enkätdax!
_0312 Decemberbarn
  1. Mallan, Hugo0401,Isac0511
    #1

    enkätdax!

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    3 Leker ditt barn bra självt?
    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    6 Blöjfri?
    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    8 Leker ni mycket med barnen?
    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
  2. 1
    enkätdax! 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    3 Leker ditt barn bra självt?
    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    6 Blöjfri?
    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    8 Leker ni mycket med barnen?
    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
  3. Mallan, Hugo0401,Isac0511
    #2

    svarar själv

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    cykla på trehjuling, bada, sandlådan. Favoritsaker är småbilar, flygplan

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    Mest bredvid än så länge, men med större barn är han med i lekarna

    3 Leker ditt barn bra självt?
    Nja, mest vill han ha mamma el pappa hela tiden

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Nej

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    somnar 21, vaknar halv6, puh!

    6 Blöjfri?Ja

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    Hugo är hemma än så länge, börjar till hösten. Men tycker ändå att tiden uppsluks av så mycket handla, fixa, plocka, så leka hinns knappt

    8 Leker ni mycket med barnen?
    Se ovan, men han hänger ju med hela tiden o vi går på mycket lekgrupper

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    Vi sjunger o läser, går t parken samt pusslar o ritar

  4. 2
    svarar själv 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    cykla på trehjuling, bada, sandlådan. Favoritsaker är småbilar, flygplan

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    Mest bredvid än så länge, men med större barn är han med i lekarna

    3 Leker ditt barn bra självt?
    Nja, mest vill han ha mamma el pappa hela tiden

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Nej

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    somnar 21, vaknar halv6, puh!

    6 Blöjfri?Ja

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    Hugo är hemma än så länge, börjar till hösten. Men tycker ändå att tiden uppsluks av så mycket handla, fixa, plocka, så leka hinns knappt

    8 Leker ni mycket med barnen?
    Se ovan, men han hänger ju med hela tiden o vi går på mycket lekgrupper

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    Vi sjunger o läser, går t parken samt pusslar o ritar

  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Jessis svarar

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?

    **Hon älskar att leka med utomhusleksaker, sparka boll, laga mat vid sin dockspis, leka med Barbie**

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?

    **Japp - Både hemma och på dagis**

    3 Leker ditt barn bra självt?

    **Å herregud JA..... Hon kan försvinna och så hittar man henne sittande eller stående och lekar fin fint**

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?

    **Ja, 1 timme ungefär**

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?

    **Hon lägger sig mellan 19 och 20 och vaknar mellan 06 och 08 nån gång**

    6 Blöjfri?

    **Delvis.... Hon bajsar i blöjan men annars är hon blöjfri även nattetid**

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?

    **Nu är jag ju hemma så det är inte min sits men ja... Jag hinner umgås på tu man hand med alla mina barn varje dag de är här**

    8 Leker ni mycket med barnen?

    **Nej, jag leker inte så mycket utan de är mer delaktiga i vår vardag tillsammans med mig**

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv

    **Jag bakar med dem, jag lagar mat med dem, jag städar med dem..... Men annars så är det inte så mycket mer än just den sortens \"pyssel\" här hemma med mig och barnen, det är inte den typen av mamma jag är och har aldrig varit heller**

  6. 3
    Jessis svarar 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?

    **Hon älskar att leka med utomhusleksaker, sparka boll, laga mat vid sin dockspis, leka med Barbie**

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?

    **Japp - Både hemma och på dagis**

    3 Leker ditt barn bra självt?

    **Å herregud JA..... Hon kan försvinna och så hittar man henne sittande eller stående och lekar fin fint**

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?

    **Ja, 1 timme ungefär**

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?

    **Hon lägger sig mellan 19 och 20 och vaknar mellan 06 och 08 nån gång**

    6 Blöjfri?

    **Delvis.... Hon bajsar i blöjan men annars är hon blöjfri även nattetid**

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?

    **Nu är jag ju hemma så det är inte min sits men ja... Jag hinner umgås på tu man hand med alla mina barn varje dag de är här**

    8 Leker ni mycket med barnen?

    **Nej, jag leker inte så mycket utan de är mer delaktiga i vår vardag tillsammans med mig**

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv

    **Jag bakar med dem, jag lagar mat med dem, jag städar med dem..... Men annars så är det inte så mycket mer än just den sortens \"pyssel\" här hemma med mig och barnen, det är inte den typen av mamma jag är och har aldrig varit heller**

  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Elin svarar

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    * Att härmas är favoritleken och favoritleksaken är en tygkatt.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    * Ja, men när hon tröttnar kan hon skrika \"du är dum\" eller \"ut\" samtidigt som hon pekar på närmsta dörr.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    * Nja, hon tycker om att vara där vi andra är. sitta och rita och \"skriva\" kan hon göra ganska länge.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    *Ja

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    * lägger sig ca 20 och stiger upp 6:45

    6 Blöjfri?
    * på dagis har hon bara trosor när dom är inomhus, men det händer olyckor

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    * beror på hur man definierar \"umgås\". Hon är omkring oss hela tiden. Även om jag är upptagen med mat/tvätt/disk så pratar vi hela tiden. hon vill att jag ska provsmaka hennes låtsasmat, klappa kisen osv

    8 Leker ni mycket med barnen?
    * njä..

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    * ingen medveten pedagogisk plan, om det är så du menar, men just nu försöker jag lära henne att plocka undan. (Ger snart upp, rena mission impossible!)

  8. 4
    Elin svarar 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    * Att härmas är favoritleken och favoritleksaken är en tygkatt.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    * Ja, men när hon tröttnar kan hon skrika \"du är dum\" eller \"ut\" samtidigt som hon pekar på närmsta dörr.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    * Nja, hon tycker om att vara där vi andra är. sitta och rita och \"skriva\" kan hon göra ganska länge.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    *Ja

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    * lägger sig ca 20 och stiger upp 6:45

    6 Blöjfri?
    * på dagis har hon bara trosor när dom är inomhus, men det händer olyckor

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    * beror på hur man definierar \"umgås\". Hon är omkring oss hela tiden. Även om jag är upptagen med mat/tvätt/disk så pratar vi hela tiden. hon vill att jag ska provsmaka hennes låtsasmat, klappa kisen osv

    8 Leker ni mycket med barnen?
    * njä..

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    * ingen medveten pedagogisk plan, om det är så du menar, men just nu försöker jag lära henne att plocka undan. (Ger snart upp, rena mission impossible!)

  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5

    Lotta svarar

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    ALLT man kan göra ute, han vill bara vara ute hela tiden.
    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    JA, och speciellt \"stora\" killar är jätte spännande.
    3 Leker ditt barn bra självt?
    Jepp, han har alltid varit väldigt duktig på att underhålla sig själv ända sen han började ligga under sitt babygym.
    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Ja, och fick han bestämma så skulle han sova 2-3 timmar.
    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    Vi brukar lägga oss i vår säng runt 19.30 och så äter han välling och jag och pappa sjunger*S* sen så somnar han i sin säng runt åtta.
    6 Blöjfri? Nääeee
    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    Njae, jag jobbar 100% så det är lite dåligt med det, men pappa jobbar 60% så han och Rasmus hinner med att umgås !
    8 Leker ni mycket med barnen?
    Näe inte direkt, men vi myser och busar jätte mycket!
    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    Vi ritar

  10. 5
    Lotta svarar 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    ALLT man kan göra ute, han vill bara vara ute hela tiden.
    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    JA, och speciellt \"stora\" killar är jätte spännande.
    3 Leker ditt barn bra självt?
    Jepp, han har alltid varit väldigt duktig på att underhålla sig själv ända sen han började ligga under sitt babygym.
    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Ja, och fick han bestämma så skulle han sova 2-3 timmar.
    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    Vi brukar lägga oss i vår säng runt 19.30 och så äter han välling och jag och pappa sjunger*S* sen så somnar han i sin säng runt åtta.
    6 Blöjfri? Nääeee
    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    Njae, jag jobbar 100% så det är lite dåligt med det, men pappa jobbar 60% så han och Rasmus hinner med att umgås !
    8 Leker ni mycket med barnen?
    Näe inte direkt, men vi myser och busar jätte mycket!
    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    Vi ritar

  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Jenny svarar

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    * Han älskar när man leker MED honom, då kan man göra nästan vad som helst. Annars gillar han att leka med sina bilar, vara ute och leka med sånt han inte får.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    * Har blivit bättre och bättre. Nu leker han riktigt bra med de som han brukar leka med men ibland är det lite svårare om de inte riktigt känner varandra.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    * Då och då kan han leka riktigt långa stunder själv.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    * Ja oftast, är han på dagis sover han ca en timme, hemma kan han sova 2-3 timmar om man inte väcker honom.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    * Lägger sig mellan halv åtta och åtta och vaknar mellan halv sju och åtta (oftast runt sju).

    6 Blöjfri?
    * Ja sen nån månad tillbaka och det har gått jättebra, han är nästan helt torr på natten också.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    * Nu är ju jag hemma så vi hinner med ganska mycket och innan Sofia föddes så jobbade jag \"bara\" 80% och det tänker jag göra sen också.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    * Nja, ibland men ofta får jag lite dåligt samvete för att jag gör så mycket annat, men mat måste man ju ha t ex.

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    * Sånt gör vi om han ber om det men annars gör han ju sånt på dagis. Han har ganska kort tålamod, han säger att han vill måla och så plockar man fram allting och sen målar han ett streck och sen har han målat klart.

  12. 6
    Jenny svarar 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    * Han älskar när man leker MED honom, då kan man göra nästan vad som helst. Annars gillar han att leka med sina bilar, vara ute och leka med sånt han inte får.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    * Har blivit bättre och bättre. Nu leker han riktigt bra med de som han brukar leka med men ibland är det lite svårare om de inte riktigt känner varandra.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    * Då och då kan han leka riktigt långa stunder själv.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    * Ja oftast, är han på dagis sover han ca en timme, hemma kan han sova 2-3 timmar om man inte väcker honom.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    * Lägger sig mellan halv åtta och åtta och vaknar mellan halv sju och åtta (oftast runt sju).

    6 Blöjfri?
    * Ja sen nån månad tillbaka och det har gått jättebra, han är nästan helt torr på natten också.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    * Nu är ju jag hemma så vi hinner med ganska mycket och innan Sofia föddes så jobbade jag \"bara\" 80% och det tänker jag göra sen också.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    * Nja, ibland men ofta får jag lite dåligt samvete för att jag gör så mycket annat, men mat måste man ju ha t ex.

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    * Sånt gör vi om han ber om det men annars gör han ju sånt på dagis. Han har ganska kort tålamod, han säger att han vill måla och så plockar man fram allting och sen målar han ett streck och sen har han målat klart.

  13. Eleonor m C04 & B05
    #7

    Om Cesar

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    - Vattenslangen ute på tomten. Man får passa sig för han både vrider på och av den själv och hinkar i sig litervis med vatten ibland. Annars är det hammare, spik, skruvmejsel, vattenpass, måttband (riktiga alltså), som han leker att han bygger med. Att vattna de nyplanterade buskarna är en favorit.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    - Nja. Ibland, om det sker spontant. Han går inte på dagis längre, men om vi träffar något av barnen från grannavdelningen ute i parken så blir han jätteblyg och springer därifrån. Häromdagen lekte han jättefint med en kille i parken, i hans egen ålder som var lika busig som han själv.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    - Oja. Tyvärr nästan uteslutande med sådant han inte får leka med. Typ hälla ut senap i soffan, vattenlekar inomhus etc. Dock har han börjat roa sig själv en lång stund varje morgon innan han kommer in till oss, och då hör man honom inifrån sitt rum \"Måste koka blåbärssoppa\" etc. Sött värre. Utomhus kan han leka bra själv också.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    - Oja. Han är väldigt beroende av sin eftermiddagslur och kan sova nästan 2 timmar.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    - Runt 20. Vaknar mellan 7 och 8 på morgonen.

    6 Blöjfri?
    - Ja, i princip på dagen. Han kissar alltid i toaletten, men säger fortfarande till om en blöja när han behöver bajsa. Vissa nätter är blöjan torr också och han går alltid upp själv och kissar på morgonen.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    - Jag tog hem honom från dagis nu i maj, så vi har massor med tid.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    - Så mycket jag orkar. Han älskar att bli jagad, när man gömmer sig och gör \"Cesar-soppa\" (en speciell lek när vi äter upp honom). Kan bli rätt intensivt dock.

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    - Sådär. Pussla hatar han. Däremot så säger han till om han vill rita, och en ny favorit är att klippa i papper. Leka med lera tycker han om också, men stoppar han i munnen så lägger vi av.

  14. 7
    Om Cesar 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    - Vattenslangen ute på tomten. Man får passa sig för han både vrider på och av den själv och hinkar i sig litervis med vatten ibland. Annars är det hammare, spik, skruvmejsel, vattenpass, måttband (riktiga alltså), som han leker att han bygger med. Att vattna de nyplanterade buskarna är en favorit.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    - Nja. Ibland, om det sker spontant. Han går inte på dagis längre, men om vi träffar något av barnen från grannavdelningen ute i parken så blir han jätteblyg och springer därifrån. Häromdagen lekte han jättefint med en kille i parken, i hans egen ålder som var lika busig som han själv.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    - Oja. Tyvärr nästan uteslutande med sådant han inte får leka med. Typ hälla ut senap i soffan, vattenlekar inomhus etc. Dock har han börjat roa sig själv en lång stund varje morgon innan han kommer in till oss, och då hör man honom inifrån sitt rum \"Måste koka blåbärssoppa\" etc. Sött värre. Utomhus kan han leka bra själv också.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    - Oja. Han är väldigt beroende av sin eftermiddagslur och kan sova nästan 2 timmar.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    - Runt 20. Vaknar mellan 7 och 8 på morgonen.

    6 Blöjfri?
    - Ja, i princip på dagen. Han kissar alltid i toaletten, men säger fortfarande till om en blöja när han behöver bajsa. Vissa nätter är blöjan torr också och han går alltid upp själv och kissar på morgonen.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    - Jag tog hem honom från dagis nu i maj, så vi har massor med tid.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    - Så mycket jag orkar. Han älskar att bli jagad, när man gömmer sig och gör \"Cesar-soppa\" (en speciell lek när vi äter upp honom). Kan bli rätt intensivt dock.

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    - Sådär. Pussla hatar han. Däremot så säger han till om han vill rita, och en ny favorit är att klippa i papper. Leka med lera tycker han om också, men stoppar han i munnen så lägger vi av.

  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Grynet svarar!

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    ** Moa älskar att vara ute! Så favoriterna är sandlådan, gunga, cykla och åka Bobbycar. Är hon inne och leker så är det oftast med Emma (hennes docka) och dockvagnen.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    ** Ja, när hon kommer i gång. I bland är hon blyg och vill bara leka själv.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    ** Oftast jättebra.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    ** Ja, ca 1 timme

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    ** Somnar runt 21 vaknar vid 8.

    6 Blöjfri?
    ** Nej, men hoppas att hon blir det i sommar.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    ** Ja vi umgås mycket eftersom att jag är föräldrarledig med lillasyster.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    ** Mer ute än inne.

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    ** Moa tycker om att rita och baka med trolldeg. Men hon brukar tröttna ganska fort, hon leker hellre.

  16. 8
    Grynet svarar! 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    ** Moa älskar att vara ute! Så favoriterna är sandlådan, gunga, cykla och åka Bobbycar. Är hon inne och leker så är det oftast med Emma (hennes docka) och dockvagnen.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    ** Ja, när hon kommer i gång. I bland är hon blyg och vill bara leka själv.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    ** Oftast jättebra.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    ** Ja, ca 1 timme

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    ** Somnar runt 21 vaknar vid 8.

    6 Blöjfri?
    ** Nej, men hoppas att hon blir det i sommar.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    ** Ja vi umgås mycket eftersom att jag är föräldrarledig med lillasyster.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    ** Mer ute än inne.

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    ** Moa tycker om att rita och baka med trolldeg. Men hon brukar tröttna ganska fort, hon leker hellre.

  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Annica svarar om Jeppe

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    ** Allt som har med fodon, verktyg o så att göra.. Gillar med sång o böcker..

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    ** Jo då det gör han nog.. för det mesta fast det kan bli lite för mkt ibland..

    3 Leker ditt barn bra självt?
    ** Nja... eller jo det gör han.. bäst leker han när han bajsar i blöjan =0)*hmmm*

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    ** Ja en timme.. får väcka honom..

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    ** Lägger sig runt åtta o vaknar runt sju-halv åtta

    6 Blöjfri?
    ** Nope

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    ** Jeppe går bara 15 h/veckan så svar: Ja

    8 Leker ni mycket med barnen?
    ** Ja

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    *\' Ja gillar att måla, pussla, leka med lera osv.

  18. 9
    Annica svarar om Jeppe 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    ** Allt som har med fodon, verktyg o så att göra.. Gillar med sång o böcker..

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    ** Jo då det gör han nog.. för det mesta fast det kan bli lite för mkt ibland..

    3 Leker ditt barn bra självt?
    ** Nja... eller jo det gör han.. bäst leker han när han bajsar i blöjan =0)*hmmm*

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    ** Ja en timme.. får väcka honom..

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    ** Lägger sig runt åtta o vaknar runt sju-halv åtta

    6 Blöjfri?
    ** Nope

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    ** Jeppe går bara 15 h/veckan så svar: Ja

    8 Leker ni mycket med barnen?
    ** Ja

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    *\' Ja gillar att måla, pussla, leka med lera osv.

  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    ::Millas svar om Alexander::

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    ** Alexander älsar att vara med sina brorsor,både storebror och lillebror. Sen gillar han att köra med bilarna på bilmattan. Utelek är det bästa!

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    ** Ja...fast ändå är han lite av en ensamvarg, leker gärna själv på dagisgården till exempel. Tror han njuter av friheten efter som vi bor trångt och alltid är nära inpå varandra.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    ** Jo det gör han!

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    ** Vi är mitt emellan sova och inte sova. Han ÄR trött och behöver sova, men då blir det ett h-vete på kvällen... :(

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    ** LÄgger sig etfer Bolibompa (som nu börjat 18.30 bläää) och sover sen till ca 07

    6 Blöjfri?
    ** Nej, blöja än. Ska försöka i sommar.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    ** Alex är mycket hemma eftersom jag är fräldraledig med hans lillebror, så vi ses och umgås mycket

    8 Leker ni mycket med barnen?
    ** Nja...hinner inte så ycket som jag egebtligen skulle vilja. Har 3 kids och det tar tid. Alex leker mycket med sina syskon och jag försöker avsätta lektid med barnen, men tiden är knapp. Jag finns alltd i närheten, men leker inte aktivt mycket med dem...

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    ** Det vanliga, ritar, bygger med oärlor, trolldeg etc

  20. 10
    ::Millas svar om Alexander:: 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    ** Alexander älsar att vara med sina brorsor,både storebror och lillebror. Sen gillar han att köra med bilarna på bilmattan. Utelek är det bästa!

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    ** Ja...fast ändå är han lite av en ensamvarg, leker gärna själv på dagisgården till exempel. Tror han njuter av friheten efter som vi bor trångt och alltid är nära inpå varandra.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    ** Jo det gör han!

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    ** Vi är mitt emellan sova och inte sova. Han ÄR trött och behöver sova, men då blir det ett h-vete på kvällen... :(

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    ** LÄgger sig etfer Bolibompa (som nu börjat 18.30 bläää) och sover sen till ca 07

    6 Blöjfri?
    ** Nej, blöja än. Ska försöka i sommar.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    ** Alex är mycket hemma eftersom jag är fräldraledig med hans lillebror, så vi ses och umgås mycket

    8 Leker ni mycket med barnen?
    ** Nja...hinner inte så ycket som jag egebtligen skulle vilja. Har 3 kids och det tar tid. Alex leker mycket med sina syskon och jag försöker avsätta lektid med barnen, men tiden är knapp. Jag finns alltd i närheten, men leker inte aktivt mycket med dem...

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    ** Det vanliga, ritar, bygger med oärlor, trolldeg etc

  21. Sema m. Izabella o Dennis
    #11

    Sema svarar:

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    - Leka med dockvagn, sandlådan, gunga, parken. Favvosaker måste vara hennes docka Anna, står högst i topp.
    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    -Ja, oftast. Men bråk blir det ju ibland.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    - Ja, absolut!Hon kan försvinna in på rummet i 1 timme och leka och prata med sina leksaker och dockor.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Ja, Izabella sover drygt 2-2 1/2 timme på dagen.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    Vi lägger henne nånstans mellan 7-8 och hon vaknar runt 7.30-8.30 på morgonen.
    6 Blöjfri?
    - Numera är hon blöjfri på dagarna och även under vilan, men inte nattetid.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    - Eftersom jag är mammaledig nu, så blir det mycket lek och stoj. Men det lär förmodligen bli mindre av den varan när jag väl börjar jobba.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    - Ja det tycker jag. När vi hämtat Izabella på dagis, går vi oftast till parken och gungar och leker lite, äter mellanmål. När vi kommer hem så blir det mycket rita, hjälpa mamma att laga mat, lyssna på musik och aktivera oss till det etc.
    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    -Vi målar och skriver ganska mycket just nu, och spelar lite memory.
  22. 11
    Sema svarar: 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    - Leka med dockvagn, sandlådan, gunga, parken. Favvosaker måste vara hennes docka Anna, står högst i topp.
    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    -Ja, oftast. Men bråk blir det ju ibland.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    - Ja, absolut!Hon kan försvinna in på rummet i 1 timme och leka och prata med sina leksaker och dockor.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Ja, Izabella sover drygt 2-2 1/2 timme på dagen.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    Vi lägger henne nånstans mellan 7-8 och hon vaknar runt 7.30-8.30 på morgonen.
    6 Blöjfri?
    - Numera är hon blöjfri på dagarna och även under vilan, men inte nattetid.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    - Eftersom jag är mammaledig nu, så blir det mycket lek och stoj. Men det lär förmodligen bli mindre av den varan när jag väl börjar jobba.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    - Ja det tycker jag. När vi hämtat Izabella på dagis, går vi oftast till parken och gungar och leker lite, äter mellanmål. När vi kommer hem så blir det mycket rita, hjälpa mamma att laga mat, lyssna på musik och aktivera oss till det etc.
    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    -Vi målar och skriver ganska mycket just nu, och spelar lite memory.
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Jennifers svar om Colin:

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    Lego och leksaksbilarna.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    Ibland med, ibland bredvid.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    Ja, ibland kan han leka flera timmar med legot eller bilarna.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Nej oftast inte. Händer att han somnar om vi åker bil eller så, men det var faktiskt ett tag sen nu.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    Sover cirka 21 till 09.

    6 Blöjfri?
    Ja, eller han har nattblöja, men har faktiskt inte kissat i den de två senaste nätterna, så det är väl på gång.

    7 Hinner du umgås med ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    Vi umgås hela dagarna då han ju inte går på dagis/förskola.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    Ja en del. Det är rätt kul faktiskt! :o)

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    Jo han gillar att måla, \"skriva\" och pussla m.m. Men det blir oftast när han ber om att få göra det.
  24. 12
    Jennifers svar om Colin: 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    Lego och leksaksbilarna.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    Ibland med, ibland bredvid.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    Ja, ibland kan han leka flera timmar med legot eller bilarna.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Nej oftast inte. Händer att han somnar om vi åker bil eller så, men det var faktiskt ett tag sen nu.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    Sover cirka 21 till 09.

    6 Blöjfri?
    Ja, eller han har nattblöja, men har faktiskt inte kissat i den de två senaste nätterna, så det är väl på gång.

    7 Hinner du umgås med ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    Vi umgås hela dagarna då han ju inte går på dagis/förskola.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    Ja en del. Det är rätt kul faktiskt! :o)

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    Jo han gillar att måla, \"skriva\" och pussla m.m. Men det blir oftast när han ber om att få göra det.
  25. Maddis m Loke
    #13

    Maddis svarar

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?HAn Älskar bilar och då särskilt Byggare Bobs bilar.
    2 Leker ditt barn bra med andra barn?JA, på dagis och ibalnd hemma.
    3 Leker ditt barn bra självt?GAnska bra men kortare stunder.
    4 Sover barnet fortfarande på dagen?Ibland
    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?Loke brukar lägga sig mellan 19-20 , sover till emllan 5.30-07.00
    6 Blöjfri?Nejså..
    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?JA, efter dagis och så är han ledig 1 ddg per vecka.
    8 Leker ni mycket med barnen?Min man gör det men inte jag.
    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osvRitar ibland men Loke är inte så pysslig.


  26. 13
    Maddis svarar 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?HAn Älskar bilar och då särskilt Byggare Bobs bilar.
    2 Leker ditt barn bra med andra barn?JA, på dagis och ibalnd hemma.
    3 Leker ditt barn bra självt?GAnska bra men kortare stunder.
    4 Sover barnet fortfarande på dagen?Ibland
    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?Loke brukar lägga sig mellan 19-20 , sover till emllan 5.30-07.00
    6 Blöjfri?Nejså..
    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?JA, efter dagis och så är han ledig 1 ddg per vecka.
    8 Leker ni mycket med barnen?Min man gör det men inte jag.
    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osvRitar ibland men Loke är inte så pysslig.


  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    #14

    Helén svarar

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    -Favoritsak är hennes äldre brors \"bobbycar\" (som jag tror det kallas). Denna har hennes brorsa lekt otroligt mycket med från att han var runt 1 år gammal, och nu leks den fortfarande vareviga dag med av bägge. Det är den absolut bästa och mest unyttjade leksak som kommit innanför våra väggar.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    -Ja, hon leker hela tiden med brorsan här hemma, och med kompisarna på dagis. Är mycket omtyckt av de andra barnen enligt dagispersonalen.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    -Hon leker knappt aldrig själv här hemma utan alltid med brorsan såvida inte han är hos nån kompis, och då kan hon sitta och pussla, rita, greja med dockorna eller liknande, och det funkar bra med henne.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    -Ja tyvärr, men funderar på att försöka sluta då hon blivit så svår att lägga på kvällen. Är alldeles för pigg då.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    -Hon läggs mellan 19-20 tiden och jag väcker henne vid ca 6.30-7.00 tiden. På helgerna vaknar hon något lite senare kanske vid 7-8 tiden.

    6 Blöjfri?
    -Nej, men jag ska snart börja träna henne mer för hon är jätteduktig med att kissa på toaletten om man bara frågar henne, och är jätteintresserad. Det är bara jag som hittills inte haft så stor tid till att ta hand om massa kissiga kläder. Har bara därför kört nån dag då och då med trosor på, och det har haft väldigt varierande resultat då hon vissa dar hållit sig helt torr, och andra dar kissat på golvet stup i ett.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    -Det blir tyvärr väldigt korta stunder då vi bara har ca 3 timmar från att jag hämtar dom från dagis tills de läggs. Men under denna tid umgås vi givetvis mer eller mindre på olika sätt.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    -Nej jag är ingen vidare lekmänniska. Jag kan sitta och pussla med henne, eller sitta och bygga med klossar, rita tillsammans med dom eller spela spel. Den typen av grejor gör jag. Men mycket tid blir det inte tyvärr då jag har gruvligt ont om tid och inte är vidare leksam av mig heller. Det blir bättre när hon blir äldre och kan börja spela lite mer spel, knåpa med pärlor och liknande grejor, för sådant faller sig naturligare för mig.

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    -Se svar 8
  28. 14
    Helén svarar 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    -Favoritsak är hennes äldre brors \"bobbycar\" (som jag tror det kallas). Denna har hennes brorsa lekt otroligt mycket med från att han var runt 1 år gammal, och nu leks den fortfarande vareviga dag med av bägge. Det är den absolut bästa och mest unyttjade leksak som kommit innanför våra väggar.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    -Ja, hon leker hela tiden med brorsan här hemma, och med kompisarna på dagis. Är mycket omtyckt av de andra barnen enligt dagispersonalen.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    -Hon leker knappt aldrig själv här hemma utan alltid med brorsan såvida inte han är hos nån kompis, och då kan hon sitta och pussla, rita, greja med dockorna eller liknande, och det funkar bra med henne.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    -Ja tyvärr, men funderar på att försöka sluta då hon blivit så svår att lägga på kvällen. Är alldeles för pigg då.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    -Hon läggs mellan 19-20 tiden och jag väcker henne vid ca 6.30-7.00 tiden. På helgerna vaknar hon något lite senare kanske vid 7-8 tiden.

    6 Blöjfri?
    -Nej, men jag ska snart börja träna henne mer för hon är jätteduktig med att kissa på toaletten om man bara frågar henne, och är jätteintresserad. Det är bara jag som hittills inte haft så stor tid till att ta hand om massa kissiga kläder. Har bara därför kört nån dag då och då med trosor på, och det har haft väldigt varierande resultat då hon vissa dar hållit sig helt torr, och andra dar kissat på golvet stup i ett.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    -Det blir tyvärr väldigt korta stunder då vi bara har ca 3 timmar från att jag hämtar dom från dagis tills de läggs. Men under denna tid umgås vi givetvis mer eller mindre på olika sätt.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    -Nej jag är ingen vidare lekmänniska. Jag kan sitta och pussla med henne, eller sitta och bygga med klossar, rita tillsammans med dom eller spela spel. Den typen av grejor gör jag. Men mycket tid blir det inte tyvärr då jag har gruvligt ont om tid och inte är vidare leksam av mig heller. Det blir bättre när hon blir äldre och kan börja spela lite mer spel, knåpa med pärlor och liknande grejor, för sådant faller sig naturligare för mig.

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    -Se svar 8
  29. Medlem sedan
    Jan 2005
    #15

    Linda Svarar

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar? **Lego och rita
    2 Leker ditt barn bra med andra barn? **Ja
    3 Leker ditt barn bra självt? **nja, mindre bra :)
    4 Sover barnet fortfarande på dagen?** ja en stund på dagis
    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?** vid 7.30 och vaknar vid 6.45-7,00
    6 Blöjfri? **var bjölfri en period men sedan gick han tillbaka, nu testar vi igen.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?** ja jag försöker förbereda allt här hemma innan så jag kan leka lite med honom innan han går och lägger sig.

    8 Leker ni mycket med barnen? ** ganska
    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv ** ja vi försöker hitta på nåt sånt när det finns tid och utrymme.
  30. 15
    Linda Svarar 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar? **Lego och rita
    2 Leker ditt barn bra med andra barn? **Ja
    3 Leker ditt barn bra självt? **nja, mindre bra :)
    4 Sover barnet fortfarande på dagen?** ja en stund på dagis
    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?** vid 7.30 och vaknar vid 6.45-7,00
    6 Blöjfri? **var bjölfri en period men sedan gick han tillbaka, nu testar vi igen.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?** ja jag försöker förbereda allt här hemma innan så jag kan leka lite med honom innan han går och lägger sig.

    8 Leker ni mycket med barnen? ** ganska
    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv ** ja vi försöker hitta på nåt sånt när det finns tid och utrymme.
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16

    Om Gustav

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    Bilar och tåg. Mest av allt en monsterbil

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    Ja, mest med storebro, men även med andra barn.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    Vet inte, han är nästan aldrig ensam. (ska vara det i sommar, pojkarna ska få vara varsin vecka hos mormor)

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Ja, måste det för att vi ska stå ut med han.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    Lägger sig vid 19-tiden och vaknar runt 6

    6 Blöjfri?
    Så gott som , kissar på pottan om JAG kommer ihåg att påminna. Säger ännu inte till själv. Var torr i blöjan flera dygn förra veckan.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    Är hemma igen, det kan blir lite mycket umgänge. *ler*

    8 Leker ni mycket med barnen?
    Nej, killarna leker mycket själva och ibland är jag med.

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    Vi försöker måla,pussla och spela spel. Det blir inte varje dag.

  32. 16
    Om Gustav 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    Bilar och tåg. Mest av allt en monsterbil

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    Ja, mest med storebro, men även med andra barn.

    3 Leker ditt barn bra självt?
    Vet inte, han är nästan aldrig ensam. (ska vara det i sommar, pojkarna ska få vara varsin vecka hos mormor)

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Ja, måste det för att vi ska stå ut med han.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    Lägger sig vid 19-tiden och vaknar runt 6

    6 Blöjfri?
    Så gott som , kissar på pottan om JAG kommer ihåg att påminna. Säger ännu inte till själv. Var torr i blöjan flera dygn förra veckan.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    Är hemma igen, det kan blir lite mycket umgänge. *ler*

    8 Leker ni mycket med barnen?
    Nej, killarna leker mycket själva och ibland är jag med.

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    Vi försöker måla,pussla och spela spel. Det blir inte varje dag.

  33. Malin m Olle + Moa 031206
    #17

    Malin med Moa 031206 svarar

    1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    Dockor och bilar. Dockorna tröstar, matar och lägger hon. Om och om igen. Bilarna kör hon med.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    Ja, väldigt bra faktiskt. Hon var väldigt tidig med det jämfört med sin bror som började leka bra runt femårsdagen...

    3 Leker ditt barn bra självt?
    Ja, om hon är pigg och glad. När hon är trött vill hon bli buren fortfarande.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Japp, mellan en och två timmar om vi är hemma. En timme på dagis.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    Somnar mellan 20-21. Vaknar mellan 7-8.

    6 Blöjfri?
    Ja, dagtid. Men hon sover med blöja vilket behövs.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    Ja, börjar 6.30 för att kunna hämta 16.00 och då får vi några timmar. Tisdagar hämtar jag 13.30. Sambon hämtar 13.30 på fredagar så det känns helt ok.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    Hrm...nej, inte direkt. Jag tycker att det är roligt att titta på när hon leker, men har lite svårt för att leka själv. Bygga lego, rita och sånt gör jag gärna, men jag måste erkänna att jag tycker leka affär, doktor osv är rätt så trist. Åtminstone 27:e gången man leker exakt samma lek...

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    Vi går på rytmik en dag i veckan (tisdagar när vi slutar tidigt). Annars har de fullt upp med att leka med varandra, syskonen. Är jag hemma en hel dag med dem vid sjukdom eller studiedag på dagis så brukar det krävas ett par organiserade aktiviteter på dagen. Då målar, pusslar eller läser vi.
  34. 17
    Malin med Moa 031206 svarar 1 Vad är ditt barns favoritsaker/lekar?
    Dockor och bilar. Dockorna tröstar, matar och lägger hon. Om och om igen. Bilarna kör hon med.

    2 Leker ditt barn bra med andra barn?
    Ja, väldigt bra faktiskt. Hon var väldigt tidig med det jämfört med sin bror som började leka bra runt femårsdagen...

    3 Leker ditt barn bra självt?
    Ja, om hon är pigg och glad. När hon är trött vill hon bli buren fortfarande.

    4 Sover barnet fortfarande på dagen?
    Japp, mellan en och två timmar om vi är hemma. En timme på dagis.

    5 När lägger sig barnet för kvällen o vaknar?
    Somnar mellan 20-21. Vaknar mellan 7-8.

    6 Blöjfri?
    Ja, dagtid. Men hon sover med blöja vilket behövs.

    7 Hinner du umgås m ditt barn i veckorna när barnen går på dagis och bara är hemma en stund innan läggdags?
    Ja, börjar 6.30 för att kunna hämta 16.00 och då får vi några timmar. Tisdagar hämtar jag 13.30. Sambon hämtar 13.30 på fredagar så det känns helt ok.

    8 Leker ni mycket med barnen?
    Hrm...nej, inte direkt. Jag tycker att det är roligt att titta på när hon leker, men har lite svårt för att leka själv. Bygga lego, rita och sånt gör jag gärna, men jag måste erkänna att jag tycker leka affär, doktor osv är rätt så trist. Åtminstone 27:e gången man leker exakt samma lek...

    9 Har ni aktiviteter m barnen, tex måla, pussla,osv
    Vi går på rytmik en dag i veckan (tisdagar när vi slutar tidigt). Annars har de fullt upp med att leka med varandra, syskonen. Är jag hemma en hel dag med dem vid sjukdom eller studiedag på dagis så brukar det krävas ett par organiserade aktiviteter på dagen. Då målar, pusslar eller läser vi.
  35. Medlem sedan
    Feb 2003
    #18

    nettsin svarar med Gry.

    1. oj hon lekter med bilar och dockor.
    2. ja hon älskar andra barn och är snäll.
    3. ja korta stunder.
    4. inte ofta, i bland om vi gjort mycket under dagen.
    5. samvetskval, borde ju sova tidigt men somnar oftast då vi lägger oss, framåt 21,00. vaknar då det är dagis vid 08,00, annars nu under sommaren runt 10,00.
    6. ja helt sen 4 veckor och så har hon natt blöja men vaknar när hon är kissig på natten så blöjan är oftast torr på morgonen.
    7. Gry är på dagis till 15,00 så vi har gott om tid under resten av dagen, nu har vi sommar lov.
    8. lekplatsen blir det ofta, och så köra lite med bilarna, dom stora barnen leker mycket med Gry.
    9. Gry ritar och måla en hel del(på väggarna hum! till vårt förtret:-)

    Trevlig sommar!
  36. 18
    nettsin svarar med Gry. 1. oj hon lekter med bilar och dockor.
    2. ja hon älskar andra barn och är snäll.
    3. ja korta stunder.
    4. inte ofta, i bland om vi gjort mycket under dagen.
    5. samvetskval, borde ju sova tidigt men somnar oftast då vi lägger oss, framåt 21,00. vaknar då det är dagis vid 08,00, annars nu under sommaren runt 10,00.
    6. ja helt sen 4 veckor och så har hon natt blöja men vaknar när hon är kissig på natten så blöjan är oftast torr på morgonen.
    7. Gry är på dagis till 15,00 så vi har gott om tid under resten av dagen, nu har vi sommar lov.
    8. lekplatsen blir det ofta, och så köra lite med bilarna, dom stora barnen leker mycket med Gry.
    9. Gry ritar och måla en hel del(på väggarna hum! till vårt förtret:-)

    Trevlig sommar!

Liknande trådar

  1. Enkätdax!
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 21:24
  2. Enkätdax!!!!
    By nyfikensomen strut in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 13:23
  3. Enkätdax!
    By Hoppfulla hoppan in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 08:06
  4. Enkätdax
    By Zilba in forum Ordet är fritt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 02:54
  5. Enkätdax!!
    By Tess in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 11:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar