhållning!
  37. Medlem sedan
    Mar 2005
    #19

    Tack!

    Ja, tänk om läkaren på bvc kunnat se/säja direkt att detta är helt ofarligt.

    Tack för tumhållning inför morgondagen!
  38. 19
    Tack! Ja, tänk om läkaren på bvc kunnat se/säja direkt att detta är helt ofarligt.

    Tack för tumhållning inför morgondagen!
  39. Jenny med Vilda & Tinja
    #20

    Håller så hårt jag kan!

    Jag håller som sagt mina tummar hårt och ska sända mina tnkar till er imorgon.

    Jag hoppas verkligen att det inte är något att oroa sig för och som du säger, är lätt att ordna!

    Stor kram till er, skriv så snart ni vet något mer!
  40. 20
    Håller så hårt jag kan! Jag håller som sagt mina tummar hårt och ska sända mina tnkar till er imorgon.

    Jag hoppas verkligen att det inte är något att oroa sig för och som du säger, är lätt att ordna!

    Stor kram till er, skriv så snart ni vet något mer!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vill ni hålla tummarna
    By *Minnea* in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 08:37
  2. Vill någon hålla tummarna?
    By Väldigt hemlig nu in forum Planera för barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 18:18
  3. Vill ni hålla tummarna i em?
    By --Ia-- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 10:08
  4. Vill ni hålla tummarna
    By --Ia-- in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 20:58
  5. Vill ni hålla tummarna?
    By Anna - änglamamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 22:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar