HÄR är enkäten!
_0209 Septemberbarn
  1. Charlotte
    #1

    HÄR är enkäten!

    1) Vad ville du blir när du var liten?


    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?

    4) Favoritglass?


    5) Vem är du på en badstrand?

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?

    7) En sak du ångrar att du gjort?


    8) En sak du ångrar att du inte gjort?


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?

  2. 1
    HÄR är enkäten! 1) Vad ville du blir när du var liten?


    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?

    4) Favoritglass?


    5) Vem är du på en badstrand?

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?

    7) En sak du ångrar att du gjort?


    8) En sak du ångrar att du inte gjort?


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?

  3. Pernilla m A-02 o I&E-04
    #2

    Pernilla svarar, skoj!

    1) Vad ville du blir när du var liten? Sångerska, det vill jag fortfarande bli ;-)


    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många? Det har varit en självklarhet för mig och 2-3 har jag väl tyckt.

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    1. Barnens dagböcker
    2. Fotoalbum
    3. Mina finaste smycken

    4) Favoritglass?
    Lionstrut (Nestlé)

    5) Vem är du på en badstrand?
    Välsvarvad och läcker.. skämt åsido. Jag solbadar och jobbar på brännan men ligger gärna udner parasoll om det är för varmt.

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff? Att jag var välbevarad och välutbildad, *skratt*

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Några saker under inflytande av alkohol kunde jag ju ha låtit bli...

    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Att jag inte vågat uppträda med sången mer

    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Jag är nöjd att bara få åka till Spanien, en långresa känsn avlägsen just nu! Men Hawaii skulle vara kul.

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    En villa vid vatten med bubbelpool och bastu. 7 rum.
  4. 2
    Pernilla svarar, skoj! 1) Vad ville du blir när du var liten? Sångerska, det vill jag fortfarande bli ;-)


    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många? Det har varit en självklarhet för mig och 2-3 har jag väl tyckt.

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    1. Barnens dagböcker
    2. Fotoalbum
    3. Mina finaste smycken

    4) Favoritglass?
    Lionstrut (Nestlé)

    5) Vem är du på en badstrand?
    Välsvarvad och läcker.. skämt åsido. Jag solbadar och jobbar på brännan men ligger gärna udner parasoll om det är för varmt.

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff? Att jag var välbevarad och välutbildad, *skratt*

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Några saker under inflytande av alkohol kunde jag ju ha låtit bli...

    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Att jag inte vågat uppträda med sången mer

    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Jag är nöjd att bara få åka till Spanien, en långresa känsn avlägsen just nu! Men Hawaii skulle vara kul.

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    En villa vid vatten med bubbelpool och bastu. 7 rum.
  5. Jessica m Ronja o Oliver
    #3

    Jessica svarar

    1) Vad ville du blir när du var liten?
    Hade nog inget drömyrke direkt, kanske därför jag forfarande inte vet vad jag ska bli när jag blir stor :o)


    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    Japp, men jag trodde nog inte det skulle bli förrän vid 30. Fick första vid 23.

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    Foton, videofilmsinspelningar med barnen och några keramikpjäser från min sammling.

    4) Favoritglass?
    Daimstrut


    5) Vem är du på en badstrand?
    En halvfet 2 barnsmamma *suck*

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    Att jag fortfarande såg fräsch ut trots en viktuppgång på ca 10 kilo.

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Ångrar och ångrar, men jag önskar att jag verkligen hade vetat vad jag ville bli yrkesmässigt och satsat hårt för att nå dit.


    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Se ovan. Skaffat en bra och rolig utbildning, men det är väl inte för sent än?!


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Australien

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    Ett fint och renoverat sekelskiftes hus på ett bra läge här i Skåne.

  6. 3
    Jessica svarar 1) Vad ville du blir när du var liten?
    Hade nog inget drömyrke direkt, kanske därför jag forfarande inte vet vad jag ska bli när jag blir stor :o)


    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    Japp, men jag trodde nog inte det skulle bli förrän vid 30. Fick första vid 23.

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    Foton, videofilmsinspelningar med barnen och några keramikpjäser från min sammling.

    4) Favoritglass?
    Daimstrut


    5) Vem är du på en badstrand?
    En halvfet 2 barnsmamma *suck*

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    Att jag fortfarande såg fräsch ut trots en viktuppgång på ca 10 kilo.

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Ångrar och ångrar, men jag önskar att jag verkligen hade vetat vad jag ville bli yrkesmässigt och satsat hårt för att nå dit.


    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Se ovan. Skaffat en bra och rolig utbildning, men det är väl inte för sent än?!


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Australien

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    Ett fint och renoverat sekelskiftes hus på ett bra läge här i Skåne.

  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Sus


    1) Vad ville du blir när du var liten?
    Var nog lika velig då som nu, men frisör och journalist tror jag.

    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många? Ja, det har jag velat. Först ett, sedan två. Nu har jag två och det räcker fint.

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    Fotoalbumen, filmerna från videokameran, förlovnings- och vigselringarna.

    4) Favoritglass? Carte d\'Or choklad light. Mmmm... Pinne... Nej, ingen särskild


    5) Vem är du på en badstrand? Den som står i vassen.

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    Snyggare än då ;-)

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Lagt ner 300000 på utbildningar jag inte hade något mål med. Och att jag gjorde mig ovän med min bästis för hundra år sedan.

    8) En sak du ångrar att du inte gjort? Massor! Borde provat att bo utomlands mer (bodde 6 mån på Island), lärt mig ett annat språk ordentligt, utbildat mig till nåt vettigt, inte väntat till jag var 28 med att läsa \"Mitt förnamn är Ronny\" av Ronny Ambjörnsson. Med mera.


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad? Med husbil i USA med man och barn om 10-15 år. Det vore vansinnigt roligt!

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR).
    Ett stort funkis eller sekelskifteshus, med STORA och många rum och en enorm tomt!
  8. 4
    Sus
    1) Vad ville du blir när du var liten?
    Var nog lika velig då som nu, men frisör och journalist tror jag.

    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många? Ja, det har jag velat. Först ett, sedan två. Nu har jag två och det räcker fint.

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    Fotoalbumen, filmerna från videokameran, förlovnings- och vigselringarna.

    4) Favoritglass? Carte d\'Or choklad light. Mmmm... Pinne... Nej, ingen särskild


    5) Vem är du på en badstrand? Den som står i vassen.

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    Snyggare än då ;-)

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Lagt ner 300000 på utbildningar jag inte hade något mål med. Och att jag gjorde mig ovän med min bästis för hundra år sedan.

    8) En sak du ångrar att du inte gjort? Massor! Borde provat att bo utomlands mer (bodde 6 mån på Island), lärt mig ett annat språk ordentligt, utbildat mig till nåt vettigt, inte väntat till jag var 28 med att läsa \"Mitt förnamn är Ronny\" av Ronny Ambjörnsson. Med mera.


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad? Med husbil i USA med man och barn om 10-15 år. Det vore vansinnigt roligt!

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR).
    Ett stort funkis eller sekelskifteshus, med STORA och många rum och en enorm tomt!
  9. Lotta m Frida o Oa
    #5

    Lotta svarar

    1) Vad ville du blir när du var liten?
    Jägmästare, fast jag visste inte vad de gjorde, bara att de var mycket i skogen, som jag själv var i jämt.

    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    Nej, jag tänkte aldrig på det under min uppväxt och var tveksam i unga år. Men nu är barn det bästa jag vet!

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    Foton, Oas gosekanin och min dator.

    4) Favoritglass?
    88-an är en ny favorit sedan ett par år, den har jag aldrig gillat förut.

    5) Vem är du på en badstrand?
    Den som helst ligger längst bort från alla andra, jag gillar klippbad i solo regi. Tänkte säga den som badar mest, men jag har faktiskt blivit lite badkruka på senare år.

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    Ingen aning. Att jag var likadan i sättet som vanligt antagligen.

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Många, många! Att jag tackade nej till ett tennisstipendium i USA en gång till exempel.

    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Att jag inte har backpackat i Nya Zealand och Australien.

    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Nya Zealand och Australien. Eller Afrika. Eller Canada.

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    Ett modernt hus insprängt i en hög klippa med stora glasfönster ut mot havet. Dansk inredning.
  10. 5
    Lotta svarar 1) Vad ville du blir när du var liten?
    Jägmästare, fast jag visste inte vad de gjorde, bara att de var mycket i skogen, som jag själv var i jämt.

    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    Nej, jag tänkte aldrig på det under min uppväxt och var tveksam i unga år. Men nu är barn det bästa jag vet!

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    Foton, Oas gosekanin och min dator.

    4) Favoritglass?
    88-an är en ny favorit sedan ett par år, den har jag aldrig gillat förut.

    5) Vem är du på en badstrand?
    Den som helst ligger längst bort från alla andra, jag gillar klippbad i solo regi. Tänkte säga den som badar mest, men jag har faktiskt blivit lite badkruka på senare år.

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    Ingen aning. Att jag var likadan i sättet som vanligt antagligen.

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Många, många! Att jag tackade nej till ett tennisstipendium i USA en gång till exempel.

    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Att jag inte har backpackat i Nya Zealand och Australien.

    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Nya Zealand och Australien. Eller Afrika. Eller Canada.

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    Ett modernt hus insprängt i en hög klippa med stora glasfönster ut mot havet. Dansk inredning.
  11. liA
    #6

    Li svarar.

    1) Vad ville du blir när du var liten?
    Modell


    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    Nej ville inte ha barn.

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    katterna och handväskan

    4) Favoritglass?
    mjukglass


    5) Vem är du på en badstrand?
    den som står i vatten kanten och tittar på sina barn som leker

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    ingen större skillnad på henne.

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    En hel del förhastade beslut


    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Tatt tag i mitt liv tidigare


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Seyschellerna

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    Riva mitt nuv hus och bytta en suteräng här på samma tomt.
  12. 6
    Li svarar. 1) Vad ville du blir när du var liten?
    Modell


    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    Nej ville inte ha barn.

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    katterna och handväskan

    4) Favoritglass?
    mjukglass


    5) Vem är du på en badstrand?
    den som står i vatten kanten och tittar på sina barn som leker

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    ingen större skillnad på henne.

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    En hel del förhastade beslut


    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Tatt tag i mitt liv tidigare


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Seyschellerna

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    Riva mitt nuv hus och bytta en suteräng här på samma tomt.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Sara svarar

    1) Vad ville du blir när du var liten?
    *** Bagare eller kock

    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    *** Jag har alltid velat ha barn, trodde inte att de skulle bli så tidigt bara ;) Har nog inte tänkt på hur många förut, men nu tycker jag att minst 3 verkar bra!

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    *** Fotolådan med negativ eller hela högen med album i hyllan (får man det?) Usch vad svårt.... Böckerna jag skrivit om vad som händer med barnen... Jag skulle klara mig utan det mesta, men det som handlar om barnen och mig själv när jag var barn är viktigt för mig.

    4) Favoritglass?
    *** Magnum mandel


    5) Vem är du på en badstrand?
    *** Jag är morsan som ser jäkligt sjysst ut i bikini och bygger sandslott och dyker en massa och lurar ut barnen på djupt vatten. Alltid egen picnic. Jag kommer först och går sist och får inte nog av solen.

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    *** Det är snart dags = ) Men jag tror dekommer bli lätt förvirrade över att jag har två barn, villa och kombi och är kock, de hade nog förväntat sig nått helt annat, jag var ju bland \"klassens tuffa\" så det känns som att förväntningarna är att det har gått utför med mig. Men jag kommer från en liten ort, så många har redan koll på mig.

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    *** Jag ångrar mest en del sexuella utflykter....


    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    *** När min mamma var sjuk i cancer så spelade hon friskare än hon var, så jag levde vidare med mitt eget. Jag ångrar att jag inte spenderade mer tid med henne innan hon dog =(


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    *** Jag ska till Australien och hälsa på släkt när barnen blir lite större, om jag räknar bort det så drömmer jag ofta om Sydamerika.

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    *** Jag skulle gärna ha ett större hus lite längre utanför stan, lite mera lantligt med nära till bad. En trädgård med massa fruktträd och växthus.
  14. 7
    Sara svarar 1) Vad ville du blir när du var liten?
    *** Bagare eller kock

    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    *** Jag har alltid velat ha barn, trodde inte att de skulle bli så tidigt bara ;) Har nog inte tänkt på hur många förut, men nu tycker jag att minst 3 verkar bra!

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    *** Fotolådan med negativ eller hela högen med album i hyllan (får man det?) Usch vad svårt.... Böckerna jag skrivit om vad som händer med barnen... Jag skulle klara mig utan det mesta, men det som handlar om barnen och mig själv när jag var barn är viktigt för mig.

    4) Favoritglass?
    *** Magnum mandel


    5) Vem är du på en badstrand?
    *** Jag är morsan som ser jäkligt sjysst ut i bikini och bygger sandslott och dyker en massa och lurar ut barnen på djupt vatten. Alltid egen picnic. Jag kommer först och går sist och får inte nog av solen.

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    *** Det är snart dags = ) Men jag tror dekommer bli lätt förvirrade över att jag har två barn, villa och kombi och är kock, de hade nog förväntat sig nått helt annat, jag var ju bland \"klassens tuffa\" så det känns som att förväntningarna är att det har gått utför med mig. Men jag kommer från en liten ort, så många har redan koll på mig.

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    *** Jag ångrar mest en del sexuella utflykter....


    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    *** När min mamma var sjuk i cancer så spelade hon friskare än hon var, så jag levde vidare med mitt eget. Jag ångrar att jag inte spenderade mer tid med henne innan hon dog =(


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    *** Jag ska till Australien och hälsa på släkt när barnen blir lite större, om jag räknar bort det så drömmer jag ofta om Sydamerika.

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    *** Jag skulle gärna ha ett större hus lite längre utanför stan, lite mera lantligt med nära till bad. En trädgård med massa fruktträd och växthus.
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Nu...

    blir jag nyfiken. Vad är \"Mitt förnamn är Ronny!\" för en bok?
  16. 8
    Nu... blir jag nyfiken. Vad är \"Mitt förnamn är Ronny!\" för en bok?
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Ja du

    Den handlar om hur det är att växa upp som arbetarbarn och vilka svårigheter och komplex det kan innebära när man själv tar steget in i den akademiska världen. Hade jag läst den INNAN jag började plugga på universitet så hade jag sluppit slösa bort en massa energi på att känna mig dum, misslyckad och felplacerad... Att komma från en miljö där ingen pluggat vidare och där man skulle niga för alla som hade en titel och sedan plötsligt vara omgiven av klasskamrater vars föräldrar var idel akademiker var ruskigt svårt. Fy vilka komplex jag hade och jag fattade inte vad som var felet innan jag läste \"Ronny\".
    Den gav mig otroligt mycket!
  18. 9
    Ja du Den handlar om hur det är att växa upp som arbetarbarn och vilka svårigheter och komplex det kan innebära när man själv tar steget in i den akademiska världen. Hade jag läst den INNAN jag började plugga på universitet så hade jag sluppit slösa bort en massa energi på att känna mig dum, misslyckad och felplacerad... Att komma från en miljö där ingen pluggat vidare och där man skulle niga för alla som hade en titel och sedan plötsligt vara omgiven av klasskamrater vars föräldrar var idel akademiker var ruskigt svårt. Fy vilka komplex jag hade och jag fattade inte vad som var felet innan jag läste \"Ronny\".
    Den gav mig otroligt mycket!
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    Monika Svarar

    1) Vad ville du blir när du var liten?
    Lokförare
    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    Nej inte alltid men nu vill jag gärna he fler än de två jag har (om jag kan)
    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    Må det aldrig ske!!! Jag skulle i alla fall ta:
    Min X-tra hårddisk (pga fotoalbumen finns där). Vet ej vad jag skulle ta mer. Viktiga papper kanske?
    4) Favoritglass?
    Boccia (Minns någon den? Pinnglass från GB med apelsinchokladfyllning)
    5) Vem är du på en badstrand?
    Mamman som bygger sandslott med barnen.
    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?Klart att hon blev lärare...
    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Tvättat pappas bil med den gröna sidan på en kökssvamp...
    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Åkt utomlands som tonåring (ett år utomlands under gymnasietiden)
    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Japan, Island, Nya Zeeland & Argentina
    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    Stor villa med gott om plats för alla. Helst i ett plan samt en stor och lummig trädgård där man kan spela krocket och volleyboll.
  20. 10
    Monika Svarar 1) Vad ville du blir när du var liten?
    Lokförare
    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    Nej inte alltid men nu vill jag gärna he fler än de två jag har (om jag kan)
    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    Må det aldrig ske!!! Jag skulle i alla fall ta:
    Min X-tra hårddisk (pga fotoalbumen finns där). Vet ej vad jag skulle ta mer. Viktiga papper kanske?
    4) Favoritglass?
    Boccia (Minns någon den? Pinnglass från GB med apelsinchokladfyllning)
    5) Vem är du på en badstrand?
    Mamman som bygger sandslott med barnen.
    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?Klart att hon blev lärare...
    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Tvättat pappas bil med den gröna sidan på en kökssvamp...
    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Åkt utomlands som tonåring (ett år utomlands under gymnasietiden)
    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Japan, Island, Nya Zeeland & Argentina
    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    Stor villa med gott om plats för alla. Helst i ett plan samt en stor och lummig trädgård där man kan spela krocket och volleyboll.
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Åh, Boccia!

    Jag minns den! Den var verkligen smarrig med sitt tunna krispiga chokladöverdrag... Levde på den glassen under en i övrigt eländug, regnig lägerskola i nian!

    Tvätta bilen med gröna sidan på en kökssvamp var ju fiffigt ;-) Var du liten och hjälpsam?
  22. 11
    Åh, Boccia! Jag minns den! Den var verkligen smarrig med sitt tunna krispiga chokladöverdrag... Levde på den glassen under en i övrigt eländug, regnig lägerskola i nian!

    Tvätta bilen med gröna sidan på en kökssvamp var ju fiffigt ;-) Var du liten och hjälpsam?
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    Visst var den underbar!

    Tvätta bilen med gröna sidan... Hrm, jag önskar att jag kunde skriva att jag var 5 år - men så är det tyvärr inte. Jag hade precis tagit körkort och ville tacka för att jag hade fått lånat bilen då mina föräldrar var på semester. På sommaren kommer det många trista svarta asfaltfläckar och jag är ju noga och villle får bort ALLT skit, suck (skäms när jag tänker på det). Fast tanken var ju god!
  24. 12
    Visst var den underbar! Tvätta bilen med gröna sidan... Hrm, jag önskar att jag kunde skriva att jag var 5 år - men så är det tyvärr inte. Jag hade precis tagit körkort och ville tacka för att jag hade fått lånat bilen då mina föräldrar var på semester. På sommaren kommer det många trista svarta asfaltfläckar och jag är ju noga och villle får bort ALLT skit, suck (skäms när jag tänker på det). Fast tanken var ju god!
  25. Ann m Isabelle & Emilia
    #13

    Mina svar

    1) Vad ville du blir när du var liten?
    * trädgårdsmästare eller lastbilschaffis *s*


    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    Ja jag har _alltid_ velat ha barn. Runt 3-4

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    1. Alla skivorna med fotografier & filmer 2. En liten låda jag har med en massa samlade små minnessaker i
    3. barnens gosedjur. Allting annat går att ersätta

    4) Favoritglass?
    Ben & Jerrys - typ alla smaker *S*, måste jag välja mer vanligt blir det nog 88:an


    5) Vem är du på en badstrand?
    * Den som försöker övertyga sig själv att det är ok att ha valkar när man har småbarn och gärna går omkring i lång strandklänning

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    Oj hjälp. Träffade ett par ifrån gymnasiet för ett tag sedan (10års jubileum) o de konstaterade att jag var precis likadan haha

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Att jag inte orkade stå på mig mer under skilsmässan.


    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Att jag inte hoppade fallskärm innan jag blev gammal o tråkig


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Hawaii.. varit där förr o älskar öarna.

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    MItt drömboende är ett fristående hus, rätt så nära dagis (lite mer realistisk dröm), rejält drömboende är ju ett stort hus som ligger lantligt med strandtomt


  26. 13
    Mina svar 1) Vad ville du blir när du var liten?
    * trädgårdsmästare eller lastbilschaffis *s*


    2) Har du alltid velat ha barn? Hur många?
    Ja jag har _alltid_ velat ha barn. Runt 3-4

    3) Huset brinner och du hinner rädda tre saker (ej personer). Vad tar du?
    1. Alla skivorna med fotografier & filmer 2. En liten låda jag har med en massa samlade små minnessaker i
    3. barnens gosedjur. Allting annat går att ersätta

    4) Favoritglass?
    Ben & Jerrys - typ alla smaker *S*, måste jag välja mer vanligt blir det nog 88:an


    5) Vem är du på en badstrand?
    * Den som försöker övertyga sig själv att det är ok att ha valkar när man har småbarn och gärna går omkring i lång strandklänning

    6) Vad tror du dina gamla klasskamrater från nian tänkte när/om de träffade dig på en 15-års-återträff?
    Oj hjälp. Träffade ett par ifrån gymnasiet för ett tag sedan (10års jubileum) o de konstaterade att jag var precis likadan haha

    7) En sak du ångrar att du gjort?
    Att jag inte orkade stå på mig mer under skilsmässan.


    8) En sak du ångrar att du inte gjort?
    Att jag inte hoppade fallskärm innan jag blev gammal o tråkig


    9) Drömresmål om reskassan var obegränsad?
    Hawaii.. varit där förr o älskar öarna.

    10) Drömboende om den disponibla inkomsten var (kanske inte) obegränsad (men STOR)?
    MItt drömboende är ett fristående hus, rätt så nära dagis (lite mer realistisk dröm), rejält drömboende är ju ett stort hus som ligger lantligt med strandtomt


Liknande trådar

  1. Enkäten
    By ho0mii3z in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 12:19
  2. Enkäten...
    By Lise Lotte in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 17:13
  3. enkäten
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 13:37
  4. 5-enkäten!
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 05:33
  5. ang enkäten
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 08:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar