Nåt ni inte ser fram emot?
_0607 Julibarn
  1. Marre m Jesper bf 17/7
    #1

    Nåt ni inte ser fram emot?

    Är det nåt ni INTE ser fram emot när bebben kommer?
    (förutom smärta och sånt *L*)

    Jag o en gravid kompis snackade om det.

    Jag ser INTE fram emot navelstumpen...tyckte den var läbbig, hoppas bebben tappar den fort.

    Min kompis såg INTE fram emot galonbyxor

    Vad ser ni INTE fram emot?
  2. 1
    Nåt ni inte ser fram emot? Är det nåt ni INTE ser fram emot när bebben kommer?
    (förutom smärta och sånt *L*)

    Jag o en gravid kompis snackade om det.

    Jag ser INTE fram emot navelstumpen...tyckte den var läbbig, hoppas bebben tappar den fort.

    Min kompis såg INTE fram emot galonbyxor

    Vad ser ni INTE fram emot?
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Galonbyxor

    som är världens bästa uppfinning, ju! :0)

    Något som jag inte ser fram emot? Hmm.. Måste vara sömnbristen som kommer att råda. Och den där navelstumpen. Den är ju bara för äcklig.
  4. 2
    Galonbyxor som är världens bästa uppfinning, ju! :0)

    Något som jag inte ser fram emot? Hmm.. Måste vara sömnbristen som kommer att råda. Och den där navelstumpen. Den är ju bara för äcklig.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Jag...

    det INTE fram emot avsalg! *urk* Tycker det är sååå pestigt att blöda i typ 8 veckor (som jag gjort båda gångerna innan) och det luktar illa!
    Sen ser jag inte fram emot den tunga och svullna känslan i underlivet dagarna efter förlossningen, även om det var MYCKET bättr eefter andra barnet än efter första...

    Sen är det ju inte superkul när mjölken rinner tilloch brösten är STORA och hårda! Jag får alltid extrem överprodukton i början och dagen efter Wilma föddes kunde jag utan problem pumpa 90(!!) ml. på ena bröstet! Min BM hade aldrig sett nåt liknande! *s*

    Sen hoppas jag innerligt att vi inte får en \"kräkbebis\"! :)

    Undrar just vad jag ser fram emot!? *asg*
  6. 3
    Jag... det INTE fram emot avsalg! *urk* Tycker det är sååå pestigt att blöda i typ 8 veckor (som jag gjort båda gångerna innan) och det luktar illa!
    Sen ser jag inte fram emot den tunga och svullna känslan i underlivet dagarna efter förlossningen, även om det var MYCKET bättr eefter andra barnet än efter första...

    Sen är det ju inte superkul när mjölken rinner tilloch brösten är STORA och hårda! Jag får alltid extrem överprodukton i början och dagen efter Wilma föddes kunde jag utan problem pumpa 90(!!) ml. på ena bröstet! Min BM hade aldrig sett nåt liknande! *s*

    Sen hoppas jag innerligt att vi inte får en \"kräkbebis\"! :)

    Undrar just vad jag ser fram emot!? *asg*
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Tja

    natt-amningen och störd sömn är nåt jag inte längtar efter direkt.

    Och jag ser inte fram emot onda bröstvårtor innan aminingen kommit igång!
  8. 4
    Tja natt-amningen och störd sömn är nåt jag inte längtar efter direkt.

    Och jag ser inte fram emot onda bröstvårtor innan aminingen kommit igång!
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    avslaget

    mitt i sommaren... levde med det sommaren -02 (den varmaste sedan de började mäta) inge frächt.

    O sen ser jag inte fram emot hösten när alla kläder ska på o man har ett grinigt syskon som ska till dagis samtidigt som man säkert får en kräkbebis till som precis när man kommit ut till bilen spyr ned overallen för andra eller tredje gången.

    O såklart sömnbristen
  10. 5
    avslaget mitt i sommaren... levde med det sommaren -02 (den varmaste sedan de började mäta) inge frächt.

    O sen ser jag inte fram emot hösten när alla kläder ska på o man har ett grinigt syskon som ska till dagis samtidigt som man säkert får en kräkbebis till som precis när man kommit ut till bilen spyr ned overallen för andra eller tredje gången.

    O såklart sömnbristen
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    men var du tvungen att påminna

    om den underlivskännslan o mjölkstinna bröst... :-(
  12. 6
    men var du tvungen att påminna om den underlivskännslan o mjölkstinna bröst... :-(
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7

    Och...

    avslaget! DET ser jag INTE fram emot, även om det bara var i 2 veckor med Oliver. Usch och fyyy *ryser*

    Och så ser jag inte heller fram emot mensen som säkert kommer efter 2 månader denna gången också :( Det är det som är toppen med att vara gravid, man slipper mens.
  14. 7
    Och... avslaget! DET ser jag INTE fram emot, även om det bara var i 2 veckor med Oliver. Usch och fyyy *ryser*

    Och så ser jag inte heller fram emot mensen som säkert kommer efter 2 månader denna gången också :( Det är det som är toppen med att vara gravid, man slipper mens.
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    ja o det med...ajaj

    hade sånna sår att jag fick gå runt med snäckor på dem för att de skulle läka...
  16. 8
    ja o det med...ajaj hade sånna sår att jag fick gå runt med snäckor på dem för att de skulle läka...
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9

    Marre.... ingen bra ide...

    var detta.... får man ju riktig ångest över allt som ev kommer som man inte ser fram emot :-(
  18. 9
    Marre.... ingen bra ide... var detta.... får man ju riktig ångest över allt som ev kommer som man inte ser fram emot :-(
  19. Medlem sedan
    Oct 2005
    #10

    Avslaget, ja.... *Suckar högt*

    Mitt i sommaren också. När det är som varmast och man vill/behöver svalka av sig med ett dopp i sjön. Buhuuuuu!
  20. 10
    Avslaget, ja.... *Suckar högt* Mitt i sommaren också. När det är som varmast och man vill/behöver svalka av sig med ett dopp i sjön. Buhuuuuu!
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11

    Hmm

    Bortsett från förlossningen och det onda efteråt, så är det nog nätterna om det blir en nattuggla. Min dotter sov ganska bra men mannens vaknade en gång i timmen i flera år. Så vill jag INTE ha det.

    Sen hoppas jag att hormonerna lugnar ner sig rejält också.
  22. 11
    Hmm Bortsett från förlossningen och det onda efteråt, så är det nog nätterna om det blir en nattuggla. Min dotter sov ganska bra men mannens vaknade en gång i timmen i flera år. Så vill jag INTE ha det.

    Sen hoppas jag att hormonerna lugnar ner sig rejält också.
  23. Medlem sedan
    Sep 2000
    #12

    sömnbristen

    Jag mår skitdåligt om jag inte får sova så jag hoppas att det går bra att ligg-amma denna gång. Sist var jag tvungen att sätta mig upp i sängen då Milla fick i sig för mycket luft när jag ammade liggande.
    Jag har lite ångest just för att jag ska vara helt förstörd av sömnbristen. Har förberedd sambon på att jag verkligen måste få soiva på dagarna om jag inte får sova på nätterna. Han kommer ju vara hemma rätt mycket under sommaren så det blir bra avlastning.
  24. 12
    sömnbristen Jag mår skitdåligt om jag inte får sova så jag hoppas att det går bra att ligg-amma denna gång. Sist var jag tvungen att sätta mig upp i sängen då Milla fick i sig för mycket luft när jag ammade liggande.
    Jag har lite ångest just för att jag ska vara helt förstörd av sömnbristen. Har förberedd sambon på att jag verkligen måste få soiva på dagarna om jag inte får sova på nätterna. Han kommer ju vara hemma rätt mycket under sommaren så det blir bra avlastning.
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13

    Javisst ja!

    Avslaget kan väl ingen se fram emot, att inte kunna bada när det är tokvarmt.

    Gissar att man kommer ha en hemskt degig mage också, men man får väl gömma sig i vassen. :-)
  26. 13
    Javisst ja! Avslaget kan väl ingen se fram emot, att inte kunna bada när det är tokvarmt.

    Gissar att man kommer ha en hemskt degig mage också, men man får väl gömma sig i vassen. :-)
  27. Marre m Jesper bf 17/7
    #14

    Håller med

    Galonisar är asbra :-)
  28. 14
    Håller med Galonisar är asbra :-)
  29. Medlem sedan
    Jan 2002
    #15

    Jag ser

    inte fram emot ev. amningsproblem.
    Hade stora problem att amma Rebecka och det var nästan ett års helvete innan hon gav upp.
    Det bävar jag för...
    Sen är jag lite orolig över hur Lukas ska reagera. Han är otroligt mammig, kommer varje natt och är väldigt fäst vid mig.
    Det känns lite jobbigt...
  30. 15
    Jag ser inte fram emot ev. amningsproblem.
    Hade stora problem att amma Rebecka och det var nästan ett års helvete innan hon gav upp.
    Det bävar jag för...
    Sen är jag lite orolig över hur Lukas ska reagera. Han är otroligt mammig, kommer varje natt och är väldigt fäst vid mig.
    Det känns lite jobbigt...
  31. Medlem sedan
    Feb 2002
    #16

    Jag

    ser inte fram emot svidan i underlivet om jag sprickar (hoppas inte) och inte att kunna trösta bebisen om h*n skriker hela natten.

    Jag ser inte fram emot avslag heller, blää.
  32. 16
    Jag ser inte fram emot svidan i underlivet om jag sprickar (hoppas inte) och inte att kunna trösta bebisen om h*n skriker hela natten.

    Jag ser inte fram emot avslag heller, blää.
  33. Marre m Jesper bf 17/7
    #17

    Förlåt...

    Var inte inte meningen att du skulle få ångest...

    Hoppa över det inlägget.

    Kram!
  34. 17
    Förlåt... Var inte inte meningen att du skulle få ångest...

    Hoppa över det inlägget.

    Kram!
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18

    kom på en sak till...

    mardrömmen att man måste ge bebisen miniformdroppar innan varje amning (en gång i timmen sist) på natten.

    Hur lätt är det att räkna till 10, pricka alla dropparna på skeden o sen få i dem i bebisen när man är toktrött,
  36. 18
    kom på en sak till... mardrömmen att man måste ge bebisen miniformdroppar innan varje amning (en gång i timmen sist) på natten.

    Hur lätt är det att räkna till 10, pricka alla dropparna på skeden o sen få i dem i bebisen när man är toktrött,
  37. Marre m Jesper bf 17/7
    #19

    Fniss...

    Ja vad ser du fram emot *s* mysa bebbe förstås.

    men avslaget ja...usch...och mitt i sommaren, ingen höjdare.
  38. 19
    Fniss... Ja vad ser du fram emot *s* mysa bebbe förstås.

    men avslaget ja...usch...och mitt i sommaren, ingen höjdare.
  39. Medlem sedan
    Apr 2002
    #20

    eh ingen fara....

    det är ju bara sånna saker som man inte tänker på varje dag... fast eg är det ju bättre man tänker på det nu så har man ju hunnit vänja sig vid dem.
  40. 20
    eh ingen fara.... det är ju bara sånna saker som man inte tänker på varje dag... fast eg är det ju bättre man tänker på det nu så har man ju hunnit vänja sig vid dem.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Dagen jag inte såg fram emot...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 18:33
  2. Ser inte fram emot dagen.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 10:16
  3. Ser inte fram emot.....
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 17:47
  4. blää ser INTE fram emot jobbet
    By CHENOA in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 12:55
  5. Ser fram emot
    By MalinmedToveochLisa in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 17:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar