Trajet, alhambra, previa, sharan..?
Bilsnack
  1. Annie
    #1

    Trajet, alhambra, previa, sharan..?

    4-an på väg och bilbyte nödvändigt.
    Ska kika lite på dessa bilar. Vi har ju ingen jättemängd med pengar att ta av och inte säkert att vi kan köpa en bil född efter -01, men kika kan man ju :o)

    Nån som har några åsikter, tips och råd att ge oss inför titten?
  2. 1
    Trajet, alhambra, previa, sharan..? 4-an på väg och bilbyte nödvändigt.
    Ska kika lite på dessa bilar. Vi har ju ingen jättemängd med pengar att ta av och inte säkert att vi kan köpa en bil född efter -01, men kika kan man ju :o)

    Nån som har några åsikter, tips och råd att ge oss inför titten?
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2

    Sök lite på

    exempelvis.
    Aftonbladet.se, teknikensvarld.se, vibilagare.se för tester och vad man ska se upp med. Ett annat litet tips är att investera i bilprovningens bok Svaga punkter och starka sidor.
  4. 2
    Sök lite på exempelvis.
    Aftonbladet.se, teknikensvarld.se, vibilagare.se för tester och vad man ska se upp med. Ett annat litet tips är att investera i bilprovningens bok Svaga punkter och starka sidor.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    använd sökfunktionen...

    i denna grupp får du massor av info och åsikter. Previan (den nyare) förespråkas varmt av vissa, alhambran, galaxyn och sharanen (de är ju systerbilar) förespråkas varmt av exempelvis mig (även detta den nyare karossen). Rent generellt är det tunga bilar vi pratar om och därmed är styrleder och sådant sånt som man måste räkna med att byta.
    Fråga gärna om du vill veta något specifikt om sharan/alhambra/galaxy
  6. 3
    använd sökfunktionen... i denna grupp får du massor av info och åsikter. Previan (den nyare) förespråkas varmt av vissa, alhambran, galaxyn och sharanen (de är ju systerbilar) förespråkas varmt av exempelvis mig (även detta den nyare karossen). Rent generellt är det tunga bilar vi pratar om och därmed är styrleder och sådant sånt som man måste räkna med att byta.
    Fråga gärna om du vill veta något specifikt om sharan/alhambra/galaxy
  7. Peter
    #4

    Previan är den mest problemfria

    familjebussen enligt bilprovningen. Jag har haft min sen den var ny -03. Bästa bil jag ägt hittills. Jag hade en Galaxy (-98) innan Previa och det är den sämsta bil jag har ägt. Underbar bil när den funkade men den behövde in på verkstad var 500 mil pga bromsproblem, framvagnsproblem, kylningsproblem m.m. En del säger att jag hade otur men jag skulle inte våga chansa igen. Tyvärr för din del så är inte Previan billig begagnad. Det kostar att ligga på topp. Om du skall köpa Galaxy så satsa på 2,3l motorn och 1,8T på Sharan/Alhambra. Och skall du köpa någon av dessa så satsa på en -02:a eller nyare. Uppdateringen kom -01 och det var säker något som inte var bra direkt...
  8. 4
    Previan är den mest problemfria familjebussen enligt bilprovningen. Jag har haft min sen den var ny -03. Bästa bil jag ägt hittills. Jag hade en Galaxy (-98) innan Previa och det är den sämsta bil jag har ägt. Underbar bil när den funkade men den behövde in på verkstad var 500 mil pga bromsproblem, framvagnsproblem, kylningsproblem m.m. En del säger att jag hade otur men jag skulle inte våga chansa igen. Tyvärr för din del så är inte Previan billig begagnad. Det kostar att ligga på topp. Om du skall köpa Galaxy så satsa på 2,3l motorn och 1,8T på Sharan/Alhambra. Och skall du köpa någon av dessa så satsa på en -02:a eller nyare. Uppdateringen kom -01 och det var säker något som inte var bra direkt...

Liknande trådar

  1. Sharan el Trajet
    By anonymt namn in forum Bilsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 19:14
  2. Dyrt????-Seat Alhambra...
    By ise3 in forum Bilsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 15:53
  3. Seat Alhambra för/nackdelar?
    By Vinecooler in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 18:05
  4. VW Sharan/Seat Alhambra/Ford Galaxy
    By Bengt in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 18:42
  5. Långtest Seat Alhambra -02
    By K-line in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar