lokalbedövning och gravid???
Många barn
  1. lina
    #1

    lokalbedövning och gravid???

    Jag ska operera knäet med lokalbedövning. Operationen är inte ett måste. Jag kan vänta ett år även om jag helst skule vilja få det gjort. Problemet är att jag är gravid. Påverkas fostret av lokalbedövning?
  2. 1
    lokalbedövning och gravid??? Jag ska operera knäet med lokalbedövning. Operationen är inte ett måste. Jag kan vänta ett år även om jag helst skule vilja få det gjort. Problemet är att jag är gravid. Påverkas fostret av lokalbedövning?
  3. Kajsa
    #2

    i mitt fall

    När jag var gravid och jag skulle operera ögat så ville inte min läkare göra det.Han totalväkrade så fick jag vänta tills barnet var född.
    Sen efteråt fick jag veta att tandläkare använder samma sorts bedövning.Gissa om jag var besviken på läkaren.Men bäst är ju fråga läkaren som ska utföra operationen.
  4. 2
    i mitt fall När jag var gravid och jag skulle operera ögat så ville inte min läkare göra det.Han totalväkrade så fick jag vänta tills barnet var född.
    Sen efteråt fick jag veta att tandläkare använder samma sorts bedövning.Gissa om jag var besviken på läkaren.Men bäst är ju fråga läkaren som ska utföra operationen.
  5. Sölvi med 7
    #3

    Jag gjorde två op under

    lokalbedövning som gravid. Opererade bort en tand, samt gjorde en op i örat. Läkaren visste jag var gravid, men sa att det inte var någon fara. Fråga!!! Kan inte tro det är någon fara.
  6. 3
    Jag gjorde två op under lokalbedövning som gravid. Opererade bort en tand, samt gjorde en op i örat. Läkaren visste jag var gravid, men sa att det inte var någon fara. Fråga!!! Kan inte tro det är någon fara.
  7. Anonym
    #4

    jag fick

    skjuta på min op av en tand. Själv bedövningen sa de var ingen fara men att tanden låg så illa att jag skulle behöva ta stark värkmedicin efteråt som inte skulle vara bra för fostret.
  8. 4
    jag fick skjuta på min op av en tand. Själv bedövningen sa de var ingen fara men att tanden låg så illa att jag skulle behöva ta stark värkmedicin efteråt som inte skulle vara bra för fostret.
  9. Myzanmyzan
    #5

    jag har aldrig

    haft lokalbedövning men har blivit sövd när jag varit gravid och detta var helt ok.Men prata med läkarna om vad dom anser om att lägga lokalbedövning vid gravditet.
  10. 5
    jag har aldrig haft lokalbedövning men har blivit sövd när jag varit gravid och detta var helt ok.Men prata med läkarna om vad dom anser om att lägga lokalbedövning vid gravditet.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Det är lokalbedövning

    man ger när man sätter en epidural som kejsarsnittsbedövning eller som ren smärtlindring vid förlossning.

    Så det går utmärkt att använda lokalbedövning under graviditeten.

  12. 6
    Det är lokalbedövning man ger när man sätter en epidural som kejsarsnittsbedövning eller som ren smärtlindring vid förlossning.

    Så det går utmärkt att använda lokalbedövning under graviditeten.

  13. lina
    #7

    Jag

    Jag har också funderat över att epidural är lokalbedövning, men den ges ju precis före (några timmar) före barnet föds. Att få bedövningsmedel under 3 första månaderna tycker jag känns lite oroväckande, då det är de \"viktigaste\" månaderna för organutvecklingen.
    Jag har fösökt få tag på min läkare, men ej lyckats. Skall förasöka skjuta fram operationen 1 år - borde knappast vara ett problem snarare tvärtom. Tack för alla svar.
  14. 7
    Jag Jag har också funderat över att epidural är lokalbedövning, men den ges ju precis före (några timmar) före barnet föds. Att få bedövningsmedel under 3 första månaderna tycker jag känns lite oroväckande, då det är de \"viktigaste\" månaderna för organutvecklingen.
    Jag har fösökt få tag på min läkare, men ej lyckats. Skall förasöka skjuta fram operationen 1 år - borde knappast vara ett problem snarare tvärtom. Tack för alla svar.

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Kejsarsnitt med endast lokalbedövning
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 18:15
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. lokalbedövning?!
    By firre in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 22:27
  5. Lokalbedövning ?
    By sandraaa in forum Kroppsideal
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 06:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar